Veel over de datum in de pakketten is dit normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Veel over de datum in de pakketten is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:51

Gewoon een beetje je gezond verstand gebruiken. Idd ten minste houdbaar tot, en hoelang je het dan nog eet/drinkt hangt van jou en de omstandigheden af. Ik heb laatst een half pak bitterkoekjes leeggegeten (die was nog dicht), bleek een maand over de datum te zijn. Nooit last van gehad hoor Lachen Met vlees en eieren enzo moet je wat meer oppassen, maar die hoef je ook niet om 5 over 12 snachts weg te gooien als ze op de dag ervoor stonden Haha!

Ik vind het een geweldige oplossing om al die producten die anders zouden worden weggegooid nu naar de voedselbank te brengen. Het is prima eten, en nu hebben mensen die het het hardst nodig hebben er nog wat aan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:06

Siets schreef:
Vind het eerlijk gezegd nogal erg dat hier een topic over geopend wordt. Wees blij dat de voedselbank er is!!! En wees blij dat er eten voor helemaal NIETS beschikbaar wordt gesteld! Ik vind zelf echt dat mensen zich mogen schamen als ze over iets wat met zulke goede bedoelingen wordt gegeven gaan klagen...

Nou dat vind ik niet... in Dongen willen ze de mensen zelfs 50 euro per week gaan vragen voor een voedselpakket (aftrekken van de uitkering), nou... daar kun je zelf prima boodschappen voor kopen en anders vind ik dat je in dat geval wel recht hebt op goede producten die nog niet over de datum zijn.

Vind het trouwens belachelijk dat er in NL zoiets moet bestaan als een voedselbank. Noemt zich dan een zorgstaat...

Ik eet niets wat over de datum is en versproducten (zuivel, eieren, vlees, etc.) eet ik alleen op de dag dat ik het heb open gemaakt, misschien de dag erna nog, maar daarna hoef ik het niet meer.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:39

Quellian schreef:
Siets schreef:
Vind het eerlijk gezegd nogal erg dat hier een topic over geopend wordt. Wees blij dat de voedselbank er is!!! En wees blij dat er eten voor helemaal NIETS beschikbaar wordt gesteld! Ik vind zelf echt dat mensen zich mogen schamen als ze over iets wat met zulke goede bedoelingen wordt gegeven gaan klagen...

Nou dat vind ik niet... in Dongen willen ze de mensen zelfs 50 euro per week gaan vragen voor een voedselpakket (aftrekken van de uitkering), nou... daar kun je zelf prima boodschappen voor kopen en anders vind ik dat je in dat geval wel recht hebt op goede producten die nog niet over de datum zijn.

Vind het trouwens belachelijk dat er in NL zoiets moet bestaan als een voedselbank. Noemt zich dan een zorgstaat...

Ik eet niets wat over de datum is en versproducten (zuivel, eieren, vlees, etc.) eet ik alleen op de dag dat ik het heb open gemaakt, misschien de dag erna nog, maar daarna hoef ik het niet meer.

Ik heb het dan niet over de pakketten waar geld voor betaald moet worden. Ik wist niet eens dat dat er komen gaat. Ik haal mijn info puur van de media, waar de voedselbank nu behoorlijk actueel is. Van wat ik heb gezien is alles nog gratis. Als ik zie wat een bult werk die mensen verzetten om alle minder bedeelden onder ons van voedsel te voorzien, neem ik mijn petje af Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:44

De voedselbank wil het nog gratis aan blijven bieden, maar de sociale dienst wil de waarde van het voedselpakket gaan minderen op de uitkering en dat vind ik vies van ze.

Zeker petje af voor de mensen die bij de voedselbank werken! Lachen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:21

ik heb ook een tijdje gebruik mogen maken van de voedselbank en niet alles zit aan de tht op de dag wanneer je het ophaalt hoor,tenminste dat is mijn ervaring en meeste dingen kan je nog prima eten na de tht Knipoog

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:22

wat hebben de mensen dan nog aan de voedselbank als het van hun uitkering wordt afgetrokken? ze gaan juist naar de voedselbank omdat ze tekort komen. Beetje krom gedacht dus.
En inderdaad, als je ervoor moet betalen zou ik liever zelf boodschappen doen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:48

Siets schreef:

OK dan! Afgod

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:51

BiatCh_ schreef:
Vriendin van mij gaat voor haar moeder iedere week om een voedselpakket bij de voedsel bank. Nu krijg je echt mega veel wat of 1 / 2 dagen over de datum is. of tot op dezelfde dag goed. Soms soep of beschuiten van paar weken over de datum.
Bijna nooit dat iets nog de hele week goed is. Is dit normaal ? Vind het eigenlijk wel stom. want zo moet je dus als je geen geld heb dingen die niet meer goed zijn eten. Of kan je nooit eens wat bewaren.
En dat het bijna iedere week hetzelfde is is ook wel jammer
Tong uitsteken

Hier kan ik me zo, zo, zo,zo ontzettend boos over maken......
Wees *#$%@#$% blij DAT de voedselbank er is en dan ga je nog lopen klagen ook?
Niet te geloven Verdrietig