Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Apple schreef:De droom om later te trouwen heb ik nooit gehad. Ik ben dan dus ook niet getrouwd. Trouwen voegt voor mij niets toe aan een relatie.

)
jwbokt schreef:allemaal onzin! trouwen is nergens voor nodig;
. Sammie schreef:jwbokt schreef:allemaal onzin! trouwen is nergens voor nodig;
Helaas is het nog steeds zo dat er aan trouwen ook belastingtechnische voordelen zitten. Iets dat met partnerschap een stuk moeilijker en ingewikkelder voor elkaar te krijgen is.
Zeker nu mijn goede vriendin ten huwelijk is gevraagd door haar vriend, samen hebben we al wat uren op msn doorgebracht op zoek naar dé trouwjurk.
Resultaat was dus dat de limo verzet werd en er een grote tractor met prachtig versierde aanhangwagen erachter voor de kerkdeur gezet werd en een hele stoet (ong. 50) tractors rond de kerk stonden
Ach erg vind ik het niet, dat bespaard weer kosten voor het huren van een limo
Nee grapje. Zou alleen trouwen als ik echt dé man van mijn dromen tegen zou komen en we kinderen zouden willen.. Maar dan geen grote bruiloft, eerder op de fiets naar het gemeentehuis 
Ukkiee schreef:Ik heb altijd al de mening gehad dat trouwen niets voor mij is. Inderdaad, het houden van aan elkaar verklaren, maar dat doe je zonder trouwen ook wel. Daarvoor heb ik geen papiertje nodig. Het gaat mij niet om het trouwen. Ik vind het maar niks. Te veel aandacht, te veel geld. Mwa, ben er gewoon niet zo van. Maar dat ene papiertje maakt wel alles een stuk makkelijker. Denk aan kinderen, je moet zo veel regelen als je niet bent getrouwd. Dát zou voor mij een reden zijn om te trouwen. Om alles makkelijker te maken. Maar niet omdat ik het een keer meegemaakt moet hebben ofzo. Nah.
__Nathalie__ schreef:Ik wil trouwen om het trouwen! Liefst volgend jaar al maar we moeten nog even sparen!
Ik wil echt een droombruiloft!
Een prachtige jurk, een gaaf feest, mooie taart! alles er op en er aan.
Dat isvoor mij de enige reden

Schangah schreef:Het huwelijk is door de Kerk in het leven geroepen om de vrouw volledig te onderwerpen aan de man. Tot in de jaren 80 van vorige eeuw (1980) stond in de wet dat vrouwen gehoorzaamheid verschuldigd waren aan hun man.![]()
Ook nu nog vinden dit soort praktijken plaats in andere landen, dus het huwelijk heeft voor mij een hele nare bijsmaak. Ik zal dus nooit trouwen.