Het vernielen van kindergrafjes..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Het vernielen van kindergrafjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:52

Dit is gewoon niet goed te praten, hoe dan ook! Dit is gewoon het laagste van het laagste wat dat tuig doet!!! Net wat Cassidy schrijft: je hoort ervan af te blijven, en als je niks hebt te zoeken op een begraafplaats blijf dan gewoon weg. En verstoor de doden niet met dit wrede gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:56

Niet om het één of ander, maar wat is er érger aan het vernielen van kindergrafjes dan aan het vernielen van andere graven?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:57

@ Nouks, wat mij betreft is daar geen verschil tussen... Graven blijf je af, kinderen of volwassenen maakt imo dan niet veel uit.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:58

Wanneer een graf wordt vernield of er spullen van een graf worden gejat dan worden de wonden van de nabestaanden nogmaals opengereten. Dus ja, het vernielen van graven vind ik ziek en respectloos! Mensen die dit doen hebben geen respect voor materialen en geen respect voor de doden.

@ Bravespots; Ieder heeft recht op zijn mening en ik vind geen enkele van de reacties in dit topic overdreven. Heb jij iemand in de grond liggen? (om het maar even cru te zeggen).

Ik 'spaar' kleine beeldjes van baby's, deze hebben verder geen waarde behalve emotioneel. Ik had twee beeldjes van een baby met een matrozenoutfit die zit/ligt in scheepstouwen. Mijn oom is op 40 jarige leeftijd overleden, niet lang na zijn dood heb ik één van de matrozenbabytjes op het graf gezet omdat ik het beeldje bij mijn oom vond passen, zo had ik er een thuis en hij een bij hem. Een paar weken later is ditzelfde beeldje van het graf gejat. Stoer he! Ik hoop dat ze er heel veel plezier aan hebben gehad! Maar het doet pijn, het heeft een betekenis en iemand heeft het lef om dit zomaar weg te nemen.

Het is te hopen voor grafschenders dat ze nooit iets met de graven flikken als mijn oom, broer, vader of neefjes in de buurt zijn, want ik kan je één ding garanderen; die gaan flippen! Want er is niks waar ze emotioneler van worden dan de dood van hun vader/schoonvader/broer/oom/opa, als iemand deze graven schend dan stoppen ze niet om te vragen 'goh, waarom doe je dat? Gossie, wat ben jij brutaal zeg.'

En nee, ik heb geen geweldadige familie en nee, het is geen overdreven reactie.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:00

Echt diep en dieptriest. Die mensen hebben echt hulp nodig. Zoals je al zegt: ziek in hun hoofd.
Wie haalt het in zijn/haar achterlijke hoofd op graven te sloten? Dan spoor je niet!
Van mij mogen ze een zeer zware straf hiervoor krijgen!! Maar vaak vind ik de straffen veelste licht. Al zou je toch weten wie het gedaan heeft, dan zou je die zelf wel aan handje willen helpen denk.. Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:01

Dit zouden ze niet moeten riskeren met het grafje van mijn zusje want ik zal hen gauw 6 meter onder de grond stampen Boos!

Hoe ziek kun je zijn? Is het al niet erg genoeg dat die mensen hun kindje kwijt zijn dat ze ook nog eens hun rustplaats moeten vernielen?

Echt gekken lopen er rond zeg... Zieke mensen...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:09

@Ahtnamas: Ja, ik heb een opa die begraven is, alsof dat zo belangrijk is. Moet ik nu ook maar gaan roepen dat de daders ziek zijn in hun hoofd omdat ik iemand begraven heb. Zo werkt dat niet voor mij.

Nogmaals: ik praat dit niet goed, en ik vind dat de daders zeer zeker moeten gestraft worden, zoiets doe je gewoon niet, nooit. Waarom lijkt iedereen daar over heen te lezen?

Maar ik vind wel, zoals ik in dit stukje zeg, dat je zelf ook kan meewerken aan respect in de maatschappij, door je niet zo uit zo laten over wie dan ook. Kom op zeg, omdat de daders geen waardigheid tonen, moeten wij dat ook niet doen? Wat een rare redenering...

BraveSpots schreef:
Ik vind gewoon niet dat je je zo hoort uit te laten tegen wie dan ook,al zeker niet als je zelf regelmatig roept en vind dat er geen respect meer bestaat in de wereld. Doe dan een kleine moeite en probeer weer wat respect in de maatschappij te brengen door er zelf mee te beginnen.Dat is teminste wat ik probeer te doen, en mss heel later, als iedereen dat nu eens zou doen, komt het in de daders hun hoofd op wat respect nu precies betekent, en kan je zulke acties in de toekomst vermijden...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 08-01-09 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:11

_rosita_ schreef:
@ [***], wat mij betreft is daar geen verschil tussen... Graven blijf je af, kinderen of volwassenen maakt imo dan niet veel uit.

Vind ik dus ook. In de openingspost lees ik dat er 12 graven zijn vernield, waaronder 2 kindergrafjes. Waarom valt iedereen hier dan zo over die kindergrafjes? En de andere 10 dan?

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:49

Nouks schreef:
_rosita_ schreef:
@ Nouks, wat mij betreft is daar geen verschil tussen... Graven blijf je af, kinderen of volwassenen maakt imo dan niet veel uit.

Vind ik dus ook. In de openingspost lees ik dat er 12 graven zijn vernield, waaronder 2 kindergrafjes. Waarom valt iedereen hier dan zo over die kindergrafjes? En de andere 10 dan?

Heb even een deel van de berichten terug gelezen en eh.... de mensen die hier gepost hebben, hebben het vooral over graven in het algemeen. Op een enkeling en de begintitel na.

@ Bravespots, ik wilde ergens heen met die zin maar zie dat ik dat stukje niet heb afgemaakt. Dus sorry daarvoor het komt nu een beetje vreemd over, dit heb ik niet zo bedoeld.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 14:22

ik bedoelde natuurlijk alle graven in het gemeen. Maar had kindergraven even als voorbeeld gebruikt. Het is even erg natuurlijk!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:27

Ze mogen met gemak wel camerabewaking op elk kerkhof hebben of mannetjes die daar de hele dag en nacht de wacht houden!

Te gek voor woorden.....

Als ik dat iemand zou zien doen dan zal ik hem persoonlijk met zijn eigen grafsteen op ze'n kop rammen Hamer

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:30

Degene die dit doen zijn gewoon ziek in hun hoofd.
Zoiets doe je gewoon niet...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:33

Oeps, ik las in de beginpost alleen de kindergrafjes, dat trekt mij iets meer dan een ander graf. Maar ik heb 2 vriendinnen van mijn leeftijd die ook begraven zijn en daar moeten ze ook niet aankomen hoor. Elk graf is belangrijk voor iemand. Zelfs iemand die er al 25 jaar ligt (zoals mijn ouders hun eerste kindje) wordt nog steeds graag gezien en gemist. Daar kom je gewoon niet aan...

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:34

Het is een rustplaats, geen jatplaats. Ik hoop echt dat ze gepakt worden en hun straf krijgen..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:37

Mieke_Cunna schreef:
Het is een rustplaats, geen jatplaats. Ik hoop echt dat ze gepakt worden en hun straf krijgen..

Ja idd. Heb er geen woorden voor. Echt zo triest.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:51

Verschrikkelijk dit, echt ongeloofelijk wat mensen zich tegenwoordig in het hoofd halen... Toen ik 15 was kwam het in de verste verte niet eens bij mij op om iets dergelijks uit te halen.
Ze zullen er wel weer vanaf komen met 10 uur taakstraf ofzo...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:57

Ik vind dergelijke acties echt zooo respectloos! Stoom uit je oren
Ik moet er niet aan denken dat ze dit ooit bij mijn vaders graf doen, als ik er dan achter kom wie het heeft gedaan, sta ik niet voor mezelf in.
Echt, het zou voor mij voelen alsof ze mij wat aandoen.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:07

Ik dúrfde niet eens op het kerkhof te komen omdat mij (en alle kinderen in mijn buurt) goed ingeprent was dat wij daar niets hadden te zoeken. Maar dat is al een behoorlijk eind terug in de vorige eeuw, toen kinderen nog gewoon stil waren als 'grote mensen' spraken.

Graven vernielen en beeldjes of bloemen stelen van graven is voor mij van het laagste dat iemand kan doen. Ik wil heel graag respect tonen en doe dat meestal dan ook, voor iedereen die (op zijn eigen manier) leeft in onze samenleving, maar sorry voor deze groep mensen kan ik het niet opbrengen...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:11

Citaat:
Het is te hopen voor grafschenders dat ze nooit iets met de graven flikken als mijn oom, broer, vader of neefjes in de buurt zijn, want ik kan je één ding garanderen; die gaan flippen! Want er is niks waar ze emotioneler van worden dan de dood van hun vader/schoonvader/broer/oom/opa, als iemand deze graven schend dan stoppen ze niet om te vragen 'goh, waarom doe je dat? Gossie, wat ben jij brutaal zeg.'

Citaat:
Al zou je toch weten wie het gedaan heeft, dan zou je die zelf wel aan handje willen helpen denk..

Citaat:
Dit zouden ze niet moeten riskeren met het grafje van mijn zusje want ik zal hen gauw 6 meter onder de grond stampen

Citaat:
Als ik dat iemand zou zien doen dan zal ik hem persoonlijk met zijn eigen grafsteen op ze'n kop rammen

Citaat:
Ik moet er niet aan denken dat ze dit ooit bij mijn vaders graf doen, als ik er dan achter kom wie het heeft gedaan, sta ik niet voor mezelf in.

Ik zal wel weer de enige zijn, maar als ik dit topic zo doorlees vind ik het absoluut niet verbazigwekkend dat zoiets als grafschennis tegenwoordig meer en meer gebeurt. We leven blijkbaar in een maatschappij waar het normaal is om je te verlagen naar elkaars niveau. Tja, dan krijg je zulke situaties imo.

Triestig hoor...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:17

Sorry hoor, maar iedereen heeft gewoon van andermans spullen af te blijven!
En geloof me, je mag me bestelen, dan zal ik hooguit aangifte doen.
Maar van een graf heb je af te blijven, doden moet je niet storen.
En het is repectloser dan respectloos!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:21

lor1_1984 schreef:
Sorry hoor, maar iedereen heeft gewoon van andermans spullen af te blijven!
En geloof me, je mag me bestelen, dan zal ik hooguit aangifte doen.
Maar van een graf heb je af te blijven, doden moet je niet storen.
En het is repectloser dan respectloos!

Dat beweer ik toch helemaal niet? Zie je mij ergens zeggen dat ik het ok vind ze die graven vernielen? Ik zeg alleen maar dat ik het niet raar vind, als ik kijk naar de reacties alleen al in dit topic.

Er bestaat zoveel woede en frustratie waar mensen blijkbaar alleen op een agresieve manier uiting kunnen aan geven. Dan vind ik het idd niet zo verbazingwekkend, deze soort trieste acties...

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:18

Door dit soort reacties die je hier leest gaan mensen echt niet meer graven plunderen of mollen hoor. ´
Dat bijna iedereen hier zo "agressief" reageert is omdat het gewoon te zot voor woorden is dat het uberhaupt nog STEEDS gebeurd. Het is niet iets nieuws, het is iets walgelijks wat nog steeds voorkomt in deze samenleving.

Ik vind zelf dat je dit soort acties best ziek mag noemen, je wenst iemand niet gelijk de ergste ziekte toe ofzo. Bravespots; jou laatste reactie komt op mij over van; mensen reageren tegenwoordig zo agressief op alles wat gebeurt dus daarom gebeuren dit soort dingen. Sorry, maar ik vind het niet echt een logische redenatie.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:31

kaill87 schreef:
Door dit soort reacties die je hier leest gaan mensen echt niet meer graven plunderen of mollen hoor. ´
Dat bijna iedereen hier zo "agressief" reageert is omdat het gewoon te zot voor woorden is dat het uberhaupt nog STEEDS gebeurd. Het is niet iets nieuws, het is iets walgelijks wat nog steeds voorkomt in deze samenleving.

Ik vind zelf dat je dit soort acties best ziek mag noemen, je wenst iemand niet gelijk de ergste ziekte toe ofzo. Bravespots; jou laatste reactie komt op mij over van; mensen reageren tegenwoordig zo agressief op alles wat gebeurt dus daarom gebeuren dit soort dingen. Sorry, maar ik vind het niet echt een logische redenatie.

Tuurlijk is het geen direct gevolg van elkaar, maar ik ben ervan overtuigd dat het wel degelijk met elkaar heeft te maken. Het feit dat mensen schelden op elkaar in een openbaar forum ook onderandere. Dat noemt vervaging van waarden en normen. Schelden is daar een eerste stap in, grafschennis al weer veel stappen verder, maar toch heeft het onrechtreeks wel met elkaar te maken.

Je kan het toch teminste proberen om beleefd en netjes te blijven? Is dat dan zo'n immens harde en onmogelijke inspanning?

En voor het geval mensen nog niet doorhadden, ik ben het wel met je eens dat zulke acties te zot zijn voor woorden en de daders hard moeten gestraft worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:37

Ben het volledig eens met BraveSpots.

Ook ik vind de reacties in dit topic erg agressief en niet bepaald respectvol....

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:53

Vraag ik me af of jullie ook zo respectvol en beleefd blijven als jullie een graf van een bekende geplunderd en gemolestreerd ( wat een woord ) aantreffen en de daders staan er nog bij..
Dan sta je toch zeker ook niet voor jezelf in of ga je dan rustig vertellen dat dit absoluut niet door de beugel kan en of ze het nooit meer willen doen ?

Ik ben wat dat betreft snel respect kwijt voor mensen als ze rare fratsen uithalen, misschien komt t omdat ik naast R'dam woon Clown