Het filmpje is wat overtrokken, vooral met dat gegil op de achtergrond.
Varkens gillen nu eenmaal.
Moet je eens een gelt horen die gedekt word, een gemiddelde Idols deelnemer is er niets bij

Ik kom maar weer met mijn verhaaltje.
Ik kan met recht zeggen dat ik alles maar dan ook echt alles heb gezien mbt het uiteindelijke stukje vlees op mijn bord.
Ik heb zelf varkens getransporteerd, fulltime, een aantal jaren.
Ik heb heel veel slachterijen gezien, en ook op nederlands grootste zeugenslachterij gewerkt.
Ik werk nu bij een KI station, waar de dekberen staan. Een mooier leven kun je je als varken niet wensen.
Een of twee maal per week dekken, de rest vd week lekker vreten en luieren.

Mensenschuw?

Ook werk ik bij een fokker, die een gesloten bedrijf heeft.
Oftewel ik weet precies wat er gebeurd van zaadje tot carbonaatje.
Natuurlijk is er dierenleed. Maar varkens zijn tegenwoordig op de groei gefokt.
De zeug die je net na het midden ziet zitten, die niet op wil staan, heeft kruisverlamming, dit komt redelijk vaak voor bij varkens.
Sinds begin 2007 mogen zulke varkens al niet meer vervoerd worden, dus dat komt gelukkig zelden nog voor.
Op slachterijen worden zulke dieren afgemaakt, en transporteur en boer krijgen een flinke boete.
Biologisch vlees vind ik zelf een beetje onzin, omdat er niet goed word gecontroleerd hoe biologisch dat vlees wel niet is.
Hallalvlees ben ik wel gigantisch tegen.
Over het algemeen hebben varkens het redelijk hier in nederland, hoewel de meeste koeien het iets beter hebben.
Ik snap niet dat ze geen filmpje maken over kippen, want die hebben het pas slecht.
Die liggen met zijn allen hutje mutje in de legbatterij, en mensen die zulke kippen wel eens redden , krijgen kippen die omvallen omdat ze niet op hun eigen pootjes kunnen staan.
Transport van kippen : in het donker graaien tientallen mannen de kippen en smijten ze in plastick bakken.
Diezelfde bakken worden met een flinke zwaai op de vrachtwagen gegooit.
Kippen kunnen niet staan of lopen, maar zitten gebukt in die bakken.
Kippen slachten is ook niet echt diervriendelijk te noemen.
Al met al, met alles wat ik gezien heb, kan ik idd ook best verdrietig worden om het dierenleed in de wereld en dan met name in nederland.
Maar ik eet nog steeds gerust varken of koe. Kip zo min mogelijk.
Wat ik overigens net zo zielig vind zijn manegepaarden die 3 tot 5 uur per dag moeten lopen met beginnelingen die aan de teugels hangen, mensen die te zwaar zijn , nooit in de wei komen etc etc.... Alleen paarden gillen niet.. varkens wel
Ze zijn vaak heel goed in knippen, plakken, en zielige verhaaltjes bedenken.
niet dat ze allemaal slecht zijn hoor. Maar sommige kunnen er goed weg mee
Ik zeg niet dat het het leven verbetert van deze dieren, maar wel dat ik zelf weet dat ik er niet aan mee werk en ik niet met een rotgevoel naar mijn voedsel hoef te kijken.