krediet postabnk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Re: krediet postabnk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:59

saroanda schreef:
Silvaantje schreef:
ja ik werk wel verdien alleen niet veel, ongeveer 800-900 euro per maand.. heb een tijdelijk baantje,ga binnenkort weer een opleiding starten. maar van m'n salaris moet ik zeg maar mn huur ook betalen.. dus ik kom er wel weer uit maar niet zo snel zeg maar..

Krijg je dit bedrag in 1 keer? Dan zie ik geen probleem. Zodra die 800-900 euro wordt gestort, zorg je ervoor dat je dat 24 uur op je rekening laat staan. Probleem opgelost Haha!

krijg t helaas per week Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:03

Silvaantje schreef:
hallo wat denk je dat ik aan het doen ben? ik werk me eigen het leplazarus voor een uitzendbureau, ik werk morgen alleen al van 5 uur sochtends tot 12 uur savonds en uiteraard de rest van de maand ook zoveel mogelijk.. kweenie hoor maar tis niet dat ik op mn luie reet zit te niksen ofzo Verward

Pardon?
Jij wilde advies? Jij zit in de nesten.
Ik zeg het voor jou hoor, ik heb geen geldproblemen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:04

dan moet je maar van de gevolgen leven.
elke keer als je iets wil kopen oid word je bkr registratie erbij gehaald, en dat alleen omdat je persee nu de auto wilde Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:08

Maar een registratie bij t BKR hoeft niet negatief te zijn.
Vele dingen worden bij t BKR geregistreerd, alleen als je betalingsachterstanden hebt enz die zijn wat nadelig..

Maar een creditcard kan geen kwaad hoor... Alleen voor een hypotheek oid kan het zijn dat je hem op moet zeggen omdat ze het als een krediet zien ...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:09

Ik zou zeggen, verkoop je auto, zuiver je rekening weer aan en zorg ervoor dat je niet meer rood kan staan, het is even blaren zitten natuurlijk, maar geloof mij, het is de beste oplossing om gewoonweg niet meer rood te kunnen staan...Ja eerst sparen is een goede medicatie tegen de blaren! (he dat rijmt Clown ) Succes!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:30

Een creditcard wordt idd alleen geregistreerd als een krediet, een achterstand op het aanzuiveren van je krediet op een betaalrekening is een negatieve registratie en die blijft je 5 jaar lang achtervolgen.

Ik heb toevallig net een hele ruzie met de Postbank achter de rug hierover, want ik zuiverde altijd aan alleen had ik niet gezien dat het echt 24 uur op werkdagen erop moest blijven staan. Ik ging daarna meteen rekeningen betalen Knipoog en volgens hen voldeed ik dus niet aan de voorwaarden.

Ik zou proberen 500 euro van iemand te lenen, op je rekening storten, 24 uur laten staan in volle werkdagen, eraf halen en weer terugbetalen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:34

Storm76 schreef:
Je moet eens in de 3 maanden boven 0 staan bij de postbank.
Je zou een creditcard aan kunnen vragen, 501 euro ermee kunnen pinnen, op je rekening storten en daarna je creditcard heeeeeel ver weg kunnen stoppen, maar dit is maar een heel tijdelijke oplossing natuurlijk.

Zo doen ze dat ook in Amerika, kijk wat ervan gekomen is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:35

Ik zou ook de auto wegdoen, dan is het probleem opgelost. Ben je gelijk van onkosten als wegenbelasting, brandstof, verzekering, onderhoud etc. af.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:36

Idd, auto is natuurlijk wel (overbodige) luxe. Kijk wat het kost in de maand. Prioriteiten stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:38

Ja, liever fietsen dan een roodstand die niet weg te werken valt. Bovendien kan een APK in de toekomst ook nog voor extra problemen zorgen, denk aan banden, uitlaat etc. en je hebt er niks aan als je straks een rekening van de garage niet kunt betalen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:41

ja misschien kun je geld lenen bij vrienden familie enz en zorgen dat je roodstaan op je betaalrekening wordt opgezegt zodat dit niet nog een keer kan voor komen. Want als je nu al bijna niet met geld kan omgaan word het heel moeilijk later.En er misschien over nadenken of je auto echt nodig is want dat kan ook voor vervelende kosten zorgen. Ik moet deze maand naar de garage en weet dat ik z,n 300 euro kwijt bent en dat ben je snel hoor

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:47

Volgens mij vroeg TS wat de gevolgen zijn van het niet tijdig aanvullen van een krediet en niet hoe zij haar financiën op orde moest krijgen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:49

misschien kan ze dan beter de bank bellen daar kunnen ze het haar heel goed uitleggen. Maar ik denk een negatieve regestratie bij de bkr waar je 5 jaar aan vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:49

Dat is waar Nuage, maar als ze genoeg geld had, was de vraag niet gerezen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:10

bron; postbank.nl
Voorwaarden Girokwartaalkrediet

Artikel 1.
Het Girokwartaalkrediet wordt verleend in de vorm van een
geoorloofd negatief saldo op de Girorekening tot een bepaalde
limiet. Binnen deze limiet heeft de Girorekeninghouder recht op
uitvoering van betalingsopdrachten.
Artikel 5.
1 De overeenkomst kan door de Postbank met onmiddellijke
ingang worden beëindigd in de gevallen dat:
a de Girorekening gedurende een periode van drie maanden
niet tenminste één werkdag een positief saldo heeft
vertoond;

antwoord op je vraag;
Als je dus langer dan 3 maanden rood staat, kan je dus in het vervolg niet meer rood staan. Het geld dat je op je rekening zet, word tot 0 aangevult en pas daarna kan je weer geld opnemen of overmaken.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:50

én ze melden je aan bij het BKR. Dat heeft een medewerker van de Postbank me zelf gezegd.

@Suleilitha: klopt vast, maar wie zijn wij om daar dan over te gaan oordelen? Vind dat zo typisch altijd, je weet niks van TS dus het is puur op aanname iemand de les lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:05

Is niet de les lezen Nuage, is een poging tot erger voorkomen Knipoog

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 07:44

Silvaantje schreef:
Storm76 schreef:
Silvaantje, ga morgen naar het uitzendbureau, vraag een tijdelijk baantje aan en werk je even het leplazerus om het geld bij elkaar te krijgen, dan maar even een maandje 7 dagen per week werken en iedere avond, JIJ wilde zo graag die auto terwijl je er geen geld voor had, nu moet je ook de concequenties dragen.

hallo wat denk je dat ik aan het doen ben? ik werk me eigen het leplazarus voor een uitzendbureau, ik werk morgen alleen al van 5 uur sochtends tot 12 uur savonds en uiteraard de rest van de maand ook zoveel mogelijk.. kweenie hoor maar tis niet dat ik op mn luie reet zit te niksen ofzo Verward

en krijg je daar maar 800/900 euro per maand voor? wow, ik denk dat je eens goed met je baas moet gaan praten!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:42

suleilitha schreef:
Is niet de les lezen Nuage, is een poging tot erger voorkomen Knipoog

Op z'n minst je neus in andermans zaken steken Lachen Sorry, maar ik heb echt een hekel aan ongevraagde zgn. " goede", bemoeiende adviezen.. Bloos

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 13:15

Ja ik eigelijk ook, bedankt voor de reacties maar ik vroeg echt alleen wat het gevolg was en niet wat ik moet doen om aan geld te komen. ik vind dan ook reactie's als; meld je aan en ga lekker veel werken, het is je eigen schuld jij wilde een auto ed. niet gepast want daar vroeg ik niet om.

@ danielle005 ja dat krijg je dus bij een uitzendbureau. en als je dat wil krijgen moet je heel veel werken, uurloon is 6 euro.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:22

daarom heb ik gezegt dat ik het niet wil rood kunnen staan je komt altijd wel een keer in de problemen.creditcard lijkt me niet verstandig daar komt rente overheen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:49

Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet rood wou gaan staan, totdat mijn rijlessen toch iets langer bleken te duren dan gepland. Dan heb je de keus om in het rood te gaan staan, of stoppen met rijlessen wat uiteindelijk nog duurder is. Ik sta nu dus ook elke maand rood, maar heb het er nog elke dag voor over. Maar zodra het niet meer nodig is, gaat gelijk het rood staan er weer vanaf.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:08

miss_kippie schreef:
daarom heb ik gezegt dat ik het niet wil rood kunnen staan je komt altijd wel een keer in de problemen.creditcard lijkt me niet verstandig daar komt rente overheen.

Liever wat rente betalen als een negatieve registratie Knipoog

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:57

Ik kom hier zo even tussendoor, Als je ooit één keer vergeten bent je rekening te betalen en dit ook echt vergeten bent na aanmaningen, sta je neem ik aan als negatieve BKR registratie. Maar dit blijft dus 5 jaar staan, en daarna? schoongeveegd?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:05

Je word niet gelijk geregistreed als je een aanmaling vergeet te betalen Maar volgens mij wel als je het nooit hebt betaald. Maar bv telecombedrijven geven veel sneller iets door aan het BKR als iets anders. Als je bij bkr een negatiefe code hebt blijft ie idd 5 jaar staan daarna word ie idd schoongeveegd.