daNiielle_ schreef:Hoe moeilijk het ook allemaal is, je kunt niet zomaar weglopen.
Waarom niet? En dan bedoel ik niet echt weglopen maar afstand nemen van de situatie door eventueel deels zelfstandig te gaan wonen...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
daNiielle_ schreef:Hoe moeilijk het ook allemaal is, je kunt niet zomaar weglopen.
BraveSpots schreef:daNiielle_ schreef:Hoe moeilijk het ook allemaal is, je kunt niet zomaar weglopen.
Waarom niet? En dan bedoel ik niet echt weglopen maar afstand nemen van de situatie door eventueel deels zelfstandig te gaan wonen...

ik hield het niet meer en ben toen ik 19 was meteen weggegaan. had 1 klein zolderkamertje ergens, moest alles delen, lening bij IBG en me drie slagen in de rondte werken, ging uit met 5 gulden.. maar ik was zó opgelucht. Ik kon eindelijk een eigen leven leiden, mijzelf ontdekken, wie ik was, wat ik wilde. Mijn leven draaide niet meer om de problemen van een ouder.daNiielle_ schreef:Ze gaf zelf aan dat zelfstandig wonen financieel niet te redden viel, toch?
Natuurlijk kun je weglopen, maar de problemen zullen toch in je hoofd blijven zitten. Bij mij tenminste wel.
Ik zou er niet mee kunnen leven, dat ik wéét dat wanneer ik naar mijn ouders kom, dat de problemen weer terug zijn.
Zolang zij thuis woont, kan je in elk geval niet weglopen. En hoe was je van plan dit in de toekomst te doen? Iedere keer maar weer weggaan, wanneer er een probleem op je pad komt?
Ik weet wel dat dit misschien net iets anders is, maar dit is even een vergelijking.
). 
Ook het persoontje,, en dan dat vreselijke nummer, staat er: Kenmerk: *Nummer*,, alleen in het verslag staan namen
wordt daar zo pissig van. De tender heeft toen jeugdzorg geadviseert omdat ze daar natuurlijk meer ervaring hebben met jongeren, maar daar heb ik het gevoel dat ze me als een kind van 12 behandelen. Bij de tender wordt je gewoon als volwassen behandeld, minder als je ouders natuurlijk maar wordt er toch naar je gekeken als iemand van 17. Die ook best mee mag en kan praten, en dat wordt gezegd dat dat goed van mij is dat ik dat wil en kan. En bij jeugdzorg gaat alles via m'n ouders, ben blij dat m'n ouders mij die brief ook door laten lezen. Dat ik dan vervolgens zo boos wordt, zegt toch wel iets? Ben gewoon zo geflipt ben tegen m'n moeder gaan schreeuwen (waar ik nu spijt van heb) van; IK GA NIET NAAR DIE JEUGDZORG HEEN, IK HOU ME MOND ANDERS STIJF EN STIJF DICHT ZE KRIJGEN GEEN WOORD UIT ME!! m'n meoder kan er ook niks aan doen, en ze bedoelt het goed. Daarom heb ik er nu ook zo'n spijt van, mjah waar komt die woede in mij vandaan? Ik denk odmat ze me daar zo als 'kind' behandelen, terwjil ik dus bij de tender heel anders gewend ben. Daar heb ik m'n eigen contactpersoon met wie ik het goed kan vinden, kan met haar over heel andere dingen ook praten. En zij geeft mij ook het gevoel dat ik dingen wél kan, dat ik wél kan plannen. Ze legt mij uit hoe m'n ouders denken en dit begrijp ik volkomen. Soms staat ze met open mond te kijken hoe goed ik me kan inleven in m'n ouders. En ik heb gewoon het gevoel dat ik daar wel serieus wordt genomen.. 
Hoe kan ik dan goed hulp van hun accepteren..??
Dat vond ik toch wel fijn om te horen, m'n huisarts vond ook dat ik erg goed nadacht en al erg volwassen.. Maar volwassen nadenken en je als een volwassene gedragen is toch wel anders
*Bv. kwa dingen die je moet doen enzo*
) een badjas aangetrokken en ben gaan slapen. Heb nog nooit zo'n slechte nacht gehad 
Naakt, en haren onder de shampoo..
Ik sputterde dus tegen, ga zo de straat tog niet op!? En zei dus van dat ik eerst m'n haar uit wou spoelen en ff wat kleren aan wou trekken. Zegt die dat ik de hond maar gewoon naakt uit moest laten? Njah k dus helemaal verbijsterd, wist niet wat ik moest doen. Uiteindelijk na heel wat gebek en geschreeuw (en een vader die steeds kwader werd, waar ik echt doodsbang van ben) utieindelijk toch gelukt dat ik eerst mogt uitspoelen en drogne. Heb het nog nooit zo snel kunnen doen, bang als ik was 
Van t zomer willen ze eindelijk m'n kamer op zolder maken.. en dan geeft dat weer hoop dat het goed gaat etc. En als die eenmaal af is wil ik ook best (proberen) om het wat langer uit te houden. Uit respect voor m'n ouders dat ze toch een nieuwe kamer voor me maken enzo. Maar als het elke keer zo gaat, wat dus het geval is dan wordt dat voor mij knap lastig..
Dat geeft gewoon alleen al zo'n 'fijn' gevoel dat iemand naar je luistert enzo oké er luisteren wel veel mensen naar me mjah k weet ik heb het gevoel dat ik hun dan soms te veel tot last ben ofzo, en gisteravond zakte ik ook even in een. Lekkere nummers luisteren op m'n mobiel enzo,, heb toch wel even weer ff tranen gehad.
Dat zei ze toen ik 12 was, toen een ehle tijd nooit meer en nu begint ze er weer mee. Gewoon van die kleine kinder achtige dingen.