Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Knoffer schreef:rakni schreef:@knoffer:
Je hebt vmbo:
-basisberoepgerichte leerweg, was vroeger niveau a-b
-kaderberoepsgerichte leerweg, was vroeger niveau c
- gemengde leerweg, was vroeger niveau d
- theoretische leerweg, was vroeger mavo
de gemengde (gt) en de theoretische leerweg biedt vakken aan op hetzelfde niveau, maar bij gemengd heb je een klein aandeel praktijk (meestal 3 of 4 uur per week) terwijl de theoretische leerweg dit niet heeft, enkel theoretische vakken dus. Je kunt met beide leerwegen doorstromen naar niveau 4.
priscaz: wat jij zegt klopt dus niet. Kader is een ander niveau dan gemengd of theoretisch.
Precies.
Maar GT bestaat dus niet? Want waar staan de G en de T dan voor? Gemengde Theoretische Leerweg? Lijkt me beetje onzin dat er van G en T ook nog eens een combinatie bestaat.

DebbieY schreef:Ik denk dat ze meer het VMBO-B bedoelen. Die mensen die daar opzitten is natuurlijk niet zoveel soeps (sorry voor de mensen die niet kunnen leren en wel willen, jou bedoel ik dan dus niet!).
Met GT kan je een hoop hoor, je kan nog 2 jaar havo doen als je wilt, daar kom je hele andere mensen tegen. Het is daar een heel ander slag. Of je doet MBO niv 4 en je kan ook HBO doen, maar als ik jou was zou ik gewoon nog even je best doen en je proberen af te sluiten van de klas. Ik ben zelf oo begonnen op T en ben toen naar K gegaan, mijn klas was niet normaal asociaal en daar heb ik toen echt last van gehad, nu heb ik zoveel spijt dat ik mij niet heb kunnen afsluiten, ik dacht er eigenlijk niet eens aan! Gelukkig doe ik nu wel MBO niv 4 dus kan ik als nog HBO gaan doen.
Als je trouwens het verschil in leerlingen ziet van B of GT, dat is ook niet normaal groot hoor. Dat kan je al afzien van gehouden enquetes!
Enne, de mensen die op B zitten zeggen dat ze op VMBO zitten maar die van GT zeggen ook dat ze VMBO doen, dus het wordt wel een beetje over 1 kam geschoren vind ik zelf..

DebbieY schreef:Dan komt ze veel verder dan bijvoorbeeld, dierenpraktijk. Dat doen veel mensen die niet meer willen leren..
Frances schreef:Je kan echt vanalles worden zoals al eerder gezegt... Dus gewoon lekker doorleren. Ik denk dat als ik jou was ik misschien ook voor 2 jaar havo zou kiezen erna... Omdat je dan ws wel in een serieuzere klas komt...
Ik zit nu in mijn examenjaar MBO niveau 4. Als je na het MBO wil stoppen moet je wel goed nadenken over de toekomst na je opleiding. Ik doe nu dierverzorging en ja daar kun je vrij weinig mee. Bovendien hebben we de eerste 3 jaar zo ongeveer niets uitgevoerd. Alleen ga ik volgend jaar naar het HBO, dus vanuit het vmbo kun je nog alle kanten op hoor
ukje schreef:Vindt het een beetje onzin als je dat zegt. Wat hier ook al gezegd is met het hoogste niveau van vmbo kan je doorstromen naar HBO, en wat hier ook al is genoemd is eigenlijk meer dan de helft van de Nederladers op VMBO niveau zitten.
ukje schreef:Vindt het een beetje onzin als je dat zegt. Wat hier ook al gezegd is met het hoogste niveau van vmbo kan je doorstromen naar HBO, en wat hier ook al is genoemd is eigenlijk meer dan de helft van de Nederladers op VMBO niveau zitten.
Yessy schreef:60% van de middelbare scholieren zit op een vorm van vmbo, als al deze mensen later niets worden, wordt het wel een beetje vervelend leven in nederland
(en daarom werk ik nu ook in het onderwijs omdat ik het bureau beu was)rakni schreef:ukje schreef:Vindt het een beetje onzin als je dat zegt. Wat hier ook al gezegd is met het hoogste niveau van vmbo kan je doorstromen naar HBO, en wat hier ook al is genoemd is eigenlijk meer dan de helft van de Nederladers op VMBO niveau zitten.
dat is niet waar, je kunt vanaf vmbo nooit rechtstreeks naar het hbo, daar moet je mbo of havo voot hebben.
Karin schreef:En daarna kun je via HBO zelfs doorstromen naar de universiteit.