Hoe zou jij jezelf willen zien als..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Hoe zou jij jezelf willen zien als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:28

Dat ik genietend van mijn pensioen met man, kinderen en kleinkinderen en als ik niet meer paard zou kunnen rijden met twee shetlanders, terug kan kijken op een leven waarin ik zoveel mogelijk mijn dromen heb proberen te realiseren en zoveel mogelijk dingen heb gedaan die ik graag wilde. Dat ik het in ieder geval heb geprobeerd, ongeacht het resultaat. Dat ik me zo goed mogelijk door moeilijke tijden heb geslagen en nooit de schoonheid van het leven uit het oog heb verloren.

Daarnaast hoop ik dat ik op een goede dag gewoon 's ochtends niet meer wakker word en geen jarenlange lijdensweg hoef te doorstaan. dat alles niet meer zo makkelijk gaat als eerst maakt niet uit maar ik wil niet 's avonds met de gedachte gaan slapen dat dat het enige is wat mij rust brengt en de hele volgende dag een gevecht is.
Ik leef liever een paar jaar korter en ben dan 's ochtends gewoon in rust overleden. Dat is misschien voor familie moeilijker omdat je plots wegvalt maar ik denk dat familie liever heeft dat ik niet lijd en plots wegval dan dat ze me zien aftakelen en niets kunnen doen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:30

ik hoop dat ik dan nog gezond ben en kan genieten van het leven zonder al te veel zorgen, met hopelijk mijn man, mijn kind(eren) en mijn zus en familie nog om me heen.
Eigenlijk mijn ouders ook nog, maar ik vrees dat dat ijdele hoop is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:30

tante_trien schreef:
Ik hoop dat ik dan niet zo lang meer heb, en het lekker voor gezien houd. Lachen

Jeetje meiden 65 is niet oud hoor, je leven begint dan pas Knipoog eindelijk met pensioen niet hoeven werken.
Kan me niet voorstellen dat jullie tegen die tijd al dood willen zijn, je kunt dan nog minimaal 15 prachtige jaren hebben

edit domme tikfout
Laatst bijgewerkt door Echwel op 12-01-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:31

Heerlijk topic!

Ik zie mezelf als een verrompelt vrouwtje, die een mooi leven heeft mee gemaakt die nog steeds bezig is.
Dan woon ik in een bungaloo met een aantal paarden of pony's in 'onze' grote tuin. (Lees 4 hec. land Tong uitsteken )
Dan woon ik al heel lang samen met mijn man (dat klinkt vaag Tong uitsteken ) we hebben dan 3 kinderen, die per persoon minstens 1 kind heeft. Haha!

En dat ik nog goed zelfstandig ben!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:37

Moeilijk om te bedenken zeg. Ik hoop in ieder geval dat ik gelukkig ben en niet de hele dag loop te zeuren. In ieder geval een leuke man evt kinderen en kleinkinderen en dat ik kan terugkijken op een leuk leven met een leuke baan. In ieder geval wat shetlanders naast het huis, evt een paardje als ik daar nog toe in staat ben. Ik wil wel dat ik nog heel veel kan doen, dat ik niet vastgeroest zit aan mijn oma stoel.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:41

Echwel schreef:
tante_trien schreef:
Ik hoop dat ik dan niet zo lang meer heb, en het lekker voor gezien houd. Lachen

Jeetje meiden 65 is niet oud hoor, je leven begint dan pas Knipoog eindelijk met pensioen niet hoeven werken.
Kan me niet voorstellen dat jullie tegen die tijd al dood willen zijn, je kunt dan nog minimaal 15 prachtige jaren hebben

edit domme tikfout

Ik vind 65 jaar lang genoeg op de aardkloot. Lachen
Ook heb ik de gezondheid van mijn oma, en die heeft met véel moeite de 69 gehaalt, dus ik reken er ook niet op dat ik erg oud word.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:41

Vergeten te zeggen: ik hoop dat ik iig kan terugkijken op de leuke dingen die ik heb gedaan in mijn leven, ik hoop nog steeds leuke dingen aan die lijst toe te kunnen voegen én ik hoop idd ook geen verzuurd/zeurend oud vrouwtje te zijn geworden (maar dat heb ik zelf in de hand en dat zie ik dan ook niet zo snel gebeuren). Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:42

Ik heb 3 maanden geleden weer 47 jaar bijgetekend,, Haha! Haha!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:48

Ilsemarie schreef:
Dat ik genietend van mijn pensioen met man, kinderen en kleinkinderen en als ik niet meer paard zou kunnen rijden met twee shetlanders, terug kan kijken op een leven waarin ik zoveel mogelijk mijn dromen heb proberen te realiseren en zoveel mogelijk dingen heb gedaan die ik graag wilde. Dat ik het in ieder geval heb geprobeerd, ongeacht het resultaat. Dat ik me zo goed mogelijk door moeilijke tijden heb geslagen en nooit de schoonheid van het leven uit het oog heb verloren.

Daarnaast hoop ik dat ik op een goede dag gewoon 's ochtends niet meer wakker word en geen jarenlange lijdensweg hoef te doorstaan. dat alles niet meer zo makkelijk gaat als eerst maakt niet uit maar ik wil niet 's avonds met de gedachte gaan slapen dat dat het enige is wat mij rust brengt en de hele volgende dag een gevecht is.
Ik leef liever een paar jaar korter en ben dan 's ochtends gewoon in rust overleden. Dat is misschien voor familie moeilijker omdat je plots wegvalt maar ik denk dat familie liever heeft dat ik niet lijd en plots wegval dan dat ze me zien aftakelen en niets kunnen doen.

Héél mooi omschreven zeg! Zo zou ik het ook willen Ja

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:50

Dan moet ik eerst nog 25 jaar mee Clown

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:52

arian_wolf schreef:
Je boven de 65 jaar bent??

Wat wil je wel en wat wil je niet? Wil je kleinkinderen, waar zou je willen wonen?

Kleinkinderen word moeilijk gezien ik zelf geen kinderen heb helaas.
Er is dan eigenlijk maar 1 ding wat ik zou willen, en dat is een goede gezondheid, want daar valt of staat alles mee!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:56

Daar denk ik eerlijk gezegd nog niet over na. Ik moet nog 20 worden! Haha! Huilen van het lachen

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:02

Roos_M schreef:
Daar denk ik eerlijk gezegd nog niet over na. Ik moet nog 20 worden! Haha! Huilen van het lachen

Arme jij Clown

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:08

ik zie me dan toch graag gelukkig Lachen het liefst mooi vrijstaand huisje beetje buiten af met hopelijk nog toch wel enkele paardjes om me huis heen lopen. Natuurlijk wil ik kleinkinderen, zullen er niet veel worden aangezien ik maar 1 kind wil Tong uitsteken verder zou ik graag nog wat mensen willen begeleiden in de paardensport, als coach o.i.d. ik wil niet ziek zijn, en lichamelijke beperkingen hebben, dat is wel me grootste angst.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:10

Wel op een boerderij met veel paarden , en een lieve man . En voor de rest gewoon nog mijn dingen doen en mss zelf een kleinkind erbij pakken. En niet te vergeten mij nog op en top gezond voelen en dat ook zijn.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 11:13

tante_trien schreef:
Ik hoop dat ik dan niet zo lang meer heb, en het lekker voor gezien houd. :)

Jeetje, je bent pas 18!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:20

Ik wil geen 65 worden :=
En al helemaal niet ouder.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:22

Als bejaarde Miss Holland, op allstars, nippende aan een Wodka -Irn Bru, zingende in de kroegen,rijdende op het strand, schilderende met mijn voeten want mijn handen zijn aan het paarden borstelen. 8-)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 11:49

Broccoli schreef:

Waarom niet? Iedereen ziet ouder zijn als vreselijk, verschrompeld, hulpbehoevend.. Dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor.
Je kan ook lekker van je oude dagje genieten. zonder verplichtingen, werk etc

Je hebt meer gewoon tijd voor jezelf en je kan evt meer tijd hebben voor je hobby's puzzelen/ wandelen etc :D

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:51

precies, er zijn dagen dat ik ernaar uitkijk. Niet meer werken en lekker buiten wonen met heel veel dieren om me heen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:53

arian_wolf schreef:
Broccoli schreef:

Waarom niet? Iedereen ziet ouder zijn als vreselijk, verschrompeld, hulpbehoevend.. Dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor.
Je kan ook lekker van je oude dagje genieten. zonder verplichtingen, werk etc

Je hebt meer gewoon tijd voor jezelf en je kan evt meer tijd hebben voor je hobby's puzzelen/ wandelen etc :D

Leeftijd zit tussen je oren, zie een vriendin van mijn moeder met haar 79 jaar nog iedere dag op de fiets de boodschappen gaan doen, iedere dag gewoon lekker in beweging zijn, terwijl mijn moeder besloot met 50 jaar dat ze oud was en werkelijk waar die is ook 79 maar verschrikkelijk oud

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:57

detour schreef:
Als bejaarde Miss Holland, op allstars, nippende aan een Wodka -Irn Bru, zingende in de kroegen,rijdende op het strand, schilderende met mijn voeten want mijn handen zijn aan het paarden borstelen. 8-)

Haha. Die is leuk, alleen laat ik me voeten wel op de grond staan. :Y)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:21

Ik wil een hippe oma worden, altijd netjes in de make up en modern. niet zo'n oud zeikwijf met grijze haren en kleren als gordijnen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:18

Ik zal niet al teveel rimpels willen hebben en er nog goed uit willen zien voor mijn leeftijd.
Pff, moet er nou nog niet aandenken...

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:07

Idd, je bent pas oud als je je oud voelt!