Heerlijk, die strijdlust!!! Houd dat vast, want je zal hem de komende paar dagen nodig hebben, maar het zal je uiteindelijk veel opleveren!! Als je er even doorheenzit, lees dan dit topic maar even door. Print hem uit, schrijf hem desnoods over, zodat je hem altijd bij je hebt en hem altijd door kan lezen, ook als je geen computer bij de hand hebt, zodat je er altijd moed uit kan putten!! Want je kan het meid!
mijngeheim schreef:En drna thuis pak ik mijn spullen en dan ben ik weg.
Meid, sorry dat ik het zeg, maar dit is de verkeerde volgorde. Vóórdat je naar de psycholoog gaat pak je je spul, en meteen aan het begin van het gesprek leg je je spul maar op zijn/haar bureau neer en vertel je dat je vanaf nu dus niet meer naar huis gaat. Daarmee voorkom je namelijk je volgende zin:
mijngeheim schreef:Maar als mijn ouders me opstellen voor vermist?
Nogmaals, weglopen of verdwijnen gaat je problemen niet oplossen, dat gaat ze alleen maar groter maken, want gegarandeerd dat je dan weer bij je ouders terecht komt, en dan is het huis te klein, denk je niet? Neem je spulletjes maar lekker mee naar de psycholoog en laat die de hele handel maar voor je regelen. Je bent 14 jaar, het word tijd dat iemand eens voor jou gaat zorgen. Je ouders doen het niet, laat de psycholoog het dan maar eens doen.
Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Ik weet dat je graag uit huis wil, dat zou ik ook willen in jou situatie, en ik vind ook dat er nú iets moet gebeuren. Maar de enige manier waarop er écht iets gebeurt, is door het nu meteen op de correcte manier aan te pakken. En dat kan echt alleen via de officiele weg. Anders schakelen je ouders de politie in en staan ze volledig in je recht.
Alleen de officiele instantie kunnen je ouders het recht ontnemen je weer in huis te nemen, en dat is wat je nodig hebt. Want anders zit je in no-time weer thuis, en dat is het laatste wat je gebruiken kan. Bovendien, als je met je spullen bij je aankomt bij de psycholoog, benadrukt dat meteen de ernst en de urgentie van de situatie.
In elk geval heel veel sterkte komende dagen!! Hou vol meid, je bent er bijna!