Wat kun je doen met een representatief uiterlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Re: Wat kun je doen met een representatief uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:39

Ik moet stiekem wel een beetje lachen om dit topic. ROFL
Met alleen je uiterlijk en praatjes kom je er niet hoor!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:57

Mariss schreef:
Ik moet stiekem wel een beetje lachen om dit topic. ROFL

klopt, maar met gedrevenheid en ambities wel.. (daarbij is het stiekem wel heel handig hoor Knipoog)

Ik werk als Sales manager.. Ik ben verantwoordelijk voor het generegen van geld (kort door de bocht gezegd..) De taken die ik heb zijn:

* opzetten van salesteam
- mensen aannemen
- mensen opleiden/trainen
- mensen begeleiden en beoordelen
* Sales planningen opzetten
* verkoopstrategieen opzetten
* Klantbezoeken / bedrijfspresentaties gegeven
* offertes schrijven en contracten opstellen
* prijzen bepalen
* Marketingacties bedenken en opzetten
* onderzoeken begeleiden en evalueren

Hele gave job!! Hiervoor moet je zeker representatief zijn, goed gebekt en assertief zijn (dyslectie is geen probleem zoals je ziet Clown )

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:00

Welke richting wil je zelf op? Wat is je vooropleiding? Ben je bereid om nog te gaan studeren of een opleiding te volgen? Heb je werkervaring, zo ja waar/wat? Wat ben/kan je nog meer, naast representatief en welbespraakt? Denk dat dat al een aantal vragen zijn die je eerst voor jezelf beantwoord moeten, want er zijn veel beroepen waarbij je representatief moet zijn.

In de verkoop moet je inderdaad een goede babbel hebben en representatief zijn. Verder werd er ook stewardess genoemd, toevallig dat een vriendin net door de selectierondes van transavia is. En daar wordt ook absoluut op uiterlijk beoordeeld (iemand werd bijv. afgewezen omdat ze te nors keek en die vriendin moest meer make-up gaan dragen). Maar daarnaast moet je ook een goede motivatie hebben en andere vaardigheden. Bij de KLM is het echt nog een stuk strenger. Andere baantjes die bij me opkomen zijn ook al genoemd volgens mij..receptioniste/gastvrouw, secretaresse, promoter..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:40

Met zo'n repré uiterlijk kun je vanalles doen, maar vaak heb je wel meer talent nodig dan alleen die gave.

Zónder repré uiterlijk komen er beperkingen om de hoek kijken ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:54

Heb jarenlang in de muziekbizz (platenmaatschappij) gewerkt en je uiterlijk was absoluut heel handig, maar daarnaast had je toch echt vooral bepaalde vaardigheden nodig, anders viel je snel door de mand :+ . Organisatietalent, een vlotte babbel, muziekkennis, marketing en communicatievaardigheden, mensenkennis, vrolijkheid en ritmegevoel was ook best handig. :D
En je moest precies weten wie wie was, dus lekker op de hoogte blijven van alles (radio stond altijd aan bijvoorbeeld, ik had mijn eigen stereo installatie op mijn kamer). Er tegen kunnen dat je lange dagen maakte, geen 9 tot 5-mentaliteit hebben, geen boekhoudersmentaliteit, late avonden kunnen hebben, dat soort dingen. Wereldtijd gehad bijna 15 jaar lang. :D

Representatief zijn, ach, daar heb ik nooit moeite voor hoeven doen. Dat zit al in mijn natuur, heel eerlijk gezegd.
En representatief zijn in de platenwereld is ook weer ietsje anders dan als stewardess of gastvrouw bijvoorbeeld. :D

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:05

Romyv schreef:
Mariss schreef:
Ik moet stiekem wel een beetje lachen om dit topic. _O-

klopt, maar met gedrevenheid en ambities wel.. (daarbij is het stiekem wel heel handig hoor ;))

Ik werk als Sales manager.. Ik ben verantwoordelijk voor het generegen van geld (kort door de bocht gezegd..) De taken die ik heb zijn:

* opzetten van salesteam
- mensen aannemen
* prijzen bepalen

Hele gave job!! Hiervoor moet je zeker representatief zijn, goed gebekt en assertief zijn (dyslectie is geen probleem zoals je ziet :+ )

Die baan lijkt mij echt super leuk! Welke vooropleiding heb je gevolgd als ik vragen mag?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:53

Stefanie schreef:
Romyv schreef:

klopt, maar met gedrevenheid en ambities wel.. (daarbij is het stiekem wel heel handig hoor ;))

* opzetten van salesteam
- mensen aannemen
* prijzen bepalen

Hele gave job!! Hiervoor moet je zeker representatief zijn, goed gebekt en assertief zijn (dyslectie is geen probleem zoals je ziet :+ )

Die baan lijkt mij echt super leuk! Welke vooropleiding heb je gevolgd als ik vragen mag?

thnxx :D

Ik heb marketing en communicatie gedaan en doe nu commerciele psychologie.. Hierna wil ik nog een studie in bedrijfsprocessen ed. gaan doen! Lijkt mij geweldig om seminars te kunnen geven zoals Ben Tiggelaars dat doet!!! (check http://www.mbain1dag.tv daar staan filmpjes van hem tijdens een seminar!)

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:05

@ Romyv. Ja echt onwijs gaaf! Ik doe nou Management, Economie en Recht en volg verdiepende minoren marketing.
Wil zodra ik iets meer tijd heb me nima's gaan halen.
Na me opleiding maar even kijken of ik ook zn soort baan kan krijgen!!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:02

En, heb je al wat meer info voor ons? :D Welke richtingen spreken je aan? Wat zoekt qua tijd / inkomen / opleiding?
Is het als bijbaan, vast werk, tijdelijk, full time, voor je toekomst, bereid om (interne)opleiding te volgen?

Als echte banen, advocaat, bedrijfsjurist, accountant, in de sales, de binnendienst afdelingen, in de acquisitie! Zomaar een greep uit het bedrijfsleven als die richting je interresant lijkt.

Ik werk nu zelf voor een jaar als incassomedewerkster bij een gerechtsdeurwaarderskantoor. Veel op kantoor en dan telefonisch, per post en mail contact met opdrachtgevers, collega's (van andere kantoren), advocaten, de debiteuren en alle instanties die je daar weer tegenkomt met mederwerkers van rechtbanken enz.
Maar ik ben ook met mn baas mee op pad naar opdrachtgevers en zijn businessclub bijv. en met onze jurist naar comparities.

En tsja het is wel de bedoeling dat je goed verzorgt bent, kun je zelf invullen hoe netjes.
Ik heb niet zomaar een spijkerbroek en vest aan, wel een spijkerbroek met jasje / bloesje bijv. En op andere momenten nog wat netter, rok, jasje en bloesje.