Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petsboem schreef:Ik schrijf sinds kort met een meisje die in de gevangenis in Amerika zit wegens manslaugther.
Ze is niet ter dood veroordeeld maar komt in 2020 weer vrij. Ik was erop gekomen door de site http://www.writeaprisoner.com .
Ik vond het wel heel interessant, zeker na het horen dat ongeveer 35% van de gevangen in Amerika (vooral Texas) onschuldig vastzit. Je kan iemand's leven hier zó erg mee helpen, vaak hebben ze niemand meer en het minste wat je dan toch kan doen is helpen door te schrijven en het idee te geven dat jij er voor ze bent.
Ik vind het een heel mooi idee en vind het ook interessant, ik ben benieuwd naar haar eerste reactie terug.
Schrijven er nog meer mensen op bokt met gevangen die ter dood veroordeeld zijn of heel lang vastzitten? Zo ja waarom?
raketje_ schreef:Weetje wat het is, je zit niks voor niks in een gevangenis.Je word niet zomaar even ter dood veroordeeld.
Je word alleen op bewijs veroordeeld.Je word dus niet zomaar even opgesloten.
Er zullen zeker ook nog criminelen vrij rond lopen, maar daar is geen enkel bewijs nog tegen,
en geloof me ook die zullen een keer gepakt worden, of worden vanzelf uit gemoord door andere
criminelen.
En ik noem dat soort mensen geen mensen hoor die iemand vermoord hebben,
als het mensen waren hadden ze gevoelens en vermoord je niet je mede mens toch
Dan praten ze maar met hun andere maatjes in de bak over koetjes en kalfjes..
raketje_ schreef:Je moet gewoon zorgen dat je nooit in het gerechtssystem te maken krijgt,
ook niet omdat je aantal dingen zegt.Dan moet je zo voorstandig zijn om je mond te houden...
over zo iets maak je geen grapjes oid.
Ja, ik heb hier duidelijk een eigenmening in.voor de 1 kortzichtig voor mij niet.
En dan krijg ik bokt maar over me heen
raketje_ schreef:Weetje wat het is, je zit niks voor niks in een gevangenis.Je word niet zomaar even ter dood veroordeeld.
Er zullen zeker ook nog criminelen vrij rond lopen, maar daar is geen enkel bewijs nog tegen,
en geloof me ook die zullen een keer gepakt worden, of worden vanzelf uit gemoord door andere
criminelen.
Je moet gewoon zorgen dat je nooit in het gerechtssystem te maken krijgt,
ook niet omdat je aantal dingen zegt.Dan moet je zo voorstandig zijn om je mond te houden...
Ja, ik heb hier duidelijk een eigenmening in.voor de 1 kortzichtig voor mij niet.
raketje_ schreef:En ik noem dat soort mensen geen mensen hoor die iemand vermoord hebben,
Dan praten ze maar met hun andere maatjes in de bak over koetjes en kalfjes.
criminelen.
Je moet gewoon zorgen dat je nooit in het gerechtssystem te maken krijgt,
MDJ schreef:aan de ene kant zou ik het graag doen (dat ik te jong ben weten zei toch niet) aan de andere kant heb ik het lef niet, stel dat de persoon in kwestie zooo gestoord is als maar kan, en over 20 jaar ineens bij mij aanbelt omdat hij al die tijd mijn adres in van mijn part zijn onderbroek geschreven had staan.....
of optie 2 is dat mijn fantasie te levendig is haha
Fiffill schreef:Maar maakt het dan uit om naar iemand te schrijven? Ook al heeft diegene (misschien) iemand vermoord.
Dat belet mij er niet van iemand te schrijven. Het lijkt me vreselijk om zo lang in de gevangenis te zitten, en ik zou het zelf geweldig vinden als een onbekende een brief naar me zou schrijven.
...
_Florien_ schreef:Ik heb hier heel lang over nagedacht, heb ook iemand in mijn hoofd met wie ik zou willen schrijven. Deze jongen is veroordeeld tot 19 jaar en 7 maanden gevangenschap. Hij werd veroordeeld omdat hij ervan verdacht werd The United States Forest Institute of Forest Genetics plat te branden of te verwoesten.
De jongen heeft nooit bekend, hij werd vastgezet omdat ze uit "betrouwbare bronnen" hadden vernomen, dat hij, en nog twee anderen, dit van plan waren.
Bijna 20!!! jaar. Hij is in 2006 veroordeeld en in de twee jaar dat hij nu vast zit mag hij slechts een paar uur per week zijn cel uit.
Ik heb nog niet geschreven, maar zit hier wel heel erg over te denken.
breezy302 schreef:pff mens wat een onzin mijn vriend heeft ook in de bak gezeten ( niet voor moord, geweldpleging of krachting ofzo) maar hij heeft toch echt gevoelens!
en ik een vriend van mij heeft iemand vermoord, en had daar imo een best goede reden voor en hij heeft ook gewoon gevoelens hoor! als je het hele verhaal wilt weten pb me dan maar! dat ga ik niet open en bloot op internet zetten!
en ik zou zelf geen gevangenen schrijven die ik niet ken, het zijn toch high risk mensen die dan je adres hebben en heel veel ter dood veroordeelden komen ook vrij no way dat ik wil dat die ff bij me op de koffie komen
katiavl schreef:_Florien_ schreef:Ik heb hier heel lang over nagedacht, heb ook iemand in mijn hoofd met wie ik zou willen schrijven. Deze jongen is veroordeeld tot 19 jaar en 7 maanden gevangenschap. Hij werd veroordeeld omdat hij ervan verdacht werd The United States Forest Institute of Forest Genetics plat te branden of te verwoesten.
De jongen heeft nooit bekend, hij werd vastgezet omdat ze uit "betrouwbare bronnen" hadden vernomen, dat hij, en nog twee anderen, dit van plan waren.
Bijna 20!!! jaar. Hij is in 2006 veroordeeld en in de twee jaar dat hij nu vast zit mag hij slechts een paar uur per week zijn cel uit.
Ik heb nog niet geschreven, maar zit hier wel heel erg over te denken.
En jij hebt de officiele onderzoekspapieren gezien neem ik aan? Voor je dit helemaal geloofd.
_Florien_ schreef:breezy302 schreef:pff mens wat een onzin mijn vriend heeft ook in de bak gezeten ( niet voor moord, geweldpleging of krachting ofzo) maar hij heeft toch echt gevoelens!
en ik een vriend van mij heeft iemand vermoord, en had daar imo een best goede reden voor en hij heeft ook gewoon gevoelens hoor! als je het hele verhaal wilt weten pb me dan maar! dat ga ik niet open en bloot op internet zetten!
en ik zou zelf geen gevangenen schrijven die ik niet ken, het zijn toch high risk mensen die dan je adres hebben en heel veel ter dood veroordeelden komen ook vrij no way dat ik wil dat die ff bij me op de koffie komen
Hier ga ik even tegenin. Er zijn geen goede redenen om een moord te plegen. Dan ben je inderdaad gewoon schuldig.
Er zitten echter genoeg mensen in de bak (doodstraf of niet), die echt onschuldig zijn, en alleen gebaseerd op verhalen van anderen vast zitten.
_Florien_ schreef:MDJ schreef:aan de ene kant zou ik het graag doen (dat ik te jong ben weten zei toch niet) aan de andere kant heb ik het lef niet, stel dat de persoon in kwestie zooo gestoord is als maar kan, en over 20 jaar ineens bij mij aanbelt omdat hij al die tijd mijn adres in van mijn part zijn onderbroek geschreven had staan.....
of optie 2 is dat mijn fantasie te levendig is haha
Ja, jij kijkt teveel Prison Break*T-Bag. HAHA.
Nee, sorry. Is niet het moment grapjes te maken. Het is aan de ene kant ook wel spannend natuurlijk, je kent diegene niet en ik weet niet of op die site de mogelijkheid is om zijn dossier oid te bekijken? Of eventueel informatie te krijgen over zijn "misdaad" ? Dat is bij die jongen die ik ga schrijven namelijk wel het geval en ik moet zeggen dat ik me er heel goed bij voel om hem te gaan schrijven.