Blondie_ schreef:Fijn om te lezen! dit moet ik aan mn vrienden laten lezen misschien begrijpen ze me dan wel
Ik ben lui bij gebrek aan motivatie. Als iets niet interessant genoeg is dan stel ik het uit zolang mogelijk...maja uitstel is afstel vaak.
Als mensen mij vragen wat heb je vandaag gedaan, en ik zeg: paardgereden dan zijn ze verbaasd. wat nog meer dan?? "niks".... waarom moet je altijd maar de hele dag, dag in dag uit bezig zijn pfff.
Ben soms heel druk hoor maar niet elke dag, dan heb ik gewoon soms een dag van rust nodig, bv na 1 dag druk dan 1 dag rust.
Maar als ik echt iets wil ben ik absoluut niet lui, bv stel ik moet die jeans perse hebben dan zoek ik stad en land af tot ik hem vind. Ben meer de uitersten. Sommigen dagen nog te lui om aan te kleden en sommige dagen kan niemand me bijhouden. als komt dat eerste vaker voor
Nadeel is dat ik in mijn schooltijd ook lui was. Huiswerk? veel te veel werk...
Dus van vwo naar niks gegaan, nooit iets afgemaakt. nu spijt van natuurlijk. want ik had nu op de universiteit gezeten als ik wel die motivatie had.
Jij omschrijft mij!
Mijn beste vriendin is daarintegen een bezige bij, kan geen moment stil zitten en moet altijd iets te doen hebben. Zij vraagt zich ook af hoe ik ergens stil kan zitten en niets doen. Bijv. op vakantie, ik zat heerlijk stil, beetje mensen kijken (iets wat ik graag doe, vind ik interessant) & zij kan daar echt gefrustreerd van raken. Zo 'lui' in de ogen van andere mensen. Al kan ze er nog wel begrip voor opbrengen dat ik mij zo ontspan, en zij dat doet d.m.v. bezig zijn (als in bijv. een boek lezen). Ze begrijpt mij gelukkig wel voor de rest

Ik denk dat het inderdaad verschilt per persoon hoe je denkt over wat 'lui zijn' is. Tuurlijk kun je niet altijd lui zijn, je moet toch je geld verdienen, daarvoor moet je toch op tijd op je werk zijn etc. Maar dat je dan de rest van je vrije tijd niets doet, dat wil niet zeggen dat je lui bent..
Vind het ook een beetje raar dat sommigen 'lui zijn' laten afhangen van of je een diploma of meerdere diploma's/titels behaald hebt..

Dat mensen niet de ambities hebben om zoveel diploma's/titels te hebben maakt ze toch zeker niet lui.
Blondie_ schreef:De een vind dat ie wat bereikt heeft als ze een carriere heeft, de andere heeft weer andere doelen dat ze bereikt heeft....
Tis maar net wat je belangrijk vind in het leven.
Hier sluit ik mij ook helemaal bij aan trouwens

ben ook zeer reislustig, hou van films kijken, muziek luisteren, shoppen en heb ook lieve huisdieren, en weet ook niet wat ik moest studeren, nu werken.