Ik denk dat het gewoon belangrijk is om te doen wat JIJ leuk vind.
Luister jou muziek, draag jou kleren, trek je niks van anderen aan -okee, dat in mate- en zorg gewoon dat je altijd lol hebt.
Ik ben in het tweede gepest geweest -reden was: dat ik geen dure kleren droeg- en aan het eind van het jaar was ik het kotsbeu. Ik was de zwerver van de klas en werd regelmatig ook spookje genoemd omdat ik blijkbaar nooit iets zei -wat dus ook een reden had-.
Toen ben ik van school veranderd en kwam ik in een andere klas. Daar was dure merk-kleding veel minder belangrijk. Ik had het daar in het begin ook niet makkelijk, voelde me nog altijd het buitenbeentje van de klas (de rest kende elkaar allemaal al en dr waren groepjes en ik hoorde nog niet echt ergens mij). Toen kwam mijn beste vriend van mn oude klas dr bij en ik bloeide helemaal open. Ik was niet meer het stille meisje dat in een hoekje zat maar ik had een grote mond én ik trok met de popu's op van de klas. Toen het populairste meisje mijn beste vriendin werd kon het natuurlijk niet meer mis gaan.
Ik denk dat het idd deels uit jezelf komt. Ik was het kotsbeu om altijd maar de 'mindere' te zijn, ik heb mijn mond open getrokken en mij niet veel van de anderen aan getrokken. Inmiddels hebben we dus een leuke klas en kan ik met iedereen goed over weg.
Of ik populair ben? Ik weet het niet. Ik vind zelf van niet, maar ze zeggen altijd dat iedereen daar anders tegenaan kijkt. Daarnaast word je na een tijdje ook ouder en hecht je daar geen waarde meer aan. In onze klas is dr niet echt iemand die eruit springt, we hebben allemaal respect voor elkaar en komen redelijk goed overweg..