'Dagjeswerk'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: 'Dagjeswerk'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:05

Marije112 schreef:
Sheran schreef:
Ik ben bang dat ik gewoon niet in vaste dienst KAN komen. Het is mij volledig onzeker waar ik uithang elke week, en ik ga over een half jaar ook naar het buitenland.

Waar hangt dit vanaf dan?
En hoe betaal je nu al je lasten dan?

Beetje nieuwschierig Bloos..

Waar ik uithang elke week hangt ervan af wanneer ik colleges heb (wisselt vaak) en wanneer ik mijn paard kan doen Lachen
Nou, momenteel betaal ik alles van mijn stufi en mijn beurzen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 02:24

Ik heb via een klasgenootje werk kunnen regelen op de Huishoudbeurs. Promotiewerk dus. Dat soort bureaus hebben meestal ook werk per keer zegmaar.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:14

Ik heb veel dagjes (en soms halve nachtjes..) gewerkt via Groenlicht in Tilburg. Die doen door het hele land verkeersonderzoeken en werkten met studenten door het hele land. Het voordeel vond ik dat ik zelf kon bepalen wanneer ik meedeed en voor hoeveel uur. Zo werkte in in de ene maand veel om een maand daarna niets te doen, omdat dat niet uitkwam.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:14

Sheran schreef:
Marije112 schreef:

Waar hangt dit vanaf dan?
En hoe betaal je nu al je lasten dan?

Beetje nieuwschierig Bloos..

Waar ik uithang elke week hangt ervan af wanneer ik colleges heb (wisselt vaak) en wanneer ik mijn paard kan doen Lachen
Nou, momenteel betaal ik alles van mijn stufi en mijn beurzen.

Ohh ohkee.
Dat kun je inderdaad ook niet veranderen...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:45

Meestal hangen er in de supermarkt wel advertenties met mensen die schoonmaaksters zoeken. Ja

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:48

Ik werk ook via Tempo Team, en kan precies een planning doorgeven per week wanneer ik kan of niet kan.. En als ik niet kan is het geen probleem.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:51

Okee, Tempo Team klinkt wel leuk tot nu toe, dan Lachen

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:56

Ik heb een tijdje voor marketing tools gewerkt. Je kan zelf opgeven wanneer je wilt werken en wil je een jaar niet werken dan hoeft dat niet Tong uitsteken . Is opzich best leuk werk. Het verschilt van een nachtje producten tellen in een supermarkt tot gastvrouw tot het promoten van nieuwe producten. Ze zoeken altijd werk dichtbij jou in de buurt maar als het geen probleem is kan je in heel Nederland ingezet worden.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:57

Ben je al bij Randstad in Groningen geweest?
Ze hebben daar allerlei mogelijkheden om in de horeca te werken. En er is niet een minimum aantal uur. Wanneer je tijd hebt kun je gewoon een paar dagen van te voren bellen of er iets iets op die dag. (Je komt dan bij bijv. de Euroborg terecht, feestjes, catering op bedrijven etc.)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:13

Ik heb zelf een oproepcontract (bij de intertoys), en bespreek vaak al van te voren mijn uren dat ik werk, maar soms bel ik ook zlef of ik kan komen werken of bellen ze mij.
Het voordeel is dat je gewoon niet verplicht bent om te komen werken Lachen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:42

Noppes schreef:
Ben je al bij Randstad in Groningen geweest?
Ze hebben daar allerlei mogelijkheden om in de horeca te werken. En er is niet een minimum aantal uur. Wanneer je tijd hebt kun je gewoon een paar dagen van te voren bellen of er iets iets op die dag. (Je komt dan bij bijv. de Euroborg terecht, feestjes, catering op bedrijven etc.)

Amen. Lachen

Ik werk zelf via Randstad en het is precies zoals Noppes omschrijft. Je geeft per week je beschikbaarheid door en je word gebeld als er iets voor je is (ik bel soms zelf nog even als ik extra wil werken). Als je eens een weekje wat meer wilt werken kan dat, en als je helemaal niet wilt werken is dat ook mogelijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:29

Dat is hetzelfde als via tempo team en jmw, zo werken bijna alle uitzendbureaus, en vooral de horeca bijbaantjes gaan op deze manier
Echt ideaal Lachen

Zou als ik jo was bij de uitzendbureau's bij jou in de buurt langsgaan, en dan met name bij deze 3 omdat die groot zijn en een aparte horeca afdeling hebben, en bovendien niet op 1 plaats werken maar je kan overal heen net wat jou dus ook het beste uitkomt.
Als je aangeeft dat je op meerdere plaatsen in NL kan werken, heb je ook meer kans op werk.
zij hebben overal vestigingen zitten dus ze kunnen ze vertellen of ze iets voor je kunnen betekenen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:02

Ik heb JMW aan de telefoon gehad, maar werk in Groningen vinden zou erg lastig zijn Lachen. Als ik af en toe naar de Randstad zou willen, zou het goed kunnen. Maar eh... de randstad, DAT is ver weg!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:09

Sheran schreef:
Ik heb JMW aan de telefoon gehad, maar werk in Groningen vinden zou erg lastig zijn Lachen. Als ik af en toe naar de Randstad zou willen, zou het goed kunnen. Maar eh... de randstad, DAT is ver weg!

Uhh ik snap je niet helemaal? Vork

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:13

Ze hebben bijna geen werk in Groningen, maar wel veel in de Randstad Lachen. Nu was hun vraag of ik het een probleem zou vinden om ook daarheen gestuurd te worden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:35

JMW doet idd door heel NL horecawerk, oa in filmstudio's, feestjes, voetbalwedstrijden etc.
Dan heb je dus helaas de pech dat ze net bij jou in de buurt niets hebben.
Mensen die bij mij bij psv werken gaan idd vaak ook naar randstad en hilversum/almere voor een dag werken, vervoer wordt vaak geregeld en reistijd wordt betaald, dan maak je meteen in 1x een lange dag/nacht.

Als je dat niets vindt dan ff Randstad/Tempoteam bij jou in de buurt bellen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:49

Promotiewerk.

Als ze een klus hebben en je kunt niet, mag je weigeren. Lachen
Zo kun je zelf bepalen wanneer & hoe vaak je werkt.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:52

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is dit al gezegd.

Je schrijft dat je via UZB niet aan werk kunt komen. Ik weet niet waar je woont, maar in grotere steden / studentensteden heb je uitzendbureaus specifiek voor studenten, waar ze vaak dagjeswerk aanbieden. Ik woon in Breda en stond ingeschreven bij 'studentenwerk' in Tilburg. Werd heel regelmatig door hen gebeld voor verschillende acitiviteiten, steeds voor 1 dag. Als het je niet uitkomt geef je dat gewoon aan. Ook hebben we in Breda AsaStudent en ook voor hen heb ik dagjeswerk gedaan (aanbod is heel divers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:24

eventique.nl
groenlicht
susa

werken volgens mij allemaal op oproepbasis

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 12:39

Wido4ever schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is dit al gezegd.

Je schrijft dat je via UZB niet aan werk kunt komen. Ik weet niet waar je woont, maar in grotere steden / studentensteden heb je uitzendbureaus specifiek voor studenten, waar ze vaak dagjeswerk aanbieden. Ik woon in Breda en stond ingeschreven bij 'studentenwerk' in Tilburg. Werd heel regelmatig door hen gebeld voor verschillende acitiviteiten, steeds voor 1 dag. Als het je niet uitkomt geef je dat gewoon aan. Ook hebben we in Breda AsaStudent en ook voor hen heb ik dagjeswerk gedaan (aanbod is heel divers).

Ik sta bij beide ingeschreven, maar heb nooit wat van ze gehoord verde

Donderdag heb ik een intakegesprek bij tempo-team, bij JMW Lachen Verder heb ik nog gesolliciteerd naar 'schrijver wervende teksten', oproepkracht bij De Tuinen, student-docent Strafrecht, kassamedewerker AH (meteen afgewezen *LOL* ) en vakkenvuller bij AH.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:46

voor ik aan mijn opleiding (werken & leren) begon, heb ik ingeschreven gestaan bij uitzendbureau Creyf's, ik kreeg toen regelmatig smsjes of ik een dag beschikbaar was voor bepaald werk, zat je verder niet aan vast. Denk dat dat ideaal is voor jou.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:50

Op markten in een kraam werken. Gewoom bij een kraam vragen of ze nog werk hebben op een marktdag. Dat is maar 1 keer in de week en verdient goe.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:31

Sheran schreef:

Dat is vreemd, er zou genoeg werk in Groningen moeten zijn! Via Randstad werk ik zo'n 20/30 uur per week..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:47

Ik lees even mee, ik wil nml ook geen vast werk meer omdat ik al 4 volle dagen werk en 1 dag naar school ga. Maar wat extra geld kan ik erg goed gebruiken Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:37

Sheran schreef:
Ik sta bij beide ingeschreven, maar heb nooit wat van ze gehoord verde

Je moet er ook zelf achteraan gaan! Ze hebben duizenden mensen in het bestand staan. Als jij je alleen inschrijft en nooit meer wat van je laat horen ben jij de laatste die ze bellen. Als je echt via hun wil werken moet je regelmatig je gezicht laten zien zodat jou naam als eerst naar boven komt als ze ergens iets hebben.
Zeker voor dagjeswerk geld dat je zelf erg veel initiatief moet nemen om ook echt aan werk te komen!

@ Njen: Ik werkte regelmatig via ASA (zat toen achter de kerk, naast Kerkplein), die hadden ook regelmatig werk bij de KMA. Via Start of Randstad (kantoor was bij de glitterrotonde) heb ik regelmatig bij NAC gewerkt of in Le Carnac. Ik weet alleen niet of ze die nog hebben, want ik mee me te herinneren dat eerst de sponsorhome en later Le Carnac over zijn gegaan naar een horeca uitzendburea. Chasé deden ze trouwens ook, maar daar heb ik nooit gewerkt. En toentertijd kon je via hun kostenloos een horeca cursus volgen waarmeer je weer makkelijk bij andere uitzendbureau's horeca baantjes kan vinden. Ik heb nooit moeite gehad wat te vinden in Breda.