stoppen of doorgaan?? (highschool year U.S.A)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: stoppen of doorgaan?? (highschool year U.S.A)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:45

Ik ga volgend jaar naar Amerika/Canada (ook highschool), en denk maar niet dat ik paarden tot m'n beschikking heb. Laat staan dat ze speciaal 'n dressuur knol voor me gaan zoeken. Je hebt 't goed voor elkaar hoor. Clown

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:13

Ik heb 3 maand in Amerika gezeten (omgeving San Francisco, California dus)
Ik werkte dan wel op een stal, had een auto, maar zat ook bij mensen in huis. Werkte 6 dagen in de week, en lange dagen. Ik weet dat het voor de 2 meiden die mij opvolgden (en enkele vóór mij) een drama is geweest daar, maar ik heb absoluut een leuke tijd gehad. Tuurlijk heb ik ook wel fake mensen ontmoet, maar amerikanen zijn gewoon heel overdreven in hun reacties. En dat is juist soms ook weer heel leuk! het betekend niet dat ze lopen te liegen of iets niet menen, ze gaan er gewoon anders mee om. Ik kon in mn paardenkleren in de supermarkt lopen, dan aangesproken worden door een wildvreemde die een heel verhaal begon over paarden. Ik haalde op de ferry "a donut and a coke please" en er werd me door die man gelijk gevraagd waar ik vandaan kwam, heel leuk gesprek gehad. Klanten die bij ons kwamen hadden over t algemeen geld teveel (dure paarden he) maar waren wel vriendelijk, en over het algemeen ook oprecht (niet minder vaak dan de Nederlanders iig)
Ik vind het echt niet zo geweldig dat wij als 'o zo nuchter nederlands volkje' altijd stug onze bek houden, elkaar in de kassarijen chaggo aan staan te kijken, alles maar opkroppen...

Wat betreft dat paard.. Ben je daarvoor naar de States gekomen?? Dan heb je een foute keuze gemaakt. Lijkt me duidelijk.
Ik heb verder ook in Zuid-Korea en Italie gezeten, en naar t buitenland moet je gaan omdat je helemaal in een nieuwe cultuur wil duiken om daar dan zelf wijzer uit te komen. Want dat wordt je er wel van, als je t de kans geeft. Als ik weer eens mn koffers pakken ging ik er compleet without expectations heen. Echt helemaal blank, en liet t over me heen komen. Dan ga je een stuk minder had op je bek als het eens iets minder uitpakt.

Waar zit je ergens in Amerika? Ik heb ook even in Oklahoma gezeten en dat maakt wel verschil.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:06

Ik denk dat het probleem een combinatie is van verkeerde verwachtingen, en dingen die gewoon totaal onverwacht zijn. Verwachten dat je een fijn trainingspaardje tot je beschikking krijgt, dat je op een plek komt waar je geweldig leuke dingen kunt doen (uitgaan, winkelen).. dat gaat sowieso niet samen. Ik zou proberen andere hobbies te zoeken, waar je lekker mee bezig kunt zijn.

Wat betreft de veranderingen: ik zit sinds afgelopen woensdag in boston, en jeetje wat een verschil, ik ben vaker voor weken in de VS geweest, maar als je het helemaal alleen moet doen is het toch heel anders. Mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam (schijnheilig zou ik het niet willen noemen, ze zijn hier individueler ingesteld maar wel vriendelijk, dus ze vertellen binnen een uur hun hele leven aan je, maar zijn niet je vriend voor het leven), wat dat betreft vind ik het fijner hier over straat te gaan dan in Nederland.

Het eten daarentegen vind ik echt niets. hier. Om te beginnen is alles 2x zo duur als in Nederland, en gezond eten is helemaal onbetaalbaar. Mocht iemand weten waar je eetbaar brood kunt kopen hoor ik het graag Clown

Ik zou zeggen zet het nog even door, stel je verwachtingen bij en probeer en hoe dan ook een geweldige tijd van te maken!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:26

Ik zit er ook aan te denken om een jaar High school te gaan doen.
Zit nu in examenjaar van de Havo die ik tweetalig heb gevolgd, dus problemen met Engels heb ik niet.
Ik ben ookal verschillende keren naar Florida, New York, etc. geweest.
Ik vind Amerika dus echt een geweldig land, daarom zou ik er graag een jaartje naartoe gaan.
Het enige wat me nu nog tegenhoud is dat ik dan m'n paardjes vaarwel moet zeggen, m'n familie en m'n vriend, en dat kan ik gewoon echt niet.

Ik denk dat je van te voren gewoon veel beter na had moeten denken over je keuze.
Ik zou ook dolgraag naar Amerika willen, en financieel is het geen probleem, ik weet alleen nu al dat ik het paardrijden en alle mensen hier echt teveel ga missen, daarom doe ik het waarschijnlijk niet. Als ik erover na ga denken dat ik hier alles achter me moet laten krijg ik al tranen in m'n ogen (en dat is geen grapje).

Ik zou nu je er toch zit er gewoon het beste van maken en ophouden met zeuren, want daar wordt het echt niet leuker op!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:04

Eetbaar brood krijg je absoluut niet in de supermarkten daar (yuk, overal gaat suiker in..), ik ging altijd naar een 'french baker' waar ze heerlijk frans walnotenbrood verkochten. Of anders naar de 'organic' supermarkten. Veel beter voedsel (tenminste appels die niet omhult zijn met een laagje plastic..) en niet eens zo gek veel duurder (behalve dan bij whole foods, das niet te betalen..). Dus goed rondzoeken het is er wel!!! (zat in Portland Oregon en heb me geweldig vermaakt! )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:56

ik heb volgens mij eerder soortgelijk topic van je gelezen? maargoed, daar heb ik gezegd net als deze reacties dat ik je wat verwend vond overkomen.. aan de andere kant, ik zou het niet kunnen.. zo lang van huis, mjah.. ik zet ook niet alles op alles om erheen te moeten. Ik snap wel dat je nu ff in een dip zit, en dat t allemaal misschien even tegenzit.. en dat je dan verlangt naar thuis. En ookal is dit een kans die vele, heel vele nooit zullen krijgen, toch snap ik dat je wel thuis mist. Maar dat van die paarden, ajb zeg.. zet je daar gewoon overheen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:01

Bedankt voor de tip troi, ik ga op zoek naar zo'n french bakery Lachen

Ik ben heel benieuwd of er ergens betaalbaar organic is, de goedkoopste appels tot nu toe hier (traders joe) zijn al 50 ct/stuk, en die zijn niet organic. Alleen bananen zijn goed betaalbaar, 19-29 ct/stuk.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 08:01

Jammer dat het niet is wat je er van verwacht had. Ik weet niet of ik dat verwend zou noemen, of eerder een beetje naïef. Als je je iets meer in de Amerikaanse cultuur had verdiept voordat je vertrok had je jezelf denk ik een hoop teleurstelling kunnen besparen.

Ik zou zeker het jaar uitmaken. Het klinkt alsof je het goed met je gastouders kan vinden, dus dan is er vast wel iets te regelen. High Schools in de VS organizeren altijd veel naschoolse sporten & activiteiten ... ga gewoon iets leuks doen! Dan leer je ook weer nieuwe mensen kennen. Ik woon inmiddels al jaren in de VS en ik kan je eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel leuke mensen heb leren kennen! Helemaal niet fake, gewoon gezellige mensen waar je enorm veel lol mee kan hebben.

De paardensport is hier inderdaad heel anders. Het was niet realistisch om te denken dat je hier je dressuurtraining zou kunnen doorzetten. Niet onmogelijk, maar dressuur is hier gewoon niet zo populair. Hier op de Oostkust wordt wel veel Engels gereden, dressuur, springen & eventing. Ik heb ook een tijdje Western gedaan, maar dat was niet helemaal mijn ding ... totdat ik een lesje barrel racing heb gehad, dus ik zou zeggen, maak er een leuk parcourtje van en heb gewoon lol met je knol. Je kan nog jarenlang serieus training wanneer je weer in Nederland bent.

Wat het eten betreft ... waarom vraag je niet of jij een keer voor je gastfamilie mag koken? Dan kan jij weer iets gezonds eten en zo leert je je gastfamilie iets over de Nederlandse cultuur.

Even doorbijten en vooral jezelf openstellen voor de Amerikaanse cultuur.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:46

Hi Cool Ik ben een meerdere malen voor een langere tijd in de USA geweest oa California, Oregon, Colorado, Oklahoma, New Mexico Iedere staat is weer anders en soms is het inderdaad moeilijk om gezond eten te vinden maar niet onmogelijk Knipoog gewoon wat verder zoeken en zelfs bij Mac Donalds hebben ze jochurt en fruit Haha! Bij Traders Joe hebben ze trouwens ook een heel assortiment gedroogd fruit. Het is niet allemaal hetzelfde als in NL maar daarvoor ben je toch daar om nieuwe dingen te proberen!
Ik rijd western dus voor mij was het altijd makkelijk om te kunnen trainen daar. In de Westernsport vind je vaak snel hele goede instructeurs (kijk eens in het locale (paarden)krantje) en van ieder paard kun je leren zelfs als ie geen topper is Ach gut Ook vond ik dat de mensen daar juist heel erg open staan voor de engelse sport en veel erover willen leren. Als je een goede dressuur ruiter bent kun je daar juist voordeel mee doen door bijv in je vrije tijd op een engelse stal te gaan werken of helpen, daar zullen ze beslist blij zijn met jouw kennis.
Veel suc6 en niet opgeven hoor !