Geadopteerd worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Geadopteerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 03:34

Ik vind het advies van Lalidan ook heel erg goed. Naar vrienden gaan is geen oplossing, hooguit tijdelijk en je kan die mensen er een ongelooflijke hoop problemen mee geven. Wat dan ook weer op jou afgewenteld kan worden, en waar je je dus nog veel slechter door gaat voelen.

Pleeggezinnen zijn inderdaad mensen die er bewust voor kiezen om kinderen (ook iets oudere kinderen) op te vangen, daar ook begeleiding in krijgen en weten waar ze mee bezig zijn en wat ze moeten doen om het een thuis te maken voor kinderen met allerlei achtergronden. Hoe moeilijk ook in het begin, pleegouders kunnen echt een goede vervanging zijn voor je eigen ouders, en veel pleegouders laten je niet zomaar gaan als je 18 bent en daar weg gaat. Die houden gewoon contact als eigen ouders, heb het heel vaak gezien. Mijn zusje (die nu 30 is) heeft nog steeds contact met haar pleegouders van vroeger.

En verder, een psycholoog heeft beroepsgeheim. Die mag dus niet zomaar gaan vertellen over jouw problemen, zelfs niet aan je ouders. Wat je daar vertelt valt per definitie onder hun beroepsgeheim, dus je mag er vanuit gaan dat ze zich daar aan houden. En als ze dat niet doen mag je een klacht indienen.

Vind het trouwens ook wel heel erg van je school dat die er verder niet op in gegaan zijn.

Verder wil ik je ook gewoon heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je een goede beslissing neemt, ook voor de langere termijn!

Mocht je behoefte hebben, PB-box staat open!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:06

Heerlijk, die strijdlust!!! Houd dat vast, want je zal hem de komende paar dagen nodig hebben, maar het zal je uiteindelijk veel opleveren!! Als je er even doorheenzit, lees dan dit topic maar even door. Print hem uit, schrijf hem desnoods over, zodat je hem altijd bij je hebt en hem altijd door kan lezen, ook als je geen computer bij de hand hebt, zodat je er altijd moed uit kan putten!! Want je kan het meid!

mijngeheim schreef:
En drna thuis pak ik mijn spullen en dan ben ik weg.

Meid, sorry dat ik het zeg, maar dit is de verkeerde volgorde. Vóórdat je naar de psycholoog gaat pak je je spul, en meteen aan het begin van het gesprek leg je je spul maar op zijn/haar bureau neer en vertel je dat je vanaf nu dus niet meer naar huis gaat. Daarmee voorkom je namelijk je volgende zin:
mijngeheim schreef:
Maar als mijn ouders me opstellen voor vermist?

Nogmaals, weglopen of verdwijnen gaat je problemen niet oplossen, dat gaat ze alleen maar groter maken, want gegarandeerd dat je dan weer bij je ouders terecht komt, en dan is het huis te klein, denk je niet? Neem je spulletjes maar lekker mee naar de psycholoog en laat die de hele handel maar voor je regelen. Je bent 14 jaar, het word tijd dat iemand eens voor jou gaat zorgen. Je ouders doen het niet, laat de psycholoog het dan maar eens doen.
Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Ik weet dat je graag uit huis wil, dat zou ik ook willen in jou situatie, en ik vind ook dat er nú iets moet gebeuren. Maar de enige manier waarop er écht iets gebeurt, is door het nu meteen op de correcte manier aan te pakken. En dat kan echt alleen via de officiele weg. Anders schakelen je ouders de politie in en staan ze volledig in je recht.
Alleen de officiele instantie kunnen je ouders het recht ontnemen je weer in huis te nemen, en dat is wat je nodig hebt. Want anders zit je in no-time weer thuis, en dat is het laatste wat je gebruiken kan. Bovendien, als je met je spullen bij je aankomt bij de psycholoog, benadrukt dat meteen de ernst en de urgentie van de situatie.

In elk geval heel veel sterkte komende dagen!! Hou vol meid, je bent er bijna!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:31

mijngeheim schreef:
Ik kan het wel maar ik ga woensdag naar de psygoloog...
En dan vertel ik t hem zodat hij t weet..
En drna thuis pak ik mijn spullen en dan ben ik weg.
Maar als mijn ouders me opstellen voor vermist?

Weglopen lost niks op meid. Dan jaag je je ouders alleen maar verder tegen je in het harnas en heb jij het straks gedaan, terwijl je alleen maar wegloopt om van de problemen af te zijn. Op die manier geef je hen de kans jou straks de schuld te geven, en dat moeten we niet hebben natuurlijk Knipoog

Woensdag bij de psycholoog moet je hem vertellen dat je nu open wilt zijn over de situatie tussen jou en je ouders. Gooi alles eruit en schaam je absoluut niet voor je emoties en hoe je je voelt! Het is heus niet alleen jouw schuld. Jij zit in de pubertijd en zoals je het omschrijft komt het op mij over als normaal gedrag wat jij toont in deze situatie. Je hebt een manier gevonden om jezelf te beschermen en daar hoef je je helemaal niet voor te schamen.

Wees niet bang dat je psycholoog je uit zal lachen of wat dan ook. Hij zit daar voor jou en zal naar je luisteren en hopelijk goed helpen.

Heel veel sterkte meid en niet meer van die nare gedachtes hoor! Het komt allemaal goed, ook al lijkt het soms van niet. Ach gut

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:20

Ik bedoel niet weglopen , maar ik heb het over naar een opvang gaan.
En als ik mijn spullen bij de psygoloog heb, dan zien mijn ouders mijn spullen en we gaan met de auto erheen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:27

Kun je niet de belangrijkste spullen in een rugzak doen? Niet uitpuilend ofzo, maar dan heb je iig de belangrijkste spullen bij je. Sta erop dat zij niet met je mee gaan naar de kantoor van je psycholoog, dat gesprek moet alleen gehouden worden tussen jou en de psycholoog en daar hebben zij niks mee te maken omdat ze dan alles gaan ontkennen en jou de schuld geven.
Ik vind het trouwens raar dat de psycholoog niet verder heeft gevraagt aangezien je daar bent voor je ''gedrag''.
Dat gedrag moet toch ergens vandaan komen en een psycholoog had door moeten polsen om erachter te komen of er niet wat anders aan de hand kan zijn.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:31

Voor zover hij weet heb ik slechte schoolresultaten en slecht gedrag

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:36

Maar dat komt toch ergens vandaan?!
Veel mensen wouden bij ons in de buurt ook niet geloven wat er bij ons thuis gebeurde, en er gebeurde heel wat. Zelfs toen er een hamer door de raam vloog (die mijn vader naar mijn moeders hoofd gooide) wouden ze het niet geloven, want een man als hij deed zoiets niet.
Dus ik ken het als mensen de schijn naar buiten houden dat alles goed is en niks aan hun ligt.
Daarbij had ik op school nog redelijke cijfers (boven de 5,5) omdat ik makkelijk kon leren.
Als je het niet vertrouwt om te praten met je psycholoog als je familie in de wachtkamer zit, dan kun je ook naar de ggd gaan.
Net uit school, of juist voor school (als je meteen uit school thuis moet komen).
Heel veel sterkte meis!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:38

Nagelbijten / Gniffelen Sorry, maar wat zal die beste vent woensdag op zijn neus kijken. Je komt daar voor je slechte gedrag en schoolresultaten, en dan kom je daar met je spullen aanzetten met de mededeling dat je niet meer terug naar huis gaat en dat hij dat maar even voor je moet regelen Huilen van het lachen

Nou ja, dan hadden anderen maar eerder in moeten grijpen en beter naar je moeten luisteren hoor. Ze zijn wel wat gewend zeggen we dan maar Knipoog Overigens heb je best kans dat hij best al het een en ander op papier heeft staan en heeft hij wel door dat er meer speelt, dus dat hij helemaal niet zo verbaast is als je met dit verhaal komt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:39

C_arola schreef:
Net uit school, of juist voor school (als je meteen uit school thuis moet komen).

Of onder schooltijd.... heb ik ook weleens gedaan. Alleen moet je dan wel een docent hebben die bereid is mee te werken.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:41

Mijn brief naar mijn ouders :
Ik ben weg, ga me niet zoeken , want ik kom niet meer terug.
Ik zit in een opvang nu , ik ben het zat elke dag al die ruzies.
Ik dacht dat het aan mij lag , maar ik ben er achtergekomen dat jullie de schuld zijn van mijn gedrag .
Ik ben nu zeker gelukkiger , maar besef jullie jezelf maar wat voor pijn ik hebgehad door jullie.
Ik moest veranderen ?
Nee jullie!
Ik weet dat jullie nou ruzie krijgen , álweer , omdat jullie elkaar de schuld geven nu , maar begin bij jezelf zoals jullie al jaren hadden meoten doen.
Ik ga nu leren leven.
Ik ga mezlef verbeteren ,
met de hoop dat jullie dat ook doen.
Bel me niet , ik neem niet op.
Geen toestanden graag , aangezien ik dit officieel doe en jullie me niet terug kunnen krijgen zonder dat ik het zelf wil.
Laat me nu gaan , en ik hoop dat niemand me vergeet.

Ik gaf alles wat ik had
Zelf had ik niks meer
Ik wilde nog wel verder
Maar genoeg geprobeerd
En ik zag het al komen
Nu zijn jullie me kwijt
Al doet het me pijn
Maar ik kan niet bij jullie zijn

Het einde is gekomen met veel stroggels en verdriet
Hoe kon het einde mij vertellen dat het zou zijn zoals het liep
Praten ? Nee gaat niet
Ooit waren families
Een ding waarvoor je samen gaat ,
Een ding waarvoor je samen staat
Klaar staan voor mekaar
Laat nou maar , neem het aan
Dat haat ik om te zeggen want wat is nou echt de reden dat ?
Eigenlijk is het me teveel gevraagt
Om jullie te laten gaan.
Dagen vol met tegenwind
Toch ging ik er tegenin
Vechtend voor wat liefde
Toen kwam verandering ons leven in
Met elke discussie , moeite verlenen
En ik leef me in
Leef me in op jullie
Maar ik zeg : schijt dan
Het geef neit meer

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:44

En ik moet het wel zo spelen dat ik al daar ben voordat ze me achterna kunnen.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:46

Mutsaersstichting
Schaapsdijkweg 56
5913 PB Venlo
Telefoon: (0900) 688 72 37
www.mutsaersstichting.nl

De Mutsaersstichting is een fullservice centrum, met diverse locaties in Noord- en Midden-Limburg. Van daaruit wordt geïndiceerde jeugdhulpverlening en geestelijke gezondheidszorg geboden aan kinderen en jongeren, evenals maatschappelijke opvang en begeleiding aan vrouwen en hun kinderen. Kijk voor een overzicht van alle locaties van de Mutsaersstichting op hun website.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:47

ga naar de ggd en zeg echt dat je er weg wilt ga naar jeufdzorg en die helpen je echt wel

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:52

Ik bn er al geweest.
Al zo vaak.
Maar hun doen niks , en ik vertrouw ze niet meer.
Maar ik beloof wel dat als ik weg ben , ik jullie alles blijf vertellen, en ik hoop dat jullie me een keer komen opzoeken.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:53

ik ben er ook geweest en was de zelfde dag het huis nog uit waar woon je eigenlijk?
en als jij daar naar binnenloopt en verteld wat er aan de hand is en e je zelf snijd komen ze meestal wel in actie

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:54

meid even een tipje. haal dat adres weg wat je net heb getypt. Als je ouders in de historie van de pc kijken dan zien ze t staan. heel veel sterkte je zal t zwaar krijgen met verwerken enzo.
Je komt er wel!!Volg je hart altijd!Kies voor jezelf

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:02

Geschiedenis wissen van je pc en dan is het gelijk weer verdwenen hoor.

Zet hem op meid! Geloof in jezelf en kom voor jezelf op.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:45

Mijn ouders kijken niet op de geschiedenis , ik heb mijn eigen account.
Ik sta nu sterker dan ooit.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:42

Nu kijken ze niet in jou geschiedenis, maar als jij straks ineens weg bent en ze vinden een brief dat je ook niet van plan bent om terug te komen, kunnen ze dat misschien wel gaan doen hoor.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:48

Mijn moeder weet t op een of andere manier.
Net zo ; Ga je weglopen of naar een pleeggezn ?
Ik , nee was voor een vriendin..
Zei ze ; Je hebt te vaak gelogen

Nu ga ik ook

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:55

Komt dat door ons telefoontje?? Ze heeft vast dingen opgevangen..... ach meid, wat maakt het uit, laat ze het maar weten. Dan weten ze meteen hoe hoog het je zit. Gaat ze je tegenhouden? En wat bedoel je met "Nu ga ik ook"? Bedoel je dat je nu gaat?? Of wacht je toch tot woensdag?? Als het uit de hand loopt kan je ook nu naar jeugdzorg of GGZ gaan, of desnoods de politie, hou dat in elk geval in je achterhoofd.

Hou vol hè!! En iedereen hier even duimen dat de betreffende instanties dit keer doen wat ze moeten doen AUB.....

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:57

Veel sterkte meid, laat je wat van je horen als dat mogelijk is?

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:01

Nee , ze zei dat ze de site zag openstan van die opvang , best raar...
Maar oke ,
Ik ga gewoon woensdag, ik bedoelde ermee , ik heb besloten om te gaan , en nu meot ik t ook doen.
Niet meer stoppen.
Hoe gewoon dat ze soms zijn , weet ik heel goed hoe bang en verdrietig ik ben geweest.
De littekens op mijn arm komen er niet vanzelf lijkt me.
Vriendinnen uit mijn klas weten dat ik me snij , en dat ik zelfmoord wilde plegen , hun hielden mij omhoog, zonder hun was ik er allang niet meer geweest , terwijl t niet eens nodig hoefde te zijn

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:15

Ik hoop eigenlijk heel erg dat je iemand vind die met je mee wil gaan naar het gesprek en je erin willen steunen.
Je kunt nu echt alle steun gebruiken, want je hebt het nodig.
Weet dat wij je allemaal steunen!

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:18

Wow ik heb niks nuttigs te zeggen, veel succes en luister maar geod naar deze mensen. X