Heb ik hier wel goed aan gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteRose

Re: Heb ik hier wel goed aan gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:23

In tegenstelling tot zo goed als verder iedereen hier, vind ik het helemaal niet zo goed of knap dat je dit gemaild hebt...
Jij hebt een probleem, want jij zit in de knoop. Dat leg je vervolgens op zijn bord - zonder ook maar enige richting te geven in wat hij hiermee moet. Als ik hem geweest was, zou ik me heel gekwetst en onzeker zijn gaan voelen, terwijl dat helemaal niet verdiend is.
Dat je dit soort dingen met hem persoonlijk bespreekt, oke. En dat je daarbij vooral heel erg ingaat op de zoektocht ín jezelf, goed zo. Maar dingen als "Weet je nog, toen..?" zouden mij het gevoel geven dat ik nooit goed genoeg kan zijn. "Niet leuk genoeg" is ook niet iets waar je als mens aan kunt werken - je bent wie je bent.

Jij voelt je rot, maar de kans is groot dat dit bij hem ook vrij hard aankomt. Imo is het niet oke om lucht te geven aan jouw twijfels, van je af te praten, en/maar hem daarmee heel veel pijn te doen. Lachen

Als hij niet is wat bij jou past of wat jij wilt, dan moet je daar eerlijk in zijn. En dan niet alleen het idee op zijn bord leggen, maar ook eerlijk kiezen, óók als dat betekent dat jij weer vrijgezel zult zijn...

Succes en sterkte, want leuk is anders Lachen

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:15

begrijp heel goed hoe je je voelt maak het momenteel helaas van de andere kant mee. en helaas heeft hij er wel voor zijn eigen gevoel een punt achter gezet. dit echter na bijna 6 jaar.

het is fijn dat je zo open bent naar hem en dit ook direct tegen hem hebt gezegt.

heel veel sterkte met het verwerken van de gevoelens.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:22

Ik ga met een van de voorgangers mee, ik vind het niet goed dat het via mail is gedaan het is te onpersoonlijk en hij kan je toch onmogelijk terug mailen? dus moet hij er dan de hele avond mee rond lopen tot ie je weer ziet? Mensen.. alstjeblieft PRAAT met elkaar, als er een goeie realatie is dan is dat ook gewoon mogelijk. Vind je het lastig, schrijf dan op wat je wilt zeggen zodat je dat in ieder geval voor jezelf duidelijk hebt, maar mailen? smsen? tis te enorm van deze tijd.

En als ik het zo lees? zoek hulp meid want het probleem dat je hebt gaat niet vanzelf over. Waarom kun je geen compliment aannemen? neem je die persoon niet serieus, ben je wantrouwig, weinig zelfvertrouwen?

Juist door mailtjes te sturen doe je iets niet wat juist belangrijk is en dan is je problemen hardop zeggen, en als je dat al niet kunt tegen je vriend dan zit er iets niet goed. Dat hoeft niet in de relatie te zijn, dat kan ook jou onzekerheid zijn.

Dus praat toch gewoon met elkaar! die jongen word hier alleen maar onzeker van, ik zou er persoonlijk best naar van worden als ik zoiets op mijn bord krijg er is geen mogelijheid te reageren, te discusseren of uit te leggen hoe en wat. Tis slechts een brief, en wie moet er op terug komen? beide hopeloos gespannen.. en komt het echte praten dan wel?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:31

Ik vind het wel eerlijk van jou, maar eigenlijk niet eerlijk tegenover hem. Jij zit ermee. En je wil voralsnog niet dat het zijn probleem is. Met een mail zoals je jouwe kan hij niet anders reageren dan ontzettend onzeker worden. En niemand is leuk om in een relatie mee te zijn als hij/zij onzeker is.
Dus ik ben bij dit soort dingen meer een voorstander van: als het jouw gevoel is en de ander kan/hoeft er niets mee? Lekker voor jezelf houden, er zelf mee leven. Want wat je neerlegt bij de ander is nogal wat. En als je het mij vraagt, teveel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:48

Nu krijg ik waarschijnlijk een hoop mensen over me heen.. Maar ik vind die mail helemaal geen goed idee. Het feit dat je een situatie als die in een mail typt ipv er irl over te praten vind ik al niet zo 'geslaagd'. Maar daarnaast is het een gewoon intern dilemma, en je geeft ook duidelijk aan dat je niet wil dat het uit gaat, waarom dan een relatie die na een stroeve start toch zo goed is geworden bezwaren met zo iets? Je blijft jezelf een beetje tegenspreken.. Je zegt dat het je op de maag ligt omdat je twijfelt door de smsjes van een bijna wildvreemde jongen en jou vriend en toch schrijf je in de mail duidelijk dat je je vriend niet kwijt wil? Ook vind ik je mail erg ongelukkig geformuleerd en als vriend zijnde zou ik niet blij zijn dit te lezen, ook al zeg je duidelijk dat er eigelijk niets aan de hand is, daar spreek je je ook weer tegen. Je schrijft zo iets niet voor niets maar toch is er niets aan de hand? Ik had, zou het zo zwaar op de maag liggen zoals bij jou het gewoon face to face bespreken, dat is véél beter. Mijn bericht komt waarschijnlijk gemeen en bekritiserend over, maar dat is uiteraard niet zo bedoeld. Alleen herken ik mezelf veel in jou bericht en het enige wat dan eigelijk helpt in een goede skup onder je achterste om je te laten realiseren dat je van een mug een olifant hebt gemaakt. Nu weet ik uiteraard niet hoe het gesprek tussen jou en je vriend is verlopen, of heb ik daar overheen gelezen? Ik betwijfel dat van een dergelijke email de relatie ten einde gaat of zo iets, maar soms kunnen dingen fout begrepen worden/overdreven worden en dan kan het je relatie kosten, terwijl het echt niet de bedoeling was. Zo iets kan toch delicaat liggen.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:24

@ Lara_Silver Ik ben het helemaal met je eens!
En ook ik bedoel dat niet verkeerd, maar ik heb het idee dat je iets te open tegen je vriend wilt zijn. Ik denk dat iedereen die een oude "liefde" tegenkomt en complimenten krijgt wel even een raar gevoel krijgt. Ik heb er ook last van gehad, en dan begin je te twijfelen, maar toch ook weer niet echt over je relatie want je weet dat je zo gek bent op je vriend dat je hem er toch niet voor op zult geven.. Maar wat als?
Nouja ik denk dat dat heel normaal is, maar verder moet je het gewoon laten varen. (Had ik gedaan iig) Zo'n drama is het niet, gaat vanzelf weer weg. Knipoog
Tenzij je echt denkt dat je meer gevoelens hebt voor de ander, als je twijfelt aan je relatie.. dan lijkt het me een goed onderwerp om het met je vriend erover te hebben. Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 02:02

meis succes en sterkte ermee! oude liefde roest niet zeggen ze... maar je bent al wel een hele tijd met hem samen...
(mannen! ik weet er jammergenoeg ook alles van Boos! Knipoog)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 03:23

Ik snap in eerste instantie eigenlijk niet waarom je iemand, waarvan je zegt zoveel om te geven, zo onzeker wilt maken en op deze manier pijn wilt doen?

Je kiest inderdaad niet op wie je verlieft word...
Maar ik neem wel aan dat je jezelf kent en dat je weet dat je gevoelig bent voor complimenten, zeker bij die van een oude liefde...
En dat als je enigzinds om je vriend geeft (zoals je zegt dat te doen), dat je de verleiding uit de weg gaat, zonder daarbij te hoeven nadenken. Lachen

Ik zou heel goed gaan nadenken wat je nu echt wilt, en daar voor te gaan...
Want wat je nu doet.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 07:59

Misschien had ik die mail wel iets te snel gestuurt... Inderdaad dom. Heb ik hem ook gezegt.
En ik dacht gewoon eerlijk te zijn en mijn gevoelens te delen...

Hij baalde wel toen hij het las, maar hij was wel blij dat ik zo eerlijk tegen hem was.
We hebben een hele tijd staan praten...
En we hebben het goed uitgepraat.

En hij zei ook: iedereen heeft wel eens twijfels.
En dat klopt vast en zeker ook wel gedeeltelijk.

Ik heb hem daarbij gezegt dat als ik niet normaal de complimentjes aan kan nemen. Ik die jongen gewoon blokkeer of verwijder op msn.
Gewoon omdat ik dit gezeur niet meer wil.

Dit is ook mijn eerste echte serieuze relatie.(Tuurlijk heb ik dat vroeger ook gehad. Maar dat was kinderliefde en dat was anders.)
En misschien is dat gewoon wennen.

Ik ben een relatie typ.
Altijd als ik een jongen leerde kennen wou ik beter contact en dan kijken of er misschien een relatie inzit.
Dus het kan gewoon niet zijn dat ik niks ben voor een relatie. Lachen

Ik ga het gewoon aankijken. Lachen
Het gaat ook vast en zeker vanzelf wel weer over! Lachen
En ik ga wel degelijk vechten voor deze relatie.
Ik ben blij dat ik er toch over gepraat heb, dat lucht gewoon enorm op. Lachen