De APK-keuring voor je auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: De APK-keuring voor je auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:45

Chiqa schreef:
Liezel1 schreef:
Ik vind dat toch eigenlijk wel behoorlijk bedrag voor datgene dat er met de auto gedaan is...

Waarom is dat duur, ik vind het juist spotgoedkoop! Knipoog

Mijn ouders laten ook álles bij de garage doen, ik zie de rekeningen wel eens, maar die betalen voor dit soort dingen toch écht wel minder dan €128,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:59

Liezel1 schreef:
Mijn ouders laten ook álles bij de garage doen, ik zie de rekeningen wel eens, maar die betalen voor dit soort dingen toch écht wel minder dan €128,-

En welke steun praten we dan over, want dat is even een heel groot verschil snap je Lachen ?

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:05

Mijn auto staat nu bij de garage voor de APK, heb m nog maar net, dus hoop maar dat ie erdoor komt... Nagelbijten / Gniffelen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:09

Mijn auto heb ik gister weer opgehaald van de apk.
Totaalkosten; 365,- Ruiterwissers- en remblokken vervangen en nog wat dingen die gedaan moesten worden voor de keuring. We hebben een peugeot 306 uit 1995. Vorig jaar al een grote rekening gekregen van 1250,- omdat de distributieriem was geknapt (als enige niet vervangen door de vorige eigenaar en wij waren het vergeten) en daardoor een aantal onderdelen kapot gemaakt....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:59

Carola, in Nagele (N.O. Polder, bij Urk) zit een peugeot sloop o.i.d. kun je goedkoop 2e hands spullen halen. Knipoog Is voor jou ook de wereld niet uit volgens mij.
Daar gingen wij wel heen als we iets nodig hadden voor onze peugeot. Scheelde een hoop geld.

De APK kosten zelf zijn hier volgens mij 80 euro...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:12

mijn vriend zn auto is vandaag gekeurd. moest alleen een remlicht vervangen worden. was 65 euro kwijt incl de apk zelf.
die van mij gaat volgende week hoop dat alles goed is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:54

Anna-Jelly schreef:
Carola, in Nagele (N.O. Polder, bij Urk) zit een peugeot sloop o.i.d. kun je goedkoop 2e hands spullen halen. Knipoog Is voor jou ook de wereld niet uit volgens mij.
Daar gingen wij wel heen als we iets nodig hadden voor onze peugeot. Scheelde een hoop geld.

De APK kosten zelf zijn hier volgens mij 80 euro...

We hadden vorig jaar ook ontzettend veel dingen bij de sloop gehaald Knipoog
De apk kosten zelf zijn 50,- bij de peugeotdealer in Zwolle.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:59

Ik schrik gewoon van de bedragen die hier worden genoemd

Ik was een 3 maanden geleden voor de keuring, een stuk vast lassen en mijn achteremkabel vernieuwen in totaal 70 euro kwijt Bloos

Ik heb een suzikie swift van 15 jaar oud Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:01

De laatste keer kwam mijn oude bakkie er zonder problemen doorheen (mazda 323f uit 1994)
De keren daarvoor waaren er allerij problemen (blower blies niet op het raam, achter ruitenwisser deed het niet, roest bij de remleidingen en noem maar op)
Alleen de remleidingen heb ik bij de garage laten doen en de rest heb ik bij de sloop gehaald en met wat knutselwerk, (en veel gevloek omdat het best ingewikkeld is als je niet weet hoe het werkt Clown ) zelf gemaakt. Neem alleen die blower, het koste mij een dag werk en een gratis trekveertje op de sloop, bij de garage had dit 300 euro gekost.
Voor de APK rekende ze de laatste keer 70 euro dus de volgende keer zoek ik een andere garage.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:34

Wat zijn die APK-keuringen duur bij al die garages! Wij zijn een erkend peugeot-dealer, en rekenen toch echt maar 29 euro!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:33

Ik heb een twingo uit 1995 met 149.000 op de teller.
Bij de APK was ik 100 € kwijt bij mijn schoonvader.

Had nieuwe remblokken nodig want remde niet meer goed, ook moest er een nieuw voorlicht in o ja en er is ook een grote beurt uitgevoerd

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:27

mmmm ja me vriend is automonteur Clown
betaal dus alleen onderdelen Haha!

heb een opel astra van 1995 en rijd heel veel km.
2 week geleden nog nagekeken 2 nieuwe banden en nog iets kleins dat was het, en had die alweer 20.000 km gelopen na de apk.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:30

Vorige week mijn 4 jaar oude
Renault Twingo laten APK-en. Dat was gratis, omdat ik ook een grote beurt deed. Ik had niets, helemaal niet voor de APK.
De grote beurt leverde een rekening van 448 pleurie op.