Wat voor soort vrouw ben jij? een poetsdiva?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor soort vrouw ben jij? een poetsdiva?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:07

Oh echt niet Haha!
1x in de zoveel tijd ga ik eens driftig aan de slag en doe ik alles...
Hier in m'n pc kamer, staat een slaapbank, daar komt alle post op en als het salaris binnen is ( en de finaciën gedaan moeten worden ) wordt dat eens gesorteerd en opgeruimd Haha!
M'n woonkamer is doorgaans wel netjes, daar ben ik toch bijna nooit ROFL
Afwassen, ook niet mijn hobby, maar gelukkig ben ik ook niet veel thuis, dus veel gekookt wordt er ook niet Haha! Maar kan de boel afspoelen en het dan rustig 2 dagen laten staat voor de 'echte' afwas Nagelbijten / Gniffelen
Strijken, doe ik niet Clown Wassen is eigenlijk het enige wat ik netjes bij houd. Alleen de was opruimen...., tja mijn droogrek is een soort van inloop-kledingkast geworden Haha!

't Klinkt wel erg zo haha, maar echt rommelig of stoffig is het eigenlijk nooit, ben te weinig thuis om het vies te maken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:09

Opruimen, schoonmaken.. Verschrikkelijk. ROFL
M'n kamer is ook één grote klerenkast/vuilnisbelt
ROFL

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:11

ik hou mn huis wel bij 1 keer in de zoveel tijd word alles schoon gemaakt maar dan ook echt alles zoals afgelopen zondag haha heb mn slaap kamer weer anders ingericht en dan word alles gewoon weer schoon gemaakt. maar voor de rest ben ik niet zo heel vaak ermee bezig

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:13

hier is altijd alles spik en span door VENTLIEF...whhahahaahhah

ben echt geen poetsdiva..heb er een hekel aan..wat zxeg ik .. IK HAAT HET...

ik was en strijk...de oppervlakkige doe ik Bloos de echte spik en span mijn vent...jaja ook in de hoekjes Haha!

dus hier verdiend hij de pluim Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:15

Ik doe iedere week mijn kamer stofzuigen (woon er van zondag avond tot vrijdag vroeg in de middag), en 1x in de maand de vloer dweilen met speciaal spul voor laminaat vloeren. Ook mijn glazen bureau en bijzet tafeltjes maak ik iedere week schoon. Verder is het wat er nodig is. 1x in de 2 weken het beddengoed erdoor, en de andere week bijvoorbeeld de hoezen van de kussens van de bank, mijn badjas of zoiets. De piano houd ik goed schoon. Maar ik kan er bijvoorbeeld niet tegen als de wasbak vol met tandpasta zit, of het aquarium een beetje troebel is. Dan moet het schoon. Ook mijn afwas doe ik iedere dag, soms meerdere keren per dag, omdat ik het smerig vind om het langer dan een paar uur te laten staan.

Ik heb er geen grote hekel aan, maar k vind het ook niet echt leuk. Maar goed, ik ben vrij neurotisch, dus alles moet schoon en alles moet op mijn manier Tong uitsteken

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:31

Ik vind niet zo snel iets vies Vork.
Meer omdat het 'moet' haal ik af en toe ergens een doekje over, of gooi er een dweil door. Maar eerder omdat andere het anders vies vinden, dan dat ik het vies vind...
aan de andere kant stapel ik wel mijn handdoeken rood-zwart-rood

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 05:20

ik ben wel een poetsdiva Koe moet nu wel we zijn aan het verbouwen en geeft een hoop met bouwstof door het hele huis Tong uitsteken

ja de woonkamer doe ik elke dag stofzuigen-afnemen(bouwstof ) de wc word elke dag schoongemaakt met clorix doekjes en in de antikal gezet-keuken word iedere dag gestofzuigt-gedwijlt-helemaal afgenomen ook vanwege het bouwstof.-ramen rondom worden 1 x in de week gedaan binnen en buiten-was iedere dag-beddengoed elke week verschoont-douche iedere dag als ik eronder sta neem ik hem even mee met een soppie en antikal hahah-de vaat iedere dag.
mijn man hoeft niet veel te doen..mag niet van mij Haha! heb mijn eigen volgorde van schoonmaken en dingen doen .maar hij helpt soms wel mee hoor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 07:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet van het poetsen ben. Clown Maar aangezien ik alleen woon zal ik wel moeten. Huilen van het lachen Als ik eenmaal bezig ben vind ik het eigenlijk wel leuk en dan ga ik vaak ook overdrijven maar ik moet altijd zin maken. Als er geen visite komt dan stel ik het stofzuigen en afwassen graag wat uit maar als ik weet dat ik bezoek krijg wil ik het altijd wel aan kant hebben. Maar om nou te zeggen dat ik er echt fan van ben...nee. Haha!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 07:32

Ach, mijn hobby is het niet. Maar als ik eenmaal begin ga ik ook door, en kan ik er echt van genieten hoe lekker fris alles weer is. Elke zaterdagochtend ga ik met de emmer met sop en stofzuiger rond, en nog zo'n 2 keer per week met de swiffer en stofzuiger. De badkamer wordt 1 keer per week gedaan, daar zit geen toilet op. Het toilet beneden 1 keer in de week goed, en 2 a 3 keer per week met wc eend en hygiënische doekjes. Denk niet echt dat dit me een poetsdiva maakt, maar schoon is het hier wel Clown

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:25

Ik ben absoluut geen poetswonder. Hou mij liever bezig met andere dingen. Ik heb ook geen kerel dus die doet het ook niet. Ik huur mijn poetswonder wekelijks 2 uur in Haha! en daar ben ik zielsgelukkig mee. wat zij in die 2 uur allemaal doet daar doe ik een heel weekend over. Knipoog

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:27

Ik woon nog thuis, maar ben wel heel schoon. Ruim wekelijks mijn kamer op en stofzuig hem dan ook van boven tot onder. En haal vaak later in de week nog een keer een doekje door m'n kamer, met zo'n swiffer ding.
Beneden stofzuigen we alle kamers 1x in de week helemaal, dus ook de planken, kasten etc. De vloer stofzuigen we op z'n minst 3 keer per week. Lachen

Afwas enzo gaat direct in de vaatwasser, wijnglazen gaan niet in de afwasmachine maar worden wel direct afgewassen. Mijn moeder zorgt ervoor dat al het wasgoed binnen een week weer in de kasten ligt Lachen

Poetsdiva's zijn we hier thuis niet, wel schoon. Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:17

Ik ben 16, woon dus nog thuis, maar ik ben iig ook netjes. Ik kan niet zo goed verdragen dat het vuil ligt, dan neem ik wel zelf even de stofzuiger of een afstofdoekje. Maar het is niet zo dat ik als een gek begin te poesten, gewoon het meest zichtbare heb ik liefst wel weg. Net zoals ik niet kan verdragen dat er afwas op het aanrecht staat (m'n ouders zijn ook zo). We hebben wel een vaatwasmachine maar die is op dit moment stuk.

Wij hebben ook een hond die redelijk wat haar verliest (+ 2 katten) en binnen slaapt en hier wordt toch bijna elke dag gestofzuigd (soms om de dag, hangt af hoe vuil het ligt), maar het is dan ook wel nodig..

Er zijn hier 2 poetsvrouwen (die elk 1 dag/week komen), anders is het niet bij te houden want daarenboven wonen we hier met vijf personen en m'n vader heeft absoluut geen tijd om nog mee te helpen in het huishouden.

Als ik het hier zo allemaal vertel lijkt het vast dat het hier kraaknet is, maar dat is niet het geval. Nagelbijten / Gniffelen

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:26

Ik heb een hekel aan rommel Tong uitsteken
Dus ja als het dan een rommeltje word, dan heb ik wel eens een opruim bui Tong uitsteken . Als het dan weer schoon is ben ik weer helemaal happy! Clown Dat is togh ook veel fijner.?! Als alleen weer aan de kant is.

Mijn vriend woont ook samen met een vriend van hem, en het is daar ook een dikke bende. Maar daar vertik ik het om schoon te maken.
Hij/hun alles smerig maken zeker, en ik dr met een doek achteraan Tong uitsteken Dacht het niet Bloos

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:40

__Marloes__ schreef:
Ik ben toch ook wel een poetsdiva hoor! Mooi woord trouwens. Knipoog

Ik herken het verhaal van Talonius wel, als het aan mij zou liggen ging het hier ook zo. Maar sinds ik samenwoon (ruim een jaar) ben ik toch wel afgeremd door mijn vriend. Clown Het wordt een beetje veel om naast stage, studie, bijbaan, paard en vriend ook nog het huishouden op een voor hem overdreven manier te runnen. Dus ik moet eerlijk bekennen dat het hier voor mijn doen niet meer zo netjes is. Bloos Daarentegen merk ik dat het hier vergeleken met anderen nog steeds wel behoorlijk schoon is. Tong uitsteken

Haha, ik krijg ook regelmatig te horen dat ik geen rust in m'n kont heb Haha! en eens lekker op de bank moet gaan hangen...maar dan ga ik om me heen zitten kijken, gewoon om iets te zoeken dat gedaan moet worden, erg he!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:41

Slordervos.
Ben soms een uur naar iets aan het zoeken

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:48

Ik heb een hekel aan schoonmaken, maar vind het fijn als het opgeruimd is Haha! . Ik heb nu zo'n 2.5 jaar een relatie met mijn vriend en die leeft echt in een smerig huis. Ben nu net begonnen met de grote schoonmaak. Ben in totaal nu 7 uur bezig geweest met de keuken, 3 vuilniszakken vol met rommel weg gegooid en een hoop staan schrobben. Maar dan word het ook wat Haha! .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:52

Ik heb buien! Clown
soms dan krijg ik het op mijn heupen en is alles wat ik zie een bende en vies en dan ga ik aan de slag en kan ik niet meer stoppen!
meestal is het hele huis dan ook in 1 x helemaal top
maarja daarna heb ik soms dikke 4 a 5 dagen geen zin meer Tong uitsteken
en laat ik kleding slingeren of was ik niet gelijk af hahahaha
maarja nu momenteel heb ik vaak last van mijn nesteldrang dus nu ben ik toch wel dagelijks aan de opruim/schoonmaak

moet ook zeggen dat het mij momenteel beter bevalt
zal wel door de hormonen komen Clown

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:03

Ik vind schoonmaken absoluut niet leuk, maar ik heb een nog veel grotere hekel aan viezigheid in huis.
Ik zorg dus altijd wel dat het netjes en schoon is in mijn huis, maar ik pas wel op dat ik niets te veel doe. Schijnheilig
Één keer in de zoveel tijd pak ik dan alles even grondig aan...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:29

Ik heb een luxeleven, wij delen het huishouden Haha! Als ik thuis ben doe ik het, is hij thuis doet hij het. Prima zo Haha!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:23

Pff ik krijg meestal na het sporten een of andere schoonmaak kick, Het liefst op een doordeweekseavond rond een uurtje of 9 sávonds zodat ik in het weekend alleen nog maar hoef te wassen. Zelfs nu ik met griep thuis zit, kan ik niet rustig gaan zitten voordat alles hier opgeruimd is. :-S Soms verklaar ik mezelf echt voor gek haha.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:24

Als je 's avonds poetst zie je in ieder geval de kattenharen niet overal liggen Clown

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:28

Kitty_ schreef:
Pff ik krijg meestal na het sporten een of andere schoonmaak kick, Het liefst op een doordeweekseavond rond een uurtje of 9 sávonds zodat ik in het weekend alleen nog maar hoef te wassen. Zelfs nu ik met griep thuis zit, kan ik niet rustig gaan zitten voordat alles hier opgeruimd is. :-S Soms verklaar ik mezelf echt voor gek haha.

Dat heb ik ook altijd, als ik ziek ben, maar niet zo hondsberoerd dat ik niet meer kan opstaan dan is binnen no time alles leeg en opgeruimd Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:25

Siets schreef:
Als je 's avonds poetst zie je in ieder geval de kattenharen niet overal liggen Clown

In de zon zie ik dan alle kattenhaar liggen smorgens en dan denk ik: VANAVOND echt stofzuigen!!!
Kom ik thuis in het donker en zie je niks meer, en laat ik het weer een dag liggen Huilen van het lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:29

ja ik ben een poets,en wor er zelf af en toe ziek van. Bloos
ik snap niet waarom ik het doe,heb 2 kleine kinderen die alles binnen een dag weer vies hebben gemaakt,opruimen heeft ook geen nut,kids maken rommel,plus vriend lief kan er ook een potje van,en we hebben ook nog een jonge hond die alles kapot bijt wat hij te pakke krijgt en ook nog een gruwelijk in de rui is,en ik maar poetsen stofzuigen opruimen..................waarvoor??????????????????????
en toch blijf ik het doen Clown

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:33

Ik helemaal niet. Ik heb gelukkig een ontzettend schoon vriendje. Ik ben echt een viespeuk.

-Li, wanneer heb je de badkamer uitgebreid schoongemaakt?
-Toen ik zo ziek was geweest
-Wanneer ben je zo ziek geweest?
-Ehm..Eind november?