"beginnen met vreemgaan" slechte basis van relatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: "beginnen met vreemgaan" slechte basis van relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:22

pinuts schreef:
Dus wendy stel ik ga vreemd met iemand.. omdat mijn vriend me slaat.. En ik durf het niet uit te maken. En ik ga met die jongen verder en voel me daar veiliger mee, dan geloof jij dat je dan later vroeg of laat weer vreemd gaat? Jij gelooft dat iedereen die ooit eens vreemd is gegaan ( bijv je hebt 1 week een relatie op de middelbare school en zoent met ander jochie) altijd vreemd zal gaan?? Wat kortzichtig zeg

Dan zie jij dus vreemdgaan als de makkelijke keuze, ipv vertrekken en de relatie netjes beindigen. En ja, dat zul je meestal weer op die manier doen als je nieuwe vlam niet meer bevalt...

Ooit eens vreemd gegaan is iets heel anders dan op basis van vreemdgaan een relatie beginnen. Meestal zit daar namelijk achter dat de vreemdgaander gewoon de relatie niet wilde beeindigen en tijdens de relatie al op zoek is geweest naar een geschikte 'opvolger'. Niet altijd, maar helaas ken ik ze niet waarbij dit uiteindelijk niet het geval was.

Dat kun je kortzichting noemen, als jij dat wilt.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:25

Mijn vriend had 1,5 jaar lang een relatie toen hij vreemdging met mij. We zijn nu 3,5 jaar samen..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:29

Tja, om eerlijk te zijn vind ik het ook niet echt dé manier om een goede relatie te beginnen. Wees in ieder geval zo netjes om eerst je huidige relatie te eindigen voor je aan de gang gaat met een ander. Als je dat al niet kan opbrengen vind ik dat een heel verdacht signaal.

Maar natuurlijk zijn er nuanceringen zoals het verhaal van lieveli of bijvoorbeeld aan de leeftijd van 14/15/16 jaar, dan is alles (meestal) nog niet zo serieus...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:39

tis niet makkelijk om een relatie te beeindigen.. zijn zat mannen(en vrouwen natuurlijk) die al tijdje vreemdgaan.. maar in twijfel zitten om hun huidige relatie af te kappen omdat er nog kinderen in het spel zijn. Toch kiezen ze dan toch maar voor de nieuwe vlam, en laten ze hun gezin "achter". Zeker geen goed begin, maar geen reden om daarna weer vreemd te gaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:43

pinuts schreef:
tis niet makkelijk om een relatie te beeindigen.. zijn zat mannen(en vrouwen natuurlijk) die al tijdje vreemdgaan.. maar in twijfel zitten om hun huidige relatie af te kappen omdat er nog kinderen in het spel zijn. Toch kiezen ze dan toch maar voor de nieuwe vlam, en laten ze hun gezin "achter". Zeker geen goed begin, maar geen reden om daarna weer vreemd te gaan.

Dat kan ik me voorstellen, maar zolang je twijfelt hou je imo dan je handjes af van een ander. De vrouw en kinderen zullen al genoeg lijden onder het feit dat hun vader/man weg gaat en met een andere vrouw iets begint, laat staan dat daar nog vreemdgaan bijkomt. Heb dan teminste het respect voor je kinderen en vrouw om dat laatste achterwege te laten...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:44

bravespots.. ik weet er alles van.. Maar vaak is het gewoon zo. Hoe onvoorstelbaar dan ook..echt waar

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:45

bij mij is het wel een beetje zo begonnen
had een vriend wou het al uitmaken maar was op vakantie en wou niet over de telefoon doen

en toen kwam ik mijn huidige vriend nu tegen
en vond hem erg leuk heb toen emt m gezoend en toch via de telefoon uitgemaakt 2 dagen later omdat ik arjan toch echt leuk vond

we zijn nu al 3 jaar samen Haha!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:49

Nee het is niet dé manier om een relatie te beginnen. Maar niet per definitie slecht. Vaak zal het wel het geval zijn dat een relatie gewoon niet meer werkt en één van de twee zijn of haar gemis bij een ander zoekt. Dat vind ik geen goede basis. Maar als je gewoon een klik hebt met iemand anders, en heel lang twijfelt, en na een zoen oid de knoop doorhakt.. Het hoeft niet per definitie fout te gaan toch?

Once a cheater, always a cheater? Er is een verschil tussen structureel vreemdgaan, en een keer onbezonnen (dronken) met een ander zoenen. Allebei niet goed te praten, maar in dit laatste geval hoef je echt niet een cheater te zijn per definitie..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:59

MarcoBorsato schreef:
Om heeeeeel eerlijk te zijn... Ik heb mijn ex bedrogen met mijn huidige vriendje. Nu kan ik wel allemaal excuses aan gaan dragen, dat de relatie al 2 weken eerder stuk was gelopen, dat we het wel probeerden maar eigenlijk vriendschappelijk was enz enz en dat is ook wel zo, maar het blijft slap. Na de zoen heb ik ook de volgende dag direct mijn ex opgebeld, die niet eens verdrietig werd, het boeide hem eigenlijk niet zo, hij wilde wel doorgaan, maar als ik wilde stoppen was het ook goed Nors opkijken

Ik heb voor mijn nieuwe lief gekozen, en we zijn ruim 2 jaar later nog heel blij met elkaar.

Maar natuurlijk hing er een grote schaduw over onze beginperiode heen, niet vanwege het vertrouwen, dat is bij ons niet aan de orde, dat zit wel goed, maar het schuldgevoel van mij naar mijn ex was onmetelijk groot, ook al vond hij het zelf geen probleem. Ik vond het wel erg en kwetsend wat ik had gedaan.

Dus ja, onze basis was niet echt fijn, ook omdat we na 2 weken zijn gaan samenwonen, wat ons heel erg spontaan en romantisch leek, maar toch ook wel heel onbezonnen was, en je leert elkaar ineens heel goed kennen.

Zo'n beetje alle dingen waar bij de alarmbellen gaan rinkelen als een ander het doet, waar ik mijn vriendinnen voor waarschuw, heb ik zelf gedaan. En ik probeer het niet zo zwart-wit meer te zien.

Dit is ook zo'n beetje mijn verhaal, behalve dan dat mijn ex er kapot van was, waar ik al bang voor was.
Ik was verliefd geworden op iemand anders, niet zonder reden want mijn relatie zat niet goed en ik werd steeds ongelukkiger en probeerde dit ook aan te geven. Maar praten lukte niet. De verliefdheid op de andere persoon heeft mij het zetje gegeven om het uit te maken.

Ik ging zelf bijna onderdoor aan mijn schuldgevoelens, maar wat ik heel erg vond was dat mijn ex ineens 180 graden omsloeg en ineens wel kon veranderen van een zielige bankhangende sjacherijnige zombie naar een gezellig en sociaal mens en ineens kon hij wel met andere meisjes zoooo goed praten en ineens wilde hij wel bij iedereen op visite Verward

Ik ben anderhalf jaar zijn steun en toeverlaat geweest en moest ik vanalles van hem verdragen. Blijkbaar had ik iemand anders nodig om tot een bepaald inzicht te komen. Slap ja.
Maargoed voor zover ik weet ben ik van nature geen vreemdganger.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:07

Het hoeft inderdaad niet altijd verkeerd te gaan. Twee vrienden van me hadden beide een relatie en zijn toen allebei vreemd gegaan met elkaar. Ze zijn nu 8 jaar samen en hebben een kindje.

Toch als ze het over zouden kunnen doen dan hadden ze het toch wel anders aangepakt, maar dat is natuurlijk altijd anders achteraf..

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:11

Hoe je eraan komt... zo kom je er vaak ook weer vanaf! Clown

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:38

In de eerste plaats zou ik sowieso al niks willen met iemand die al een relatie heeft! Je zou "de ander" maar zijn ...

verder sluit ik me aan bij kuss, als hij nu vreemdgaat, zal het niet zo moeilijk zijn om het ook te doen als hij een relatie met jou heeft ! dus nee, bedankt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:40

Ik ben al 18 jaar samen met degene met wie ik toen vreemd ging.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:54

*heb alleen beginpost gelezen*

Mijn relatie is nu 3 maanden geleden overgegaan. Ik las een smsje in zijn telefoon en het bleek dat hij was vreemdgegaan. We woonden op dat moment 3,5 jaar samen.

Ik ben ooit eens, járen geleden, ongeveer 1,5 jaar voordat wij wat met elkaar kregen met hem geweest. Bij hem blijven slapen (veel gedaan maar geen sex) toen de volgende dag zijn vriendin binnen kwam. Ik wist niet dat zij op dat moment wat met elkaar hadden en bij navraag bleek dat 'het al een tijdje niet goed meer ging met ze'.

Toen hij en ik serieuser met elkaar omgingen, heb ik er ook 3 maanden over gedaan om dus 'officieel' wat met elkaar te krijgen. Hij leek rustiger te zijn geworden etc. maar toch heeft hij mij uiteindelijk belazerd.

Ikzelf zou nooit, maar dan ook echt nooit meer wat met iemand beginnen waarvan ik a: weet dat hij ooit is vreemdgegaan en ik zou ook nooit wat beginnen met een man waarvan ik weet dat hij een relatie heeft op dat moment.
Ik weet wat voor pijn het mij heeft aangedaan en dit zou ik een andere vrouw nooit willen aandoen.

En nee, een vos verliest zijn haren, nooit zijn streken. Het lijkt allemaal alsof ze veranderen maar nee, het blijft erin zitten. Met hetzelfde gemak draaien ze hun kop om en steken ze zo hun tong bij een ander naar binnen. Mijn, nu dus ex, had het prima voor elkaar. Ik heb hem met van alles geholpen, zijn leven op de rit te krijgen, scholing, een baan etc. Hij had het goed voor elkaar: huisje, boompje, leuke vriendin natuurlijk (ikke) en hij heeft dat alles zo met 1 daad verspeeld...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:55

BrittKitt schreef:
Als jij of hij een keer is vreemdgegaan, dan kan het ook zomaar een tweede keer gebeuren. Ik denk dat de stap lager is omdat het al een keer gebeurt is.

Persoonlijk zou ik het geen prettig idee vinden

Dat denk ik ook inderdaad. Geen goed idee imo. Ik zou graag willen dat diegene het eerst uit zo maken - op een fatsoenlijke manier - en daarna eventueel een relatie aan gaan. Maar ik diegene zou wel zelf op et idee moeten komen om het eerst uit te maken, want anders is het nog hetzelfde idee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 08:40

Hoe je eraan komt kom je er ook weer vanaf. Wat hij een ander flikt kan hij bij jou ook doen. Een vos verliest zijn haren, niet zijn streken. Clown

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:41

dat hoeft natuurlijk helemaaal niet, snap niet dat dat hier steeds gezegd word. Ligt er totaal aan in wat voor relatie je zat, en nu weer zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:42

Mijn eerste gevoel zegt dat zo'n start nooit een stabiel resultaat kan krijgen. Ik ben ook altijd erg verbaasd als iemand een partner vanuit een vreemdga-relatie heeft, en die is dan later ernstig teleurgesteld als de ander wederom vreemd gaat. Je wéét dan toch dat die persoon zo in elkaar steekt, denk ik dan?

MAAR.... nu gaan we ff relativeren en om het sportief te houden zal ik het spiegelen aan mijn eigen (lange) relatie:

Ik ben al 15 jaar samen met mijn partner. Steady relatie, erg prettig en ondanks dat die eerste verliefdheid ondertussen echt wel weg is ben ik nog erg gek met 'm.
Maar STEL nou eens dat ik verliefd word op iemand anders... Want dat kan gebeuren. OOK in een goede relatie.
Zou ik dan uit weet ik veel wat voor normbesef EERST deze goede relatie af moeten breken, om vervolgens eens te zoenen met degene waar ik dan verliefd op ben (wat dus om het maar even plat te zeggen gewoon pure ge*ligheid op een leuk uiterlijk kan zijn) terwijl dat misschien maar een eenmalige actie zou zijn?
En stel nou eens dat ik ZO verliefd op die persoon zou zijn (of blijven) dat we het punt bereiken dat we samen verder willen? Dan zou ik uiteraard een punt achter mijn huidige relatie moeten zetten. Maar mijn nieuwe relatie komt dan wél voort uit een vreemdgasituatie. Is 'ie dan al een soort van gedoemd te mislukken?

Haha!
Leuk he in een denkbeeldige wereld ff alles op z'n kop zetten
Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:46

Sonja: Soms spelen andere dingen ook nog een rol. Een man kan o zo uitgekeken zijn op zijn vrouw, maar heeft nog wel een paar hele leuke gezellige kinderen.. Dan is het niet makkelijk om het uit te maken.. Behalve als er een leuke vrouw tussen komt.. en dan is het vaak,. eerst vreemdgaan en dan verder zien.. Tis verschrikkelijk, en hele foute manier om nieuwe relatie te beginnen.. maar dan hoef t niet zo te zijn dat diegene dan altijd vreemd zal gaan;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:54

pinuts schreef:
dat hoeft natuurlijk helemaaal niet, snap niet dat dat hier steeds gezegd word. Ligt er totaal aan in wat voor relatie je zat, en nu weer zit..

Precies! Toen mijn huidige man en ik elkaar tegen kwamen hadden we zoiets van; Dit is het, zo moet het voelen, zo hoort het te zijn.
Ik woonde in die tijd samen. Mijn toenmalige vriend nam het niet zo nauw met een vaste relatie en ik denk dat dat ook heeft mee geholpen.
We woonde wel bij elkaar, maar dat beetje extra was er niet (meer). Ik moet zeggen dat ik ook heel jong was.
Ik woonde samen vanaf mijn 17de en heb mijn man leren kennen toen ik bijna/net 19 was.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:54

Ik vind het geen goeie basis van een relatie. Goed, ik ben het wel eens met Pinuts dat iemand het bijvoorbeeld niet durft uit te maken met haar huidige vriend door bijvoorbeeld mishandeling of iets in die richting.

Maar buiten zulke omstandigheden vind ik het geen goede basis. Tuurlijk, in een relatie waarin je vreemdgaat zit er al iets niet goed en het kan wel goed zijn in de relatie met degene waar je mee vreemd gaat. Clown (Hoop dat jullie dit nog volgen) Maar vreemdgaan vind ik echt een heel laag iets, ik zou het niet in m'n hoofd krijgen in ieder geval. Meestal gaat een relatie hier ook wel weer kapot aan, want zul je je partner 100% vertrouwen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:53

Ik heb mijn ex ook bedrogen met mijn huidige vriend en tot nu toe zijn we heel gelukkig samen.
Ik heb er duidelijk zelf voor gekozen, de thuissituatie was totaal niet lekker en ben mijn hele leven kwijtgeraakt, maar de jongen met wie ik nu ga is echt geweldig.
Ik weet dat ik nooit meer vreemd zal gaan (ook al kan je dat niet van tevoren zeggen) maar ik heb er wel ontzettend spijt van (niet dat het uit is, maar gewoon dat het zo gelopen is).
Anderszijds had me ex na een dag dat het uit was ook alweer iemand leren 'kennen'

Ik vind dat het wel degelijk kan om met zo'n begin een relatie te nemen, als je echt voor elkaar gemaakt bent en voor elkaar gaat.

Maar de tijd zal het leren...

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:51

Ik heb er verder niet echt een ervaring mee, maar kan het in sommige gevallen ook niet juist een soort wake up call zijn zodat je gaat inzien wat je eigenlijk in je relatie mist/niet goed zit? Het zetje dat je nodig hebt om het uit te maken met je huidige partner?

Ik keur het zelf absoluut niet goed. Vind dat je eerst met je partner moet praten als je relatie niet lekker loopt, en niet achter die persoon zijn rug om intiem kan gaan doen met iemand anders. Of hoe mijn ex het zei: "Geen oude schoenen weg gooien als je nog geen nieuwe hebt". Huilen van het lachen (en bedankt)..

Maar ik kan me er érgens, ver weg, wel in vinden, als je bijvoorbeeld kinderen hebt in die relatie, of een ander probleem dat praten niet kan oplossen (of praten heeft gewoon geen zin) het je even kan wakker schudden.
(vreemdgaan voor de kick, of ''even een tussendoortje'' is al helemaal not done ofc)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:39

Lijkt me toch dat je van iemand die vreemdgaat al weet hoe zijn of haar normen en waarden in elkaar steken...

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:48

Ik ook absoluut niet, en dat is ook waarom ik heel blij ben dat mijn vriend en ik elkaar met geen vinger aangeraakt hebben toen hij nog bezet was Ja

Hij leerde mij kennen toen het niet lekker liep in zijn relatie. Ik wist niet dat hij bezet was, maar in de kroeg raakten we aan de praat en op msn kletsten we wat over en weer. 2 weekenden achter elkaar zagen we elkaar in de kroeg, hadden de grootste lol, maar en gebeurde niks, zelfs niet toen hij me naar huis bracht en de wederzijdse klik er zeker was Ja Het 3e weekend in de kroeg vertelde hij me dat hij nog een relatie had en dat hij enorm twijfelde, ook omdat het met mij zo goed klikte. Omdat ik nergens tussen wilde komen heb ik nog volgende dag aangegeven dat ik even geen contact meer wilde, geen msn, geen sms Binnen 5 dagen hielden we het niet meer uit en hebben we gesmst. Datzelfde weekend heeft hij het definitief uitgemaakt met zijn ex, de week daarop zaten we samen in de bios en inmiddels 9 maanden verder zijn we er beiden van overtuigd dat we de liefde van ons leven gevonden hebben Lovers

Ik ben heel blij dat het zo gegaan is, dat hij het respect had om het netjes af te handelen met zijn ex. Hij kreeg gevoelens voor mij toen het al niet lekker liep, maar met die gevoelens hebben we allebei pas iets gedaan toen het eerlijk was voor alle partijen Ja En het is voor de bevestiging dat mijn vriend écht te vetrouwen is, want als hij wel met mij vreemdgegaan zou zijn, wat voor garantie had ik dan dat hij mij trouw zou zijn?