Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Elk kind heeft het recht om de vader te zien,of moeder dat nou leuk vind of niet.
(daar bedoel ik niet deze kwestie mee overigens)
Ik snap ergens wel dat ze zo boos op je is... jij als vrouw en moeder had gewoon beter moeten weten vind ze. En groot gelijk ook dat ze haar kind niet mee wil geven aan mensen die ze intens haat en geen enkel vertrouwen in heeft, dat zou je zelf ook niet doen.
Tieneke schreef:Waar haal je het recht vandaan om je zwangere vrouw te bedriegen? Hij heeft met dat te doen ook het kind benadeeld. Als hij dat niet had gedaan, was er nu dit niet aan de hand. Je kiest er niet even voor om enkel je vrouw pijn te doen en het kind niet (oh nee, kind is er nu toch niet), zo werkt het gewoon niet. Je zet het gezin op zijn kop, of dat kind er dan al is of niet.

pinuts schreef:dus wat moet hij dan doen volgens jou? niets? Ik denk dat het wel slim is om alimentatie te gaan betalen

meggiemeg schreef:Vreemd gaan is niet goed te praten maar is in mijn ogen niet erger als de vrouw zwanger is...
) en dus ook kind en je eigen geluk even een paar maanden op de 2e plaats zetten.. Ik vind dat je het aan je kind verplicht bent om te zien hoe en of de relatie veranderd als de zwangerschapshormonen wat verminderd zijn in plaats van alleen maar je eigen geluk te streven. odetteke schreef:meggiemeg schreef:Vreemd gaan is niet goed te praten maar is in mijn ogen niet erger als de vrouw zwanger is...
In mijn ogen wel, tuurlijk, er zijn vrouwen voor wie zwanger zijn een eitje is, maar de meeste vrouwen hebben het zowel lichamelijk als geestelijk enorm zwaar. Op dat moment moet je er dan gewoon zijn voor je vrouw (ondanks hormonale aanvallen) en dus ook kind en je eigen geluk even een paar maanden op de 2e plaats zetten.. Ik vind dat je het aan je kind verplicht bent om te zien hoe en of de relatie veranderd als de zwangerschapshormonen wat verminderd zijn in plaats van alleen maar je eigen geluk te streven.
Tieneke schreef:Als er kinderen (zwangerschap of geboren) in het spel zijn, is het altijd erger. Je kwetst namelijk meer mensen.
Ik heb nooit gezegd dat je bij iemand moet blijven voor de kinderen. Net zoals ik nooit gezegd heb dat een vader zijn kind niet mag zien.
Wel moet je moeite doen om te proberen de brokken te lijmen, als je weet dat je relatie niet goed gaat. Ondertussen met een ander beginnen vind ik niet echt getuigen van de wil om nog de minst mogelijke schade aan te richten. Als je echt twijfelt, moet je daar eerlijk over zijn tegen je vrouw. En tussen iemand anders ontmoeten en met die persoon verdergaan tot een relatie is ook nog een verschil.
Meggiemeg, soms is het niet een kwestie van niet willen, maar van emotioneel niet kunnen.

Tieneke schreef:Als er kinderen (zwangerschap of geboren) in het spel zijn, is het altijd erger. Je kwetst namelijk meer mensen.
Ik heb nooit gezegd dat je bij iemand moet blijven voor de kinderen. Net zoals ik nooit gezegd heb dat een vader zijn kind niet mag zien.
Wel moet je moeite doen om te proberen de brokken te lijmen, als je weet dat je relatie niet goed gaat. Ondertussen met een ander beginnen vind ik niet echt getuigen van de wil om nog de minst mogelijke schade aan te richten. Als je echt twijfelt, moet je daar eerlijk over zijn tegen je vrouw. En tussen iemand anders ontmoeten en met die persoon verdergaan tot een relatie is ook nog een verschil.