Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:51

Wij zijn 8 jaar samen, zijn getrouwd om meerdere redenen.
Gewoon zekerheid. man en vrouw, straks voor de kids.
En voor mijn schoonmama, die wilden we er perse bij hebben.
Omdat ze juist nu zo slecht is.

Ik heb een geweldige dag gehad. maar het was zo voorbij..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:54

Apple schreef:
De droom om later te trouwen heb ik nooit gehad. Ik ben dan dus ook niet getrouwd. Trouwen voegt voor mij niets toe aan een relatie.

Hé, dat was mijn tekst! *LOL*

Maar idd, die droom heb ik dus ook nooit gehad. Voor mij voegt het ook niets toe. Het is 'makkelijk' wanneer er kinderen komen, dat die dan automatisch door de man erkend zijn. Maar ook dat hoeft voor mij niet, want kinderen wil ik ook niet. Om alles goed geregeld te hebben (bijvoorbeeld als je samen een huis koopt) is een geregistreerd partnerschap voor mij voldoende. Trouwen (en dan al helemaal met alles erop en eraan - jurk, groot feest etc.) is niets voor mij.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:43

Ik ben 13 jaar samen met mijn man waarvan 11 jaar getrouwd. Wij zijn getrouwd omdat we veel van elkaar houden en het graag wilden en dat officiele "gedoe" voor ons wel een toegevoegde waarde heeft. Ik vindt het leuk om zijn naam te dragen. En zekerheid heb je nooit dus daarvoor hebben we het niet gedaan. Kinderen kunnen erkend worden. Een jurk kan ik vaker dragen. Maar het feit dat hij de mijne is en ik de zijne en we samen 'Officeel" erkend worden als man en vrouw vindt ik wel fijn.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:23

Ik ga 29 mei 2009 trouwen met mijn allerliefste vriend (euhm verloofde nu dus Knipoog )

Trouwen is voor mij de kroon op mn relatie, het toetje na de maaltijd, de kers op de slagroom.
Ik wil aan iedereen die mij lief is laten zien hoeveel wij van elkaar houden, en dat wij definitief
een verbintenis met elkaar aangaan.

Tuurlijk veranderd er in praktisch opzicht niet veel, alleen dat ik zijn naam ga dragen. Maar het
gevoel erbij, dat is voor mij de reden dat ik wil trouwen.
Ook trouwen wij voor de kerk, extra bijzonder vind ik dat, dat ons huwelijk, onze liefde en onze relatie
wordt ingezegend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:48

Als ik ooit zou gaan trouwen, dan zou dat alleen zijn als ik zwanger ben en het makkelijker is, anders niet... Hecht er eigenlijk geen waarde aan Lachen

Sammie

Re: Wat is jou reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:25

jwbokt schreef:
allemaal onzin! trouwen is nergens voor nodig;

Helaas is het nog steeds zo dat er aan trouwen ook belastingtechnische voordelen zitten. Iets dat met partnerschap een stuk moeilijker en ingewikkelder voor elkaar te krijgen is.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:49

Het is niet echt nodig, maar vind het wel een super mooi gebaar.

Ben nu bijna 18, maar zou nu al met m'n vriendje willen trouwen Haha! .

Tatiane

Re: Wat is jou reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:49

Sammie schreef:
jwbokt schreef:
allemaal onzin! trouwen is nergens voor nodig;

Helaas is het nog steeds zo dat er aan trouwen ook belastingtechnische voordelen zitten. Iets dat met partnerschap een stuk moeilijker en ingewikkelder voor elkaar te krijgen is.

In België nochtans niet meer geloof ik... De voordelen die je vroeger belastingstechnisch kon genieten, gelden nu ook voor koppels die wettelijk samenwonen. Vroeger waren er behoorlijk veel voordelen aan het huwelijk, maar ondertussen zijn daar al veel veranderingen in gekomen. Denk maar aan vruchtgebruik van huis als één van beide sterft. Vroeger kreeg de partner dat enkel als ze gehuwd waren, anders ging het naar de familie. Nu krijgt ook de wettelijk samenwonende het vruchtgebruik bij overlijden.. Minpuntje daarbij is wel dat je als wettelijk samenwonende nog steeds onterft kan worden door je partner, als gehuwde kan dat niet.

Waar het wel een groot voordeel is (in België allesinds), is als één van de twee sterft. Zonder huwelijk ook geen overlevingspensioen voor de overlevende...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:17

Ik wil trouwen om het trouwen! Liefst volgend jaar al maar we moeten nog even sparen!
Ik wil echt een droombruiloft!
Een prachtige jurk, een gaaf feest, mooie taart! alles er op en er aan.
Dat isvoor mij de enige reden Haha!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:31

Ik hoef neit perse te trouwen.
Maar als ik een vriend heb waar het veel voor betekend, dan zou ik het doen Lachen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:46

Het begint bij mij ook erg te kriebelen om te trouwen! Lachen Zeker nu mijn goede vriendin ten huwelijk is gevraagd door haar vriend, samen hebben we al wat uren op msn doorgebracht op zoek naar dé trouwjurk.

Ik wil trouwen omdat dit voor mij een logische stap is in onze relatie, omdat ik mijn vriend doodgraag zie en ik dit met iedereen wil delen dmv een feest!Ik wil ook heel graag de naam van mijn vriend dragen en ik heb altijd gezegt dat ik graag wil trouwen voor we aan kinderen beginnen.

Bij mijn trouw stel ik me uiteraard de hele boedel erbij.... Prachtige jurk,sluier, mijn vader die me naar het altaar brengt en 'afgeeft' aan mijn vriend, een groot feest voor al onze familie en beste vrienden en natuurlijk nadien op huwelijksreis Pling
Aangezien mijn vriend volop in het boerenleven zit en ik reeds een trouw heb meegemaakt van een vriend van hem vrees ik dat mij hetzelfde staat te wachten... Cool

Die mensen hadden een limo gehuurd en wij hadden onze tractors opgeblonken Haha! Resultaat was dus dat de limo verzet werd en er een grote tractor met prachtig versierde aanhangwagen erachter voor de kerkdeur gezet werd en een hele stoet (ong. 50) tractors rond de kerk stonden Haha! Ach erg vind ik het niet, dat bespaard weer kosten voor het huren van een limo Huilen van het lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:49

Ik heb altijd al de mening gehad dat trouwen niets voor mij is. Inderdaad, het houden van aan elkaar verklaren, maar dat doe je zonder trouwen ook wel. Daarvoor heb ik geen papiertje nodig. Het gaat mij niet om het trouwen. Ik vind het maar niks. Te veel aandacht, te veel geld. Mwa, ben er gewoon niet zo van. Maar dat ene papiertje maakt wel alles een stuk makkelijker. Denk aan kinderen, je moet zo veel regelen als je niet bent getrouwd. Dát zou voor mij een reden zijn om te trouwen. Om alles makkelijker te maken. Maar niet omdat ik het een keer meegemaakt moet hebben ofzo. Nah.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:51

Ik heb geen droombruiloft in mijn hoofd! Voor mij hoeft trouwen ook niet persé.. Zou alleen trouwen als die man echt veel geld had Knipoog Nee grapje. Zou alleen trouwen als ik echt dé man van mijn dromen tegen zou komen en we kinderen zouden willen.. Maar dan geen grote bruiloft, eerder op de fiets naar het gemeentehuis Knipoog
Snap natuurlijk wel dat iedereen daar anders over denkt en voor veel mensen heeft het gewoon wel dat beetje toegevoegde waarde! Geloof speelt ook een grote rol en ach.. Als zij daar gelukkig mee zijn Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:10

Destijds ben ik getrouwd omdat ik ontzettend verliefd op mijn vriend was. Pling

Dat is 12 jaar geleden. Ik draag zijn naam niet, ben niet in het wit getrouwd en we hebben, en krijgen, ook geen kinderen.
Het woord "mijn man" krijg ik niet uit mijn strot, het is nl mijn vriend.
Waarom trouwen? Echte liefde Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Antheman op 26-12-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:13

Ik ben het helemaal eens met jwbokt.

Nouja, voorlopig dan, toekomst loopt meestal anders dan dat je vroeger had gewild. Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:23

Ukkiee schreef:
Ik heb altijd al de mening gehad dat trouwen niets voor mij is. Inderdaad, het houden van aan elkaar verklaren, maar dat doe je zonder trouwen ook wel. Daarvoor heb ik geen papiertje nodig. Het gaat mij niet om het trouwen. Ik vind het maar niks. Te veel aandacht, te veel geld. Mwa, ben er gewoon niet zo van. Maar dat ene papiertje maakt wel alles een stuk makkelijker. Denk aan kinderen, je moet zo veel regelen als je niet bent getrouwd. Dát zou voor mij een reden zijn om te trouwen. Om alles makkelijker te maken. Maar niet omdat ik het een keer meegemaakt moet hebben ofzo. Nah.

Dit heb ik dus ook, vind het niet echt iets toevoegen en heb er nooit wat mee gehad, hoef niet zo nodig in een jurk voor iedereen te staan en dan ja te zeggen. Ik laat wel op andere manieren merken dat ik van iemand hou.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:51

Ik zou trouwen, om het idee om mijn liefde 'vast te leggen' in het bijzijn van vrienden en familie..

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:13

Ik vind trouwen echt de grootste onzin.
Heb er helemaal nix mee, gelukkig denkt mn vriend er net zo over Haha!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:35

Ik vind trouwen ook helemaal niks.
Ik weet niet waarom ik dit zo voel maar ik kan mijn vriend ook zo de eeuwige liefde beloven met een ring. Ik hoef hier niet voor te trouwen.

Als ik zou trouwen is het voor het financiele plaatje of voor de kinderen. Ik ga niet trouwen omdat ik me dan "hechter" voel of meer van hem ga houden of wat dan ook.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:40

Wij zijn getrouwd om dat we graag kinderen wilden.Aangezien ik een heel slechte verstandhouding met mijn moeder had(en geen enkel contact meer)Vonden wij het toch fijner omdat op deze manier te doen.Daarnaast nog een keer alles extra laten vasteleggen bij de notaris.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:43

GELD!! Clown

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:49

__Nathalie__ schreef:
Ik wil trouwen om het trouwen! Liefst volgend jaar al maar we moeten nog even sparen!
Ik wil echt een droombruiloft!
Een prachtige jurk, een gaaf feest, mooie taart! alles er op en er aan.
Dat isvoor mij de enige reden Haha!

Jep ik sluit me hier helemaal bij aan!! Haha!
Op zich het trouwen vind ik persoonlijk nergens op slaan, papiertje hebben we al, ring zit ook om mijn vinger en dat we van elkaar houden weten we zonder trouwen ook wel en de rest van de omgeving ook......

Maar de dag.... het feest..... de jurk.... het vervoer.... de foto's...... lijkt me toch wel geweldig!!

Maar ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren eigenlijk. Aangezien dit ook wel heel erg veel geld kost (voor minder doe ik het niet) en we dat dus niet hebben, zal het wel bij dromen blijven Clown

Oh en kinderen hoeven we niet, maar dat zal ook geen reden voor ons zijn om te trouwen

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:55

Het huwelijk is door de Kerk in het leven geroepen om de vrouw volledig te onderwerpen aan de man. Tot in de jaren 80 van vorige eeuw (1980) stond in de wet dat vrouwen gehoorzaamheid verschuldigd waren aan hun man. Boos!
Ook nu nog vinden dit soort praktijken plaats in andere landen, dus het huwelijk heeft voor mij een hele nare bijsmaak. Ik zal dus nooit trouwen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:03

Het vieren van de liefde...
Het symbolisch bekrachtigen van het vertrouwen dat je in elkaar hebt.

Ik wil dus wel graag trouwen, maar heb niks met een show-bruiloft voor de buitenwereld. Maar een mooie jurk, goede locatie, groep familie en beste vrienden, lekker eten en lekker drinken met elkaar. Is toch altijd gezellig?

Het is overigens bewezen dat samenlevingen met tradities en rituelen sterker zijn dan samenlevingen waar dit minder wordt. Als iemand dood gaat neem je ook op een waardige manier afscheid. Waarom dus geen mooi ritueel als twee mensen elkaar gevonden hebben?

Helaas loopt 1 op de 3 huwelijken stuk. Maar dat betekent ook dat 2 op de drie huwelijken stand houden....en dat zijn er dus altijd nog meer. Laten we niet te zwaarmoedig worden. Misschien dat de trouwbelofte mensen op de één of andere manier ook wel door mindere tijden heen helpt. Want het is natuurlijk wel in voor- én tegenspoed.

Gelukkig is iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil. Maar om trouwen af te doen als onzin/geldverspilling vind ik een beetje kort door de bocht, want het betekent (ook juridisch) zeker wel iets.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:09

Schangah schreef:
Het huwelijk is door de Kerk in het leven geroepen om de vrouw volledig te onderwerpen aan de man. Tot in de jaren 80 van vorige eeuw (1980) stond in de wet dat vrouwen gehoorzaamheid verschuldigd waren aan hun man. Boos!
Ook nu nog vinden dit soort praktijken plaats in andere landen, dus het huwelijk heeft voor mij een hele nare bijsmaak. Ik zal dus nooit trouwen.

Ik meen dat in 1982 pas een de Wet "gelijk loon voor gelijke arbeid" in werking is getreden. Er waren dus nog meer dingen toen niet zo goed geregeld. En als je nu hoort dat vrouwen in praktijk nog steeds minder verdienen dan mannen...
Bovendien klopt het niet helemaal wat je zegt... Het huwelijk is ooit ook opgekomen om (jonge) vrouwen te beschermen tegen een te jong moederschap. Het burgerlijk huwelijk staat trouwens ook helemaal los van een kerkelijk huwelijk. Dus dat is door de jaren ook een beetje veranderd. Het "huwelijk" in niet-westerse samenlevingen is niet te vergelijken met het huwelijk dat wij kennen. Dat zijn ook vaak gearrangeerde huwelijken (waarvan nooit bewezen is dat deze gelukkiger of ongelukkiger zijn dan huwelijken uit liefde)