Appartement kopen in je eentje, niet te doen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Appartement kopen in je eentje, niet te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:40

Hier in de Randstad kan ik echt geen leuk appartement kopen in mijn eentje, behalve als ik in een superslechte wijk wil wonen

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:30

Ik heb ook alleen een flat gekocht. Ik was toen 25 jaar en had geen vaste baan, maar een jaarcontract. (heb nu wel een vaste baan.)

Ik kreeg zonder problemen een hypotheek, ouders hebben geen borg hoeven staan. Ik had ook geen eigen vermogen.

Ik heb momenteel 1 eigen paard in pension staan (235) en het lukt financieel prima. Ik kan zelf iedere maand 175 euro sparen.

Ik liep er wel tegenaan dat " de wereld" het erg raar vind dat je alleen een huis koopt. De makelaar, de hypotheekadviseur en de notaris hebben heel erg benadrukt dat ik alleen, zonder partner een huis kocht.

PS; Ik woon in Assen, drenthe.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:34

Het broertje van mijn vriend kan trouwens ook niet in zijn eentje een appartement of huis kopen waar hij dat graag zou willen... dat is nl in een bepaald dorp in de achterhoek. En daar stikt het sowieso al niet van de starterswoningen. Helaas voor hem.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:50

Ik hoor wisselende dingen.

Toen ik mijn huis (probeerde) te kopen in oktober 2007 was ik:
- 27 jaar
- vaste baan onbepaalde tijd
- verdien erg goed
- geen schulden
- geen BKR registratie

Kosten aanschaf huis: E145.000,- + KK
WOZ waarde 164.000,-

Echter ik heb alle ellende gehad met hypotheken verkrijgen, heel veel gezeik. Ik mocht volgens mijn salaris een huis van ruim 2 ton kopen, echter wilde ik niet krap zitten en kocht dus een goedkoper huis. Dat zegt dus helemaal niets. Ik heb 4 afwijzingen gehad alleen maar omdat ik het in mijn eentje wilde kopen. Ik ben van de stress 7 kilo afgevallen. Uiteindelijk bij The Bank of Scotland een hypotheek kunnen krijgen tegen 5,3 % rente 10 jaar vast. Ik was afgewezen bij: ING, Postbank, Rabobank en ABN. Ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Alleen maar omdat ik alleen was. Wel jammer want de postbank had een rente van 4,6 %. Maargoed heb mijn huis nu. pfffff maar al die ellende nooit meer. Ik blijf voorlopig maar even zitten zucht......

Ik heb overigens 3 paarden. En kan het allemaal gelukkig makkelijk dragen in mijn eentje....

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:56

In Hattem heb je appartementen te koop voor een redelijke prijs. Staan ook wel op funda. Qua afstand goed te doen naar Apeldoorn.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:51

Allemaal bedankt voor jullie adviezen!

Het liefst blijf ik gewoon in Apeldoorn wonen, ik heb daar iedereen. Ik heb ook geen haast etc dus ik doe gewoon rustig aan met het zoeken. Ik liep gewoon tegen zoveel dingen aan dat ik dacht: ben ik nou de enige met dit probleem??? Nee dus, gelukkig! Ik ben al naar de adviseurgeweest en ik kan een behoorlijk hypotheekbedrag krijgen, maar de vraag is of je dat allemaal wel wilt met deze kredietkrisis etc. Als ik zou gaan huren krijg ik geen huurssubsidie, dit omdat ik teveel verdien.... En voordat je hier in Apeldoorn een leuk huurappartement etc hebt sta je minimaal 10 jaar ingeschreven. Ik kijk gewoon lekker rond en hoop dat ik wat tegen het lijf loop.

@maaike: ik was idd bij de haflingerwedstrijd in Heteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:05

Ik heb het 5 jaar geleden gedaan alleen.. hypotheek van E 75.000... maar in combi met een paard vond ik het erg zwaar.. ik heb hem uiteindelijk moeten verkopen zelfs helaas Verdrietig het ging wel, ik heb er veel van geleerd Ja met weinig tevreden zijn, creatief boodschappen doen.. maar leuk was soms wel anders Nagelbijten / Gniffelen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:48

Ik vind de prijzen hier in apeldoorn nog wel meevallen Bloos
Kom oorspronkelijk uit veenendaal, daar is gewoon helemaal niets te koop onder de 150-160.000. Omdat ik niet zeker weet waar ik uiteindelijk wil gaan wonen heb ik besloten toch maar een poosje te gaan huren (en dus geld verspillen).