Ik heb 3 maand in Amerika gezeten (omgeving San Francisco, California dus)
Ik werkte dan wel op een stal, had een auto, maar zat ook bij mensen in huis. Werkte 6 dagen in de week, en lange dagen. Ik weet dat het voor de 2 meiden die mij opvolgden (en enkele vóór mij) een drama is geweest daar, maar ik heb absoluut een leuke tijd gehad. Tuurlijk heb ik ook wel fake mensen ontmoet, maar amerikanen zijn gewoon heel overdreven in hun reacties. En dat is juist soms ook weer heel leuk! het betekend niet dat ze lopen te liegen of iets niet menen, ze gaan er gewoon anders mee om. Ik kon in mn paardenkleren in de supermarkt lopen, dan aangesproken worden door een wildvreemde die een heel verhaal begon over paarden. Ik haalde op de ferry "a donut and a coke please" en er werd me door die man gelijk gevraagd waar ik vandaan kwam, heel leuk gesprek gehad. Klanten die bij ons kwamen hadden over t algemeen geld teveel (dure paarden he) maar waren wel vriendelijk, en over het algemeen ook oprecht (niet minder vaak dan de Nederlanders iig)
Ik vind het echt niet zo geweldig dat wij als 'o zo nuchter nederlands volkje' altijd stug onze bek houden, elkaar in de kassarijen chaggo aan staan te kijken, alles maar opkroppen...
Wat betreft dat paard.. Ben je daarvoor naar de States gekomen?? Dan heb je een foute keuze gemaakt. Lijkt me duidelijk.
Ik heb verder ook in Zuid-Korea en Italie gezeten, en naar t buitenland moet je gaan omdat je helemaal in een nieuwe cultuur wil duiken om daar dan zelf wijzer uit te komen. Want dat wordt je er wel van, als je t de kans geeft. Als ik weer eens mn koffers pakken ging ik er compleet without expectations heen. Echt helemaal blank, en liet t over me heen komen. Dan ga je een stuk minder had op je bek als het eens iets minder uitpakt.
Waar zit je ergens in Amerika? Ik heb ook even in Oklahoma gezeten en dat maakt wel verschil.