op je zelf wonen, alleen en op je 20ste

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Re: op je zelf wonen, alleen en op je 20ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:50

bedankt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:59

sax89 schreef:
bedankt voor jullie reactie's.
kwa financien zit ik goed vandaar dat ik ook wil proberen om een koophuis te nemen dan.
maar nu met de recessie krijg je niet zo snel een lening. en de markt zakt nu dat is wel een voordeel (een beetje dan)

bedenk je wel dat je dan een tijdje vastzit als het ware en je dus niet na een half jaartje door kan verhuizen als je bijvoorbeeld een nieuwe studie,vriendje,baan,paard etc hebt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:33

kwa studie en baan zal ik niet meer veranderen aangezien ik het bedrijf van mijn ouders ga overnemen.
daarom wil ik ook in het dorp blijven ivm het laden en lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:44

Ik volg dit even mee, ben 18, werk fulltime en wil ook z.s.m het huis uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:12

sax89 schreef:
kwa studie en baan zal ik niet meer veranderen aangezien ik het bedrijf van mijn ouders ga overnemen.
daarom wil ik ook in het dorp blijven ivm het laden en lossen.

Als je een eigen bedrijf hebt, krijg je pas een hypotheek als je aantoonbaar minimaal 5 jaar winst hebt behaald, dus als je wilt gaan kopen, moet je dat nu gaan doen, en niet wachten tot je het bedrijf hebt overgenomen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:04

@russel, ja daar zit ik ook al aan te denken. ik neem het bedrijf pas over als ik mijn studie heb afgerond en dat is rond een jaar of 5/6.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:49

Ik woon nu inmiddels een half jaar op mezelf, ben vorige week 22 geworden en woon in een huurflatje in dezelfde stad als mijn ouders. Als jij in de buurt van je ouders wilt blijven wonen vanwege je werk, je eigenlijk al verzekerd bent van een baan in de toekomst en het financieel kunt bolwerken, zou ik me voor kunnen stellen dat je op zoek gaat naar een koophuis. Laat je goed voorlichten door verschillende adviseurs, want verder heb ik daar allemaal geen verstand van!

Zeg overigens nooit nooit, ik riep ook altijd dat ik niet weg wilde uit Woerden maar sinds ik een vriend heb in Den Bosch, met een koophuis, en ik in Woerden steeds minder heb, is de kans behoorlijk groot dat ik ooit die kant op ga :o

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:19

sax89 schreef:
@russel, ja daar zit ik ook al aan te denken. ik neem het bedrijf pas over als ik mijn studie heb afgerond en dat is rond een jaar of 5/6.

Nu zit je toch nog in loondienst.. voordat je het bedrijf overneemt in ieder geval een huis kopen.. Dit hebben wij ook gedaan.. Ik heb ook een eigen zaak