Bang voor de dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:23

Niinatjuh schreef:
Ik ben niet bang om te sterven, misschien hoort het bij de 13 jarige leeftijd maar.. Waarom zou je bang moeten zijn voor iets wat je niet kan voorkomen?
Geniet liever van nu je nog niet dood gaat.. ^^

Zo moet het Ja Haha!.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:26

lindake schreef:
Niinatjuh schreef:
Ik ben niet bang om te sterven, misschien hoort het bij de 13 jarige leeftijd maar.. Waarom zou je bang moeten zijn voor iets wat je niet kan voorkomen?
Geniet liever van nu je nog niet dood gaat.. ^^

Zo moet het Ja Haha!.

niet banketstaaf bedoelt, maar als ik morgen hoor dat ik ongeneeselijke kanker heb en nog 2 jaar te gaan heb, ga ik denk niet in een ziekenhuis liggen..
En nu ik gezond ben ga ik ook liever lol trappen ^^

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:27

Ik ben er ook weleens bang voor en zeker wat er dan met me gaat gebeuren,sommige mensen zeggen dat als jij dood gaat aan de andere kant van de wereld een baby geboren word maar ik denk dat hetzelfde is toen je geboren was want dat kon je ook niet meer herinneren het klinkt raar maar het is zo.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:28

Ik helemaal niet, zal het wel zien Knipoog

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:29

ik heb zoiets van "als je dood bent, dan ben je dood" dan voel je niets, denk je niets... tis alleen pech voor de nabestaanden, maar das je zaak niet want je bent toch dood...
Het sterven, nja liefst kort en bondig zonder al te veel lijden natuurlijk...

das mijn mening... (en toch ben ik een angsthaas als mn paard het in zn bol krijgt, vraag me niet waarom...)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:32

Ik hou me er eigenlijk helemaal niet mee bezig. ik kan morge namelijk ook onder een vrachtauto ligen en dood zijn, dus ik geniet van mijn leven, elke dag weer op nieuw! Lachen En tja,, als ik dood ben. Ik voel het niet meer. Denk ik altijd maar. En de mensen die er nog wel zijn, kijken maar wat ze doen. Natuurlijk heb ik dan wel wat eisen.(Zo i zo, mogen mijn organen weg. Ik heb ze tensloten niet meer nodig. En ander misschien wel. Knipoog ) Maar daar heb ik het eigenlijk nooit over, en wat maakt het uit. Zolang hun goed afscheit kunnen nemen.

Het liefst wordt ik natuurlijk gewoon op een ochtend dood wakker. Geen pijn willen leiden, en iedereen om je heen pijn zien lijden om dat ik ga vertrekken.. Nagelbijten / Gniffelen
Nee doe mij maar dood wakker worden.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:34

Heb soms van die momenten dat erover na denk.
Zie er erg tegen op, Vooral omdat je niet weet wat je te wachten staat.
Wat er precies gaat gebeuren, en vooral hoe je voelt.
Ben zo bang dat zon pijn gaat doen.
En wat er na de dood komt, of er echt de hel of hemel bestaat.
Of dat je terug keert als ander dier of mens.
Blijf er over nadenken maar vooral over dood gaan brr,
krijg gewoon de rillingen van.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:35

Ik ben ook wel bang om dood te gaan maar meer de manier waarop. Ben bang dat ik stik ofzoiets maar dat heb meer met me ziekte te maken daar door hoor je vaak dat iemand het heel benauwd krijgt en daardoor weer geen adem kan halen.
Maar als het eenmaal je tijd is kun je er toch niks aan veranderen hoop dat ik in me slaap overlijd dat lijkt me wel een rustige dood.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:35

evanescence schreef:
Ik hou me er eigenlijk helemaal niet mee bezig. ik kan morge namelijk ook onder een vrachtauto ligen en dood zijn, dus ik geniet van mijn leven, elke dag weer op nieuw! Lachen En tja,, als ik dood ben. Ik voel het niet meer. Denk ik altijd maar. En de mensen die er nog wel zijn, kijken maar wat ze doen. Natuurlijk heb ik dan wel wat eisen.(Zo i zo, mogen mijn organen weg. Ik heb ze tensloten niet meer nodig. En ander misschien wel. Knipoog ) Maar daar heb ik het eigenlijk nooit over, en wat maakt het uit. Zolang hun goed afscheit kunnen nemen.

Het liefst wordt ik natuurlijk gewoon op een ochtend dood wakker. Geen pijn willen leiden, en iedereen om je heen pijn zien lijden om dat ik ga vertrekken.. Nagelbijten / Gniffelen
Nee doe mij maar dood wakker worden.

Bwhaha, als je dood bent, word je denk niet meer wakker Tong uitsteken

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:36

Weet je, ik vind dat dit eigenlijk helemaal niet thuishoort op een paardenforum... Nors opkijken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:37

Maar dat is wel heel knap hoor, evanescence...om wakker te worden als je al dood bent!!! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:37

MarvanTom schreef:
Weet je, ik vind dat dit eigenlijk helemaal niet thuishoort op een paardenforum... Nors opkijken

Waarom dan niet? Het staat niet voor niks bij LZP...

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:38

Niinatjuh schreef:
Bwhaha, als je dood bent, word je denk niet meer wakker Tong uitsteken

Tuurlijk wordt je wel wakker. Maar dan dood... Naja dat zij mijn neefje, toen een achter oom van mij overleed. Hij is dood wakker geworden. vond hem eigenlijk wel mooi. Lachen Van een kind van 4... Nagelbijten / Gniffelen
En die zin dat herendert me toch wel altijd weer aan hem.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:41

De moeder van degene waar wij altijd ons vakantiehuisje bij huurden (snappen jullie t nog?) was voor haar (dus de verhuurster) verjaardag daarheen gekomen. En de dag voor of na, weet niet meer precies, werd ze op een ochtend gewoon niet meer wakker. Manlief had gewoon naast haar geslapen en had niks gemerkt. Ze was verder ook niet ziek ofzo. Mja wel een 'mooie' dood Lachen
Inderdaad voor het afscheid nemen lijkt me vreselijk en dat je niet weet wat er komen gaat. Ik heb t kort geleden met mn oma meegemaakt en zij kon ons eigenlijk ook niet loslaten, ze snapte niet waarom haar nou juist dat moest overkomen (ze had uitgezaaide kanker). Want ze was nog niet zo oud en eigenlijk ook nooit ziek Verdrietig

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:42

Post verwijderd Lachen
Laatst bijgewerkt door lindake op 09-01-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:47

Nouks schreef:
MarvanTom schreef:

Waarom dan niet? Het staat niet voor niks bij LZP...

Ook al staat het bij LZP. Het lijkt wel komkommertijd...
Vergeet niet dat met het plaatsen van dit soort topics je mensen bijzonder tegen de schenen aan kan trappen als er echt iets ergs aan de hand is.
Zo'n schoolvriendinnetruttekopje weet nog niets van het leven, laat staan van de dood. Maar ze is er bang van... Misselijk Misselijk Misselijk
Ik weet inmiddels wel wanneer je echt bang moet zijn.

Helaas schijnen alle onzinnig mogelijke vragen hier gesteld te worden , maar kom op zeg!
Een paardenforum...
Ga lekker naar de Tina, partyflock of ander hyperdepyp site ofzo.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:48

Ik ben niet bang voor de dood, zal vertellen waarom
Ik werk op de hartbewaking en natuurlijk komt het dus voor dat er wel eens een hart stilstaat.
Op dat moment ben je dood Vriendjes zijn? , d.m.v. reanimatie en medicijnen komt het hart weer op gang.
Als je dan aan de patiënt vraagt wat ze nu ervaren hebben, zeg de ene patiënt: "ik viel gewoon in slaap", de ander zegt:"het werd erg zonnig om mij heen", de ander heeft het over de bewuste tunnnel", maar er zijn ook patiënten die vertellen dat ze zichzelf zien liggen en dan naast mij staan tijdens de reanimatie. (en dan ook ondanks ze dood zijn, mij letterlijk kunnen vertellen wat er gezegd is en wat we deden).
Er is geen een patiënt die zegt dat het naar of eng was, maar alle voelde zich prettig en veilig.
Je ziet patiënten ook wel eens vechten tegen de dood (als er bij een slecht hart geen behandeling meer mogelijk is), maar vaak doen ze dat omdat ze de nabestaande geen verdriet willen bezorgen, en zodra de familie zegt dat het goed is dan zie je de patiënt rustig inslapen.
Bizar??? ja dat wel, maar het is echt waar.
Wees dus niet bang voor de dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:49

Tis gewoon een heel serieus onderwerp waarvan 't prima is om er eens over na te denken en bij stil te staan. Bokt is dan misschien een paardenforum, maar 't hoeft hier niet enkel over paarden te gaan.

Bang zijn voor de dood lijkt me geen onzinnige vraag. Rolleyes

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:49

Waarom zou ze daar niet bang van mogen zijn !? Dat vind ik echt een rare opmerking eerlijk gezegd. En ook de benaming die je haar geeft slaat werkelijk nergens op!
Hoezo zou je hier mensen mee tegen de schenen trappen dan?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:50

MarvanTom : of blijf uit het topic als het onderwerp je niet aanstaat... Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:50

MMM...ik denk eigenlijk dat, als je hoort dat je nog maar kort hebt te leven, je juist meer moet genieten van het leven!
En MarvanTom...kijk gewoon niet meer op dit topicals je het er niet mee eens bent!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:54

het is juist FIJN dat het over meer gaat dan paarden hier.. ^^

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:55

Niet alles kan hier zomaar geplaatst worden, commentaar hoort daarbij. En als ik dat kenbaar wil maken, doe ik dat.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:56

[/quote]

Ook al staat het bij LZP. Het lijkt wel komkommertijd...
Vergeet niet dat met het plaatsen van dit soort topics je mensen bijzonder tegen de schenen aan kan trappen als er echt iets ergs aan de hand is.
Zo'n schoolvriendinnetruttekopje weet nog niets van het leven, laat staan van de dood. Maar ze is er bang van... Misselijk Misselijk Misselijk
Ik weet inmiddels wel wanneer je echt bang moet zijn.

Helaas schijnen alle onzinnig mogelijke vragen hier gesteld te worden , maar kom op zeg!
Een paardenforum...
Ga lekker naar de Tina, partyflock of ander hyperdepyp site ofzo.[/quote]

Sorry, maar ik zie dat als een nuttig topic juist, anders dan die ellenlange discussies over hoe een paard nou eigenlijk moet lopen, want iedereen denkt daar anders over. Maar in dit topic wordt een serieus onderwerp behandeld, en ik denk dat heel veel mensen daar steun aan kunnen hebben, ook omdat je dan in ieder geval niet de enigste bent. En dit is echt niet iets alleen maar voor schooltruttekopjes, zoals jij het noemt, want ik heb er ook last van, en ik denk andere mensen ook.
En de mensen die dit niet willen lezen, moeten het dan uberhaupt ook niet openen.
Dat is in ieder geval mijn mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:57

MarvanTom schreef:
Niet alles kan hier zomaar geplaatst worden, commentaar hoort daarbij. En als ik dat kenbaar wil maken, doe ik dat.

Maar WAAROM "kan" dit dan niet geplaatst worden? Iedereeen heeft toch het recht z'n eigen mening te uiten? Waarom zou zo'n onderwerp niet "kunnen" zoals je zelf aangeeft?