Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:36

Natasje voordat je dit soort opmerkingen plaatst moet je goed nadenken wat je schrijft, het is geen kinderlijk onderwerp en dan vind ik dit soor opmerkingen heel pijnlijk

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:36

Dat is wel erg bijzonder.. Lachen Hoe oud moet je zijn om te kunnen schrijven met een gevangene?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:40

petsboem schreef:
Ik schrijf sinds kort met een meisje die in de gevangenis in Amerika zit wegens manslaugther.
Ze is niet ter dood veroordeeld maar komt in 2020 weer vrij. Ik was erop gekomen door de site http://www.writeaprisoner.com .
Ik vond het wel heel interessant, zeker na het horen dat ongeveer 35% van de gevangen in Amerika (vooral Texas) onschuldig vastzit. Je kan iemand's leven hier zó erg mee helpen, vaak hebben ze niemand meer en het minste wat je dan toch kan doen is helpen door te schrijven en het idee te geven dat jij er voor ze bent.
Ik vind het een heel mooi idee en vind het ook interessant, ik ben benieuwd naar haar eerste reactie terug.

Schrijven er nog meer mensen op bokt met gevangen die ter dood veroordeeld zijn of heel lang vastzitten? Zo ja waarom Tong uitsteken?

petsbloem hoe zit dat met je gegevens ben wel benieuwd maar zal het nooit zelf doen,
hoe oud is dat meisje dan

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:42

Het is wel een goed initatief maar zou het zelf nooit doen temeer omdat ik geen behoorlijke engelse brief kan schrijven.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:45

Ik heb hier heel lang over nagedacht, heb ook iemand in mijn hoofd met wie ik zou willen schrijven. Deze jongen is veroordeeld tot 19 jaar en 7 maanden gevangenschap. Hij werd veroordeeld omdat hij ervan verdacht werd The United States Forest Institute of Forest Genetics plat te branden of te verwoesten.
De jongen heeft nooit bekend, hij werd vastgezet omdat ze uit "betrouwbare bronnen" hadden vernomen, dat hij, en nog twee anderen, dit van plan waren.
Bijna 20!!! jaar. Hij is in 2006 veroordeeld en in de twee jaar dat hij nu vast zit mag hij slechts een paar uur per week zijn cel uit.

Ik heb nog niet geschreven, maar zit hier wel heel erg over te denken.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:48

Weetje wat het is, je zit niks voor niks in een gevangenis.Je word niet zomaar even ter dood veroordeeld.
Je word alleen op bewijs veroordeeld.Je word dus niet zomaar even opgesloten.
Er zullen zeker ook nog criminelen vrij rond lopen, maar daar is geen enkel bewijs nog tegen,
en geloof me ook die zullen een keer gepakt worden, of worden vanzelf uit gemoord door andere
criminelen.

En ik noem dat soort mensen geen mensen hoor die iemand vermoord hebben,
als het mensen waren hadden ze gevoelens en vermoord je niet je mede mens toch Lachen
Dan praten ze maar met hun andere maatjes in de bak over koetjes en kalfjes..

Je moet gewoon zorgen dat je nooit in het gerechtssystem te maken krijgt,
ook niet omdat je aantal dingen zegt.Dan moet je zo voorstandig zijn om je mond te houden...
over zo iets maak je geen grapjes oid.

Ja, ik heb hier duidelijk een eigenmening in.voor de 1 kortzichtig voor mij niet.
En dan krijg ik bokt maar over me heen Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:49

hoe oud moet je zijn om te schrijven dit is wel interesant

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:50

Het is best interessant maar toch moet ik een waarschuwing bijschrijven. Veel van hem zijn erg manipulerend en daar moet je toch wel voor opletten. Vaak zie je het zelf niet omdat het een langzaam process is.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:50

raketje_ schreef:
Weetje wat het is, je zit niks voor niks in een gevangenis.Je word niet zomaar even ter dood veroordeeld.
Er zullen zeker ook nog criminelen vrij rond lopen, maar daar is geen enkel bewijs nog tegen,
en geloof me ook die zullen een keer gepakt worden, of worden vanzelf uit gemoord door andere
criminelen.

als het mensen waren hadden ze gevoelens en vermoord je niet je mede mens toch Lachen

Sommige mensen zitten in een isoleer cel, ook onschuldigen. Niets met je matties over koetjes en kalfjes praten.

raketje_ schreef:
ook niet omdat je aantal dingen zegt.Dan moet je zo voorstandig zijn om je mond te houden...

Ja, ik heb hier duidelijk een eigenmening in.voor de 1 kortzichtig voor mij niet.

Waar is onze vrijheid van meningsuiting gebleven?!
Laatst bijgewerkt door Unseen op 11-01-09 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:51

raketje_ schreef:
criminelen.

Maar maakt het dan uit om naar iemand te schrijven? Ook al heeft diegene (misschien) iemand vermoord.
Dat belet mij er niet van iemand te schrijven. Het lijkt me vreselijk om zo lang in de gevangenis te zitten, en ik zou het zelf geweldig vinden als een onbekende een brief naar me zou schrijven. Lachen

Edit:
raketje_ schreef:
Dan praten ze maar met hun andere maatjes in de bak over koetjes en kalfjes.

Erg kortzichtig inderdaad... er zullen vast mensen rondlopen die het heerlijk vinden om te moorden en er geen spijt van hebben, maar ik denk toch dat er veel zijn voor wie het een wanhoopsdaad/onbezonnen iets was. Maar dan nog hebben zij evengoed het recht om een brief te krijgen vind ik...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:56

aan de ene kant zou ik het graag doen (dat ik te jong ben weten zei toch niet) aan de andere kant heb ik het lef niet, stel dat de persoon in kwestie zooo gestoord is als maar kan, en over 20 jaar ineens bij mij aanbelt omdat hij al die tijd mijn adres in van mijn part zijn onderbroek geschreven had staan.....

of optie 2 is dat mijn fantasie te levendig is haha

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:58

Hoe oud zou je moeten zijn om iemand te kunnen schrijven?
Dit lijkt me toch wel heel erg intressant. Ben ook wel heel erg nieuwschierig naar hoe die mensen zijn, en wat ze allemaal hebben meegemaakt. Het is alleen wel een beetje een raar idee om te weten dat ze je adres hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:58

raketje_ schreef:
criminelen.

pff mens wat een onzin mijn vriend heeft ook in de bak gezeten ( niet voor moord, geweldpleging of krachting ofzo) maar hij heeft toch echt gevoelens!

en ik een vriend van mij heeft iemand vermoord, en had daar imo een best goede reden voor en hij heeft ook gewoon gevoelens hoor! als je het hele verhaal wilt weten pb me dan maar! dat ga ik niet open en bloot op internet zetten!

en ik zou zelf geen gevangenen schrijven die ik niet ken, het zijn toch high risk mensen die dan je adres hebben en heel veel ter dood veroordeelden komen ook vrij no way dat ik wil dat die ff bij me op de koffie komen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:59

MDJ schreef:
aan de ene kant zou ik het graag doen (dat ik te jong ben weten zei toch niet) aan de andere kant heb ik het lef niet, stel dat de persoon in kwestie zooo gestoord is als maar kan, en over 20 jaar ineens bij mij aanbelt omdat hij al die tijd mijn adres in van mijn part zijn onderbroek geschreven had staan.....

Ja, jij kijkt teveel Prison Break Huilen van het lachen *T-Bag. HAHA.

Nee, sorry. Is niet het moment grapjes te maken. Het is aan de ene kant ook wel spannend natuurlijk, je kent diegene niet en ik weet niet of op die site de mogelijkheid is om zijn dossier oid te bekijken? Of eventueel informatie te krijgen over zijn "misdaad" ? Dat is bij die jongen die ik ga schrijven namelijk wel het geval en ik moet zeggen dat ik me er heel goed bij voel om hem te gaan schrijven.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:59

Fiffill schreef:
Maar maakt het dan uit om naar iemand te schrijven? Ook al heeft diegene (misschien) iemand vermoord.
Dat belet mij er niet van iemand te schrijven. Het lijkt me vreselijk om zo lang in de gevangenis te zitten, en ik zou het zelf geweldig vinden als een onbekende een brief naar me zou schrijven. Lachen
...

Voor mij is dat wel een reden om niet te gaan schrijven met zo'n iemand.... Iemand die kinderverkrachter/moordenaar is, heeft imo geen enkel recht op iets leuks en lichtpuntjes in het leven, laat maar verrekken tot z'n dood er is.... kan ik geen medelijden mee hebben en kan ik ook totaal niet iets positiefs voor opbrengen.
Anders zou ik bv een moeder vinden die de verkrachter van haar kind heeft vermoord. Is ook moord, maar dit is moord welke ik kan begrijpen en waar ik zelfs nog achter kan staan.
Maar de achtergronden kom je niet zomaar achter, liegen kan altijd en verzwijgen ook, dus wat dat betreft zul je niet snel van tevoren weten waarmee je te maken hebt, de doodstraf krijg je niet omdat een je een rolletje pepermunt gejat hebt...Tevens ben ik het eens met Katiavl, échte ratten zijn zo manipulatief en doordacht dat je hier heel goed mee op moet passen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:01

_Florien_ schreef:
Ik heb hier heel lang over nagedacht, heb ook iemand in mijn hoofd met wie ik zou willen schrijven. Deze jongen is veroordeeld tot 19 jaar en 7 maanden gevangenschap. Hij werd veroordeeld omdat hij ervan verdacht werd The United States Forest Institute of Forest Genetics plat te branden of te verwoesten.
De jongen heeft nooit bekend, hij werd vastgezet omdat ze uit "betrouwbare bronnen" hadden vernomen, dat hij, en nog twee anderen, dit van plan waren.
Bijna 20!!! jaar. Hij is in 2006 veroordeeld en in de twee jaar dat hij nu vast zit mag hij slechts een paar uur per week zijn cel uit.

En jij hebt de officiele onderzoekspapieren gezien neem ik aan?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-01-09 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:01

breezy302 schreef:
pff mens wat een onzin mijn vriend heeft ook in de bak gezeten ( niet voor moord, geweldpleging of krachting ofzo) maar hij heeft toch echt gevoelens!

en ik een vriend van mij heeft iemand vermoord, en had daar imo een best goede reden voor en hij heeft ook gewoon gevoelens hoor! als je het hele verhaal wilt weten pb me dan maar! dat ga ik niet open en bloot op internet zetten!

en ik zou zelf geen gevangenen schrijven die ik niet ken, het zijn toch high risk mensen die dan je adres hebben en heel veel ter dood veroordeelden komen ook vrij no way dat ik wil dat die ff bij me op de koffie komen

Hier ga ik even tegenin. Er zijn geen goede redenen om een moord te plegen. Dan ben je inderdaad gewoon schuldig.
Er zitten echter genoeg mensen in de bak (doodstraf of niet), die echt onschuldig zijn, en alleen gebaseerd op verhalen van anderen vast zitten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:02

Maar ze kunnen wel zeggen dat ze onschuldig zijn, maar zeker weten doe je dat nooit. Knipoog

Ik weet niet zeker of je adres nu zichtbaar is of niet? Als het via een instelling ofzo zou gaan...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:03

Ik heb een tijdje geschreven met Harry Bout (jeweetwel, die laatst bij Peter R. de Vries in de uitzending was). Helaas is het nu een beetje verwaterd....

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:03

katiavl schreef:
_Florien_ schreef:

En jij hebt de officiele onderzoekspapieren gezien neem ik aan? Voor je dit helemaal geloofd.

Ik heb zijn trial gelezen en de criminal complaint tegen hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:04

_Florien_ schreef:
breezy302 schreef:

Hier ga ik even tegenin. Er zijn geen goede redenen om een moord te plegen. Dan ben je inderdaad gewoon schuldig.
Er zitten echter genoeg mensen in de bak (doodstraf of niet), die echt onschuldig zijn, en alleen gebaseerd op verhalen van anderen vast zitten.

ik vind van wel hij is ook echt niet onschuldig en heeft zijn daad ook gelijk bekend maar hij had wel een goede reden en is daarom ook maar tot 2 jaar veroordeeld, wat ik echt niet vind kunnen is gewoon maar iemand vermoorden omdat je der zin hebt en dat gebeurt in amerika heel erg vaak

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:05

Maar diegene maakt het er zelf naar om vast te zitten zolang.
Tuurlijk is het leuk dat je brief krijgt als je zolang zit, maar je hebt je wel zelf verworstelt in die positie.

En vrijheidsuiting hebben we niet,zelfs niet in NL.Dacht dat je dat wel wist nadat Pim doodgeschoten is.

Breezy, jou vriend heeft niet voor niks gezeten, waarschijnlijk niet zo erg dat ie weer snel vrij was.
En ze zullen best gevoelens hebben, maar als ze echte gevoelens hadden vermoord je niet iemand!

En nogmaals je mag niet zelf het recht nemen in je handen om iemand te vermoorden!
Hoe durven ze! je blijft met je poten van iemand af, hoe gemeen diegene ook is,
maar je vermoord geen mensen.Nee die mensen hebben geen gevoelens, of niet de goede.
Sorry hoor, maar je bent gewoon een beest als je iemand vermoord.
Wat de achtergrond ook is, het is gewoon simpel je vermoord niemand.

WillemYntJee

Iemand uit mijn familie schrijft ook met een gevangene in Amerika sinds 2000. Hij zit al sinds 1995 vast voor medeplichtigheid bij een moord, of ie dat daadwerkelijk ook gedaan heeft weet ik niet. Hij zit in Oklahoma in een gevangenis en wordt binnekort geexecuteerd. Zij heeft dmv een petitie enz geprobeerd om het om te laten zetten in levenslang, maar dat is afgewezen. Deze man wordt 2 dagen voor zijn executie 32..
Ze is ook bij hem op bezoek geweest in de gevangenis en ze bellen ook als het kan.

MDJ

_Florien_ schreef:
MDJ schreef:

Ja, jij kijkt teveel Prison Break Huilen van het lachen *T-Bag. HAHA.

Nee, sorry. Is niet het moment grapjes te maken. Het is aan de ene kant ook wel spannend natuurlijk, je kent diegene niet en ik weet niet of op die site de mogelijkheid is om zijn dossier oid te bekijken? Of eventueel informatie te krijgen over zijn "misdaad" ? Dat is bij die jongen die ik ga schrijven namelijk wel het geval en ik moet zeggen dat ik me er heel goed bij voel om hem te gaan schrijven.

*ghehe, niet eens mijn fantasie zal wel te groot zijn

Maar inderdaad je weet maar nooit, je zal maar net een zieke geest treffen die daadwerkelijk even naar Nederland komt omdat je in zijn ogen iets verkeerds zei? nee wat dat betrefd ik vind het een mooi iets, voor anderen.. niet voor mij..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:06

Sorry voor degenen die ik kwets, maar in een beladen volwassen topic als dit verwacht ik ook volwassen reacties en geen kinderlijke uitspraken, het gaat er niet om schuldig of onschuldig het gaat om het feit dat mensen ter dood zijn veroordeeld en in afwachting daarop, wat in Amerika jaren en jaren kan duren, behoefte hebben aan menselijk contact.
Hoe onmenselijk ben jezelf als je ze dit ontzegt.