Vrieskou blehg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Daphne

Re: Vrieskou blehg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:52

Nou, voor even is het leuk, maar nu mag het wel weer warmer worden Ja.
Heb vandaag de hele dag (vanaf 8 uur 's morgens) oliebollen gebakken en verkocht in de kou. 't was -10 in de ochtend, dat was echt niet leuk meer.. 's middags met de zon ging het wel, alhoewel de thermometer alsnog in de min stond..

Nee, doe mij de lente maar Ja

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:53

ik ben er ook al strondzat van Boos!
even is leuk maar nu... mag het van mij wel weer flink gaan dooien.... vind er niks aan, heb niks met schaatsen, niks met kou dus niks voor mij dit Clown

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:18

aaah ik ben dit weer nooit zat Haha!
ja oke de tuinslangen bij mijn paard zijn bevroren dus we moeten met emmers heen en weer sjouwen om de paarden water te geven, de waterbakken zijn de hele tijd bevroren... mn handen/voeten/neus... alles eigenlijk vriest ongeveer dood Tong uitsteken maar toch vind ik het geweldig Haha!
kan tenminste op natuurijs schaatsen..
heb vandaag wel in totaal 5 uur ofz geschaatst Haha!

I Lovers dit weer Tong uitsteken

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:26

Brrr aan de ene kant vind ik het wel mooi, aan de andere kant heb ik er snel genoeg van.. Ik heb heeel erg snel koude voeten en die krijg ik dan niet meer warm.. Dus nu helemaal in deze kou.. Niks werkt..

Ik ga mee met Sunshine in winterslaap Ja Slapen Goed idee OK dan!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:27

Ik vind het heerlijk! Kan immens genieten van de buitenritten met Miep, heerlijk in complete rust rustig kunnen rijden! En schaatsen!

Wel zou ik het prettig vinden als onze CV eens wordt nagekeken. Dat ie het niet tot een aangename temperatuur in huis kan opstoken is wel vervelend. Kou buiten oke, binnen mag het best dragelijk zijn zonder met 2 dikke truien en een dikke sjaal om en handschoenen aan voor de TV te zitten. Jammer dat de CV-boer niet voor volgende week komt. Maargoed, hij verwarmt wel iets dus doodvriezen zullen we ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:39

Pfff doe mij ook maar een winterslaap!
Ik haat dit weer! doe mij maar weer lekker zomer..
Lekker aan het strand liggen. Heerlijk Lachen
Hmmn kijk er nu al naar uit.. Maar vreselijk, ik breng nu 2 emmers warm water naar mn pony's.. En koud.. Was buiten een beetje aan het rond hangen, tenen bevroren.. Echt kon er neit meer tegen Tong uitsteken laat wat mij betreft de zomer maar komen Cool

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 13:02

Het is gelukkig wat warmer vandaag, maar..... nog steeds geen biggetjes.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:45

Nederlanders hebben altijd wat te zeuren over het weer. Doe mij de vrieskou maar met een lekker zonnetje. Veel lekkerder dan de zomer. Je doet gewoon een extra laagje kleding aan, en gaan! Er gaat niets boven dit knusse winterweer.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:53

Ben echt helemaal klaar met die kou.....
Ik ga mee in winterslaap.....

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:39

Siets schreef:
Nederlanders hebben altijd wat te zeuren over het weer. Doe mij de vrieskou maar met een lekker zonnetje. Veel lekkerder dan de zomer. Je doet gewoon een extra laagje kleding aan, en gaan! Er gaat niets boven dit knusse winterweer.

Omdat het altijd óf of is bij Nederland.. Als het koud is is het ook meteen weer ijskoud door de wind/luchtvochtigheid.. en als het warm is is het vaak ook vochtig waardoor het benauwd is..
Daarnaast heb ik geen moeite met deze kou, zolang mijn voeten maar niet koud worden Huilen van het lachen En dat gebeurt snel! *LOL*

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:42

ooooooooh geef mij maar weer zomer. Haha!
Ik ben het aan de ene kant spuugzat, ik kan niks met de paarden doen omdat bakken bevroren zijn, wandelen in het park gaat maar 1 van de 2 zo fris dus moet ik extra opletten, in de zomer sukkelt hij wat vaker. Haha!
En verder kan ik wel gaan rijden in de binnenbak, maarja ik rijdt niet veel en lichaam laat het niet echt toe met deze kou.
Maar aan de andere kant, heerlijk s'avonds in m'n bedje liggen. Lovers
maar er zijn meer nadelen dan voordelen dus zomer kom maar weer terug. *LOL*

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:20

Vreselijk. Erg snoezig als je binnen zit, maar fietsen is echt ondraaaaagelijk. Ik wil zomer!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:23

Bah dat er mensen zijn die hier van houden. No Cheer
Je kan niet eens normaal rijden als je geen binnenbak hebt omdat
gewoon álles bevroren is. Het weiland is bevroren en de bospaden
ook. Ik heb er echt een mega hekel aan.
Doe mij maar lekker de zomer!

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:25

Ik ben ook nogal klaar met de winter/kou etc... maar moet eerlijk bekennen dat ik dat al bij het begin van de winter ben. Wat dat betreft woon ik qua klimaat absoluut in het verkeerde land!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:28

Ik vind het fijn dat het droog en zonnig is, maar koud vind ik het wel.
Als ik lekker bezig ben gaat het wel, maar als je even niets staat te doen ben je zo bevroren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:33

Muluna schreef:
Ik ben ook nogal klaar met de winter/kou etc... maar moet eerlijk bekennen dat ik dat al bij het begin van de winter ben. Wat dat betreft woon ik qua klimaat absoluut in het verkeerde land!

Ik ook Clown Hup lekker naar Spanje Haha!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:37

Ik heb niet eens last van de kou, ik sta in dezelfde kleren buiten als ik al het hele jaar doe en ik heb nergens last van, ja, als ik m'n handen in een ton water steek om het ijs te breken, dan heb ik het wel even koud ja, maar verder niet.
Ik vind dit heerlijk, het is niet koud, het is gewoon aangenaam, ik heb liever dit dan de zomer, bij temperaturen hoger dan 20 graden lig ik te creperen en krijg je mij niet meer buiten Nagelbijten / Gniffelen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:42

Ik vind deze droge kou heerlijk! Zolang het maar niet gaat sneeuwen/hagelen...
Heb net een lekkere lange wandeling gemaakt met mijn pony. Was super Cool

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:43

Ik heb er echt een schijthekel aan.

M'n lichaam werkt niet meer mee, ik heb nergens zin in. Echt nergens, tenminste, om naar buiten te gaan. Naar school is kloooote met de citta, naar werk is klooote. Paardrijden buiten is kloote, de bak is bevroren, de weilanden zijn bevroren. Kan momenteel alleen met 'm wandelen of 'm inladen en ergens heen gaan, maar ook daar vind ik et erg koud voor Clown

Geef mij asjeblieft 10 graden of meer. Dan ben ik al blij Nagelbijten / Gniffelen
(al mag dat schaatsen wel weer blijven Haha! )

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:48

Haat aan alles wat met winter, kou etc te maken heeft.
Van mij mag dat gat in de ozonlaag nog wel een stukje groter, bij wijze van spreken, is het hier tenminste niet zo onmenselijk koud. Ik slaap onder een dik donzen dekbed, waar de meeste mensen in hun ondergoed nog onder liggen te zweten in deze vrieskou, en heb er nog 2 fleecedekens bij over, 2 paar sokken, een dikke joggingbroek en een sweater, en nóg lig ik te rillen totdat de wekker gaat. Bah. Gisteravond was minder erg, gelukkig, alcohol doet wonderen. *LOL*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:17

Ik heb ook een hekel aan de kou. Ik krijg het gewoon niet warm. Verwarmingen aan door het hele huis, standaard met mijn fleecedekentje omgeslagen door het huis heen stiefelen.

Doe het mij maar 20 graden warmer.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:19

Ook ik ben er helemaal zat van, al vanaf het begin. Niet eens omdat ik echt iets doe wat zo koud is, maar ik krijg het gewoon niet warm. Vooral m'n voeten/handen/hoofd zijn niet warm te krijgen, bah. Mooi weer om binnen te zitten!