_)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE bussen !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olga88

Re: _)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE bussen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:08

Pff, tis ook altijd iets met die bussen. Ik ben ook geen fan van Arriva.
Ik stapte pas in de 157, was geen chauffeur maar de deur was open en er zaten meerdere mensen dus beter dan in de kou wachten. Rijdt ie aan blijkt dat ie opeens is veranderd naar de 152.. en laat die nou net niet door mijn dorp komen. De chauffeur kan dat op z'n minst toch wel ff melden!?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:39

Jemig wat vervelend lijkt me dat zeg! Scheve mond
Ik heb gelukkig nog nooit gehad dat een bus zomaar voorbij gereden is, behalve als die al helemaal propvol zat. (Maar dan schakelen ze ook niet even een extra bus in, nee Nors opkijken)
Heb wel heel vaak met arriva gehad dat die bussen gewoon 10 minuten te vroeg kwamen, en dat ik er dan nog niet stond. Ik maar wachten en wachten. Een uur wachten op de volgende..
Nu is het inderdaad Qbuzz, is ook al een paar keer te vroeg gekomen.

Zucht, ben blij als ik mijn rijbewijs heb.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:56

Ik heb ook geen goede ervaringen met arriva. Wij hebben veel connexion bussen en een aantal arriva lijnen en laat dat nou net mijn bus zijn Clown
Iedere maandag ochtend om 8 uur komt hij niet bij de halte, dit hebben ze een aantal weken volgehouden terwijl ik iedere maandag belde voor een klacht. Hij moest gewoon rijden, wat ik zei klopte niet, ik was vast te laat. Nee, ik stond er al een dikke 10 minuten te wachten met een behoorlijk grote groep studenten. Op het moment rijdt hij wel maar nog steeds gaat hij af en toe niet.
Opzich ben ik niet zo moeilijk want buschauffeurs zijn ook maar mensen en kunnen ook niet overal tegelijk zijn, te laat kan best eens voorkomen maar niet op komen dagen op dezelfde dag voor een aantal weken vind ik schandalig.

Connexion liet me laatst staan midden op de dag aan een drukke weg met een duidelijke halte. Ik stond op de busstrook en hij zag me staan, hij keek me in de ogen aan en reed door. Terwijl ik met mn OV stond te zwaaien. Schandalig. Het drong vast te laat bij het door..

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:43

Het is wel iets met bussen vandaag.. Bij mij was het Connexxion..

Ik stond vandaag op de laatste bus naar huis te wachten (die komt om 20:15 en dat is echt de laatste bus).. komt hij niet.

Wat blijkt volgens mijn collega snijden ze in de avond vaak het stukje industrieterrein af (werk bij ECI daar).

Dus toen moest ik mijn moeder bellen om me te laten ophalen.. Gelijk maar klacht in gediend bij de Connexxion..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:15

Natasjaa schreef:
Klacht is al ingediend, maar wilde dit verhaal Even van me af schrijven, zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt, en hoor
je eigenlijk nog wel iets op je klacht?!

Ik heb eens een klacht ingediend bij Arriva omdat een bus (twaalf uur 's nachts, de laatste ook nog!) gewoon helemaal niet kwam opdagen. En nee, ik had hem echt niet gemist want ik had al 20 minuten staan wachten, op het station, dus ook geen omleiding o.i.d. Een paar dagen later kreeg ik een brief dat ze mijn klacht hadden ontvangen en dat ze het zouden uitzoeken. Ruim twee maanden later had ik nog steeds niets gehoord, dus toen heb ik ze een e-mail gestuurd, maar geen reactie hoor. Nog een paar weken later heb ik ze nog een (boze! Bloos ) e-mail gestuurd. Twee dagen later kreeg ik een brief in huis, dat ze het vervelend vonden maar dat ze niet meer konden achterhalen wat er was misgegaan. Nee, logisch dat dat na bijna 3 maanden niet meer lukt. Nors opkijken Echt een waardeloze afhandeling dus en als ik die boze e-mail niet had gestuurd had ik er nu denk ik nog steeds op gewacht. Slapen Een gratis strippenkaart of tegoedbon was leuk geweest, maar daar hoef je dus niet op te rekenen. Clown

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:15

voordat de buslijnen twee jaar geleden verbeterd zijn, werd ik vrijwel standaard op vrijdag middag door de bussen voorbij gereden.

De bussen reden gewoon TE weinig en waren veel TE vol. Ik stond altijd bij de laatste halte die wageningen uit ging en tja, vol is vol, dus dan werd er gewoon niet gestopt. Het is zelfs op een hoogtepunt gekomen dat ik wel eens door 4 bussen voorbij ben gereden en bijna een uur buiten heb gestaan. Idioot gewoon.

Gelukkig hadden ze dit in de gaten en rijden ze nu voortaan met dubbele bussen en na 4 uur elke 10 minuten. Dus dat probleem is vrijwel volledig opgelost...

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:24

Ik heb het ook een keer gehad bij snowplanet. Pikkedonker daar laatste bus ging om half 12 wij stonden daar met onze snowboards en de hele mikmak te springen en te zwaaien. Bus rijd gewoon door! Heb mijn vader toen maar gebeld om ons op te halen anders kwamen we nooit meer thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:36

sinds kort is mijn route waar ik langs moet verandert.
wacht nu in de kou omdat er geen aansluiting is.(moet van [plaats] naar middle of now where, dan langs spannenburg eerst en dan balk.)daar na een kwartier gelukkig de bus.
zwaar irri gelukkkig wel naast de supermarkt Clown
ook komt de bus soms niet ook zo irri of te vroeg dat je hem mist

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:38

Natasjaa schreef:
Wat ik vandaag toch weer meegemaakt heb, echt niet leuk meer!
Vriendje moest werken vanavond, en ik wilde eigenlijk nog wel even naar Tasja toe,
dus ik besloot met de bus te gaan, Heenweg ging prima, niets aan de hand.
Maar op de terugweg...

Ik stond op tijd bij de halte, dat was het probleem niet.
De bus was wat later, maar zag m uiteindelijk in de verte aankomen, nu is dit een
erg donkere halte, dus ik besloot met het licht van mijn telefoon te seinen en half op de weg te gaan
staan (er was geen ander verkeer, ben nog niet levensmoe Lachen ) om zo de chauffeur duidelijk
aan te geven dat ik mee wilde.
Helaas reed de bus door, remde heeeeeel even na de halte, maar gaf toen ik die richting uit wilde lopen
weer flink gas en reed verder.
Ik draai me om, en zie in de verte gelukkig nog een bus aankomen, dus die op dezelfde manier
aangehouden, althans, een poging gedaan tot... Want ook deze chauffeur remde na de halte een seconde,
maar heeft me verder gewoon laten staan.
Daar sta je dan, om kwart voor zeven, de volgende bus ging om half negen pas weer en ik had zo'n vermoeden
dat ook deze bus gewoon door zou rijden, dus maar gaan lopen (dikke 10 km, maar goed, wat moet dat moet he?)
Na een kilometer of 4/5 bij een tankstation aangekomen en besloot de stoute schoenen aan te trekken en een lift
te vragen voor het laatste stukje, na een aantal teleurstellingen gelukkig een lift kunnen krijgen
(Mevrouw van het Schathoes Verhildersum in Leens echt SUPER bedankt Haha! en de pompbediende van het tankstation
ook bedankt voor de koffie, ook al heb k maar 1 slok opgekregen... ) en thuis weten te komen.

Maar dit slaat toch nergens op dat notabene Twee bussen na elkaar je gewoon bij de halte laten staan terwijl
je duidelijk laat weten dat je mee wilt?!
Klacht is al ingediend, maar wilde dit verhaal Even van me af schrijven, zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt, en hoor
je eigenlijk nog wel iets op je klacht?!

Bedankt voor het lezen Lachen

Toevallig lijn 65? Als ze richting station Winsum gaan en ze zijn te laat, laten ze regelmatig mensen staan. Heb al zo vaak geklacht over deze lijn... maar je schiet er geen sier mee op, en als je mazzel hebt word je ook nog afgebekt en gesnauwt ook!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 07:23

Ook mee gemaakt met Arriva, toen we bij de schaatsbaan de Smelt in Assen waren. Express eerder weg gegaan, zodat we de bus niet zouden missen. Hij kwam niet opdagen, dus toen we in de bus van een half uur later zaten, zei de chauffeur die navraag deedt, dat ie al langs was geweest. 4 personen die een half uur gaan staan wachten, omdat de bus al langs was geweest?
Hij reedt a) of niet op tijd, dus eerder langs geweest of b) gewoon niet

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:50

Ach, en soms komt er gewoon geen bus opdagen. Het is Arriva he, en klagen helpt niet hoor. Heb het wel eens geprobeerd. Ook door die staking vorig jaar geen cent gekregen, terwijl ik toch meerdere dagen op eigen kosten naar Leeuwarden geweest ben (de treinen reden wel, maar hoe kom ik daar zonder bus? En parkeren bij het station kan ook niet)
Ik heb ook een keer 7 km gelopen. Dat kon in een uur met wat rennen erbij. Anders moest ik ook een uur wachten, en nu was ik thuis.
Maar wel vervelend.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:13

Haha, je bent niet de enige waarbij dat soort dingen gebeuren, vooral niet als je met Arriva rijd...

Ze rijden nu bijna een jaar bij ons, en ze hebben na 1 maand al 2 maanden gestaakt, en komen
regelmatig niet opdagen, of stoppen niet bij de halte en rijden gewoon door ookal roep je..

Ik vind Arriva echt bagger. Van mij mag Connexxion terug Koe .

BURN ARRIVA, BURN!! Vork

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:57

Ik vond die slogan van Arriva zo geweldig: "Wij bewegen mensen." Ze zullen wel moeten als de bus niet komt opdagen. Huilen van het lachen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:01

jeetje dat is wel heel erg, ik moet met de bus van arriva naar school en dat bevalt ook nou niet bepaald Tong uitsteken Ik ben overigens ook eens voorbij gereden, echt niet grappig Scheve mond wel netjes van de mensen die je geholpen hebben Haha!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:03

mars_loves schreef:
Haha, je bent niet de enige waarbij dat soort dingen gebeuren, vooral niet als je met Arriva rijd...

Ze rijden nu bijna een jaar bij ons, en ze hebben na 1 maand al 2 maanden gestaakt, en komen
regelmatig niet opdagen, of stoppen niet bij de halte en rijden gewoon door ookal roep je..

BURN ARRIVA, BURN!! Vork

Ik heb connexxion nog nooit gehad, maar wss is alles beter dan dit Nagelbijten / Gniffelen (als dat het niet is, is het wel héél triest Bloos ) sorry maar kan arriva echt niet uit staan af en toe Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:04

Ben ik dan de enige die nooit problemen met de bus heeft? Clown

Enige momenten dat een bus bij mij niet stopt is wanneer deze bus niet op de halte hoort te stoppen, omdat het nummer daar niet aangegeven staat. Verder echt nooit problemen gehad, waar ik in NL ook kom.

Tuurlijk, het is vervelend dat de bussen niet stoppen, neem aan dat het wel lijnen waren die daar hoorden te stoppen? Ik hoop dat er dan ook echt wat met je klacht gedaan wordt Lachen

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:06

Die arriva weer he!

Laatst zat er gewoon onbeschofd iemand te roken in die bus!
De chauffeur!
Je seint zelfs al.. Ze moeten je maar een jaar abbonoment geven Tong uitsteken of een zaklamp
hopelijk zien die lompe buschauffeurs dan misschien wat!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:08

Unwritten schreef:
Ben ik dan de enige die nooit problemen met de bus heeft? Clown

Enige momenten dat een bus bij mij niet stopt is wanneer deze bus niet op de halte hoort te stoppen, omdat het nummer daar niet aangegeven staat. Verder echt nooit problemen gehad, waar ik in NL ook kom.

Tuurlijk, het is vervelend dat de bussen niet stoppen, neem aan dat het wel lijnen waren die daar hoorden te stoppen? Ik hoop dat er dan ook echt wat met je klacht gedaan wordt Lachen

Oh hier is het héél anders helaas, ik heb meerdere malen ongeveer EEN UUR staan wachten (ik kan niet weg, want zal toch naar school moeten) de mensen bij de bushalte en ik staan met een mond vol tanden wanneer hij op tijd is, er is soms een onvriendelijke chauffeur, maar gelukkig meer van de keren niet. Heb ook niet het idee dat er wat met klachten gedaan wordt.. pfff Tong uitsteken is wel heel wat anders dan dat van jou hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:09

Lachen dan is het wele prettig als die op tijd komt ja Ja

Ik ben zo iemand die gerust heel nederland doorgaat om bussen te testen, ben gek op met het OV gaan Ja

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:11

Unwritten schreef:
Lachen dan is het wele prettig als die op tijd komt ja Ja

Ik ben zo iemand die gerust heel nederland doorgaat om bussen te testen, ben gek op met het OV gaan Ja

echt? Bloos! maar toch wel leuk om zo eens testen te doen opzich... idd kijken of het per regio verschilt Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:42

mandy13 schreef:
mars_loves schreef:

BURN ARRIVA, BURN!! Vork

Ik heb connexxion nog nooit gehad, maar wss is alles beter dan dit Nagelbijten / Gniffelen (als dat het niet is, is het wel héél triest Bloos ) sorry maar kan arriva echt niet uit staan af en toe Nagelbijten / Gniffelen

connexxion is ook niet alles Lips are sealed helaas

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:53

Tegenwoordig hebben de chauffeurs van arriva een ding (geen idee hoe het heet) die aangeeft welke halte de volgende is, hoe laat ze daar moeten zijn en of ze te vroeg, op tijd, of te laat zijn. Hierdoor kan de centrale precies zien waar ze zijn etc. Het heeft voordelen en nadelen..

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 15:25

De bussen horen daar inderdaad te stoppen, dus t was niet dat k verkeerde bussen aan t aanhouden was ofzo Lachen
Hoor van wel meer mensen op stal dat het hen gebeurd is bij die halte, schijnt dus niet de eerste keer te zijn dit!

Nog niets op de klacht gehoord, maar dat kan ook eigenlijk nog niet, het is immers kerst...
Fijne feestdagen dus, iedereen die dit leest Lachen

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:42

Maar ik vraag me af he?
Konden ze je wel echt zien?
Ik werd laatst ook bijna voorbij gereden op een halte, waar nog wel een verlicht bushokje was, alleen ik was er buiten gaan staan.
De chauffeur zag me nog op het laatste moment en vertelde toen dat het heel moeilijk is voor hem om mensen te zien in het donker en raadde mij toen ook aan om in het bushokje te gaan staan als het donker is Ja

Dus ik zou eerder pleiten voor licht bij de halte dan de chauffeur de schuld geven, tenzij er al licht is natuurlijk Knipoog

Ik heb verder nooit zoveel problemen, behalve dat er soms bussen helemaal niet vertrekken omdat er geen chauffeur is Nagelbijten / Gniffelen
En soms te laat, maarja met verkeer en drukte kan dat soms gebeuren...
Is overingens wel connexxion

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:26

Het ging trouwens om lijn 11 en 39, voor degenen die zich dat afvroegen.

Mereltje, ze hebben me zeker wel gezien, waarom zouden ze anders remmen Na de halte?! Ik heb lichtsignalen gegeven en die zijn Echt wel zichtbaar.
Het is een vrij donkere halte, dat geef ik toe, maar ik blijf er bij, dat ze me gezien Moeten hebben, ik kan dat remmen namelijk niet anders verklaren!