Eefje23 schreef:superlotje schreef:@ Helga: Waarom ben je dan toch de hbo gaan doen, als je zelf vindt dat er weinig verschil tussen zit.
Ik heb als vooropleiding Havo en had met de hbo-v weinig moeite. Voor mij scheelde het dat ik voor iets aan het leren was wat ik echt leuk vond, dat had ik op de havo niet. Die motivatie maakt dat je echt wilt leren.
Over neonatologie/kinder: Voordat ik aan de opleiding begon leek me dat ook geweldig. maar tijdens de opleiding merkte ik dat het werken met volwassenen ook hardstikke leuk vond. Bedenk dat je bij kinderen ook te maken hebt met ouders en die zijn niet altijd even leuk.
Ik heb tijdens mijn opleiding een stage gehad op de kinder en couveuzeafdeling en ik verveelde me er zo, dat dat voor mij nog een reden is om op een 'gewone' afdeling te willen werken. Het was daar zo rustig en gemoedelijk. Ik merkte dat ik, hoewel ik er niet altijd blij mee ben, toch wel gehecht was geraakt aan de drukte en de hectiek op de 'gewone' afdeling.
Ook op een neon kan het zeer hectisch zijn, ligt er natuurlijk wel aan op welke je werkt, perifeer of academisch! Ik verveel me in ieder geval nooit op de neon in het LUMC!
Ik wist niet dat je je aangevallen zou voelen, dat was athans niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen maar mijn ervaring vertellen.
Daarnaast kan drukte 1) per moment verschillen en 2) is het een heel subjectief begrip.
Ik ben wel benieuwd hoe jij het contact met ouders ervaart op de neonatologie.
@Helga: Je hebt nog een hoop plannen! Hoe bevalt de hbo-v na het mbo?
@ ch_ntii: ik werk in een algemeen ziekenhuis op de cardiologie afdeling, ik vind het werk heel veelzijdig.
). 

Hopen dat je net zo'n leuk team hebt als de Spoed op tv. xD
Ik ben nu ook bezig met me moeder voor een werken leren opleiding. want ik denk toch niet echt dat ik dit nog lang zo ga volhouden maar goed, ik ga vrijdag naar open dagen, in heerenveen en leeuwarden, en zien we het wel. ik heb nu al lekker weekend, had vrijdag 2 uurtjes WAP(werken aan prestaties) maar dat is zeg maar op de computer maar kan ik net zo goed thuis doen, dus ben zogenaamd naar de dokter toe, dus kan ik lekker thius aan het werk. me moeder vind die school ook slecht het friesland college. maar ze zegt als jij het lekker vind om zo dichtbij huis te komen moet je het zelf weten,jij moet het daar uithouden en een diploma halen. ik twijfel ook heel erg of ik het wel moet doen, zal de klas leuk zijn? meisje die ik sprak die zaten met zijn 38e in een klas, waren te weinig stoelen en tafels ofzo, dan moet je gewoon op de grond zitten
maar goed, iedereen ervaart het daar anders.

. Heb vandaag (weeral) met mijn neus boven iemand gehangen die zichzelf en het bed onder had gepoept. Maargoed, dat hoort erbij