Amburtjoz schreef:Niet iedereen kiest er zelf voor, denk ik.
tuurlijk wel. Je kunt er ook voor kiezen naar een afkickkliniek te gaan, een baan te zoeken, een huis te vinden, en een normaal leven te leiden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Amburtjoz schreef:Niet iedereen kiest er zelf voor, denk ik.
KiWiKo schreef:ach er zijn ook hele lieve zwervers hoor, die graag dat kopje koffie aannemen........ of dat broodje.......
je moet niet vergeten dat veel zwervers ook psygische problemen hebben........niet allemaal is aan de drank of drugs
maar hij staat er niet meer
Ja, er zijn instanties waar je terecht kunt, maar wat als je daar geweigerd wordt?
een hele lange grijze baard, altijd 3 mutsen op zomer en winter 
Sok schreef:Een poosje geleden was er een kerel die vroeg of ik misschien een euro voor 'm had voor het slaaphuis. Sorry, nee, het slaaphuis is gratis. En toen werd ik me toch een partij uitgescholden!Ik kon kanker krijgen en ik was een vieze prutsmuts en blabla! Alleen omdat ik 'm geen geld wilde geven!
Dat had een medebewoner uit de crisisopvang me destijds uitgelegd.
de meeste mensen lopen ze voorbij zonder ze een blik waardig te gunnen, en dat vind ik niet kunnen.. het zijn ook gewoon mensen.. Mystica schreef:Ja, er zijn instanties waar je terecht kunt, maar wat als je daar geweigerd wordt?
Gebeurd vaak genoeg.

En daarvan hoeft hij nieteens de slaapplaats en het eten te betalen hoor. Kan je gewoon uitgeven aan dope en drank 

odetteke schreef:Er bestaat een speciale zwerversuitkering... kan per week opgehaald worden. Het is dacht ik iets van 60 euro per week.
das een vetpot

Blondie_ schreef:Er wordt hier wel heel makkelijk gepraat dat iedereen er zelf voor kiest. Praktisch is dat niet zo. In Nederland heb je veel mogelijkheden maar een paradijs is het zeker niet.
Ze kunnen vaak geen andere kant op.
Ik geef ze vaak een paar euro of wat te eten. Ligt er wel aan welke zwerver, maar de meesten zijn heel fatsoendelijk.
Dat vind ik nog wel goed. Maar een zwerver zo los geld geven zou ik denk ik niet zo snel doen. marielleaartsen schreef:ik gaf vroeger altijd wel aan een man in de stad hier,
hoor ik achteraf dat die gewoon miljonair is en zelf voor dit leven kiest...
[/quote]
Genoeg reintegratieprojecten waar je kan beginnen voor bij wijze van spreke 2 ochtenden per week, en ook genoeg plaatsen waar je begeleid kan wonen. Eis is dan wel dat je op komt dagen op je afspraken, niet steeds straalbezopen of high bent, je niet elke cent die je maar binnen krijgt zo snel mogelijk verbrast, je openheid van zaken geeft, bereid bent te stoppen met criminele activiteiten: kortom, dat je gemotiveerd bent. En daar ontbreekt het "weleens" aan
trustHim schreef:Er zullen er misschien zijn die "er voor kiezen" maar er zijn er nog veel meer die helaas niet anders hebben.

odetteke schreef:trustHim schreef:Er zullen er misschien zijn die "er voor kiezen" maar er zijn er nog veel meer die helaas niet anders hebben.
Nouja, die kiezen er dan voor om niets aan hun situatie te veranderen
Wat wel echt triest is, zijn de uitgeprocedeerde asielzoekers. Die hebben geen recht op een betaalde slaapplaats en maaltijd.
Zolang gemeenten weigeren om ze terug te sturen en ze illegaal laten blijven, worden ook die mensen gewoon verzorgd.
Mystica schreef:Jawel hoorZolang gemeenten weigeren om ze terug te sturen en ze illegaal laten blijven, worden ook die mensen gewoon verzorgd.
Het enige nadeel is dat cjib boete's hier niet in meegenomen kunnen worden. Als je daar dan een paar ton hebt staan kan je het idd wel vergeten