Een hekel hebben aan nieuwe dingen en veranderingen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Re: Een hekel hebben aan nieuwe dingen en veranderingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:02

Heel veel mensen zijn bang voor veranderingen, de een heeft het wat erger dan de ander. (En dat wil absoluut niet meteen zeggen dat je autistisch bent Clown) Een verandering in je leven is eng, maakt je onzeker en je verliest je houvast aan het bekende. Maar hoe meer je jezelf druk maakt om die veranderingen die komen gaan, hoe erger de hele situatie wordt voor jezelf. Het is veel prettiger als je jezelf flexibel kunt opstellen bij een verandering en er met frisse moed tegenaan gaat. Daarvoor moet je wel emotioneel stabiel zijn en zelfvertrouwen hebben. Misschien is dat het eigenlijke probleem? Heb je wel het gevoel dat je die stage en die opleiding aankunt?

Wanneer je vertrouwen hebt in wie je bent en wat je kunt, kun je jezelf open stellen voor veranderingen. Zorg dat je veel informatie krijgt over je stage en nieuwe opleidingen, zodat je een heel goed beeld kunt krijgen van je toekomst en weet wat je te wachten staat. Misschien ken je wel iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten als jij.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:30

ik heb daar ook wel eens last van gehad.

Maar wat mij erover heen heeft geholpen is gewoon denken: Ik doe het, gewoon jezelf zijn en op je eigen manier en meer kan je niet doen! Nergens toe laten dwingen etc.

Vroeger altijd met gym maakte ik me zenuwachtig om de piepjes test en de cooperrace(als een gek over het veld rennen voor een cijfer) en net zoals over de bok springen wat ik niet kan. Op een gegeven moment lag ik de nacht ervoor in bed en maakte me harstikke nerveus ervoor. Maar ineens dacht ik, ik doe gewoon mijn best, kijk tot hoever ik komen dat is dan dat. Meer kan ik niet doen.

Met solliciteren laatst ook, altijd ben je wel wat nerveus maar ik dacht gewoon Jezelf zijn en dan komt alles goed. Wonderbaarlijk was ik zeer rustig en ook de reis erheen over de snelweg ging gelukkig.

Dus conclusie:
Zeg gewoon tegen je zelf, ik kan het en ik kan niet meer doen als ik al doe.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:52

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook veel rustiger ben voor dingen waar ik een tijdje terug heel veel moeite mee zou hebben. Laatst bijvoorbeeld voor een functioneringsgesprek op mijn werk, ik had echt zoiets van: ik laat het gewoon op me af komen, ik weet dat ik netjes en secuur werk en geen klachten heb gehad.
Het is ook prima gegaan en een leuk gesprek geworden. Ben blij dat ik dingen tegenwoordig een beetje los kan laten, het scheelt behoorlijk wat stress Lachen

theoneilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:50

Heel herkenbaar voor mij!
Vorig jaar is voor mij echt alles in 1x veranderd, vriend maakte het uit, nieuwe opleiding, nieuwe baan, nieuwe stal, bij een andere autorijinstructeur in een korte periode van maximaal 2 weken.
Ik kan je zo niet helpen, maar ik kan je natuurlijk wel vertellen hoe ik er bovenop ben gekomen Knipoog .
Oke ik heb veel uren huilend in bed gezeten, maar schoot ik daar wat mee op nou echt niet! Ik ging verder het moest wel. Ik ben voor mezelf alles op een rijtje gaan zetten, wat wil ik ,wat ik wil ik dus echt niet en wat wil ik bereiken.
Nu een jaar later ben ik blij dat alles toen in 1 keer is veranderd.
Gewoon blijven geloven in jezelf en jezelf in blijven praten ik moet verder.