Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:58

Kim, dat is wel gemakkelijk gezegd. Mensen verschillen, mensen reageren anders. Wat voor jou werkt, werkt voor een ander nog niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:04

gohya schreef:
Elk kind heeft het recht om de vader te zien,of moeder dat nou leuk vind of niet.

Nou als vader kan je ook je rechten verspelen hoor Knipoog (daar bedoel ik niet deze kwestie mee overigens)

Hey ts, je zegt nieuwe vriend, maar volgens mij zijn jullie al 3 jaar samen Bloos Ik snap ergens wel dat ze zo boos op je is... jij als vrouw en moeder had gewoon beter moeten weten vind ze. En groot gelijk ook dat ze haar kind niet mee wil geven aan mensen die ze intens haat en geen enkel vertrouwen in heeft, dat zou je zelf ook niet doen.

Ik vind dat je als vent zoveel respect voor je vrouw en kind moet hebben dat je tijdens de zwangerschap en de eerste maanden dat het kind er is je vrouw niet in de steek laat en ook niet gaat aanrommelen met een ander, ik snap de woede van de vrouw dus wel. Overigens vind ik het heel wat dat ze haar ex-schoonouders wel wat tijd met haar dochter gunde.

Ik zou even alle rechtzaken stopzetten, haar even de tijd geven en alleen haar en je nieuwe vriend een keer ergens laten afspreken (jij niet mee en kind niet mee!). Geen eisen stellen in dat gesprek, niet in de verdediging schieten, alleen begrip hebben voor haar woede en haar de kans geven om alles te vertellen waar ze zo boos over is. Vervolgens zou ik (als het eerste gesprek heel gespannen verloopt in een 2e gesprek) pas over de dochter beginnen. Niet gelijk eisen dat je haar mee wilt nemen, maar vragen of je haar een keer zou mogen zien als zij er bij is (en jij ook thuis blijft ts)... in de speeltuin, bij de macdonalds, kinderboederij oid. Geef haar tijd zodat ze haar ex weer iets meer kan vertrouwen en hou jezelf de eerste tijd buiten. En in die tijd ook niet stiekem naarhet meisje toe gaan.

Als dit niet werkt kan je het altijd nog hard via de rechtbank spelen, of nog een tijd afstand nemen.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 03-01-09 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:09

nee............ ik snap het niet. ook al ben je als moeder zo boos, waar haal je het recht vandaan het kind haar biologische vader te ontnemen?

Bij mishandeling en dergelijke kan ik het me helemaal voorstellen, en dan wordt ik ook een tijger.........

maar omdat een man mij pijn heeft gedaan, mij op mijn ziel heeft getrapt en ik boos ben.......... is geen reden om mijn kind niet zelf te laten bepalen of ze pa wel of niet een fijn mens vind

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:11

Ik vindt ook de vader heb recht op het kind of zei er nou bij is of niet..

wat moest ik dan wel niet ze gingen gelijk samen wonen..
maar ik heb nooit gezegt dat hij zijn kinderen niet kreeg nu is het dat ik in apeldoorn woon en hij in alkmaar hij moet ze ophalen en op zondag terug brengen en hij vroeg ook wel eens of zijn vriendin de kids op mag halen en hij weet dat ik dat niet wil hij is hun vader dus hij komt ze ophalen.. dat zijn gewoon mijn punten...

maar ik zou het er niet bij laten zitten dan kan ze nooit zeggen dat je er geen moeite voor gedaan heb.
Om haar te willen zien.

Mijn ex wordt nu weer papa en de kinderen vinden het super..
Ik ben heel blij voor de kinderen maar meer wil er niet van weten..

en als vriendin zou ik je er beetje buiten houden het werk alleen maar tegen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:13

Waar haal je het recht vandaan om je zwangere vrouw te bedriegen? Hij heeft met dat te doen ook het kind benadeeld. Als hij dat niet had gedaan, was er nu dit niet aan de hand. Je kiest er niet even voor om enkel je vrouw pijn te doen en het kind niet (oh nee, kind is er nu toch niet), zo werkt het gewoon niet. Je zet het gezin op zijn kop, of dat kind er dan al is of niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:15

lekker volwassen, een gezin verkloten.. Echt ik vind het heel sneu voor dit kleine meisje.. het enigste wat ik hoop is dat zij gelukkig word, met of zonder haar biologische pappa. Jammer dat dat zo moet hoor.. pff.. ik weet dr alles van:(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:16

Ben het wel eens dat een kind recht heeft om beide ouders te kennen en dus ook ziet als de ouders uit elkaar gaan.
Voor vrouwen is het kind nu eenmaal een heel mooi machtmiddel wat maar al te vaak wordt misbruikt.
Het kind kan er niets aan doen dat een van de 2 iets heeft uitgevreten wat niet door de beugel kon.
Om dan direct het kind daardoor weg te houden is niet correct!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:18

Tieneke schreef:
Waar haal je het recht vandaan om je zwangere vrouw te bedriegen? Hij heeft met dat te doen ook het kind benadeeld. Als hij dat niet had gedaan, was er nu dit niet aan de hand. Je kiest er niet even voor om enkel je vrouw pijn te doen en het kind niet (oh nee, kind is er nu toch niet), zo werkt het gewoon niet. Je zet het gezin op zijn kop, of dat kind er dan al is of niet.

wat is het verschil tussen bedriegen en bedriegen als de vrouw zwanger is........... en ja, iedereen heeft het recht om zijn/haar eigen geluk na te streven.

Dat het niet netjes is, ben ik helemaal mee eens! Absoluut!!! maar het mag geen reden zijn om het kind daarvan de dupe te laten worden......... de man is slechts weggegaan, de vrouw in deze, houd het gevecht in stand.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:22

ik vraag me af of deze vrouw echt alleen de boosdoender is. Ik geloof als je je kind echt wilt zien, en er alles voor over hebt, dat moet kunnen lukken. Daar moet en zal de biologische vader voor moeten vechten, hoe lang dan ook.. dat krijg je, als je zoiets doms doet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:23

vechten tegen de stroming in heeft niet zo heel veel zin

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:24

Met weg te gaan, benadeel je je kind ook. Ik weet het maar al te goed. Je vader zien vertrekken, terwijl hij zelf de keuze heeft gemaakt om dat te doen, is heel erg. Want volwassenen kunnen het gemakkelijk zien als dat hij enkel de vrouw verlaat en niet het kind. Maar een kind ziet dat zo niet.
Je hebt het recht om je geluk na te streven, maar vanaf het moment dat je een relatie aangaat en daarbij een kind maakt, verbind je je ergens toe. Het is niet dat ik gelukkig kan worden door mijn ergste vijand te vermoorden, dat ik het daarom doe, om het even cru te stellen.

(Heb trouwens geen vijand en al zeker geen moordneigingen.)

Pinuts, dat denk ik ook. Waarom heeft hij zelf stiekem het kind ontmoet? Logisch dat ze hem helemaal niet meer vertrouwt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:24

dus wat moet hij dan doen volgens jou? niets? Ik denk dat het wel slim is om alimentatie te gaan betalen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:26

maar Tieneke............... moet je dan maar bij iemand blijven omdat je kinderen hebt????? of de vrouw in kwestie zwanger is?????

dat hebben mijn ouders gedaan, en geloof me......... ik heb geen leuke jeugd gehad!!!!

die mensen hadden beter uit elkaar kunnen gaan toen ik nog baby was joh! sterker nog........ ze hadden nooit moeten trouwen Lachen

Bij elkaar blijven om de kinderen is het ergste wat je een kind aan kan doen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:28

pinuts schreef:
dus wat moet hij dan doen volgens jou? niets? Ik denk dat het wel slim is om alimentatie te gaan betalen

Om de hoogte van de kinderalimentatie vast te stellen zal toch eerst wat meer info moeten worden vrijgegeven aan een advocaat, de hoogte wordt dan vast gesteld aan de hand van een berekening hoe de situatie is voor beide partijen.
Alleen een rechter kan dat toewijzen en vaststellen. Dat kan je niet onderling maar even doen en dan maar hopen dat beide partijen zich er aan houden.
Die ex pakt nu al al het mogelijke aan om haar eigen persoonlijke vete via het kind uit te vechten dus die zal echt niet voor rede vatbaar zijn om een redelijk bedrag voor beide vast te gaan stellen.
Wel is het verstandig om geld te reserveren voor het geval dat er wordt vast gesteld dat het bedrag per een eerdere datum wordt ingegaan. Heb je dat geld niet kan die ex weer leuk met het LBIO gaan lopen zeuren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:29

Pinuts: Alles volgens de rechtbank regelen. Alimentatie lijkt me niet meer dan normaal als zij ouderlijke macht heeft. Weet niet of dat gedaan wordt, geen alimentatie betalen? Lijkt me ook wel slim om te doen, in het belang van het kind. En een fatsoenlijke bezoekregeling laten opmaken.

Nee Kim, dat moet je niet, heb ik ook zeker niet gezegd, maar iemand verlaten en iemand verlaten en eerst bedriegen zijn verschillende dingen. Ga dan eerst weg en begin dan een relatie. Is een keuze die je heel bewust kan maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:31

de knoop kan ook doorgehakt worden omdat je iemand anders ontmoet hebt............ misschien heeft die man wel heel lang getwijffeld.........

en mensen ontmoeten elkaar nou eenmaal............ maar om een drankje in een cafe gelijk je vrouw gedag te kussen is ook weer zo wat Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:31

Zodra er 1 van de 2 vreemd gaat zit er iets niet goed in de relatie. Dat het niet goed zat is vaak toch wel aan beide te verwijten... Vreemd gaan is niet goed te praten maar is in mijn ogen niet erger als de vrouw zwanger is...
Bij elkaar blijven voor de kinderen is niet goed, dat voelen die kinderen echt wel dat het niet goed zit, wat krijg je dan? Een huishouden waarin iedereen diep ongelukkig is!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:34

Dus mijn ex man is vreemd gegaan en die laat mij achter met een kindje van 1,5 en 3 jaar oud.

Dus dan mag hij zijn kind niet zien omdat hij ons achter laat nou sorry slap gelul om maar zo te zeggen.
Mijn kindjes zijn heel blij met hun vader en gaan elke keer weer met plezier heen..

Maar die moeder bepaalt nu voor hun kind vindt het een slechte zaak...
Ook al ben ik ook boos wat hij allemaal heb gedaan ik zal nooit zijn kinderen ontnemen..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:36

@ kitzbi, vind het knap dat jij je kinderen wel vrij laat, genoeg vrouwen die dat niet willen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:37

Als er kinderen (zwangerschap of geboren) in het spel zijn, is het altijd erger. Je kwetst namelijk meer mensen.
Ik heb nooit gezegd dat je bij iemand moet blijven voor de kinderen. Net zoals ik nooit gezegd heb dat een vader zijn kind niet mag zien.
Wel moet je moeite doen om te proberen de brokken te lijmen, als je weet dat je relatie niet goed gaat. Ondertussen met een ander beginnen vind ik niet echt getuigen van de wil om nog de minst mogelijke schade aan te richten. Als je echt twijfelt, moet je daar eerlijk over zijn tegen je vrouw. En tussen iemand anders ontmoeten en met die persoon verdergaan tot een relatie is ook nog een verschil.

Meggiemeg, soms is het niet een kwestie van niet willen, maar van emotioneel niet kunnen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:37

meggiemeg schreef:
Vreemd gaan is niet goed te praten maar is in mijn ogen niet erger als de vrouw zwanger is...

In mijn ogen wel, tuurlijk, er zijn vrouwen voor wie zwanger zijn een eitje is, maar de meeste vrouwen hebben het zowel lichamelijk als geestelijk enorm zwaar. Op dat moment moet je er dan gewoon zijn voor je vrouw (ondanks hormonale aanvallen Clown) en dus ook kind en je eigen geluk even een paar maanden op de 2e plaats zetten.. Ik vind dat je het aan je kind verplicht bent om te zien hoe en of de relatie veranderd als de zwangerschapshormonen wat verminderd zijn in plaats van alleen maar je eigen geluk te streven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:39

odetteke schreef:
meggiemeg schreef:
Vreemd gaan is niet goed te praten maar is in mijn ogen niet erger als de vrouw zwanger is...

In mijn ogen wel, tuurlijk, er zijn vrouwen voor wie zwanger zijn een eitje is, maar de meeste vrouwen hebben het zowel lichamelijk als geestelijk enorm zwaar. Op dat moment moet je er dan gewoon zijn voor je vrouw (ondanks hormonale aanvallen Clown) en dus ook kind en je eigen geluk even een paar maanden op de 2e plaats zetten.. Ik vind dat je het aan je kind verplicht bent om te zien hoe en of de relatie veranderd als de zwangerschapshormonen wat verminderd zijn in plaats van alleen maar je eigen geluk te streven.

daar ben ik het wel mee eens............... maar aan de andere kant, wat is dan wel een goede tijd om weg te gaan als je niet meer wil? als het kind 3 maanden is, 1 jaar........1,5 jaar...... 5????????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:42

Tieneke schreef:
Als er kinderen (zwangerschap of geboren) in het spel zijn, is het altijd erger. Je kwetst namelijk meer mensen.
Ik heb nooit gezegd dat je bij iemand moet blijven voor de kinderen. Net zoals ik nooit gezegd heb dat een vader zijn kind niet mag zien.
Wel moet je moeite doen om te proberen de brokken te lijmen, als je weet dat je relatie niet goed gaat. Ondertussen met een ander beginnen vind ik niet echt getuigen van de wil om nog de minst mogelijke schade aan te richten. Als je echt twijfelt, moet je daar eerlijk over zijn tegen je vrouw. En tussen iemand anders ontmoeten en met die persoon verdergaan tot een relatie is ook nog een verschil.

Meggiemeg, soms is het niet een kwestie van niet willen, maar van emotioneel niet kunnen.

lijmen kan alleen als je twee stukken hebt Lachen

Verder ben ik het wel met je eens dat het niet van goed fatsoen getuigd dat iemand er zo vandoor gaat, dat absoluut......... alleen dat is nou eenmaal gebeurd, en daar kan je alleen maar verstandig mee dealen. De vrouw in kwestie houd de situatie in stand door zich zo op te stellen........ mevrouw wil niet lijmen Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:45

Misschien is ze emotioneel gewoon een wrak en kan ze het op dit moment nog niet opbrengen om hem tegemoet te komen? Is wel zo menselijk. Mevrouw moet helemaal niet lijmen als ze daar nog niet klaar voor is. Hij heeft het ook in stand gehouden door stiekem te doen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:48

Tieneke schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Verliefd worden op een ander, achter je hormonen aanlopen, heet hier opeens "je geluk nastreven".... maar er is ook nog zoiets als je verantwoordelijkheid nemen en proberen je zaken netjes te regelen. De vraag is: als de man in kwestie tijdens de zwangerschap van zijn vrouw nou 's géén ander ( c.q. de TS) was tegengekomen, was hij dan ook tijdens haar zwangerschap weggegaan?