Kind van 7 alleen naar bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Kind van 7 alleen naar bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:18

kan niet over andermans kinderen oordelen
maar ons zoontje van 10 gaat heeeel soms alleen naar bed
1 x per 3 a 4 weken of zo Bloos
voor de rest vind hij het erg prettig dat we m instoppen en even samen lezen
of iets voorlezen en hij verteld vaak honderd uit over wat die dag allemaal gebeurt is
of de komende dagen gaat gebeuren

we hebben het hem wel eens gevraagd
hij vind het fijn dat dat een moment is op de dag
dat die weer even klein mag zijn

ook al begint die te prepuberen
mag ik m op het school plein soms geen kusje geven Haha!
en wil graag stoer doen en groot (lees semi volwassen) zijn

savonds wil die wel even een knuf en een kusje Haha!
en vind hij het ook heel erg prettig dat die weer even
heel erg klein kan en mag zijn en lekker veilig in zijn bedje ligt
en heerlijk comfortabel word ingestopt

en dat vinden we helemaal niet erg Bloos
we genieten er maar van zo lang het duurt

pubertijd staat voor de deur en dan is het over Verdrietig
maar dan breken er weer andere mooie tijden aan Knipoog
en zo heeft iedere leeftijd wel iets leuks Vork

voor nu is die overdag in het openbaar groot en stoer en volwassen
en savonds of uberhaubt thuis , ons kleine fijne lieve ventje Lovers Haha!
Laatst bijgewerkt door nickyu op 21-12-08 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:18

Dat jongetje was uit een eerdere relatie van de vader, vrouw was dus stiefmoeder.
Ze hadden een eigen sportschool waar voornamelijk de nadruk lag op de vechtsport.
Die sportschool was echt alles voor die mensen. En alles draaide ook om disipline.
Zelfs de kaketoe was zindelijk haha, beest had iets gekregen ten tijde van haar afwezigheid.
Toen ze dat hoorde schoot ze helemaal in de stress, naar dat jongetje werd dus niet gevraagd.
Zelfstandigheid is niks mis mee, maar dit schoot wel erg ver door.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:22

Rody: Zo denk ik er inderdaad ook over

Nicky: Haha herkenbaar (van mn broertje dan).
Hij wil ook geen kusjes meer van oma enzo Tong uitsteken Is niet stoer Haha!

Lakiesha: Echt, arm kind Ach gut

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:22

ik heb drie dochters en alledrie stop ik ze nog in, zelfs die puber van 13 vind het heerlijk om nog even een kus te krijgen en te vertellen wat voor haar belangrijk is als we even samen zijn en de rest in bed ligt.
De oudste sodeletuut, heeft ook juist zijn aandacht en bevesting nodig ook al vraagt hij er niet om. Ik denk dat je het heel goed ziet.
Sneu he.. geniet er maar van nu hij bij jullie is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:29

Ik vind het ook gezellig als mn moeder 's avonds nog even komt kletsen. En ik ben nu 15. Nou én, heerlijk toch?

En inderdaad, hij heeft zn aandacht heel hard nodig, hij wordt zo achtergesteld en ik vind dat zo sneu.
En hij geniet zich helemaal suf hier! Niemand die op hem zeurt.
Hij komt helemaal los Lachen
Zo rusig en ingetogen als hij thuis is, zo open en opgewekt is hij hier! Lovers

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:35

Ik ben ook overal heel laat mee,
Ik ben klein, dun, puber nog niet, draag geen make-up etc.
Nou en! Ik ben gewoon mezelf! Haha!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:39

Ik heb tot mijn 20ste thuis gewoond, en mijn ouders hebben me altijd ingestopt. Op een gegeven moment kreeg ik de leeftijd dat ik net zo laat als mijn ouders ging slapen, maar zelfs dan nog een kus. Zou het met mijn kinderen precies zo doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:43

Ik werd tot m'n 10e toch zeker wel naar bed gebracht met verhaaltje etc. Daarna tot m'n 14e zeker nog lekker ingestopt, en daarna ging m'n moeder ook nog gewoon mee als ik het eng vond boven. Dat ging vanzelf over in alleen naar boven toen ik eraan toe was. Nu ook nog een welterusten voor het slapen (lijkt me de normaalste zaak van de wereld voor iedereen, maargoed) en soms een kus. Vind dat je als ouder naar je kind moet luisteren met dit soort dingen. Wat die nodig heeft. Lachen

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:49

ik denk dat dat aan een kind zelf ligt en niet aan een leeftijd.

ik was ook een jaar of 8 toen ik alleen naar bed ging, maar ik wilde dat ook zelf.
ik wilde ook al vanaf een jaar of 5 alleen naar school lopen, mijn ouders mochten echt niet mee. (mijn moeder ging me dan de hele weg bespioneren Duivel )

Ik denk dat het bij mij te maken had met mijn zus, die is 8 jaar ouder dan mij en ik wilde altijd alles doen wat zij ook deed. dus alleen naar school, alleen naar bed etc. Duivel

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:50

Citaat:
Vind dat je als ouder naar je kind moet luisteren met dit soort dingen. Wat die nodig heeft.

en dan ook naar het ongesproken woord

denk de wijste zinnen in dit topic Vork

vidn het soms wel grappig als danny zelf naar boven gaat
heel stoer zelf wil
en kwartier later weer naar beneden komt ..met de vraag
of we toch m even in willen stoppen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:52

Precies nickyu. Ik denk dat je als ouder zelf wel weet wat je kind nodig heeft, ookal zegt 'ie 't niet. Of je daar gehoor aan geeft is iets anders. Lachen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:53

Ik ben 19 jaar en vind het nog fijn als iemand mij instopt.

Ik vind 7 jaar eigenlijk best wel jong om dan al alleen naar boven te gaan. Maar het ligt ook aan het kind zelf, hoe volwassen het al is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:56

mijn zoon is net 10 geworden en gaat wel al zo`n 2 jr alleen omkleden en tanden poetsen en dan roept hij
of mij of papa en wij stoppen hem lekker in en dikke kus[niet altijd is soms kinderachtig Clown vind hij]en dan leest hij nog zo`n 15 min in z`n boek en dan roept hij dat z`n licht uit gaat
en dan is het weltrusten,slaap lekker,tot morgen Haha! en gaat hij lekker slapen.

7jr vind ik te jong om alles alleen te doen ,beetje eenzaam Ach gut om zo in te slapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:57

toen mijn broer eens een jaar of tien was stopte hij zijn vijfjarige zusje in Lovers Mijn moeder had het toen even heel moeilijk ivm een scheiding die pas rond was en dus hebben mijn broer en ik heel jong zelfstandig moeten zijn. Ik ben er niet slechter van geworden, integendeel zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:58

Anne_GTI schreef:
Maar ik hoor net van mijn dochter dat er bij haar in de klas toch een boel zijn die zelf naar bed gaan. Mijn dochter wil dat niet want die vindt ingestopt worden fijn.

aah wat lief Haha!

Gewoon lekker t kindje instoppen, ik kan me voorstellen dat hij dat erg fijn vind als z'n broertje zo veel meer aandacht krijg!
Lekker verwennen zolang het kan Lovers

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:02

Ik werd tot mijn 11e zelfs nog door mn vader voorgelezen! Haha! Nagelbijten / Gniffelen Nu woon ik op mezelf maar als ik thuis slaap vind ik het altijd heerlijk als mijn moeder na haar werk (laat savonds) nog even op de rand van mn bed komt zitten om me welterusten te wensen.

Een kind van 'al 7' moet naar mijn mening nog zeker wel ingestopt worden. Vind het altijd wel een moment dat draait om het kind, even praten, knuffelen.. Is beter voor de sociale ontwikkeling en de band met de ouders lijkt mij. Mijn oppaskindje is nu ook 7, maar die wil altijd wel lekker ingestopt worden hoor, én een verhaaltje natuurlijk! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 21-12-08 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:03

ik ben 18 en mn moeder komt altijd nog voor het slapen gaan naar boven Bloos
Mn zus is 22 en roept ook nog altijd: maaaaam, kom je naar boven? Haha!

Het voelt zo kaal als ik in mn eentje naar boven ga, in mn bed ga liggen en probeer te slapen...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:04

En vervolgens gillen die ouders het hardst:
Ik weet niet wat mijn kind bezighoud, mijn kind verteld mij nooit iets, Problemen ? heb ik nooit iets van gehoord....

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:11

Vindt het echt héél vreemd dat jullie zo lang ingestopt worden Clown maar is op zich ook wel leuk..
want ik weet nog toen we pas in dit huis woonden durfden we geen van allen naar boven gaan en toen moésten we echt alleen zodat we het zouden leren Nagelbijten / Gniffelen

maar niemand van mijn vrienden is lang ingestopt als ik het zo vraag.. misschien dat het in Nederland gewoon normaler is dan in België..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:12

Leentje_ schreef:
Vindt het echt héél vreemd dat jullie zo lang ingestopt worden Clown maar is op zich ook wel leuk..
want ik weet nog toen we pas in dit huis woonden durfden we geen van allen naar boven gaan en toen moésten we echt alleen zodat we het zouden leren Nagelbijten / Gniffelen

maar niemand van mijn vrienden is lang ingestopt als ik het zo vraag.. misschien dat het in Nederland gewoon normaler is dan in België..

Alleen naar bed móeten? Bloos! Nou zeg..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:14

7 vind ik te vroeg, maar ik was zelf al héél snel dat ik juist alleen naar boven wou. Ik wou niet dat m'n ouders aan de rand gingen ztten, een liedje zongen of even lekker praten. Kus geven deed ik ook al heel snel niet meer. Was dat het soms moest van m'n ouders.

Ik vind dat niet fijn, ook 's ochtends op staan had er in groep 7/8 al een hékel aan dat m'n moeder mij wakker maakte, ontbijt klaar zetten, vervolgens van alles tegen mij liep te zeggen en vragen, m'n lunchpakketje voor school klaar maakte etc. Ik moest dat niet hebben Knipoog Mijnb roertje is integendeel heel anders die wil juist die aandacht van m'n ouders hebben, ik wou dat al heel vroeg niet meer. Ik ben nu trouwens 17, en m'n broertje is 13.

Zo is ieder kind anders, de een vind die aandacht juist heel fijn de ander absoluut niet. En dat jongetje is een echte opkropper, heel stil? Dat ben ik ook Knipoog M'n ouders hebben heel vaak geprobeerd te praten, praten, praten. En nu nog wordt ik daar zelfs sagerijniger van, als ik iets met m'n ouders wil delen zeg ik het wel. En ja, vaak hebben ze op die momenten net geen tijd maar 's avonds voor het na bed gaan, of 's ochtends bij het ontbijt vind ik zelf alles behalve fijn. Knipoog

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 7 te vroeg. EN jij geeft aan dat hij het juist wel fijn vind toch? Nou dan zeker naar bed brengen Lachen Inderdaad, luisteren naar je kind zowel verbaal als non-verbaal (en dan geeft een kind in mijn ogen non-verbaal nog het duidelijkst weer wat hij/zij wil en juist niet)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:24

Ik ben nu bijna 14. Ik ga zelf naar boven en zodra ik in bed lig roep ik mijn moeder en dan komt ze me boven nog even een kus brengen Lachen Clown

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:31

melaniepk schreef:
En vervolgens gillen die ouders het hardst:
Ik weet niet wat mijn kind bezighoud, mijn kind verteld mij nooit iets, Problemen ? heb ik nooit iets van gehoord....

Als dat afhangt van of je je kind naar bed brengt?!
Je praat toch overdag toch ook met je kind, als het uit school komt, 's avonds tijdens/na het eten. tijdens het samen knutselen ed.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 21-12-08 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:34

QuintyKelly schreef:
Ik werd tot mijn 10de naar bed gebracht.
Nu (14) ga ik naar boven ben ik klaar komt mijn moeder nog even en gaat weer naar beneden.

Bij mij precies hetzelfde!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:36

Ik kan me wel vinden in wat Melaniepk zegt. Denk dat het moment voor bedtijd heel belangrijk is. Een gelegenheid kan zijn om kleine/grote problemen te bespreken. Even quality time met je moeder/vader alleen.

Daarnaast is het gewoon even fijn -lijkt mij- om je kind in te stoppen, voor te lezen.. goed voor de ontwikkeling.
Ik vond het zelf als 7 jarige ook heel fijn Bloos