TIPS voor het snipperen / klein maken van GEITENKAAS?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:45

Downhill schreef:
Waarschijnlijk ken je de geitenkaas.
Maar ken je ook de geitenkaas van President Katja?
Want dan weet je ook het effect van wat deze kaas doet met aanraking van "iets" warmere vingers of keukengerei.

Waarom denk jij dat je niet serieus genomen wordt? Je helpt toch gewoon mee denken? Dat vind ik juist super van je (en de anderen) dus vraag mij af waarom je nu met serieus genomen worden, begint?

Koop deze kaas van President maar eens. Ten eerste is hij verrukkelijk en ten tweede zal je zien dat het echt een drama is om deze romige zachte geitenkaas te snipperen.
Schrik niet van de prijs. hij is niet zo goedkoop voor het aantal grammen wat je krijgt ;-)

EDIT: Deze President kaas wordt niet in olie verkocht.

*zucht*
Ik zeg toch dat ik de kaas die jij bedoelt kent. Ik weet dus dat hij niet in olie verkocht wordt en ik weet dus ook hoe hij eruit ziet, voelt, smaakt enz.
Persoonlijk flikker ik gewoon die plakjes door de salade maar ik heb met een vergelijkbare kaas goede ervaring om je handen even wat in te smeren met olie.
Hoop dat je het zo begrijpt want duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Oscar
Forumcoördinator

Re: TIPS voor het snipperen / klein maken van GEITENKAAS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:50

Met olie heb ik nog nooit geprobeerd, dat ga ik ook eens doen Ja
Ik mik nog steeds de hele boel in een grote diepvrieszak en dan maak ik het rul met m'n handen.
Als je die zak dichtmaakt en constant onder koud stromend water houdt dan gaat de boel ook niet plakken / smelten.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:52

Snijd hem in blokjes met een koud mes en dan in de koude knoflookpers!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:45

Wij hebben een goed scherp koksmes, en daar blijft niks aan hangen, maar weet niet of jij er ook een hebt?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 19:25

@ Katja
**ZUCHT** Ik heb toch al hier eerder kenbaar gemaakt dat als je het met olie doet dat het dan gaat mengen en plakken met de geitenkaas?
Bedankt voor je voorstel en idee. Die heb ik al geprobeerd en dat vind ik niet handig door bovenstaande, dat kan toch?
Dat jijzelf de schijven geitenkaas in zijn geheel gebruikt dat is inderdaad ook mogelijk (en lekker). Maar dat is niet de vraag.

De diepvrieszak en koud water moet ik nog een gaan keertje proberen, Oscar. Dank je wel voor de tip.

Leonie, je reactie slaat echt werkelijk nergens op! Leuk dat jij een topic GOEDE sfeer inbrengt. Overdrijven is ook een kunst door zoiets te zeggen als:
""""" Ook lijkt het door je reactie alsof je er dood van zou gaan als je niet à la minute dé tip krijgt """"

@ Eyck, het koude mes zal inderdaad schelen en ga ik ook een keertje proberen Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:37

Misschien hebben we het toch over een andere kaas ook al is het degene die jij op het plaatje hebt gepost.
Die van mij lost niet in olie op (vanavond geprobeerd) en is ook niet duur.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 19:43

Katja schreef:
Misschien hebben we het toch over een andere kaas ook al is het degene die jij op het plaatje hebt gepost.
Die van mij lost niet in olie op (vanavond geprobeerd) en is ook niet duur.

Ga je dan ook een keer de President proberen? Duivel Haha!
In je vorige post had je het volgens mij wel over de goede geitenkaas. Die schijven die je in zijn geheel gebruikt?
Hij is echt heel lekker Ja
Maar het blijft een kunde om deze kaas nergens aan te laten plakken Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:48

Ik heb de President gebruikt met de schijven maar die reageert bij mij niet op olie en is ook maar rond de 3 euro dus misschien heb jij een extra dure niet te hanteren versie.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:57

Downhill, je zou ook nog eens kunnen proberen om echte verse geitenkaas te kopen. Veel (biologische) boeren hebben een winkeltje aan huis en daar kun je heerlijke geitenkaas kopen.
Echt niet te vergelijken met een massaproduct als President. Zoiets is prima voor als je niks anders in huis hebt, maar als je echt een liefhebber bent dan weet je het zeker wel te waarderen Lachen
De echte verse kaas is wel duurder (2 a 3 keer zou duur als de voorverpakte geitenkaas), maar de smaak is ook echt beter.
Naar mijn idee is die ook wat makkelijker te bewerken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 20:46

We hebben het over dezelfde geitenkaas Katja Haha!
Jij gebruikt ze geheel in plakjes door de salade maar ik wil ze snipperen, vandaar een topic Knipoog
Persoonlijk vind ik € 3,19 een pittig prijsje voor 200 gram. Zeker als je het regelmatig op tafel zet Haha!

@ Oscar De biologisch kaas wordt wel eens meegebracht en is inderdaad ook heeeel erg lekker Ja En inderdaad veel makkelijker te bewerken in snippers.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:47

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen heb ik ze vanavond speciaal voor dit topic versnipperd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:47

Volgens mij betaal ik bij de Dirk vd Broek nog geen 2 euro? Nagelbijten / Gniffelen
Ik zal er van de week eens op letten..