Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

tante_trien schreef:Ik hoop dat ik dan niet zo lang meer heb, en het lekker voor gezien houd.
eindelijk met pensioen niet hoeven werken.
)
) we hebben dan 3 kinderen, die per persoon minstens 1 kind heeft. Haha!Echwel schreef:tante_trien schreef:Ik hoop dat ik dan niet zo lang meer heb, en het lekker voor gezien houd.
Jeetje meiden 65 is niet oud hoor, je leven begint dan paseindelijk met pensioen niet hoeven werken.
Kan me niet voorstellen dat jullie tegen die tijd al dood willen zijn, je kunt dan nog minimaal 15 prachtige jaren hebben
edit domme tikfout

Ilsemarie schreef:Dat ik genietend van mijn pensioen met man, kinderen en kleinkinderen en als ik niet meer paard zou kunnen rijden met twee shetlanders, terug kan kijken op een leven waarin ik zoveel mogelijk mijn dromen heb proberen te realiseren en zoveel mogelijk dingen heb gedaan die ik graag wilde. Dat ik het in ieder geval heb geprobeerd, ongeacht het resultaat. Dat ik me zo goed mogelijk door moeilijke tijden heb geslagen en nooit de schoonheid van het leven uit het oog heb verloren.
Daarnaast hoop ik dat ik op een goede dag gewoon 's ochtends niet meer wakker word en geen jarenlange lijdensweg hoef te doorstaan. dat alles niet meer zo makkelijk gaat als eerst maakt niet uit maar ik wil niet 's avonds met de gedachte gaan slapen dat dat het enige is wat mij rust brengt en de hele volgende dag een gevecht is.
Ik leef liever een paar jaar korter en ben dan 's ochtends gewoon in rust overleden. Dat is misschien voor familie moeilijker omdat je plots wegvalt maar ik denk dat familie liever heeft dat ik niet lijd en plots wegval dan dat ze me zien aftakelen en niets kunnen doen.
arian_wolf schreef:Je boven de 65 jaar bent??
Wat wil je wel en wat wil je niet? Wil je kleinkinderen, waar zou je willen wonen?
Roos_M schreef:Daar denk ik eerlijk gezegd nog niet over na. Ik moet nog 20 worden!![]()
het liefst mooi vrijstaand huisje beetje buiten af met hopelijk nog toch wel enkele paardjes om me huis heen lopen. Natuurlijk wil ik kleinkinderen, zullen er niet veel worden aangezien ik maar 1 kind wil
verder zou ik graag nog wat mensen willen begeleiden in de paardensport, als coach o.i.d. ik wil niet ziek zijn, en lichamelijke beperkingen hebben, dat is wel me grootste angst. Broccoli schreef:Ik wil geen 65 worden
En al helemaal niet ouder.
arian_wolf schreef:Broccoli schreef:Ik wil geen 65 worden
En al helemaal niet ouder.
Waarom niet? Iedereen ziet ouder zijn als vreselijk, verschrompeld, hulpbehoevend.. Dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor.
Je kan ook lekker van je oude dagje genieten. zonder verplichtingen, werk etc
Je hebt meer gewoon tijd voor jezelf en je kan evt meer tijd hebben voor je hobby's puzzelen/ wandelen etc