geef jij altijd eerlijk antwoord op de vraag 'hoe gaat het?'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy_x

Re: geef jij altijd eerlijk antwoord op de vraag 'hoe gaat het?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:19

tegen niet echt vrienden of geen vrienden zeg ik altijd dat het goed gaat, net als tegen familie...anders gaat iedereen vragen wat er is en ik vind niet dat zij dat allemaal hoeven te weten.
tegen mn vrienden zeg ik meestal wel waar het op slaat...maar ook niet altijd omdat ik als ik me poedersuiker voel niet over wil komen als 'zielig'...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:21

Hangt inderdaad af tegen wie het is. Tegen m'n beste vriendinnen & vriend gooi ik het er bijna altijd onmiddellijk uit wat er scheelt. (Ook zonder dat ze het vragen, ik weet immers dat ik het bij hen kwijt kan) Maar bij iemand die ik minder goed ken hou ik het op 'goed', 'bwaa', 'redelijk' enz. En ze moeten ook niet gaan doorvragen als ik 'redelijk' zeg, want dan krijg ik het echt enorm op m'n heupen. Ik weet sowieso dat ze dat dan alleen uit verplichting vragen en niet omdat ze me echt willen helpen.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:23

Ligt er maar net aan tegen wie. Tegen mensen die ik wat beter ken ben ik meestal wel eerlijk Ja

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:26

Ik zeg tegen vrienden gewoon hoe het echt met me gaat, en tegen andere mensen zeg ik altijd dat het goed gaat Ja.
Dat doe ik gewoon standaard eigenlijk. Heb zelfs een keer gehad dat het eigenlijk een beetje "mwah" ging en toen vroeg een vriendin van hoe het ging. En toen zei ik gewoon "goed", terwijl ik dat helemaal niet zo wou zeggen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:27

Sjolvir schreef:
En doorgaans wordt de vraag alleen uit beleefdheid gesteld en niet omdat men oprecht geintresseerd is je welzijn.

Sorry, maar dat vind ik dus verre van beleefd. Als je niet in me geïnteresseerd bent, vraag het dan maar niet. Dat vind ik wel zo beleefd. Altijd die flauwekul....

Overigens betekend het feit dat ik antwoord met dat het niet goed of niet lekker gaat lang niet altijd dat ik dan ga vertellen over hoe of wat of dat dan daar over gepraat moet worden. Het kan soms ook gewoon een vaststelling van het feit zijn, waarop gereageerd word met "vervelend voor je" waarna we gewoon weer verder gaan met de dagelijkse dingen, zonder uitleg of wat dan ook. Als ze wel vragen hoe of wat geef ik zelf ook weleens aan dat het gewoon niet zo lekker gaat. Punt. Dat hangt dus van de situatie, de persoon en de omgeving af.
Maar ik ga tegenwoordig niet meer zeggen dat het goed gaat terwijl het niet meer goed gaat, altijd maar die schone schijn.......

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:29

Ik zeg altijd dat het goed gaat, ookal gaat het de laatste paar maanden steeds slechter. heb totaal geen behoefte om zoiets steeds weer uit te gaan leggen terwijl het mensen idd vaak niet eens interesseerd.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:30

Tellie schreef:
Ligt er net aan wie het vraagt en of zin heb in een 'wat is er dan aan de hand'-vraag.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:31

zeg altijd: niet alles, maar t meeste wel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:31

Lalidan schreef:
Sjolvir schreef:
En doorgaans wordt de vraag alleen uit beleefdheid gesteld en niet omdat men oprecht geintresseerd is je welzijn.

Sorry, maar dat vind ik dus verre van beleefd. Als je niet in me geïnteresseerd bent, vraag het dan maar niet. Dat vind ik wel zo beleefd. Altijd die flauwekul....

[/quote]

Ach, het is vaak de standaard opening voor een gesprek he....
Om zo maar met de deur in huis te vallen en je gesprek te beginnen is ook weer wat onbeleefd misschien.

Ik vind het overigens afhankelijk van wie het vraagt en of het idd iemand is die daadwerkelijk interesse toont. Er zijn maar zeer weinig mensen die ik eerlijk antwoord geef op de vraag hoe het met me is. Meestal antwoord ik met een standaard:"ja, goed hoor" en ga verder met het gesprek.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:47

Ik zeg bijna álijd dat het wel goed gaat, of "ja 't gaat wel Knipoog "
Ookal gaat het slecht, ik ben al bijna 4 jaar ziek en om nu elke keer te zeggen en uit te leggen waarom het slecht gaat Koe Is voor mij niet fijn, en voor de ander ook niet.. voel me soms echt zo'n zeurpiet ofzo Clown
En vaak vragen mensen alleen hoe het gaat, en verder niets.. in zo'n gesprek heb ik sowieso geen zin.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:51

Oef, ik haaat dat dus he, van die mensen die je heel vaagjes kent. Kom je ze tegen met uitgaan: Heeee! Alles goed? Niet dat ze dan luisteren naar je antwoord ofzo hoor. Heb ooit keer geantwoord (met een grote glimlach op mijn gezicht): Slecht! En met jou? Antwoord: Ja met mij gaat t ook goed! Nou spreek je, doei! .... Dan denk ik echt bij mezelf: Vraag het dan gewoon niet Boos!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:01

Nee, ik geef niet altijd eerlijk antwoord. Als ik daar geen behoefte aan heb, schat ik meestal in in hoeverre degene zal doorvragen als ik een ontwijkend antwoord geef. Ik ben heel goed in antwoorden verzinnen die niet liegen, maar die ook niks zeggen...

Andersom sta ik trouwens wel altijd open voor eerlijk antwoord op de vraag en zal zo nodig ook doorvragen. Ik vraag het ook niet als ik geen tijd/zin heb om naar het antwoord te luisteren.

@Mloes - Ik heb vaak met dat soort mensen dat ik zélf helemaal geen behoefte heb om iets met ze te bespreken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:16

Mloes schreef:
Oef, ik haaat dat dus he, van die mensen die je heel vaagjes kent. Kom je ze tegen met uitgaan: Heeee! Alles goed? Niet dat ze dan luisteren naar je antwoord ofzo hoor. Heb ooit keer geantwoord (met een grote glimlach op mijn gezicht): Slecht! En met jou? Antwoord: Ja met mij gaat t ook goed! Nou spreek je, doei! .... Dan denk ik echt bij mezelf: Vraag het dan gewoon niet Boos!

ik had ooit een hele mooie gehoord ik weet 'm alleen niet meer precies maar 't was iets in de trand van alleen je échte vrienden wachten op je antwoord bij de vraag hoe het gaat. daar kwam het iig op neer.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:19

luf_horses schreef:
nee bij mij is het standaard antwoord bijna altijd: goed, met jou?? maar veel mensen stellen die vraag ook niet omdat het hun wat boeit, maar omdat het een gewoonte is volgens mij.

ja dat doe ik ook Tong uitsteken

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:22

Meestal vragen ze "alles goed", en dan antwoord ik altijd ja, of gaat wel. Ook al ben ik verschrikkelijk verdrietig en gaat niets goed. Ik zeg altijd ja. Meestal komen ze er gedurende het gesprek wel achter, zie je gewoon aan hoe en wat ik typ.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:23

haha op de vraag alles goed antwoord ik altijd nee, 3 fout ofzo Haha!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:25

Ik zeg altijd standaard; Goed hoor, met jou?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:26

Ja, want goed is altijd mijn eerlijke antwoord Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:28

Ligt eraan wie het vraagt.. Over het algemeen zeg ik altijd wel dat het goed gaat enja, soms óók tegen mijn vrienden als het even wat minder gaat. Iedereen heeft wel eens een dipje en over het algemeen duren die (bij mij) niet zolang.
Zoals ook al is gezegd, het is vaak gewoon een vraag uit beleefdheid dan uit interesse.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:33

De automatische piloot staat op: Jaa, met jou? En als ik dank met goeie vrienden praat komt er als ik me niet goed voel achteraan: 'Nee eigenlijk helemaal niet, ik ....'
Stomme vraag is het, rare gewoonte Clown

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:42

Meestal is het gewoon, ja goed en hoe is het met jou? Maar bij een enkeling ben ik wel eerlijk, mits er niet teveel andere personen bij zijn.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:43

Sjolvir schreef:
Volgens mij is het de bedoeling dat je gewoon zegt, goed en met jou?
Mijn standaard antwoord is dan ook: Ja, goed! en met jou?
Heb zelfs gepresteerd te zeggen dat het fantastisch ging, toen ik met longontsteking ergens lag te verpieteren.
Mensen willen niet horen, dat je je (*&%$ voelt.

helemaal mee eens Ja

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:43

Niet altijd.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:45

Meestal wel ja. Ik baseer mijn gespreksonderwerp daar heel vaak op Tong uitsteken Maar soms, als ik echt in een poedersuiker bui ben, dan zeg ik gewoon dat het goed gaat, behalve tegen mijn echte vriendinnen, daar ben ik altijd eerlijk tegen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:45

Uit beleefdheid zeg ik tegen vreemden altijd 'goed'. Maar mijn vrienden hebben het snel genoeg door als ik me niet goed voel Knipoog