waar doe ik dit voor..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: waar doe ik dit voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:10

Dat vind ik dus ook Naraya. Wat er gebeurd is geeft al stof tot nadenken, maar zijn reactie helemaal....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:11

Dat stelt je relatie wel op de proef Ja
Wil je doorgaan met de relatie, ongeacht of hij nog contact met haar heeft of niet?
Heb je vertrouwen in hem en in je relatie? Ik denk dat dat de belangrijkste vragen zijn voor je.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:12

@ Iris82; zo begon het verhaalvan mijn vriend ook ongeveer... Totdat ik een aantal belangrijke vraagjes heb gesteld en ik kan vrij goed zien of iemand liegt of niet gelukkig, dus ik kwam er heel snel achter dat hij niet de waarheid sprak, maargoed zolang hij het blijft volhouden.

Maar inderdaad, als ik haar tegenkom/spreek sta ik ook niet voor mezelf in. Ik twijfel ook of ik op hyves wat tegen dur moet zeggen of eventjes moet toevoegen op msn. Maar weet niet of dat zo goed is voor mn hart Bloos

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:13

C_arola schreef:
Wil je doorgaan met de relatie, ongeacht of hij nog contact met haar heeft of niet?
Heb je vertrouwen in hem en in je relatie? Ik denk dat dat de belangrijkste vragen zijn voor je.

Vertrouwen in hem? euh nee niet echt bepaald... En als hij contact met haar had gehouden kon hij meteen opdonderen. het is haar of mij.... Niet allebei.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:14

Danyla schreef:
C_arola schreef:

Vertrouwen in hem? euh nee niet echt bepaald... En als hij contact met haar had gehouden kon hij meteen opdonderen. het is haar of mij.... Niet allebei.

Als je geen vertrouwen in hem hebt, waarom blijf je dan nog in deze relatie??
Misschien harde vraag maar ik vraag het toch.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:14

maar het vreemde is, zoals nu.. dan heeft die spijt en doet die weer heel erg lief en dan begint de ellende weer van voor af aan, voor mij... want dan ga ik toch niet bij hem weg Nagelbijten / Gniffelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:15

@ Narya: Je hebt helemaal gelijk. Ik heb die bewuste avond ook mezelf in kunnen houden. Dat meisje deed niets verkeerd, mijn ex deed wat verkeerd. Mensen wilden hem wel even een paar koppen kleiner maken. Maar ik haatte haar. Ik wilde haar weg hebben. Schiet je niets mee op, helaas.
Waar is het einde? Tsjah, mensen doen en zeggen soms gekke dingen. Impuls, denk ik.

Het laatste wat je zegt is ook volledig terecht. Maar aan de andere kant is het natuurlijk een jongen, kan hij het wel aan om haar te zien huilen?

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:15

C_arola schreef:
Als je geen vertrouwen in hem hebt, waarom blijf je dan nog in deze relatie??
Misschien harde vraag maar ik vraag het toch.

Omdat ik hoop, wil, alles op alles zetten om het vertrouwen terug te krijgen..

Maar zoals ik in de OP ook al zei.. ik weet niet of dit wel reeël is.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:16

Danyla schreef:
Janine1990 schreef:
Oooh, toen ik zo'n topic had gestart, en op een gegeven moment vertelde wat ik van iemand hoorde. En haar 'uitschold' voor Dikkie Dik, kreeg ik ook ontzettend veel commentaar.
Maar hier ga ik niet in mee, ik begrijp heel goed dat TS haar een sletje noemt. Wat zou jouw eerste reactie zijn, als je zoiets hoort?
Als ik TS was en dat sletje tegen zou komen, zou ik behoorlijk over de toeren zijn, zou het zwart worden voor m'n ogen. Dan zou ik diegene echt wel wat kunnen doen!
Nee, ik vind haar reactie heel terecht!

Geloof mij.. Nagelbijten / Gniffelen Als ik haar tegen kom, nu nog.. heeft ze geen blonde haar meer op haar hoofd en geen tand meer in haar mond. Ik ben echt WOEDEND, wat bezielt je in vredes naam om aan iemand anders haarvriend te gaan zitten!

De fout ligt bij jouw vriend. Heeft hij zijn haar nog op zijn hoofd? Heeft hij zijn tanden nog? Als je dan toch je moet uitleven, moet je hem eerst pakken. HIJ is een relatie met jou aangegaan waar jullie van elkaar verwachten elkaar trouw te zijn. Met geen enkel ander persoon (lees andere meisjes) heb je die verbintenis of afspraak. De enige schuldige is HIJ!!

En ik weet echt wel hoe je je voelt, ook relaties gehad waarin ik ben bedonderd, het haalt je hele wereld overhoop. Het ergste vond ik, vertrouwen in één seconde weg maar duurt o zo lang voordat dat weer terug is. Die relaties hebben het dus niet overleefd..............Ik ben héél boos geweest op deze partners maar de vermeende vriendinnetjes met rust gelaten.........met hen had ik geen afspraken. Ook mannen hebben een keus: Ja, lekker ik duik ondanks dat ik een vrouw heb met je het bed in óf Nee sorry, je bent een lekker ding maar ik heb thuis een vrouw waar ik van hou en niet kwijt wil!

Ik wens je veel sterkte en hoop dat jullie hier samen uitkomen, wat het ook wordt!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:17

Ik denk persoonlijk dat je jezelf te kort doet door met hem in een relatie te zitten.
Maar dat is mijn mening. Vooral door wat je 2 berichten hiervoor schreef.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:17

twinducklin schreef:
Dat snap ik dus nooit.. Je vriend is fout, niet zij. Zij hoeft jou niks te verantwoorden.
Als ik een vriend mij ooit zoiets zou flikken of zou vreemdgaan zou ik woedend op hem zijn maar niet op degene waar die dat mee deed, tenzij dat een vriendin van mij zou zijn want dan had ze me wel wat te verantwoorden.

Jouw vriend had haar geen hoop mogen geven en moeten zeggen dat hij geen intresse had omdat hij een vriendin thuis had zitten, dus had zeer zeker geen telefoonnummer / email moet uitwissen.
Geloof me maar dat ik echt woedend zou zijn wanneer iemand mij dat flikte, en geloof ik je niet kun je oprotten. Van begin af aan van een relatie ben ik daar heel duidelijk over, vreemdgaan in mijn ogen is dingen doen waarvan je weet dat de ander dit niet leuk gaat vinden en dat kan al een telefoongesprek in mijn ogen zijn, of een simpel sms/email. 1ste keer valt erover te praten, 2 de keer is het einde oefening.
Wanneer ik niet weet of ik iemand kan vertrouwen is die mij niet waard.

Ik denk dat dat ook een heel stuk zelfbescherming is van mij.. Want reken maar dat ik woedend ben, en jou reactie, zou zo mijn reactie kunnen zijn.. maargoed, nu zit ik in de situatie en ben ikw eer eens te laf om voor mezelf te kiezen!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:21

pri_lady schreef:
De fout ligt bij jouw vriend. Heeft hij zijn haar nog op zijn hoofd? Heeft hij zijn tanden nog? Als je dan toch je moet uitleven, moet je hem eerst pakken. HIJ is een relatie met jou aangegaan waar jullie van elkaar verwachten elkaar trouw te zijn. Met geen enkel ander persoon (lees andere meisjes) heb je die verbintenis of afspraak. De enige schuldige is HIJ!!

En ik weet echt wel hoe je je voelt, ook relaties gehad waarin ik ben bedonderd, het haalt je hele wereld overhoop. Het ergste vond ik, vertrouwen in één seconde weg maar duurt o zo lang voordat dat weer terug is. Die relaties hebben het dus niet overleefd..............Ik ben héél boos geweest op deze partners maar de vermeende vriendinnetjes met rust gelaten.........met hen had ik geen afspraken. Ook mannen hebben een keus: Ja, lekker ik duik ondanks dat ik een vrouw heb met je het bed in óf Nee sorry, je bent een lekker ding maar ik heb thuis een vrouw waar ik van hou en niet kwijt wil!

Ik wens je veel sterkte en hoop dat jullie hier samen uitkomen, wat het ook wordt!

En daar precies, ben ik nou ook zo bang voor. Ik ben zo bangdat het vertrouwen niet terug komt.. Ik hoop het, maar ik denk dat het te dromerig is.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:25

Danyla schreef:
twinducklin schreef:
Dat snap ik dus nooit.. Je vriend is fout, niet zij. Zij hoeft jou niks te verantwoorden.
Als ik een vriend mij ooit zoiets zou flikken of zou vreemdgaan zou ik woedend op hem zijn maar niet op degene waar die dat mee deed, tenzij dat een vriendin van mij zou zijn want dan had ze me wel wat te verantwoorden.

Jouw vriend had haar geen hoop mogen geven en moeten zeggen dat hij geen intresse had omdat hij een vriendin thuis had zitten, dus had zeer zeker geen telefoonnummer / email moet uitwissen.
Geloof me maar dat ik echt woedend zou zijn wanneer iemand mij dat flikte, en geloof ik je niet kun je oprotten. Van begin af aan van een relatie ben ik daar heel duidelijk over, vreemdgaan in mijn ogen is dingen doen waarvan je weet dat de ander dit niet leuk gaat vinden en dat kan al een telefoongesprek in mijn ogen zijn, of een simpel sms/email. 1ste keer valt erover te praten, 2 de keer is het einde oefening.
Wanneer ik niet weet of ik iemand kan vertrouwen is die mij niet waard.

Ik denk dat dat ook een heel stuk zelfbescherming is van mij.. Want reken maar dat ik woedend ben, en jou reactie, zou zo mijn reactie kunnen zijn.. maargoed, nu zit ik in de situatie en ben ikw eer eens te laf om voor mezelf te kiezen!

Dat komt omdat je van hem houdt en hem eigenlijk niet kwijt wilt. De toekomst zal uitwijzen of je grens hier al bereikt is of dat je hem nog een kans geeft. Nee, je bent niet te dromerig, maar je zal met hem hier over moeten praten, niet schreeuwen, niets verwijten, alleen vertellen wat het emotioneel met jou gedaan heeft en nog doet. In de ik-vorm blijven praten, laat het hem maar weten. Jongens vinden dit vaak een heel gedoe. Klein lichtpuntje in jullie situatie vind ik dat het gestopt is, waarschijnlijk was zijn ego gestreeld dat iemand hem zag zitten maar ligt zijn hart toch bij jou. Praat met hem, niet per telefoon, niet per sms of mail. Uitpraten!!!!!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:27

Dat hebben we al gedaan, en dan is hij wel heel erg lief en medelevend. En ik wil zo graag dat het goed komt. Ik hoop alleen dat ik het niet tè graag wil.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:32

Probeer er eerst eens achter te komen wat er nou daadwerkelijk gebeurd is. Dat hij het verzwijgt is zowieso al slecht, maar jongens zijn nou eenmaal af en toe een beetje vaag...

Mijn vriend heeft een poos gigantisch via msn (en webcam) lopen flirten met een vriendin die hij al heel lang kende, ook toen wij al lang een breed een relatie hadden. Hij zei dat er niets was, maar toen ik (heel slecht) zijn msn gesprekken terug las (want hij had toch niets te verbergen?) ben ik wel geschrokken van wat er over en weer tegen elkaar gezegd werd! Ik heb toen voor hem verzwegen dat ik die gesprekken had gelezen en heb hem meerdere malen gevraagd hoe dat nou met hun zat. Uiteindelijk heb ik hem bijna een jaar later (toen we samen gingen wonen) geconfronteerd met het verhaal van die msn gesprekken, hij is erg geschrokken van het feit dat ik zo overstuur er van was, want in zijn ogen was het allemaal maar onschuldig. Heb hem gevraagd hoe hij het zou vinden als ik dat soort dingen tegen een jongen zou zeggen en toen zag hij in dat hij dat ook niet leuk zou vinden. Hij heeft toen al het contact met haar verbroken en dat heeft echt rust gegeven! Hij is niet met haar vreemd gegaan oid, maar de dingen die ze tegen elkaar zeiden, terwijl zij gewoon wist dat hij een serieuze relatie had, heeft me enorm gekwetst... Het heeft ook een poos geduurd voordat ik hem weer helemaal vertrouwde en we hebben veel goede gesprekken gehad, dus als jou vriend niets heeft uitgespookt, zou ik je relatie nog een kans geven!

Overigens, iemand maakte een opmerking dat als je flirt, je relatie niet goed zit, ik ben het daar niet mee eens. Iedereen flirt, eigenlijk elke dag, ook zonder dat je het door hebt! Ik persoonlijk vind flirten leuk en het is ook gezond (leuk toch, als je merkt dat je nog "goed in de markt ligt"). Maar ons motto is wel: flirten mag, aankomen niet! Het blijft dus bij een lief lachje, maar bij ons is dat de grens, geen drankjes voor je flirt object halen, niet om elkaar heen hangen, niet met elkaar dansen, etc. En liever ook niet flirten waar de ander bij is. Dan hou je het leuk!