schimmelvorming badkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: schimmelvorming badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:17

Ik werk bij een woningbouwvereniging op de afdeling service en onderhoud en wij doen er wel zeker wat aan hoor Knipoog Het is in de meeste gevallen een ventilatieprobleem. Als je een raam hebt, zet hem dan dagelijks open om goed te ventileren. Verder is verwarmen ook goed (vocht er uit stoken). Rooster in de deur is handig en mechanische ventilatie is natuurlijk altijd goed. Natuurlijke afzuiging werkt niet afdoende (natuurlijk is motorloos en dus gewoon een buis naar het dak, met daarop een kapje, bij wind 'trekt' hij lucht naar buiten) is mijn ervaring.

Wij zijn nog bezig in onze badkamer, maar we hebben ook tegels tot aan het plafond, 2 ramen (die we nu in de winter nooit open hebben Tong uitsteken) en mechanische ventilatie. Nooit last van schimmel Haha!

Als je gaat tegelen/sauzen, dan eerst de schimmel behandelen met een schimmeldbehandelend middel alvorens je met schimmelwerende saus gaat werken. Gebruik tevens kit speciaal voor de badkamer, deze zijn ook schimmelwerend.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:21

Ik ga de bleek ook even proberen, als dat goed werkt is dat een mooie en goedkope oplossing!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 19:24

sans6
ik heb vanmorgen gewoon in plantenspuit gedaan en erop gesprayd en was erg snel weg
heb alleen een turqoise washandje geraakt, die in nu gebatekt Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:34

XoNo schreef:
Ik werk bij een woningbouwvereniging op de afdeling service en onderhoud en wij doen er wel zeker wat aan hoor Knipoog Het is in de meeste gevallen een ventilatieprobleem. Als je een raam hebt, zet hem dan dagelijks open om goed te ventileren. Verder is verwarmen ook goed (vocht er uit stoken). Rooster in de deur is handig en mechanische ventilatie is natuurlijk altijd goed. Natuurlijke afzuiging werkt niet afdoende (natuurlijk is motorloos en dus gewoon een buis naar het dak, met daarop een kapje, bij wind 'trekt' hij lucht naar buiten) is mijn ervaring.

Wij zijn nog bezig in onze badkamer, maar we hebben ook tegels tot aan het plafond, 2 ramen (die we nu in de winter nooit open hebben Tong uitsteken) en mechanische ventilatie. Nooit last van schimmel Haha!

Als je gaat tegelen/sauzen, dan eerst de schimmel behandelen met een schimmeldbehandelend middel alvorens je met schimmelwerende saus gaat werken. Gebruik tevens kit speciaal voor de badkamer, deze zijn ook schimmelwerend.

en wat als je die altijd open hebt staan? En nog schimmel over de helft van het plafond hebt lopen, en aan de bovenkant van de muren?
Doet de woningbouw er dan iets aan? en zo ja, wat precies?
Thanx alvast voor je antwoord Ja

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:55

Het zou wel moeten, maar in de regel wordt het gewoon keer op keer gesausd...altijd de goedkoopste oplossing eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

In bepaalde eindeloze gevallen wordt er besloten om mechanische ventilatie aan te brengen.