Eerst doen, dan pas denken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Eerst doen, dan pas denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:24

Ik meld me! Ik heb voor 2009 maar weer een agenda gekocht, afspraken maken terwijl ik gewoon moet werken ben ik ook erg goed in. Dingen roepen waar ik me later helemaal niet aan kan houden ook. En als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het gelijk gedaan worden (bedenk dus maar hoe het gaat als ik beslis een nieuw hoofdstel nodig te hebben... afhankelijk van de financien is het hoofdstel er binnen een uurtje of 2, en ben ik er 4 ruitersportzaken voor afgereden).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:35

Haha Utixo, heeeeeeel herkenbaar! Bij mij moet het er ook altijd METEEN zijn. En als ik het heb denk ik: nou ja, was dat het Clown

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:37

ough, zo'n topic drukt je toch wel hard met de neus op de feiten he ...
Ik heb er ook (enorme) last van. jammer genoeg ...
en telkens maar weer voornemen dat het nu toch echt moet veranderen hoor, maar dan valt er weer wat voor en is het weer "opgelost" voor je het weet he Lachen of kom je een volgende winkel voorbij: jah, maar daaat! heb ik toch echt wel nodig Lachen
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:31

Ik lees herkenbare dingen in dit topic.

Qua impulsaankopen gaat het bij mij stukken beter sinds ik mijn paard heb. Ik bedenk me tegenwoordig eerst dat ik haar heb en mijn geld beter uit kan geven aan haar of kan sparen voor noodgevallen. Dat helpt, ik houd tegenwoordig meer geld over dan voordat ik haar had. Clown

Qua acties kan ik (nog steeds) wel heel impulsief zijn. Soms kom ik daardoor in de problemen maar veel vaker betekent het dat ik leuke, gekke dingen doe en op bijzondere plaatsen kom.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:39

Moon schreef:
haha ik ben de enter niet kwijt hoor :p hij is gewoon stuk.
Dingen kwijt zijn heb ik trouwens wel vaker last van.
Het ergens neerleggen en 10 seconden later niet meer weten waar je het neer had gelegd. (gelukkig heb ik mijn standaard domme plekjes waar ze dan meestal liggen)

Nog zo iets:
Naar boven rennen om iets op te halen en dan op je kamer staan en je afvragen waarom je er eigenlijk staat

hahaha ROFL En dan heb ik er vaak ook nog eens bij dat ik dan beneden kom met iets heel anders dan waar ik voor kwam, en vervolgens de trap weeer op kan om als nog dat gene op te halen... Huilen van het lachen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:42

Ik ben dus niet de enige die met dit soort fratsen rondloopt Haha!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:47

Moon schreef:
haha ik ben de enter niet kwijt hoor :p hij is gewoon stuk.
Dingen kwijt zijn heb ik trouwens wel vaker last van.
Het ergens neerleggen en 10 seconden later niet meer weten waar je het neer had gelegd. (gelukkig heb ik mijn standaard domme plekjes waar ze dan meestal liggen)

Nog zo iets:
Naar boven rennen om iets op te halen en dan op je kamer staan en je afvragen waarom je er eigenlijk staat

Volgens mij is dit echt gewoon normaal Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb dat ook zoooo hard, tot vervelends toe. Nu loop ik dus naar boven voor bv sokken. Dan loop ik heeel de tijd sokken LUIDOP te zeggen tot ik boven ben Haha!.

Ik mol ook vaak dingen Nagelbijten / Gniffelen, maar nu is het toch al wat verbeterd.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:39

Meestal denk ik eerst en doe ik dan, maar soms draait het zich ook om.
Dingen die ik nodig heb (lees: denk nodig te hebben) koop ik inderdaad vaak dezelfde dag.
Meestal wel na enig gegoogle om te kijken waar het het goedkoopst is, maar het komt er wel (I heart Ebay!).

Of ik koop veel 'extra' dingen voor als ik ze nodig heb. (heb een stapel lege opschijfboekjes, 10 potten inkt, 12 vulpennen - ja, die schrijven allemaal verschillend - berg printerpapier/schrijfpapier/tekenpapier hele boel schilderspullen etc. Genoeg om jaren mee vooruit te kunnen, maar elke keer komt er toch net weer een extra dingetje bij dat dan net anders is, of die ik nog niet had (andere kleur inkt/verf/ander maat doek etc). En elke keer zeg ik "nu maak ik eerst op wat ik heb voor er wat nieuws komt").

Kit om zelf een USB lader te maken die op gewone batterijen werkt (voor iPod etc), voor als ik ooit een soldeerijzer koop, leer solderen, en de gebruiksaanwijzing snap....

Ook zelf dingen proberen te maken waar ik eigenlijk niet genoeg van afweet, en waarvan ik dan denk dat ik er met de gebruiksaanwijzing erbij wel uit kom. Dat gaat meestal goed trouwens. (Computer zelf in elkaar gezet - gelukt, mijn vader's telefoon helemaal uit elkaar gehaald omdat het scherm het niet meer deed. scherm heeft het toen 1 dag gedaan en toen was hij weer stuk. Mijn fiets uit elkaar geschroefd en overgespoten. Prachtig metallic blauw. Ding weer inelkaar gezet, en toen met een zak overgebleven schroefjes en dingetjes naar de fietsenmaker die niet meer bijkwam..)

Of dingen zeggen die niet zo handig zijn.

Luid verklaren dat je het toch meer bij kinderen/tieners vind passen wanneer ze met een Tshirt van hun favo band lopen, en dan 2 tellen later de kleding van je gesprekspartner wat beter bekijken...(oeps).
En meer van die dingen waarbij ik denk dat ik onbewust die dingen toch echt wel gezien moet hebben, maar wat het het 'bewuste' dan net niet gehaald heeft waardoor ik er soms wat beledigende dingen uitflap.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:49

Ik ben ook te impulsief maar goed het heeft ook positieve kanten. Daardoor ben ik ook wel spontaan. Maar ik gooi er ook weleens te snel kwetsende dingen uit. Maar daardoor ben ik wel eerlijk, ik ben recht door zee en niet achterbaks. Liegen zal je me niet op kunnen betrappen, ik ben eigenlijk veels te eerlijk en dat wordt je ook niet in dank afgenomen.

Ik ben ook heel intuitief ingesteld en kan feilloos op mijn gevoel en intuitie vertrouwen. Dat maakt het ook al makkelijk om impulsief te zijn. Ik hoef niet dagen na te denken of iets wel goed voelt...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:54

Dat is precies wat ik doe, en het zijn niet alleen aankopen en toetsenborddingen hihihi Vork

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:00

Ik handel vaak naar een bepaald moment, heel vervelend. Dan denk ik niet na over de consequenties en doe ik gewoon wat mij dan het beste lijkt, terwijl het later eigenlijk een foute zet was. Clown
Een paar jaar geleden had ik dit juist helemaal niet, ik dacht altijd wel 3x na voordat ik iets deed, ik heb besloten dit niet meer zo te willen doen en ben wat impulsiever geworden, iets te denk ik. Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:01

ik ben ook een ster in eerst doen............... en je later afvragen of het nou wel zo handig is geweest Lachen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:19

Oh, dat gedoe met dat toetsenbord komt me hééél bekend voor inderdaad Huilen van het lachen
Ik maar rammen op die enterknop, in hoop dattie het dan ging doen,
maar meer mensen hadden er dus lastvan. Huilen van het lachen

Verder koop ik ook veeel te snel dingen, die ik later niet gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:33

In de Griekse mythologie bestonden ook twee broers:
- Prometheus
- Epimetheus
Prometheus betekent 'denken voor je doet' en
Epimetheus betekent 'doen voor je denkt'.
Haha! Haha!

Met dingen toezeggen ben ik vaak ook impulsief, en idd dat ergens heenlopen en dan vergeten waarom is ook herkenbaar.
Echter bij problemen en belangrijke dingen denk ik toch echt wel goed na voor ik iets besluit.. gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:34

highwaykind schreef:
Luid verklaren dat je het toch meer bij kinderen/tieners vind passen wanneer ze met een Tshirt van hun favo band lopen, en dan 2 tellen later de kleding van je gesprekspartner wat beter bekijken...(oeps).

Oh heerlijk, wat herkenbaar. Haha! Ik had laatst iets soortgelijks, ik had het met iemand over haren verven. Ik zei dat ik mijn haar nooit zou blonderen omdat ik donkere wenkbrauwen heb en er niet uit wil zien als prinses Laurentien. Toen werd het even stil en zag ik pas dat de vrouw waarmee ik praatte geblondeerd haar had met donkere wenkbrauwen. Bloos

Suzanne F. schreef:
Ik ben ook heel intuitief ingesteld en kan feilloos op mijn gevoel en intuitie vertrouwen. Dat maakt het ook al makkelijk om impulsief te zijn. Ik hoef niet dagen na te denken of iets wel goed voelt...

Dat heb ik ook. Ja De enkele keer dat ik wel in de problemen kom door mijn impulsiviteit komt dat doordat ik mijn gevoel heb genegeerd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:42

Doordat ik zo impulsief ben zit ik nu vast aan een jaarabbonement fitness waar ik totaal niet tevreden mee ben Nagelbijten / Gniffelen
Hoezo impulsief? Nagelbijten / Gniffelen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:52

Door mijn impulsiviteit gooi ik er soms wel eens kwetsende dingen uit. Daarmee kun je zeggen dat ik "te" eerlijk ben. Gelukkig heb ik het niet achter mijn ellebogen en zeg ik direct wat ik van de situatie vind. Liegen komt ook niet in mijn woordenboekje voor en degene die dit wel doen voel ik meestal feiloos aan. Het paardenwereldje en ik botsen dus nog wel eens. Daarentegen kun je wel alles tegen mij zeggen en kan ik goed tegen "kritiek", mits met een goede onderbouwing.

Verder moet ik van mezelf echt GOED nadenken voor ik een abbonnement of iets dergelijks afsluit. Het is me al te vaak gebeurd dat ik iets afsloot waar ik het later eigenlijk echt niet mee eens was, maar goed.. Dat gaat gelukkig al een stuk beter!

Het heeft dus zijn voor- en nadelen Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:37

_Tessaa schreef:
- Prometheus
- Epimetheus
Haha! Haha!

Met dingen toezeggen ben ik vaak ook impulsief, en idd dat ergens heenlopen en dan vergeten waarom is ook herkenbaar.
Echter bij problemen en belangrijke dingen denk ik toch echt wel goed na voor ik iets besluit.. gelukkig.

Nee, klopt niet helemaal:

Prometheus: ' hij die vooruit denkt'
Epimetheus: 'hij die achterna denkt'

Sorry, moest even Clown

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:46

wow zijn jullie niet familie? Clown
Als je naar boven moet lopen duurt ong 10 sec. dus dan kan het zijn dat je het vergeet. Als ik achter de computer zit en ik verveel me denk ik ineens: Ja naar die site moet ik gaan! Klik ik op de internet knop wat hooguit een fractie van een seconde duurt weet ik niet meer wat ik wou doen Nagelbijten / Gniffelen
Of dan zoek je bijv een pen die altijd in hetzelfde bakje zit. Hele huis doorzocht. Ligt ie gewoon in het bakje ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:47

Sheran schreef:
_Tessaa schreef:
- Prometheus
- Epimetheus
Haha! Haha!

Nee, klopt niet helemaal:

Prometheus: ' hij die vooruit denkt'
Epimetheus: 'hij die achterna denkt'

Sorry, moest even Clown

Ja, ik weet wel dat het letterlijk anders is.
Maar zo kwamen zij aan hun namen. Anyway, dat zei mn Grieks leraar. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:47

lovey_ou schreef:
wow zijn jullie niet familie? Clown
Als je naar boven moet lopen duurt ong 10 sec. dus dan kan het zijn dat je het vergeet. Als ik achter de computer zit en ik verveel me denk ik ineens: Ja naar die site moet ik gaan! Klik ik op de internet knop wat hooguit een fractie van een seconde duurt weet ik niet meer wat ik wou doen Nagelbijten / Gniffelen
Of dan zoek je bijv een pen die altijd in hetzelfde bakje zit. Hele huis doorzocht. Ligt ie gewoon in het bakje ..

Dat vind ik niet impulsief, maar chaotisch. Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:48

Tessaa: ach ja Tong uitsteken. 't Komt wel op hetzelfde neer iig *LOL*

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:56

Oeps, dat herken ik. Bloos

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:58

Erg herkenbaar! Bloos
Kan je mensen soms heel boos mee krijgen...schieten er bij mij al weer woorden uit die je niet had moeten zeggen...of het valt verkeerd. Echt niet best soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:00

Och ja ook zo'n tactische opmerking van mij laatst.

Ik: Mark, wat vind jij mooier bij meisjes? Rokje of jurkje?
Hij: Mwoaah, weet niet. Rokje denk ik.
Ik: Ik vind jurkjes wat mooier meestal denk ik. Rokjes komen in de winter al vrij snel slutty over.
Vriendin -op dat moment met rokje aan-: BEDANKT!! Nors opkijken