Hoe word ik volwassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: Hoe word ik volwassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:53

Ik geniet er juist heel erg van af en toe eens lekker onvolwassen te kunnen dollen. Die momenten koester ik echt Ja!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:55

Ik heb hetzelfde probleem. Ik voel me ook totaal niet volwassen, eerder 16. Vraag me af of het ooit nog gaat komen... Nagelbijten / Gniffelen

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:57

Volwassen worden doe je door ieder jaar ouder te worden en te leren van de dingen die je op je pad komen. Bij de een is dat soms helaas wat vroeger dan bij de ander. Je kan dit niet beinvloeden. Sommige mensen die volwassen worden geacht zijn het niet en anderen die het niet horen te zijn zijn het al wel.
Ik zou mij hier dus niet zo druk over maken. Doe je ding en geniet ervan. Volwassen worden gaat vanzelf.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:59

Ben bijna 22 jaar maar nog lang niet ECHT volwassen..
Wel in de zin van, alles zelf regelen maar verder.... ECHT NIET!

Vooral als het om geld gaat!! Ik ben wel zuinig maar ik kan er echt niet wakker van liggen als het een tijdje minder gaat.

*Zoals nu: ik ben mijn baan kwijt (waarschijnlijk tijdelijk..3 maanden ofzo)...en ik kan me voorlopig wel ff redden met 5 pensionpaarden hier (100 euro p.p/p.m)...
Dan ga ik mezelf echt niet in de stress jagen om een nieuwe baan te vinden voor eventjes Haha!
Terwijl mijn vriend dat wel doet...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:08

Quellian schreef:
Wat is volwassen he? Clown

Volwassen? Als het kind in je dood is, dan ben je volwassen. Eigenlijk hoop ik dat nooit mee te maken.

Ik denk daar ook aan. Wanneer het kind in je is los gelaten, ben je volwassen.

Ik was heel volwassen, door omstandigheden zo geworden op jong leeftijd. Sinds een jaar of 4 ben ik weer mezelf, en daar hoort het kind in je ook bij.

Ongedisciplineerd zijn heb je in alle fasen van je leven wel eens. Hier moet je niet overna denken of praten maar een manier vinden om de afspraken die je met jezelf maakt na te komen. Soms moet je niet banketstaaf, maar doen.

Zoals een lijst opstellen, met tijden wanneer je wat ga doen de volgende dag. Ik krijg een bericht van mijn comp. als ik thuis ben en ik iets belangrijks moet doen en stel ook zo'n lijst op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:14

Ik word over een paar maanden dertig en ben moeder van een kind van twee, maar ben nog lang niet volwassen. Ik denk ook nog steeds aan later, heb geen zelfdiscipline, stel alle verplichte klussen uit, stuur mijn vriend af op dingen waar ik zelf geen trek in heb etcetera. Ik zie er ook tien jaar jonger uit, mijn leeftijdsgenoten lijken in mijn ogen vaak veel ouder dan mezelf Bloos