strijken?? Getver!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: strijken?? Getver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:31

Zo'n berg valt toch wel mee? Wij hebben hier regelmatig 4 volle wasmanden staan.. (maar goed, wij zijn met zijn vieren, en met sportkleren etc schiet het lekker op).

Ik strijk mijn eigen was en dat vind ik nooit erg eigenlijk, het loopt alleen regelmatig op omdat ik er gewoon echt geen tijd voor heb Bloos. Ik strijk wel alleen de dingen die echt moeten, alles wat redelijk kreukvrij uit de was komt vouw ik alleen op Lachen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:32

Ik strijk ook niet als ik het kan voorkomen; de was strak ophangen en zo weinig mogelijk in de droger. Gelukkig draagt mijn man redelijk strijkvriendelijke overhemden!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:55

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige, maar ik heb absoluut geen hekel aan strijken. Heb een heerlijke strijkplank die laag kan en toch handig blijft, waardoor ik er lekker bij ga zitten. Een ijzer die eroverheen vliegt... dvd'tje erbij, en ik ben er weer klaar voor!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:57

Elaine schreef:
Heb een heerlijke strijkplank die laag kan en toch handig blijft, waardoor ik er lekker bij ga zitten.

Mag ik vragen welke plank dit is en of je een speciale strijkhulpje hebt om op te zitten Verward
Ik overweeg nl zo'n zitding te kopen ivm rugklachten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:59

ik heb pas 4 overhemden gadaan, er liggen er nog 8 te lachen. Maar de rest is bijna allemaal opgevouwen!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:04

Babel schreef:
Nou ik wordt op een gegeven moment wel gedwongen om te strijken wanneer ik geen spijkerbroek meer heb om aan mn reet te trekken Clown

Nagelbijten / Gniffelen

Jij bent beslist een fanatieke strijker!! Ja

Ik geloof dat ik het afgelopen jaar de strijkbout niet aangehad heb. Nou ja, van de zomer een keer omdat ik iets gewassen had wat ik snel aan wilde, droogstrijken dus (ik heb geen droger). Ik strijk dus helemaal niets. Ook de nette bloesjes voor kantoor niet...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:05

miep1979 schreef:
[***] schreef:
Heb een heerlijke strijkplank die laag kan en toch handig blijft, waardoor ik er lekker bij ga zitten.

Mag ik vragen welke plank dit is en of je een speciale strijkhulpje hebt om op te zitten Verward
Ik overweeg nl zo'n zitding te kopen ivm rugklachten

Ik heb er een van Leifheit. Met een brede plank en zo'n stekker ding eraan Clown Dus dat je je strijkijzer in je plank doet en de stekker daarvan in het stopcontact.
Ik heb geen strijkhulpje, ik zit gewoon op de bank met een kussen in mijn rug.

Zo'n zitding/hulpje vind ik een ramp!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:09

Ik heb ook zón enorme hekel aan strijken!
Brand altijd mn vingers als ik het doe. Nors opkijken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:09

Ik snap het niet, als je niet van strijken houdt moet je gewoon niet gaan strijken.
vind ik.

Ik kan nog steeds met ongeloof staan kijken als mensen hun kleding strijken wat eigenlijk helemaal niet nodig is.

Strijk dan alleen de overhemden, maar het kreukt toch meteen als je hem aan hebt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:10

@ MoonChloe, dat ben ik niet met je eens. Ik voel en zie het echt bij sommige kledingstukken (materialen) als het niet gestreken is. Mijn werkblousjes bijvoorbeeld, als ik die niet strijk zit het gewoon niet lekker onder mijn colbert.
Dan kan ik wel zeggen: ik strijk niet, maar daar heb ik echt mezelf mee.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:11

Ooohh..het leed dat strijken heet!

Ik heb een tijdje een schoonmaak baantje gehad en daar werd ook aan me gevraagd of ik de blousen wilden strijken etc.
Met mijn goeie gedrag heb ik toen maar 'ja' gezegd. Maar toen ik de volgende week kwam, kon ik wel huilen!
Ze hadden alle blousen die ze konden vinden te voorschijn gehaald, op een grote bult geflikkerd en dat kon ik even weg gaan werken.
Totaaaaal over de zeik heb ik mijn moeder opgebeld.
Maaamaaa *snik* je raadt nooit wat hier voor me ligt?! ...... 10 kilo aan ongestreken was, een strijkplank en een strijkijzer. *snik* Hoe-oe kom ik hier oooooit weer weg?
Klein beetje overdreven? Ja, misschien wel..maar ik vond mezelf op dat moment echt enorm zielig. Vork

Ik zeg: Muziek aan ( I want to break free - Queen ), zak chips ernaast, en een kopje thee en strijken maar!

Sterkte!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:12

Ik kan het mij echt niet voorstellen maar als het voor jou fijner voelt kan ik wel begrijpen dat je strijkt.
Maar ik ken ontzettend veel mensen die hun tshirts, broeken etc strijken.. Dat vind ik wel heel erg zinloos.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:15

Shirts strijk ik ook allemaal, kunnen ze netjes plat in de kast. Waarom zou het zinloos zijn? Het ziet er keuriger uit. Bij de meeste materialen kan je echt zien of het gestreken is en dan gekreukt door dragen, of zo uit de droger getrokken en ongestreken aangedaan.
Spijkerbroeken strijk ik niet, maar bv linnen broeken wel.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:16

Ja, die ga ik ook niet meer strijken.. maar mijn moeder strijkt wel echt vanalles..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:16

Hier strijkt eigenlijk niemand iets. Lekker makkelijk, en ik merk het verschil niet eens.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:19

ik ga de rest van de overhemden misschien maar gewoon aan een hanger hangen en dan in de kast Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb ook weleens gehoord dat het in de doucheruimte hangen helpt, door de warmte van het water wordt het ook minder kreukelig.
En, ik zag laatst zon ding op tv, die droogt en strijkt tegelijk!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:20

Van Telsell? Huilen van het lachen
Ik vertrouw heel Telsell niet ROFL

Olle

ik strijk echt bijna alles, Doe het al jaren voor mijn ouders, omdat mijn moeder een frozen shoulder heeft gehad!
doe dit altijd voor de tv met een dvdtje oid aan.. Heerlijk.. Lachen
En mijn paps draagt bijna alleen maar overhemden.

RelarDevi

Nee idd, die ken ik ook maar geloof er niks van haha..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:21

haha nee ik ook niet, maar is zal wel te denken, dat zou makkelijk zijn!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:25

[quote="Elaine
Ik heb er een van Leifheit. Met een brede plank en zo'n stekker ding eraan Clown Dus dat je je strijkijzer in je plank doet en de stekker daarvan in het stopcontact.
Ik heb geen strijkhulpje, ik zit gewoon op de bank met een kussen in mijn rug.

Zo'n zitding/hulpje vind ik een ramp![/quote]

Oke dank je wel voor de info Haha!

Mijn vriend, wilde dat ik zelfs zijn wollen truien ging strijken Stoom uit je oren

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:25

Mijn moeder heeft ook een hekel aan strijken.. Daarom komt mijn oma 1x in de twee weken om voor mn moeder te strijken. Mijn oma vind het namelijk leuk om te doen Vork

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:26

Moet je ze eerst op 90 graden wassen en strijken.. grote kans dat het dan mooi vervilt is...
Dan moet je zeggen dat het komt door strijken, wedden dat hij het nooit meer vraagt Haha!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:27

Ik strijk alles Haha! maar vind het ook helemaal niet erg om te doen en dat is maar goed ook want het is nogal wat was voor 5 personen waarvan 3 tieners. Knipoog Gewoon lekker voor de televisie.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:27

Heb m overigens van mijn ouders, maar ik weet dat ze hem van de Marskramer hebben.
Was geen goedkope, maar ben er echt heel blij mee!

Edit: Volgens mij is t deze: http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enf ... detailview
Ik heb ook met zon vreemde poot, maar daardoor zit de poot niet in de weg met zittend strijken