Telefoon abbo afkopen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raketje_

Re: Telefoon abbo afkopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:34

Bedoel dat je dan geen 2 jarig abbo hebt maar er nog een jaar bovenop komt. Dus word ie 3 jaar abbo. Igg dat is mij vertelt door een vriendin.Want haar broertje heeft dat toen gedaan zegt ze.

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:49

Dan had ik je even verkeerd begrepen.. Hoe dat precies zit weet ik niet.. Maar het komt mij iig niet onbekend voor maar denk wel dat daar een groot aantal voorwaarden aanzitten hoor.. Of dat je het toestel moet betalen.. En in dat geval kan je net zo goed een simlockvrij toestel kopen..

Je kan het beste gewoon morgen even de klantenservice van je provider bellen en horen wat je opties zijn!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:05

Heb je gewoonweg al een belletje gewaagd aan je internetprovider om je van je mogelijkheden in te laten lichten. Of je contract dat je hebt afgesloten er al op nagezocht..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:14

Rienn schreef:
Volgens mij kun je je abbo wel afkopen, maar kost het je meer dan dat je nu kwijt bent voor die 1.5 jaar die je nog moet.. Zo iets is mij ooit gezegd, maar kan het ook vekeerd begrepen hebben.

Of in ieder geval net zoveel. Dan kan je het dus beter door laten lopen, dan kan je er tenminsten nog gebruik van maken en is het niet helemaal weggegooid geld.

Alle mobiele telefoonproviders hebben trouwens drie maanden opzegtermijn. Als er je nummer wilt behouden (op een prepaid-kaart) moet je dus minimaal drie maaden van te voren een verzoek tot nummerbehoud indienen. Wil je het nummer kwijt dan moet je minimaal drie maanden van tevoren opzeggen.

raketje_ schreef:
Ik heb ook gehoort dat als je telefoon kwijt/stuk oid is. Dat je bijv nog een jaar abbo neemt bovenop dit abbo. Wie weet hoe dat precies zit ??

Dat kan inderdaad. Als je telefoon kwijt/stuk is heb je een nieuwe telefoon nodig. Je kan deze in de winkel kopen, maar je kan ook je provider bellen. Die willen je best wel een nieuwe toestel geven, maar dan moet je wel meteen een jaar aan je abonnement vast plakken. Dan zit je er dus nog 2,5 jaar aan vast ipv 1,5 jaar. Lijkt me in jouw situatie niet wenselijk want dan komt er nog een jaar bij. Ik denk dat je dan beter een los toestel kan kopen.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 13:40

Falona, stel dat ik er nog een jaar aan vast plak. Word mijn abbo kosten dan ook maandelijks hoger ? Of blijven deze het zelfde?

En stel ik vraag nieuw toestel, en wil 35,- euro betalen ipv 25,- Word die extra jaar dan evt korter?

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:34

Het jaar zal niet korter worden!