Populaire meiden en jongens..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petsboem

Re: Populaire meiden en jongens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:02

Dan is onze school vast een uitzondering Knipoog
Draag je 'dure merkkleding' dan ben je zéker niet populair, juist niet zelfs.
Wij hebben niet echt populaire mensen op school volgens mij. Of niet dat ik weet in ieder geval.
Om populair te zijn is het echt heel erg belangrijk volgens mij om géén meeloper te zijn maar je eigen stijl te hebben. En dan hoef je echt geen dure kleren te hebben, eerder tweedehands, vintage, dat soort dingen. En een goed gevoel voor humor en heel aardig zijn.

Sodelutuut: de mensen die jij beschrijft zijn bij ons het allerminst populair op school en hebben bijna geen vrienden. We hebben er ook niet zoveel van op school hoor, gelukkig maar.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:03

Ik denk dat het gewoon belangrijk is om te doen wat JIJ leuk vind.
Luister jou muziek, draag jou kleren, trek je niks van anderen aan -okee, dat in mate- en zorg gewoon dat je altijd lol hebt.
Ik ben in het tweede gepest geweest -reden was: dat ik geen dure kleren droeg- en aan het eind van het jaar was ik het kotsbeu. Ik was de zwerver van de klas en werd regelmatig ook spookje genoemd omdat ik blijkbaar nooit iets zei -wat dus ook een reden had-.
Toen ben ik van school veranderd en kwam ik in een andere klas. Daar was dure merk-kleding veel minder belangrijk. Ik had het daar in het begin ook niet makkelijk, voelde me nog altijd het buitenbeentje van de klas (de rest kende elkaar allemaal al en dr waren groepjes en ik hoorde nog niet echt ergens mij). Toen kwam mijn beste vriend van mn oude klas dr bij en ik bloeide helemaal open. Ik was niet meer het stille meisje dat in een hoekje zat maar ik had een grote mond én ik trok met de popu's op van de klas. Toen het populairste meisje mijn beste vriendin werd kon het natuurlijk niet meer mis gaan.
Ik denk dat het idd deels uit jezelf komt. Ik was het kotsbeu om altijd maar de 'mindere' te zijn, ik heb mijn mond open getrokken en mij niet veel van de anderen aan getrokken. Inmiddels hebben we dus een leuke klas en kan ik met iedereen goed over weg.
Of ik populair ben? Ik weet het niet. Ik vind zelf van niet, maar ze zeggen altijd dat iedereen daar anders tegenaan kijkt. Daarnaast word je na een tijdje ook ouder en hecht je daar geen waarde meer aan. In onze klas is dr niet echt iemand die eruit springt, we hebben allemaal respect voor elkaar en komen redelijk goed overweg..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:15

Ach, wat is populair?
Je hebt de groep waarover Sodeletuut vertelt, zo ken ik er ook een boel. Alleen hebben ze geen recht van spreken, die kinderen dénken dat ze populair zijn, terwijl de hele school hen 'afkeurt'. Ze denken dat iedereen wilt zijn als hen, dat zij het middelpunt van de wereld zijn, dat iedereen naar hen opkijkt, maar het tegendeel is waar. Om zulke personen kan ik alleen maar hard lachen..
Wilt popluair dan zeggen: wie met de grootste troep vrienden om zich heen staat?
In mijn ogen ook niet. Het wilt niet zeggen omdat er een 'kudde' om bepaalde personen staat dat je dat echt vrienden kan noemen. Vaak zijn het gewoon meelopers, of personen die bang zijn om voor schut te komen staan wanneer zij niet meeheulen met de zogenaamde 'coole' personen.
Eigenlijk kan ik niets op 'populair' plakken. Ja tuurlijk, dat toffe meisje, die tegen iedereen aardig is, altijd lacht, er perfect uitziet, door iedereen graag wordt gezien enz.. Maar zulke types ben ik eerlijk gezegd nog niet tegengekomen.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:21

Populaire mensen bepalen het vooral voor zichzelf. Ze hoeven echt niet altijd slimmer, mooier, rijker of aardiger te zijn dan andere mensen. Ze nemen gewoon een bepaalde houding aan waardoor ze door dominant gedrag en een bepaalde attitude wel even duidelijk maken wie er belangrijk is en wie niet. Niet altijd zo bewust en negatief als ik het nu zeg misschien, maar zo gaan die dingen wel. Populariteit is zo'n belachelijk begrip, werkelijk. Prijs jezelf gelukkig met een paar goeie vrienden en sociale vaardigheden, daar hoef je niet populair voor te zijn.