blooper in de keuken, hoe dom kan ik zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: blooper in de keuken, hoe dom kan ik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:45

Ik moest een keertje een Slavink bakken voor mn vader en mij.
Maar het ging dus flink mis, de buitenkant was ZWART en de binnenkant was dus KOUD.
Dus mn vader wou het niet opeten, maar hij at het wel rustig op! :roll:

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:42

hahah geweldig topic.
leuke fouten hiero
Ach ik vergeet wel eens de afzuigkap aan te zetten en dan iets aan laten bakken en dat staat op een gegeven moment heel de keuken blauw. verder nog geen ernstige bloopers

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:49

Geweldig :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:54

Hihihi zoiets zie ik echt helemaal voor mij. :D Jummie!

Wij zijn ook niet altijd even slim in de keuken. Potjes verwisselen (kaneel/nootmuskaat) gebeurd hier echt vaak. Grootste ravage hebben wij gehad toen mijn broer de oven aan had gezet terwijl er nog een magnetronschaal in zat. We merkten het pas op toen er gesmolten plastic langs de randen van de oven op de vloer droop...
Als de oven nu aan gaat ruik je nog een plastic lucht, en het is echt al ruim 4 jaar geleden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:57

Ik heb ook ooit de fout gemaakt met slavinken. Buitenkant zag er echt goed uit, om op te eten :9 Maar de binnenkant was nog helemaal koud. Heb het zo weggedonderd :o

Of aardappelen koken: men neme aardappelen en een pan VOL water. Hup, water laten koken en die dingen erin. Kwartiertje later even prikken of het al lukte met gaar worden :+ Nja, echt keihard nog. Kwartiertje later weer, nogsteeds heel hard. Toen maar in kleinere stukjes gehakt (ze waren al klein) en nog een kwartier op laten staan. Opzich waren ze wel te eten, maar erg hard.. :D Volgende keer wat minder water :o

Owjah: denken dat mozzarella wel erg lekker is bij de pasta. Dus hup, zo'n blokje kleingesneden en in de saus gemikt (ja, op het vuur). Lekker roeren, zag er goed uit. Maar toen ik de roerlepel eruit wou halen, trok ik draden van een paar meter. Haha, dat was echt hels om te eten toen. :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:37

Ook een keertje gehad dat ik schuimpjes wou maken.
En dacht dat het zo'n 20 min., in de oven moest staan.
Ben er gewoon bij weg gelopen en boven gaan zitten.
Kwam de jongste kat naar boven en miauwen en miauwen _O-
Later kwam ik beneden en zag dat de hele woonkamer blauw stond O:)
De schuimpjes waren dus aangebrand :roll:

En mn vader heeft gezegd dat ik het NOOIT meer mocht maken.
Omdat ik het huis in de fik wou zetten..
Heeft ie het aan mn broers+Oma en Collega's verteld.
Maarja, heb toen maar iets gekocht in de Appie en daar mee gespoten in huis.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:14

__Nathalie__ schreef:
bij mijn ouders heeft de magnetron al 3 keer in de brand gestaan.
2 keer door me broer die had de stokbrood op magnetron gezet ipv oven en 1 keer door mij met een piza op magnetron ipv oven.

:D

Hahahah dat gebeurt hier ook eens in de zoveel tijd. Ons mam zal het nooit leren.... :D :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:39

ik heb samen met mijn oma een keer pannekoeken van cakjes mix gemaakt }:0
en eigenlijk waren ze bets lekker :Y)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:51

Oooh keukenblooper, tja daar heb ik er zowiezo ook wel 1 van. Ik ging muffins maken, dus ik stond lekker te mixen met zo'n electrische mixer. Toen was het beslag klaar en haalde ik de mixer eruit. Nou zit er een knopje op dat ding, dat die kloppers eruit klikken, die wilde ik natuurlijk wel even aflikken. Alleen drukte ik op het knopje dat ie weer aan ging. Dus toen vloog het muffin beslag door de keuken. Bij mijn beste vriendin in haar oog en op mijn kleren. Echt alles zat onder.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:53

Whahahaha _O- _O-

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:54

Hahaha geweldige dingen :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:57

Tja en ze gingen ook niet aan op het langzaamste tempo, maar schoot gelijk door naar niveau 3, dus het zat zelfs op het plafon.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:58

rockwitch schreef:
Oooh keukenblooper, tja daar heb ik er zowiezo ook wel 1 van. Ik ging muffins maken, dus ik stond lekker te mixen met zo'n electrische mixer. Toen was het beslag klaar en haalde ik de mixer eruit. Nou zit er een knopje op dat ding, dat die kloppers eruit klikken, die wilde ik natuurlijk wel even aflikken. Alleen drukte ik op het knopje dat ie weer aan ging. Dus toen vloog het muffin beslag door de keuken. Bij mijn beste vriendin in haar oog en op mijn kleren. Echt alles zat onder.

ben blij dat je nog niet aan het likken was (klinkt fout) :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:59

rockwitch schreef:

Heb je nog geluk dat je er niet met je tong inzat :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:01

Geweldig!!

Zo heeft mijn mams laatst boerenkool gekookt! zet ze hem rond een uur of 9 s'ochtends op... ik sliep nog, kom beneden 10 uur nog niks aan de hand, duik achter de pc... radio kei hard aan, raam open... kom om half 12 mams naar binnen gestormd, ruik je dat niet! keuken helemal blauw! boerenkool aangebrand! oeps... en ik niks in de gaten hebben!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:27

Ik heb ook wel eens twee pizzabroodjes in de magnetron gezet. Maar ik had van de tevoren de oven voorverwarmd, toen volautomatisch op 'max' gedrukt, aantal minuten ingesteld en starten maar. Nou drama, de hele oven was zwart. Haha, voor de rest heb ik nog niet hele extreme bloopers.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:18

Ik heb een keer lasagna in de combi oven gelelgd en het verkeerde keuzemenu ingsteld. Na 10 minuten. HMMM ruikt goed, maar nog even wachten omdat het 15 minuten erin moet. Na 3 minuten *snif snif* wat ruik ik. Helemaal verbrand. Heel de keuken blauw van de rook. 3 dagen later rook je nog verbrande lasagna

Nico heeft een keer broodje in de oven gedaan en ok de op het verkeerde menuutje gedrukt. Broodje was behoorlijk aan het roken en alles was blauw. En ook 2 dagen later rook je nog steeds verbrand brood. Nu als je de oven aanzet ruik je nog steeds verbrand spul.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:25

Volgens mij hebben de meeste mensen hier een donders irritante ovenmagnetron.. :P Wij hebben ook een combi, maar het is voor zover ik weet altijd nog goed gegaan.. :)
Dat kan natuurlijk ook zo zijn doordat ik niet in de buurt van dat ding mag komen.. :P

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:30

Haha wat een blooper _O- Nu krijg ik wel spontaan zin om cake te maken :9

Ik lees hier over broodjes in de magnetron, jaren geleden hebben wij ook eens broodjes in de oven gedaan, en na een paar minuten ging ik kijken; keuken was echt zwart van de rook, en een lucht!! Misschien hadden we toen ook perongeluk de magentron stand aangedaan :o

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:34

Chapeau voor deze GEWELDIGE blunder! En het feit dat je hem met ons Bokkers deelt! hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:36

We hebben een oven die niet over het hoofd te zien is, en een magnetron aan de andere kant van de keuken. Toch heeft mijn vader ooit afbak broodjes in de magnetron gezet. Dat het niet kan kun je raden natuurlijk, maar dit was typies een gevalletje 'liever eigenwijs dan moe' :D

Verkoolde broodjes en een magnetron die blauw stond als gevolg.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:04

getsie, dat moet wel stinken. Ben blij dat we geen combi hebben ;)

Mijn vader heeft hier voor de grootste blooper gezorgd. Hij had eens een doosje celebrations gekregen, en wilde deze verstoppen zodat de pubers in huis dit niet zouden opeten.

Dag later zet hij de oven aan...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:07

Ik ben niet de enige die blooperd in de keuken gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:50

Weliswaar niet in de keuken maar wel met eten:
Een vriendinnetje van mij op de basisschool schudde iets te fanatiek met de ketchupfles. De dop schoot eraf en de ketchup zat op het (net gewitte) plafond _O-

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:57

Mijn pa wou een keer appelflappen af gaan bakken. (hoe kan dat nou fout gaan).
Ja ... in de oven .. op een plastic bord :P Het plastic en de appelflappen waren helemaal samen gesmolten
en kregen een enkeltje kliko. (zonde van de flappen).