Orange/T-Mobile, problemen met provider!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Orange/T-Mobile wat een pokke provider!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:38

Ik ben een half jaar geleden ook overgestapt naar een andere provider. Zelfde klachten als hier; weinig tot geen bereik (op strand belde ik ineens via een Engelse Provider, thuis kon ik alleen boven bellen, bij ouders alleen in de bijkeuken, etc) en betaalde nog steeds evenveel of meer!

Nu Vodafone en dat gaat super! Zelfs op strand en op stal goed bereikbaar!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:43

Is het duurder geworden? Ik dacht al dat het aan mij lag Bloos

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:46

orange is niet duurder geworden Knipoog tenmisnte zolang je nog onder contract van Orange zit Tong uitsteken zodra je overstapt naar Tmobile wordt het wel een ander verhaal Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:56

Ing__ schreef:
orange is niet duurder geworden Knipoog tenmisnte zolang je nog onder contract van Orange zit Tong uitsteken zodra je overstapt naar Tmobile wordt het wel een ander verhaal Clown

Scheelt het dan veel geld?
Bij mij is het dan juist goedkoper.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:06

hangt ervanf wat je kiest bij Tmobile

maar de makkelijkste vergelijking:

Orange 20 betaal je 12 cent per minuut Flex20 betaal je 22 cent per minuut Clown

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:07

Ook hier hetzelfde verhaal, had met orange goed bereik...
Nu tmobile is gewoon prut, geen bereik meer in huis... Heb dus ook een voda abbo erbij genomen, en dat gaat prima.

Mijn abbo loopt 15 maart godzijdank af, en nooit geen tmobile meer Clown

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 13:08

We zouden eigenlijk met zijn allen een klacht moeten indienen met eis tot tegemoedkoming van hun kant Scheve mond .

Bah ik zit echt met die gigantish gestegen rekening in mijn maag.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:11

Ing__ schreef:

Orange 20 betaal je 12 cent per minuut Flex20 betaal je 22 cent per minuut

Orange 20 betaal je 12 cent per minuut Flex20 betaal je 22 cent per minuut Clown

Precies. Als je bij t-mobile het abonement kiest wat het meest vergelijkbaar is met dat wat je bij orange had, word het een flink stuk duurder. Bovendien zijn de telefoons die je erbij krijgt echt 20 keer niks..... Zodra mijn abonement afliep ben ik heel snel weggegaan!! Bij vodafone vinden ze het overigens wel grappig, die fusie tussen orange en t-mobile Clown ze krijgen er toch veel klanten bij zei die man in de winkel Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:14

calice schreef:
We zouden eigenlijk met zijn allen een klacht moeten indienen met eis tot tegemoedkoming van hun kant Scheve mond .

Bah ik zit echt met die gigantish gestegen rekening in mijn maag.

als je me jouw nummer even pm't kan ik wel voor je kijken hoe je aan die rekening komt Knipoog

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:27

Ing__ schreef:
Rana schreef:
oh ja, klachtenbrief sturen ter attentie van National Roaming team is ook een optie

NR team bestaat niet meer Knipoog

met wie bel ik dan iedere dag vanuit de shop is wel het roaming nummer en geen dealersup.? Bloos Zit je op de kl.servicein arnhem of ook een medewerker? aangenaam ik sta in de shop in Ede haha. Sorry ontopic

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:30

Heb hier al eerder een topic over geopend. Heb ook allemaal ellende. Mensen bellen me krijgen ze soms te horen dat het nummer niet bestaat of hij springt gelijk over. Sms'jes die nooit aankomen en heel slecht bereik!

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:49

Ik ben ook absoluut niet te spreken over Orange. Ik hoop ook snel over te stappen naar een andere als mijn abonnement afloopt. Slecht bereik, smsjes die veel later aankomen, ineens verbinding verbroken als ik zit te bellen. Het is echt een ramp..

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:56

Ik was altijd een heel tevreden orangeklant (heb er ook 5 jaar gewerkt op diverse afdelingen) maar sinds ik over ben gegaan op het t-mobile netwerk heb ik ook heel veel problemen helaas....

Vooral met gprs. Ook is de gesprekskwaliteit een stuk minder (vaak krakende lijn of echo) ik heb al gehad dat gesprekken wegvielen etc.

Kortom ik ben nog niet echt tevreden over T-mobile.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:10

kaj schreef:
Ik was altijd een heel tevreden orangeklant (heb er ook 5 jaar gewerkt op diverse afdelingen) maar sinds ik over ben gegaan op het t-mobile netwerk heb ik ook heel veel problemen helaas....

Vooral met gprs. Ook is de gesprekskwaliteit een stuk minder (vaak krakende lijn of echo) ik heb al gehad dat gesprekken wegvielen etc.

Kortom ik ben nog niet echt tevreden over T-mobile.

Dat gekraak en echo moet wel weer beter worden, omdat er veel palen rijdelijk dicht moesten voor onderhoud, werden op andere palen de capaciteit vergroot wat dan de kwaliteit niet echt ten goede komt Knipoog maar hopelijk wordt dat snel beter Ja

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:29

ik heb jaren geleden t-mobile gehad en had toen op sommige plaatsen ook totaal geen ontvangst.
Voor 2 jaar terug toch weer een abonnement bij hen afgesloten, had toen gewoon overal goed bereik.

Toen ik het abonnement op wou zeggen, is er ergens iets mis gegaan.
Elke maand werd er weer geld van mijn rekening gehaald Boos!
één telefoontje en het probleem was opgelost Lachen abonnement werd direct stopgezet en ik kreeg het geld, van die 3 maanden die ik teveel had betaald, ook zonder problemen terug
Ik ben dus best tevreden over T-mobile Ja

Bij spookrekeningen gewoon even contact opnemen, bij zulke hoge rekeningen gaat er vast iets verkeerd
(geld overigens niet alleen voor Orange/T-mobile, spookrekeningen krijg je ook wel eens van andere providers weet ik uit ervaring Koe )

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:41

Ing schreef:
Dat gekraak en echo moet wel weer beter worden, omdat er veel palen rijdelijk dicht moesten voor onderhoud, werden op andere palen de capaciteit vergroot wat dan de kwaliteit niet echt ten goede komt Knipoog maar hopelijk wordt dat snel beter Ja

Ook als er een aantal sites down zijn hoort de gesprekskwaliteit niet zo slecht te zijn. Dan is het logischer dat ik helemaal geen bereik zou hebben maar dat is niet zo (tenminste niet altijd dan Knipoog )

Ik vind het ronduit irritant dat ik volgens mijn telefoon nu constant aan het roamen ben op mijn eigen netwerk. Zo moet ik ook bij elke gprs verbinding die ik maak om mijn mail op te halen (geen orangeworld maar echt internetaccess) de waarschuwing wegklikken dat ik aan het roamen ben en dat synchroniseren mogelijk hoge kosten met zich kan meebrengen.

Maar goed dat is hooguit irritant. Echt vervelend vind ik het dat mijn toestel vaak het bereik kwijt raakt (zelfs als ik op dezelfde plek ben) en dat ik heel vaak geen verbinding kan maken via gprs. Ik was laatst in rotterdam en ik heb echt de hele dag niet kunnen gprs'en terwijl ik wel kon bellen.... Zelfs op de terugweg lukte het pas toen ik al ver van rotterdam was.

Hoe dan ook: ik ben absoluut niet blij met de rebrand. (naast de praktische problemen waar ik tegenaan loop vind ik het overigens ook eeuwig zonde van zo'n goede naam als orange maar goed dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb de rebrand van dutchtone naar orange meegemaakt en ik stond ook voor 100% achter het bedrijf, erg jammer dat het nu overgenomen is door t-mobile wat mij betreft).

Overigens Ing_ op welke afdeling werk je? Werk je op sales? Zoja dan ken je vast een aantal van mijn oudcollega's waar ik veel mee samengewerkt heb.

ninja2

Re: Orange/T-Mobile, problemen met provider!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:51

ik heb hetzelfde gehad met orange/t-mobile. Ik heb me 3 abbo,s per direct op kunnen zeggen. Waarvan er 2 nog bijna 1 jaar liepen. Het was wel een heel geregel en gebel want natuurlijk liep alles lekker langs elkaar heen. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:37

@kaj
Die ruis echo komt echt doordat ze teveel mensen op 1 paal moeten laten bellen omdat de andere de lucht uit moeten om gemaakt of helemaal down gaan. Ze vergoten dan die capaciteit van die paal (wat eigenlijk niet goed is omdat die al op maximaal staan) waardoor de bel kwaliteit echt heel erg achteruit gaat.. maar dat moet rond juni wel allemaal klaar zijn Tong uitsteken
Gprs, breek me de bek niet los, dat werkt idd heel vaak niet Knipoog
Ik werk niet op sales trouwens, maar op technical/data Lachen

Ik vind het ook echt zonde, heel veel dingen veranderen nu en niet allemaal zo geweldig positief Lachen maarja anders wase r ook geen Orange meer geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:43

LiNdA1986 schreef:
Ing__ schreef:

Scheelt het dan veel geld?
Bij mij is het dan juist goedkoper.

Bij mij ook! Ook ben ik nu wel tevreden over mijn bereik.. Alleen soms weer een dag of paar dagen dat smsjes laat binnenkomen..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:45

Ing__ schreef:
maar dat moet rond juni wel allemaal klaar zijn Tong uitsteken

Tot juni! Bloos!

Jeetje. Ik had van de klantenservice begrepen dat het gesodemieter in december klaar zou zijn. Jammer, anders had ik zeker mijn abbo niet verlengd.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:46

Ir111 schreef:
Ing__ schreef:
maar dat moet rond juni wel allemaal klaar zijn Tong uitsteken

Tot juni! Bloos!

Jeetje. Ik had van de klantenservice begrepen dat het gesodemieter in december klaar zou zijn. Jammer, anders had ik zeker mijn abbo niet verlengd.

haha nou er zal vast al een hoop gedaan zijn, maar in juni zijn ze klaar met alle zendmasten Knipoog dat is het idee dan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:48

Ik heb nog nooooit problemen met tmobile gehad, en heb overal bereik. In Brabant, Gouda, Utrecht, Londen, Frankrijk... Noem maar op. Huilen van het lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:49

@ Ing: Nou, laten we maar hopen dat het mee gaat vallen. Ik heb sinds 4 maanden iig geen bereik meer op stal (en dat is niet leuk al went het wel) en om de haverklap raak ik de verbinding kwijt als ik vanuit de auto bel.

Ik stel voor dat jij een beetje strak het time management in de gaten houdt zodat we iig in juni van die ellende af zijn! Tong uitsteken

*heeft nu serieus spijt van 2(!) jarig abbo* No Cheer

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:51

Anthea schreef:
Ik heb nog nooooit problemen met tmobile gehad, en heb overal bereik. In Brabant, Gouda, Utrecht, Londen, Frankrijk... Noem maar op. Huilen van het lachen

Ik raakt toch echt minimaal 1x de verbinding kwijt als ik vanuit de auto de bel. Met name het stuk tussen Arnhem en Nijmegen is slecht. Maar ook langs de A15 en A12 heb ik standaard problemen. En er blijkt dus een zendmast in het dorp waar ik woon kapot te zijn. Dan heb je dus op stal en thuis niet of nauwelijk bereik. Knap irritant dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:53

Ja, ik heb heel veel klachten over tmobile gehoord haha, maar ik heb echt altijd bereik. *LOL* Ik kan echt overal bellen, in de auto, in de stad, in 'n boerengat, in de trein.. Ik heb geluk ofzo. Clown