Liever lui dan moe...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Re: Liever lui dan moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:33

Blondie_ schreef:
Fijn om te lezen! dit moet ik aan mn vrienden laten lezen misschien begrijpen ze me dan wel Haha!
Ik ben lui bij gebrek aan motivatie. Als iets niet interessant genoeg is dan stel ik het uit zolang mogelijk...maja uitstel is afstel vaak.
Als mensen mij vragen wat heb je vandaag gedaan, en ik zeg: paardgereden dan zijn ze verbaasd. wat nog meer dan?? "niks".... waarom moet je altijd maar de hele dag, dag in dag uit bezig zijn pfff.
Ben soms heel druk hoor maar niet elke dag, dan heb ik gewoon soms een dag van rust nodig, bv na 1 dag druk dan 1 dag rust.
Maar als ik echt iets wil ben ik absoluut niet lui, bv stel ik moet die jeans perse hebben dan zoek ik stad en land af tot ik hem vind. Ben meer de uitersten. Sommigen dagen nog te lui om aan te kleden en sommige dagen kan niemand me bijhouden. als komt dat eerste vaker voor Knipoog
Nadeel is dat ik in mijn schooltijd ook lui was. Huiswerk? veel te veel werk...
Dus van vwo naar niks gegaan, nooit iets afgemaakt. nu spijt van natuurlijk. want ik had nu op de universiteit gezeten als ik wel die motivatie had.

Jij omschrijft mij! Vork

Mijn beste vriendin is daarintegen een bezige bij, kan geen moment stil zitten en moet altijd iets te doen hebben. Zij vraagt zich ook af hoe ik ergens stil kan zitten en niets doen. Bijv. op vakantie, ik zat heerlijk stil, beetje mensen kijken (iets wat ik graag doe, vind ik interessant) & zij kan daar echt gefrustreerd van raken. Zo 'lui' in de ogen van andere mensen. Al kan ze er nog wel begrip voor opbrengen dat ik mij zo ontspan, en zij dat doet d.m.v. bezig zijn (als in bijv. een boek lezen). Ze begrijpt mij gelukkig wel voor de rest Haha!

Ik denk dat het inderdaad verschilt per persoon hoe je denkt over wat 'lui zijn' is. Tuurlijk kun je niet altijd lui zijn, je moet toch je geld verdienen, daarvoor moet je toch op tijd op je werk zijn etc. Maar dat je dan de rest van je vrije tijd niets doet, dat wil niet zeggen dat je lui bent..
Vind het ook een beetje raar dat sommigen 'lui zijn' laten afhangen van of je een diploma of meerdere diploma's/titels behaald hebt.. Nors opkijken
Dat mensen niet de ambities hebben om zoveel diploma's/titels te hebben maakt ze toch zeker niet lui.

Blondie_ schreef:
De een vind dat ie wat bereikt heeft als ze een carriere heeft, de andere heeft weer andere doelen dat ze bereikt heeft....
Tis maar net wat je belangrijk vind in het leven.

Hier sluit ik mij ook helemaal bij aan trouwens Ja

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:37

Droomster schreef:
Blondie_ schreef:
Fijn om te lezen! dit moet ik aan mn vrienden laten lezen misschien begrijpen ze me dan wel Haha!
Ik ben lui bij gebrek aan motivatie. Als iets niet interessant genoeg is dan stel ik het uit zolang mogelijk...maja uitstel is afstel vaak.
Als mensen mij vragen wat heb je vandaag gedaan, en ik zeg: paardgereden dan zijn ze verbaasd. wat nog meer dan?? "niks".... waarom moet je altijd maar de hele dag, dag in dag uit bezig zijn pfff.
Ben soms heel druk hoor maar niet elke dag, dan heb ik gewoon soms een dag van rust nodig, bv na 1 dag druk dan 1 dag rust.
Maar als ik echt iets wil ben ik absoluut niet lui, bv stel ik moet die jeans perse hebben dan zoek ik stad en land af tot ik hem vind. Ben meer de uitersten. Sommigen dagen nog te lui om aan te kleden en sommige dagen kan niemand me bijhouden. als komt dat eerste vaker voor Knipoog
Dus van vwo naar niks gegaan, nooit iets afgemaakt. nu spijt van natuurlijk. want ik had nu op de universiteit gezeten als ik wel die motivatie had.

Jij omschrijft mij! Vork

Mijn beste vriendin is daarintegen een bezige bij, kan geen moment stil zitten en moet altijd iets te doen hebben. Zij vraagt zich ook af hoe ik ergens stil kan zitten en niets doen. Bijv. op vakantie, ik zat heerlijk stil, beetje mensen kijken (iets wat ik graag doe, vind ik interessant) & zij kan daar echt gefrustreerd van raken. Zo 'lui' in de ogen van andere mensen. Al kan ze er nog wel begrip voor opbrengen dat ik mij zo ontspan, en zij dat doet d.m.v. bezig zijn (als in bijv. een boek lezen). Ze begrijpt mij gelukkig wel voor de rest Haha!

Ik denk dat het inderdaad verschilt per persoon hoe je denkt over wat 'lui zijn' is. Tuurlijk kun je niet altijd lui zijn, je moet toch je geld verdienen, daarvoor moet je toch op tijd op je werk zijn etc. Maar dat je dan de rest van je vrije tijd niets doet, dat wil niet zeggen dat je lui bent..
Vind het ook een beetje raar dat sommigen 'lui zijn' laten afhangen van of je een diploma of meerdere diploma's/titels behaald hebt.. Nors opkijken
Dat mensen niet de ambities hebben om zoveel diploma's/titels te hebben maakt ze toch zeker niet lui.

Blondie_ schreef:
De een vind dat ie wat bereikt heeft als ze een carriere heeft, de andere heeft weer andere doelen dat ze bereikt heeft....

Helemaal mee eens, ik ben ook zo, maar ik ben erg slecht in dingen omschrijven Clown

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:41

Ook ik was een druk persoon tot 3 weken terug....
Ik was de hele dag bezig werken 2 banen, alle dieren verzorgen,schoonmaken,huishouden,boodschappen,sociale contacten,samenwonen en ga zomaar door.
3 weken terug is het uitgegeaan met mn vriend,van mijn kant overginds, sindsdien ben ik aan het bijkomen doe alles op het laatste moment en stel dingen dieik niet hoef te donook echt uit of doe ze helemaal niet.
Ik leef snachts en overdagga ik naar mn paard en doe het huishouden thats it.
Dit verandert gelukkig volgende week weer dan ga ik weer beginnen met werken en ik hoop dat ik dan ookniet mer zo lui ben want eigenlijk is het niks voor mij maar blijkbaar heb ik het even nodig.

Gr Gemma

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 12:42

Amburtjoz schreef:
Deze luiheid herken ik ook bij mijzelf, doorgaands het ergens geen-zin-in-hebben, en vervolgens andere dingen gaan verzinnen om geen huiswerk oid te maken, gaat me allemaal lekker makkelijk af 3gymnasium, tot er ineens cijfertjes bijzijn waarbij ik zelf nog wel ga nadenken of dat nou echt wel zo goed is, aangezien ik het niveau gewoon goed aan kan, maar het vrij nutteloos vind huiswerk te maken omdat ik 'toch wel leer' voor een repetitie. En er is inderdaad een verschil tussen soms lui, en altijd lui, ik irriteer me mateloos aan mensen die altijd lui zijn en niks voor hun school of werk doen, bijvoorbeeld een opdracht in een groepje, alles op het laatste moment, wat inhoud dat het vaak ook nog niet goed is, dan denk ik altijd maar net als je jezelf toch iets meer had ingezet, het beter had gegaan Ja

Hier kan ik me dus perfect in vinden. Het is niet lui zijn omdat ik het niet wil, maar omdat het me gewoon niet boeit. Ik werk onder mijn niveau waardoor ik er m'n best niet voor doe, en matige 6jes haal. Best stom als je het over ziet..

@ Romyv; het is niet per definitie lui om het niet willen, maar het lui zijn omdat het niet boeit, niet interessant is en whatever. Ik heb het er niet over dat ik het niet wil, absoluut niet. Maar ik moet gewoon mijn opleiding afmaken en die opleiding boeit mij niet. Clown

De doelen in mijn leven zijn niet zo hoog mogelijk staan. Ik heb de eigenschap om veel voor elkaar te krijgen wat ik wil, omdat ik verbaal grandioos sterk sta. Ik heb een paard, ik doe een degelijke opleiding met veel kans op de arbeidsmarkt. Ik heb hiervoor 2 jaar dan de pabo gedaan die iik waarschijnlijk goed met deze opleiding kan gaan combineren, wat ik ook wil gaan doen. Ik heb een lieve vriend. Ik heb een leuke baan, ik verdien net zoveel als mensen die veel meer doen als ik. Omdat het uurloon gelijk is. Ik heb alles wel voor elkaar op dit moment.

Het is denk ik maar net wat je doelen zijn. Ik wil niet heel veel uren op mijn werk besteden, ik wil niet met m'n werk opstaan en gaan slapen zoals mijn moeder. Ik wil genieten van 't leven, met alles wat daarbij hoort. En ja, ook slapen Clown

Overigens dachten ze vroeger ook dat ik ADHD oid had, ik kan ontzettend druk zijn. Ook op 't werk, op school, soms stuiter ik alle kanten op. t Is niet zo dat iik hele dagen in m'n pyama thuishang, daar heb ik veeeel te veel energie voor Clown

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:07

Droomster schreef:
Blondie_ schreef:

Jij omschrijft mij! Vork

Blondie_ schreef:

Heb in je profiel gekeken, en daar omschrijf jij mij Tong uitsteken ben ook zeer reislustig, hou van films kijken, muziek luisteren, shoppen en heb ook lieve huisdieren, en weet ook niet wat ik moest studeren, nu werken.
(kijken me altijd verontwaardigd aan bij t uitzendbureau als ze vragen: wat voor werk zoek je? "geen idee")
Ik kan ook goed stilzitten meestal. Moest laatst 1,5 uur wachten dus heb bij de metro gewoon zolang op een bankje gezeten, en me niet verveeld. Vind het wel leuk gewoon wat mensen kijken, wat voor schoenen ze aan hebben enzo Tong uitsteken nergens zoveel mensen als bij de metro!
Maar als ik aan het wachten ben en weet niet hoelang het gaat duren kan ik juist heel ongeduldig zijn.

Maargoed ligt inderdaad ook aan hoe je denkt over wat lui zijn is... bij mij is het vooral iets niets boeiend vind en (daarom?) gewoon geen zin hebben... rekeningen liggen altijd tot ik een herrinering krijg etc.
Maar als ik eenmaal aan t werk ben (of ergens anders mee bezig) dan ben ik vaak juist heel druk bezig en kom niet vaak te laat ofzo.