Qbuzz,, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Qbuzz,, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 18:56

Rianne_ schreef:
Ik vind Qbuzz helemaal niks.

Heb er nu één week mee gereisd, en in die week heb ik een storing meegemaakt waardoor we niet verder konden met de bus & moesten wachten op de bus die een halfuur later kwam. Ook was er een bus om 11 uur niet op komen dagen, toen die van 12 uur wel kwam was er een jongen die boos naar Qbuzz belde. Zij vertelde hem dat er niet genoeg bussen waren en dat onze lijn op Amersfoort(?) was ingezet. Er moest dan weer een andere bus voor ons komen, maar die kwam dus niet. Toen die jongen haar vroeg waar die bus dan was, had ze gezegt dat ze te weinig bussen hadden.. Ja, dat kan best maar ze moeten het natuurlijk wel goed regelen!

Ook was er een chauffeur die een collega vroeg wat ie met ons moest doen, aangezien onze lijn niet meer in het boekje stond. Verward Verder rijd de bus ook niet meer tot school waardoor je 10 minuten moet lopen..

Geef mij arriva maar terug!

ja idd.. lang leve arriva...!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:40

NaNi schreef:
Dat schuine bij uitstappen, hadden de nieuwere RET bussen in Rotterdam ook al een poos, inderdaad wel grappig...

Ik schrok me toen kapot en dook voorover de bus uit Huilen van het lachen

Vind het wel grappig al dat gemopper om Qbuzz, kan me nog moppertopics om Arriva herinneren om dezelfde redene Clown

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:23

Unwritten schreef:
NaNi schreef:
Dat schuine bij uitstappen, hadden de nieuwere RET bussen in Rotterdam ook al een poos, inderdaad wel grappig...

Ik schrok me toen kapot en dook voorover de bus uit Huilen van het lachen
Vind het wel grappig al dat gemopper om Qbuzz, kan me nog moppertopics om Arriva herinneren om dezelfde redene Clown

Huilen van het lachen Dat had ik dus van de week in zo'n Qbuzz... Had verder niks met de bus te maken hoor, ik was vergeten dat ik op een 'verhoogje' zat en dus kukelde ik languit het gangpad in toen ik uit wilde stappen Huilen van het lachen

Arriva ben ik trouwens ook niet gelukkig mee, die hebben me al meerdere keren laten staan bij de bushalte...
Conclusie: Ik heb gewoon een hekel aan het ov in het algemeen Tong uitsteken

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:53

Connexion kan even goed zo zijn als jij nu beschreef, Je kan de centrale niet of nauwelijks bereiken. Heb ook zat bij de halte gestaan dat ik een half uur heb staan wachten.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:04

Suuszels schreef:
Ik vind het wel heel irritant dat de deur naar rechts openschuift, ik loop er steeds bijna tegenaan Clown

Haha! Ik moet er ook nog aan wennen. Huilen van het lachen

Ik vind de Qbuzz beter dan de connexxion, veel meegemaakt met de connexxion dat ze totaal niet vriendelijk waren etc etc. En bij Qbuzz nog geen last van gehad. De stoelen zitten ook wel beter.
En ja hij komt optijd connexxion kwam dat niet altijd!
Dit is bij mij zo he. Schijnheilig

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:40

Vind ik wel typisch, want (bijna) alle chauffeurs van de qbuzz komen linea recta uit een connexxionbus zetten...

Bij connexxion is de servicedesk idd ook niet te bereiken, stond een keer om kwart over 7 op een bus te wachten die niet kwam, ging ik bellen *wij gaan pas om acht uur open* Boos!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 19:52

NaNi schreef:
Vind ik wel typisch, want (bijna) alle chauffeurs van de qbuzz komen linea recta uit een connexxionbus zetten...

Bij connexxion is de servicedesk idd ook niet te bereiken, stond een keer om kwart over 7 op een bus te wachten die niet kwam, ging ik bellen *wij gaan pas om acht uur open* Boos!

Sjonge,, Scheve mond

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:59

Ik baal van de nieuwe dienstregeling, mede mogelijk gemaakt door de QBuzz. Ik reis veel van Heerenveen naar Leek, maar QBuzz heeft de hele lijn 100 geschrapt waardoor ik in Drachten strand en vandaaruit is er géén fatsoenlijke aansluiting op de bus die naar Groningen rijdt en aan de snelweg stopt. Nee, ik ben er niet blij mee en een verbetering is het alles behalve!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:02

Muzefee schreef:
Ik baal van de nieuwe dienstregeling, mede mogelijk gemaakt door de QBuzz. Ik reis veel van Heerenveen naar Leek, maar QBuzz heeft de hele lijn 100 geschrapt waardoor ik in Drachten strand en vandaaruit is er géén fatsoenlijke aansluiting op de bus die naar Groningen rijdt en aan de snelweg stopt. Nee, ik ben er niet blij mee en een verbetering is het alles behalve!

dat is echt bagger...
ik ben ook niet blij met de Qbuzz.. heeft me tot nu toe alleen maar problemen bezorgd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:19

Toch zijn het exact dezelfde chauffeurs als op de connexxion eerst, dus net zo vriendelijk Ja

Ik had ook een Qtje vandaag, bekende chauffeur, keurig op tijd. Ben niet slecht te spreken, genoeg beenruimte (ben maar klein Clown ) en de bus rook nog heerlijk nieuw Ja

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:32

Muzefee schreef:

Dat is inderdaad het énige balen aan de nieuwe dienstregeling, dat de 100 er niet meer is. Maar de 304 rijdt in dezelfde route tussen Drachten en Groningen en gaat overdag 2 keer per uur. Dus zou je hooguit een halfuur moeten wachten. En in de spits heb je nog extra bussen. Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:34

Plien91 schreef:
Muzefee schreef:

Dat is inderdaad het énige balen aan de nieuwe dienstregeling, dat de 100 er niet meer is. Maar de 304 rijdt in dezelfde route tussen Drachten en Groningen en gaat overdag 2 keer per uur. Dus zou je hooguit een halfuur moeten wachten. En in de spits heb je nog extra bussen. Lachen

Noujah, in de spits reis ik niet en ik vertik het een half uur te wachten. Knipoog Zulke dingen behoren ze gewoon beter aan te sluiten, er sluit niks aan op die bus. Het hoort gewoon niet dat een hele lijn wegvalt.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:35

Is dat echt zo, dat de chauffeurs zijn overgenomen van Connexxion naar Qbuzz?

Want ik zit namelijk elke dag MINIMAAL in zes bussen per dag, dus dan zou ik ze toch wel moeten herkennen dacht ik..
Ik reis (even denken) met lijn 1, 5, 51, 62 en 12 die zijn allemaal van connexxion en van Qbuzz reis ik met de 10, 13, 14 en 310.

En ik heb echt het idee dat ze bij Qbuzz allemaal nieuw zijn in Friesland. Ze moesten de eerste dagen nog leren omgaan met
het afstempelen, en er was elke reis een begeleider bij die ondersteunde bij het insturen bij haltes en het leren omgaan met de speciale
stoplichten etc voor de bussen Lachen

edit; en deze van Qbuzz zijn echt veeel en veeel vriendelijker van connexxion haha die zijn bijna altijd chaggerijnig
Laatst bijgewerkt door Elmira op 30-12-08 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:35

Hier de lijnen in Krimpen hebben voor mij in ieder geval een paar bekende gezichten Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:37

Unwritten schreef:
Hier de lijnen in Krimpen hebben voor mij in ieder geval een paar bekende gezichten Lachen

kan idd per regio verschillen natuurlijk Ja