Je gaat naar een verjaardag....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Je gaat naar een verjaardag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:48

Genee schreef:
Ik hou juist helemaal niet van zitverjaardagen in kringetjes. Maargoed, als je het zo naar vindt, zorg voor een oplossing of fijne schoenen of accepteer dat het zo is Lachen.
Sorry? Hoe denk jij dat mensen met rugklachten even voor een oplossing moeten zorgen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:49

arjaaaaa schreef:
Ik vind bhet juist veel gezelliger als er veel mensen staan. Dan loop je nog eens naar iemand toe. Een aantal zitplekken voor mensen die toch liever zitten en verder staan. Met z'n allen zitten in een giga kring vind ik juist minder gezellig...

dat vind ik ook...
sta tafels vind ik ook altijd erg gezellig.. en daardoor wisselen er nog wel eens mensen van plek..
als er alleen maar zit plekken zijn blijft iedereen altijd zitten, en worden de groepjes die er in t begin gevormd worden nooit doorbroken.

edit :ts, als je zo snel last van je rug krijgt, kun je dan niet vragen of je met iemand kan ruilen die wel zit?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:53

... of erger nog mensen die hun verjaardag houden in een koude tochtige ranzige schuur Doei, doei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:00

Gut, wat een moeilijkheden. Haha!

Fysieke problemen daargelaten, met een beetje creativiteit kan je altijd wel ergens zitten. Op de grond met een kussen, op een leuning, krukje, bierkrat, vensterbank of bij een leuk persoon op schoot. Knipoog

Daarnaast vind ik 'loop'feestjes vaak veel gezelliger, dan spreek je verschillende mensen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:06

Hier nog een met rugklachten, een avondje staan, da's een marteling!

Een kring is vaak wat ongezellig, maar zet dan verschillende tafeltjes met stoelen eromheen neer. Maak zithoekjes, en nog wat sta tafels.

Ik ben zelf in de zomer jarig, dus dat is simpel. Pleur wat stoelen buiten, kinderen spelen op het gras, en doordat je moet lopen voor snacks wissel je toch wel van plaats.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:09

Miss_Malfoy schreef:
doordat je moet lopen voor snacks wissel je toch wel van plaats.
Mensen zelf drinken laten halen. Dan wordt er ook vanzelf wel gewisseld!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:10

ManonR_ schreef:
Miss_Malfoy schreef:
doordat je moet lopen voor snacks wissel je toch wel van plaats.
Mensen zelf drinken laten halen. Dan wordt er ook vanzelf wel gewisseld!

Inderdaad!
Ook zijn sommige plaatsen in de zon, andere in de schaduw. Dan gaan mensen ook wisselen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:11

Miss_Malfoy schreef:
Inderdaad!
Ook zijn sommige plaatsen in de zon, andere in de schaduw. Dan gaan mensen ook wisselen.
Ja hartstikke gezellig toch!

Beter dan in een koude tochtige schuur aan gammele statafels hangen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:13

ManonR_ schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Inderdaad!
Ja hartstikke gezellig toch!

Beter dan in een koude tochtige schuur aan gammele statafels hangen.

Jaa gatver, daarom houd ik ook niet van winterverjaardag.
Beter doe je zoals m'n oma's. Eerst bowlen, en dan naar de Wok. Bij bowlen zit je, loop je, en bij de wok moet je steeds eten halen, dus wissel je ook heel wat af. Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:13

vind dat heel apart dat er niet genoeg zitplekken zijn als je visite uitnodigd en zal dan ook gauw weer vertrokken zijn
want vind dat echt heel vervelend om een hele avond te staan en vind het ook niet echt gezellig Bloos

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:14

Miss_Malfoy schreef:
Jaa gatver, daarom houd ik ook niet van winterverjaardag.
Beter doe je zoals m'n oma's. Eerst bowlen, en dan naar de Wok. Bij bowlen zit je, loop je, en bij de wok moet je steeds eten halen, dus wissel je ook heel wat af. Lachen
Ik ben in februari jarig, maar ik zorg dat er in huis genoeg zitplekken en lekkere hapjes zijn Lachen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:16

alja schreef:
vind dat heel apart dat er niet genoeg zitplekken zijn als je visite uitnodigd en zal dan ook gauw weer vertrokken zijn
want vind dat echt heel vervelend om een hele avond te staan en vind het ook niet echt gezellig Bloos

Ik zou echt binnenkomen, even rondkijken, cadeau afleveren en als ze afgeleid zijn, hoppa weer weg. Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:18

Miss_Malfoy schreef:
Ik zou echt binnenkomen, even rondkijken, cadeau afleveren en als ze afgeleid zijn, hoppa weer weg. Clown
Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 12-01-09 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:20

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:22

Als twee druppels water...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:24

Mag ik vragen hoe oud degenen zijn, die zo'n moeite hebben met feestjes waar niet genoeg stoelen zijn? Clown

Ik heb zelf een hele tijd op een etage gewoond, dus ik was vrij klein behuisd en niemand, NIEMAND heeft destijds ooit moeilijk gedaan vanwege het feit dat ik niet genoeg stoelen had op de vele feestjes, die ik daar gehouden heb. Ik had wel veel heerlijke kussens en dan zaten ze desnoods gewoon op de grond. Twintigers waren we toen, heb er geweldige herinneringen aan. Ik zit zelf ook nog steeds het liefst op de grond met kussentje. Maakt mij dat uit, ik ben niet zo moeilijk en ik pas me aan, aan het feestje. Haha!

Ik vind het maar een beetje 'verwend' klinken, eerlijk gezegd. Tjongejonge, waar gaat het over Rolleyes ? Ik vind de 'loop-sta' of 'op-de-grond-zit' feestjes over het algemeen ook veel leuker en gezelliger ook. Knipoog

Ruim 3 jaar terug hebben we in ons grotere huis een geweldig feest gehad, waar iedereen kon zitten (en ja, ook op een kussen Tong uitsteken ), maar een heleboel stonden ook gewoon te praten in de keuken. En de rokers rookten regelmatig buiten in de tuin, niemand die daar moeilijk over deed (ik was toen zwanger, maar hier wordt nog steeds binnen niet gerookt). Haha!
En dat was nog in de herfst ook, dus echt warm was het niet. Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:25

Nou ik ben 20 en heb er een probleem mee. Als ik niet kan zitten krijg ik pijn aan mijn rug, word ik chagrijnig en ga ik zo snel mogelijk weer weg.

Best kansloos als je feestje niet meer gezellig is als je niet kan staan Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:30

Mijn feestjes werden ook altijd heel erg laat (of beter gezegd, vroeg in de morgen). Haha!
Het is wat anders als je om medische redenen moet zitten en daar werd prima voor gezorgd, hoor.
Ik heb werkelijk nog nooit een klacht gehoord en aangezien ik al jaren zo ongeveer dezelfde vriendenkring heb....... Haha!
Trouwens, er zitten ook een hoop dansers tussen, hahaha..... Zet een muziekje op en ze staan te swingen. Go jij! Go jij!
Weg 'probleem' zitplaatsen. Tong uitsteken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:31

Ik vind dat er genoeg zitplaatsen moeten zijn. Ik snap het best als er mensen zijn die na een lange dag werken komen best zin hebben om even lekker te zitten. En inderdaad mensen met fysieke klachten ook.

Allemaal in een kring zitten is meestal niet het gezelligst, daar ben ik het mee eens. Maar je kan wel een hapjes tafel in de achterkamer ofzo waar ook mensen bij kunnen staan etc en dan in de woonkamer wel gewoon stoelen.

Vaak gaan wij na een feestje (op zaterdag) ook nog uit dus dan vind ik het zelf ook wel zo fijn als ik af en toe even kan zitten. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:31

Ik ken het helaas ook....
Heb ook rugklachten en kalkvorming in mijn schouder. Als ik geen stoel heb met een leuning ga ik de komende week kapot van de pijn... ben ik dan een zeikerd?? Nee Ik heb geen zin om voor een feestje de rest van de tijd pijn te hebben!
Familie houdt er ook wel rekening mee en anders zorg ik zelf snel dat ik ga zitten Tong uitsteken

Tuurlijk hoeven mensen er geen rekening mee te houden maar als je het niet kenbaar maakt dan weet niemand dat.
Zo had ik vorig jaar 2 verjaardagen achter elkaar, de 1ste konden we aan een staantafel gaan staan,... met het gevolg dat vriendlief alleen naar verjaardag nummer 2 kon en ik op bed heb liggen janken van de pijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:32

Geen zitplaats over en ik wil graag zitten? Dan jump ik bij iemand op schoot en die is het vanzelf zat en heb ik een stoel Knipoog .

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:33

Wij hebben dit probleem enkelt bij 1 stelletje waar me mee bevriend zijn. Heel vervelend zeker omdat mijn vriend veel last van zijn rug heeft. We zorgen nu meestal dat we vroeg zijn , kan hij zitten en ik huppel toch wel de hele avond in de rondte Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:57

Tja, waar maak je je druk om... Slapen

Als het je vrienden zijn, waarom vraag je niet gewoon of jij even mag zitten omdat je last hebt van je rug of dergelijke.
Ik snap best dat een normaal persoon geen 20 stoelen ineens bij de hand heeft.
Je gaat toch om de gezelligheid en niet om te zitten..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:15

En als je er pijn van krijgt is het alles behalve gezellig Romytjuuh Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:17

Ik vind het ook irritant wanneer er niet genoeg zitplaatsen zijn!