Tot hoelaat mogen jullie uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Tot hoelaat mogen jullie uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:23

En ik denk ook niet dat anderen erop zitten te wachten om een uur eerder naar huis te gaan dan dat zij moeten?

Pattypaard

Ik heb gelukkig geen tijd om thuis te zijn. Wel mag ik niet alleen fietsen en moet ik het even komen zeggen als ik thuis ben.
Als mijn ouders me komen halen als dit nodig is spreken we een tijd af en kijken daarbij naar de omstandigheden van dat weekend. (Of pap of mam vroeg op moet e.d.) Meestal word het dan iets van half 5.
Ben nu 17,5. Eigenlijk had ik vanaf het begin al geen tijd.

TS: En als je er voor zorgt dat de ouders van je vrienden naar je ouders bellen en uitleggen tot hoe laat hun kinderen mogen blijven en dat het beter is om samen in een groep te fietsen enz. ? Lachen
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 07-01-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Genee

Ik slaap meestal bij anderen en ik mag het helemaal zelf weten. In het begin zeiden m'n ouders nog wel eens 'half 3, en sms dan even', maar ze merken dat ik er op een verantwoorde manier mee omga dus laten ze me volledig vrij.

Het is best begrijpelijk toch, dat je ouders in het begin nog wel een vinger in de pap willen hebben? Ze weten nog niet hoe je er mee om zal gaan en je bent niet van de ene op de andere dag volwassener of ervaren alleen omdat er een cijfertje bij je naam is gekomen Knipoog.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:25

Ik bepaal zelf me tijden Knipoog Ook toen ik 15 was.
Tot ik 16 was en ik bij me moeder ging wonen, toen kreeg ik een tijd.Moest 3 uur thuis zijn op me 16e. En als ik te laat was volgende keer niet uit!En ik moest smse als ik richting huis ging vanuit de kroeg.Ze bleef ook standaart tot 3 uur op.

Half jaar later werd ze makkelijker en had ik geen tijd meer.Netzoals nu.Maar ben inmiddels 19 Knipoog

Jukurensha

Ik heb geen tijd om thuis te komen. Lachen Ben trouwens 18.

daNiielle_

Opzich zijn mijn ouders hier makkelijk in.
Meestal rond 3 uur, het maakte niet uit welke leeftijd.
Maar 3 uur is echt 3 uur, en geen minuut later. Lachen

Veseosunce

Mijn ouders zeggen samen uit samen thuis. Lachen Maar ben altijd samen met me vriend en ontmoet daar me eigen vriendinnen dus het is iedere keer verschillend.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:26

Ik ben 17 en heb ook geen tijd waar ik me aan moet houden. Toen ik begon met uitgaan ging ik altijd met oudere vriendinnen waar ik ook bleef slapen. Dat ging altijd goed, dus is het altidj zo gebleven.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:27

ik heb nooit geen tijd, zolang ik maar niet alleen naar huis hoef ! Lachen
dit heb ik overigens nooit gehad, en ik ga al vanaf mijn 15e opstap Knipoog

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:29

ik ben 18 en ik ben rond half 5 thuis.en we gaan terug met de taxi. en dan slaap ik altijd bij mijn vriend Haha!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:30

Even een lekkere uitzondering hier, ik ben 16 en heb nog nooit een tijd gehad. Als ik ga ga ik eigenlijk nooit eerder weg dan dat de lichten aangaan om 5 uur. Dan lig je dus rond half 6 kwart voor 6 in je bedje. Mijn vader vind het allemaal wel prima, die vertrouwt me wel. Ik hoef ook maar een klein stukje te fietsen naar de kroeg.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:31

jeetje ik sta echt te kijken hiervan! mijn ouders zijn veel strenger,, maar woon dan ook in een klein dorpje, maar de kroeg is bij mij vandaan maar minuten fietsen, echter toen ik 15 was, moest ik meestal toch echt 1 uur,, hoogstens half 2 thuis zijn,, nu ben ik 17 en is het meestal 3 uur, moet ik er wel bijzeggen dat nu ze weten dat ik een vriendje heb die me lief thuisbrengt ze veel minder moeilijk doen Bloos

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 19:32

Pattypaard schreef:
TS: En als je er voor zorgt dat de ouders van je vrienden naar je ouders bellen en uitleggen tot hoe laat hun kinderen mogen blijven en dat het beter is om samen in een groep te fietsen enz. ? Lachen

Voor zover ik weet/denk zijn mijn ouders dan weer zo dat ze de ouders van het groepje waarmee ik ga, gaan overhalen dat de anderen een uur eerder naar huis moeten..

En als ik tegen ze zeg: Wat maakt dat ene uurtje nou uit? Is hun antwoord: Precies! .........

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:32

Ik ben 16 en krijg nooit een tijd mee.
Zolang ik maar met een groepje of met een paar mensen mee terug fiets. meestal ben ik rond 4 uur soms half 5 thuis.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:33

Ik bepaal het al een aantal jaar zelf, tijd kan enorm wisselend zijn. Zolang ik maar wel samen met anderen ben, m'n moeder wil ook altijd weten met wie ik ben en dergelijke. Maar goed ik moet zeggen dat soort dingen zeg ik uit mezelf altijd wel. Ik ben 20 trouwens

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:37

Zolang ze weten waar ik uithang maakt het allemaal niet uit, als ik maar een keer thuis kom haha Haha!
Ben btw 19 nu Knipoog
Ga al op stap sinds m'n 15e, toen werden we nog overal gebracht & gehaald meestal rond half 4 / 4uur..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:38

Toen ik net 15 was meestal 1 uur/half 2. Toen ik al een tijdje 15 was werd het 2 uur.
Nu ben ik al een paar maanden 16. Ik heb niet echt een tijd.. mn moeder zegt altijd 'maak het niet te laat'. Maar ik kom meestal gewoon rond 2 uur/half 3 thuis. Toen ik nog wel tijd had, en ik mocht bij uitzondering een keer wat later, kwam ik vaak alsnog om half 2/2 uur naar huis, dan vind ik het meestal wel mooi geweest Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:40

Ik ben 17 en moest om 2 uur thuis zijn omdat ze anders niet meer konden slapen, want de hond begon dan heel soms te blaffen Sigaar Ik had er op een gegeven moment echt zoiets van bekijk het maar(ook door andere omstandigheden) en kom nu gewoon thuis zodra ik zin heb, hond is er inmiddels aan gewend en blaft nooit, tenzij hij beneden op de bank ligt en ineens wakker schrikt als ik thuiskom. Ik fiets altijd alleen naar huis, maar is maar een kwartiertje fietsen(logisch want ga meestal ook in mijn eentje de stad in). Over het algemeen kom ik rond half vier uiterlijk thuis, als ik dit weekend 18 ben geworden zal dat waarschijnlijk wel later worden Lachen Maar heel vaak ga ik niet uit, geen geld of zin.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:41

14 bijna 15 moet 2 uur thuis zijn

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:42

als ik gewoon in het dorp ben heb ik geen tijd..(ben ook 16 trouwens)
maar als ik ergens anders heen ga dan spreken wel wel wat dingetjes af zo als :
-of ik word thuis gebracht
-of ik bel/sms even als ik naar huis wil en dan word ik opgehaald Haha!

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:44

Toen ik 14 was ging ik voor het eerst 'echt' uit, ik ging met een hele groep, ik had geen tijd! Er was wel 1 voorwaarde, dat we met zn ALLEN terug zouden fietsen , mn moeder had liever dat ik om 4 uur thuis kwam , maar niet alleen had gefietst, als om 2 uur thuis en alleen op de fiets terug ( half uur fietsen ong).. en overigens zouden de jongens me altyd thuis brengen die mee waren Knipoog

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:45

Oh geen idee, maar meestal heb ik de hele dag gewerkt zaterdags, dus dan ben ik geheel kapot rond drie uur. Dan ga ik lekker naar huis Lachen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:45

Ik mag ook altijd zelf bepalen hoelaat ik thuis kom, enige voorwaarde is dat ik geen grote stukken alleen mag fietsen. (ben 16 jr) Lachen
Als je nu eens zegt dat je écht niet alleen durft te fietsen en de andere niet eerder weg willen gaan vanwege jou?
Laatst bijgewerkt door jessica_ op 07-01-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:46

Helemaal geen tijd of voorwaarden. tenzij ik bij mn vriend blijf slapen dan moet ik ff een sms doen. voor de rest moet ik het zelf weten ben tenslotte ook 20. maar zie wel veel herkenbare dingen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:50

Ik mag uit tot wanneer ik zelf wil, of dat nu 1 uur of 6 uur is.. Mijn ouders hebben wel graag dat ik niet alleen fiets, dat is eigenlijk hun enige 'voorwaarde'. Vork