Ik voel me te oud voor...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Re: Ik voel me te oud voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:15

Haha Inguhh, same story here Tong uitsteken Maar ik ben pas een maand geleden begonnen, ik ken niemand en kan er nog niks van, maar zit wel tussen mensen die errug goed zijn en vind dat nog steeds wel een beetje moeilijk. Ik heb ook al 2x privéles gehad omdat de rest van de groep niet op kwam dagen, en 1x heb ik zo ongeveer de helft van de groep gezien.

Trouwens, ik ben 20 en vond het ook superspannend, maar ik vind wel dat het je sterk maakt! Je kent het nog niet maar staat er wel voor open en je maakt ook nog eens nieuwe vrienden. Ik vond het in ieder geval supersuperstoer van mezelf dat ik een nieuwe sport ben begonnen.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:26

Haha, wat een reacties Haha!
Ik voel me te oud om in de beginnerslessen te komen.
Zie me zelf al staan tussen de 10jarige kids. Clown

Nee, ik bedoel meer andere sporten dan fitnis.
Oa. Kunstschaatsen, turnen, dansen oid.
Maar nog voel ik me oud Haha!

En als ik 40 ben? Tja dan voel ik me denk bejaard Haha! Clown

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:31

Haha, nou ik kan me er wel in vinden hoor.

Ik wil graag zwemmen of kunstschaatsen of ijshockeyen, maar ja, ik vind t gewoon eng omdat die dan al kunnen zwemmen en ik niet zeg maar Clown
En ik ben 16!! Bloos
Ik snap je wel hoor, kun je niks met een vriendin doen?
Samen op een les of zo?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:33

Kunstschaatsen en turnen zijn denk ik wel dingen waar je jong mee moet beginnen..

Maar dansen, daar ben je nooit te oud voor ;D !
Zou ik gewoon doen, en dansen is (Ligt er natuurlijk aan wat voor een dans) Vaak niet op niveau

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:35

yoga, is dat niks voor je?
Kun je ook altijd mee beginnen. Lachen

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:35

Het scheelt wel dat ik vrij lenig ben. Dus het zal nog makkelijk kunnen, alleen mijn stomme leeftijd houd me tegen (a)

Nee, yoga is niks voor mij Haha!

En helaas vriendinnen willen allemaal niet sporten

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:37

Juist in januari beginnen weer een heleboel sportscholen met nieuwe cursussen, dan kun je je gemakkelijk aansluiten.
Een heleboel mensen stappen er alleen op af. Nieuwe vrienden heb je zo gemaakt Haha!

En wat je leeftijd betreft: ik ben op mijn 21e begonnen met fitness, op mijn 28e met wielrennen, op mijn 32e met hardlopen en met paardrijden begon ik pas toen ik 42 was. Al die keren gewoon in mijn uppie naar binnen gestapt en binnen de kortste keren sportvrienden genoeg!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:54

Innepin schreef:
En wat je leeftijd betreft: ik ben op mijn 21e begonnen met fitness, op mijn 28e met wielrennen, op mijn 32e met hardlopen en met paardrijden begon ik pas toen ik 42 was. Al die keren gewoon in mijn uppie naar binnen gestapt en binnen de kortste keren sportvrienden genoeg!

Maar bij dat soort sporten lijkt het me toch makkelijker dan bij bijvoorbeeld voetbal of basketbal, sporten waarbij je echt in een team komt. Daar ligt mijn probleem meer bij, wilde eerst gaan basketballen, maar ik kan dat helemaal niet! Haha!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:28

ik dacht eventjes dat hier iemand van 40 ofzo een topic ging plaatsen ..

heb btw niks tegen mensen van 40 Clown maar de titel dacht me aan dit

ik zou als ik jou was gewoon wat verschillende verenigingen afgaan en wat informatie vragen, misschien een proeflesje zo hier en daar .. meestal zijn de eerste 2(?) lessen wel gratis om te kijken of je het wat vind .. en dan kun je altijd iets kiezen wat je echt leuk vind om te doen .. Sucses! Haha!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:31

raketje_ schreef:
Haha, wat een reacties Haha!
Ik voel me te oud om in de beginnerslessen te komen.
Zie me zelf al staan tussen de 10jarige kids. Clown

Nee, ik bedoel meer andere sporten dan fitnis.
Oa. Kunstschaatsen, turnen, dansen oid.
Maar nog voel ik me oud Haha!

En als ik 40 ben? Tja dan voel ik me denk bejaard Haha! Clown

Joh! Ik doe ook nog eens aan turnen en er turnt een vrouw van 50 mee!
Onze nieuwste leerling is een moeder van 2 kinderen en is geloof ik 38 jaar. Daarnaast nog een moedertje van 30 met 2 kinderen en die wist helemaal niks af van het turnen. Het maakt niet uit!
We doen eens per jaar mee aan wedstrijden in teamverband en ze klappen allemaal als de vrouw van 50 als laatste haar slot-salto springt haha.
Maar goed dat doet er niet toe haha, iedereen kan leren sporten hoe oud je ook bent, en jij bent echt nog jong zat!
Met turnen kun je gerust vragen of je in een groep kan komen die recreatief aan turnen doen en waar je qua leeftijd tussen past.
Omdat ik zo'n schijterd ben, heb ik toen ik een proefles paaldansen wou gaan doen, gevraagd of ik niet bij allerlei jonge 'kinderen' cq. pubers in de les zou komen, gelukkig was dat niet het geval.
En als dat wel het geval is dan zoek je toch verder naar een andere vereniging die wel aan je wensen kan voldoen? Succes met je zoektocht!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:32

Ik snap je wel hoor, ik ben (bijna) 18 en wil ook met een nieuwe sport beginnen. Maar om nu nog in een beginnersgroep te gaan..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:35

Hardlopen; laagdrempelig, altijd op elke leeftijd aan te beginnen, niet duur, en als je je aansluit bij een loopgroep (bijv. door te starten met "Start to run" ) dan heb je allemaal niveaus en loopmaten door elkaar Knipoog Niet onbelangrijk ze geven je een goed advies, begeleiding en een gezamenlijke training op de donkere winteravonden (ook wel een goede stok achter de deur Knipoog). Voor mij heeft het gewerkt, ben 2 jaar geleden begonnen en ga volgende week beginnen met de gezamenlijke training voor de marathon van Rotterdam.
Maarja je moet wel weten of je het leuk vind en het iets voor je is Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:42

Maar hebben niet meer sportverenigingen e.d. beginnersclubjes voor (jong)volwassen? Zou het gewoon effe vragen. Wel meer mensen beginnen later pas aan een sport...
Btw mijn broer is op z'n 29ste, 2 jaar terug, begonnen met American Football. Gewoon naar binnen gestapt en mee gaan doen. De Superbowl zal ie wel niet meer halen, winnen doe ze ook niet zoveel, maar hij heeft verdraaid lol in zijn 'veteranen'clubje! (klinkt als voor oudjes, maar d'r zit van alles door elkaar qua leeftijd en ervaring)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:20

ROFL
19 jaar en dan te oud!
Ik ga volgend jaar (klinkt erg ver Haha! ), volgende week ga ik leren tennissen en ik ben 23 jaar!
Maakt mij het uit, ik vind het leuk Ja

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:53

pfff, moet ik me nu dan bejaard gaan voelen wordt bijna 21.
Nee hoor, joh bent nog harstikke jong. Juist op die leeftijd kan je heel veel leren. En turnen tuurlijk wel, en lenig wordt je vanzelf hoor. Is kwestie van trainen... mischien over een paar jaar zit je al in de topsport ( kan allemaal).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:54

ik ken het, iedereen doet het al vanaf jongs af aan, kom jij daar als leek Clown maar in januari neem ik toch de brutale stap om te gaan boksen, en wie t niet aanstaat dat ik oud ben krijgt gelijk al een ram Clown geintje he Huilen van het lachen

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:45

Als je het mij vraagt, dan is er niks geks aan? Lachen Negentien is juist de ideale leeftijd om iets nieuws te leren: je bent jong én volwassen. Alles pak je nu heel snel op.

Het aantal sporten dat ik heb gedaan, is bij lange na niet op twee handen te tellen! *LOL* Als er weer iets nieuws op mijn pad kwam, dan wisselde ik van sport. Op naar de volgende uitdaging! Soms stapte ik al na een half jaar over, andere sporten gingen een paar jaar mee.

Zo heb ik de afgelopen twee jaar een nieuwe sport geprobeerd (aikido), twee oude sporten opgepakt (spinning, dansen) en een oude hobby opgepakt (gitaar). Ze bevallen me erg goed! Haha!

Je bent zo oud als dat je je voelt. Knipoog Met een positieve, enthousiaste, open instelling heb je zo je draai gevonden op de nieuwe sportschool.
Laatst bijgewerkt door Snader op 29-12-08 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:00

Jellie schreef:
Haha! ik dacht dat je minstens 60 was.. hihi te oud...

T is net waar je interesse naar uitgaat. Wil je liever een teamsport (ballen) of iets individueels.
Zwemmen, roeien... er is zoveel leuks te bedenken Lachen

Jaa inderdaad, hou je van ballen ? ROFL
Kun je eens langs de mannen kleedkamer lopen..

Hahha nee geintje hoor Clown
Misschien is zwemmen wel wat ja.
Geeft een heerlijke oppepper..
Dan kun je én wat met ballen doen, en vocht ROFL
Omg. ik ben vekeerd bezig hé?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:05

Hoi, jeetje ik voel me bijna een omaatje door je verhaal. Ik ben 37 jaar en 5 jaar geleden begonnen met paardrijden. Gewoon helemaal alleen een manege binnengestapt en daar ging ik dan. Zit er ook over te denken om nog wat te doen, al loop ik soms ook hard. Succes
ps. Wil bijv graag eens een skiles nemen, nog noot gedaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:03

Aangezien ik alles behalve paardrijden na een half jaar zat ben, ben ik al vaak begonnen met een sport na mijn 19e Clown

Lopen, boksen, steppen, dansen, fitness, zwemmen, ...

Niks aan wel leuk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:12

Gewoon doen zal ik zeggen.
Doordat je al sport zal ik zeker niet zo druk maken over conditie of leningheid. Al is altijd wel verstandig om rustig op te bouwen om blesures te verkomen.

maar voor rest zal ik zeggen gewoon doen, wordt zeker erg leuk. Weetje al wat voor sport je leuk lijkt, een teams sport of solo en echt fantiek of just for the fun ?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:37

Ik ken het gevoel wel... Ik heb vroeger, van mijn 4jaar tot mijn 12de, altijd redelijk intensief geturnd. Het laatste jaar ook op voorbereidend wedstrijd niveau. Ik zou dat nu super graag terug opnemen, maar als ik zo op internet rondsurf.... Ofwel zijn er enkel groepen voor -18jarigen, ofwel is er ook nog een 'volwassenen'groep, waar dan een uitleg bijstaat die eerder gericht is op 65+ers (lange opwarming om alle stramme gewrichten los te krijgen, geen toestellen, vooral gericht op wat gerek en gestrek om wat soepel te blijven). Met mijn 21 jaren val ik blijkbaar overal zo wat uit de boot. Ik heb trouwens ook geen zin om in een turngroep met allemaal 40/50+ers te komen....

Eén club heb ik gevonden, die een groep 'studentengym' hebben... Misschien dat dat toch mogelijkheden kan bieden.. Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:41

Meid je bent nooit te oud om te leren Tong uitsteken
Zelf ben ik op 29ste begonnen met een nieuwe sport en ik vind het keileuk Nagelbijten / Gniffelen en ben erg gemotiveerd Haha!
Dus doen wat je hart je ingeeft en angsten overboord knallen