vuurwerk afsteken op eigen terrein vóór 31 dec. mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: vuurwerk afsteken op eigen terrein vóór 31 dec. mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:57

Of het nou mag ja of nee, ze doen het toch Boos!
Bij ons in het dorp is het rustig geweest, ik heb afgelopen week geen een knal gehoord.
Alleen sinds vanmorgen zijn ze wat bezig.

Maar gisteravond was ik bij mijn moeder, was daar een man in de straat al vuurwerk aan het afsteken ( of nouja, met zo'n ton, klapte echt super hard ).
En het ergste, hij had 3 kleine kinderen bij. 1 hond van mams zat HELEMAAL in de stress... bah Boos!

Gelukkig reageert mijn hond er nog niet op..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:00

we hebben gisteren een vuurpijl afgestoken bij ons achterom
omdat de zoon van me vriend jarig was

achteraf hadden we dit beter niet kunnen doen aangezien onze buurman 2 deuren verder paarden buiten heeft staan
die stonden in 2 tellen opgefokt weer achter in de wei Bloos

me vriend had er even niet bij nagedacht en zal dit dus ook nooit weer doen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:12

Madelief28 schreef:
Slimmerik ik heb geen idee, leg eens uit Schijnheilig ?

Ik begrijp echt wel waarom betreffende regels er zijn, en dat is ook allemaal prima..Maar ik vindt het wel zooooo flauw om een bekeuring te schrijven, wanneer we op eigen erf wat vuurwerk afsteken omdat een familielid 18 jaar is geworden..Betreffende boerderij ligt wel even 3 klm van de dichtsbij zijnde buurman....patrouille wagen reed toevallig net voorbij... Boos!

En dat terwijl WEL oogluikend wordt toegstaan dat neefje van 13 op een superzioe Hollandtrekker rond scheurdt om van akker naar akker te rijden over de openbare weg... Daar kan ik nou pissig om worden..

Fijne jaarwisseling allemaal Knipoog

Waar zou jij de grens dan willen trekken? 2 kilometer, 3 kilometer.... 3 ha eigen grond, 4 ha eigen grond.....? Vuurwerk mag gewoon niet buiten oudjaar/nieuwjaar...klaar af.

Overigens kun je best ontheffing aanvragen in een rustig gebied, hebben wij ook wel eens gedaan.

Wat betreft dat kind op de trekker? Natuurlijk mag dat als het maar niet op de openbare weg gebeurd. Als dat kind toch de openbare weg oversteekt en de politie weet hem te betrappen dan wordt er bekeurd. Mensen zijn trouwens wel onverzekerd bezig dan.

Voor de rest mag je alles op je eigen terrein zolang het maar niet in strijd is met de wet.