huishouden...hoe bij jou verdeeld? en ergenissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: huishouden...hoe bij jou verdeeld? en ergenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:22

Whahahahahahahahahaaaaaaaaaaaa ja das een goeie ROFL Huilen van het lachen

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:23

het huishouden is bij ons geen strijdpunt meer moet ik zeggen. ik ben 1 dag in de week thuis. dus dan doe ik de meeste dingen, hij doet alle voorkomende dingen als hij thuis is. zonder dat ik erom hoef te vragen eigenlijk. het enige wat echt ingedeeld is is dat ik de douche en wc altijd doe, en hij altijd strijkt en de vuilnis doet...dat is niet zo afgesproken maar zo gegroeid eigenlijk. ach ja en soms denkt hij nog dat de was zelf de wasmand inwandeld....dus dan was ik gewoon zijn was (wat dus dan ergens naast het bed is neergekwakt ipv wasmand) niet....dan gooit hij het er vanzelf wel in Knipoog
koken is bij ons de afspraak dat degene die het eerst thuis is dat doet eigenlijk ben ik dat dus altijd. Eerlijk gezegd kook ik ook beter dus vind ik dat niet zo erg Clown

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:24

Mijn vriend doet juist erg véél in huis...

- Containers aan de weg zetten en terughalen
- Vuilnisbakken legen
- Grasmaaien
- Koken
- Afwassen
- De was (incl. bedden afhalen en opmaken)
- Regelmatig de badkamer (al doe ik dat stiekem nog beter... shhh...)

En ik? Ik doe het stofzuigen, het dweilen, de dieren, het afstoffen, het opruimen. Knipoog

Ik ben een bofferd wat dat betreft. Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:29

Wij zijn alle twee even erg.
We zijn 2 rotzooimakers en ruimen niet goed op!
Dus wij beginnen altijd in het weekend ontzettend op elkaar te zeiken dat de ander niets in het huishouden doet en dan gaan we alletwee opruimen..

Ik doe wel altijd de konijnen, was, vaatwasser, droger en strijken. Tenminste..dat horen mijn taken te zijn Haha!

Ik erger me altijd aan dat als ik in de ochtend beneden kom, het ranzige kommetje melk met cornflakes er nog staat en het koffiekopje.
En de manier van opruimen ook. Hij gaat niet eerst opruimen en dan stofzuigen, nee eerst stofzuigen, waardoor door het opruimen erna alles weer onder t stof ligt Boos!

Maar verder is ie wel lief Haha!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:40

Ik heb ook een lot uit de loterij. We werken allebei fulltime. We koken om en om, net wie er het eerste thuis is. Op zaterdagochtend hebben we huisochtend. Dan lopen we alle taken af (afstoffen, stofzuigen, badkamer en keuken schoonmaken, bed verschonen, buiten vegen, enz.), waarvan we allebei de helft doen. Daarnaast strijkt hij en doet hij de vuilnisbakken. Ik doe daarentegen boodschappen, doe de was en onderhoud de plantjes. Bovendien is vriendlief best netjes en weet hij gewoon waar de wasmand staat. Het is vrijdagavond meestal best een zooitje in huis, maar daar heb ik zelf net zo hard aan meegeholpen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:48

wij doen alles samen. de ene keer doet hij de was en de andere keer ik, zelfde als met koken en dergelijke.

en uiteraard heb ik wel erger puntjes zoals dat hij met de was alles bij elkaar gooid en dan ook nog eens alles in de droger. probeer dat wel voor te zijn maar laatst toch een truitje 3 maten kleiner uit de kast getrokken haha.

ach vergeef het hem ben blij dat ie het doet

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 01:18

Snackie schreef:
Ahhh dat is zooo ranzig!
Die van mij schijt met de deur open! en als ik hem dat zeg... dan zegt ie dat dat de kat was ROFL

Haha! Haha! Haha!

of niet kunnen mikken met plassen Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:23

die van mij veegt na het plassen keurig netjes het randje schoon en doet de bril naar beneden Haha!

wat huishouden betreft;
ik ben misschien ouderwets,maar ik vind dat degene met de meeste vrije tijd het huishouden kan doen.
in mijn geval werk ik 25 uur en heb dus voldoende tijd voor het huishouden.

mijn vriend hoeft alleen de auto schoon te houden en verder hoeft hij niks te doen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:24

Bloos de mijne doet bijna alles behalve strijken, de was en toilet en badkamer lekker poetsen Tong uitsteken
Eerlijk is eerlijk de situatie is er ook naar dat hij er meer tijd voor heeft dan ik....
Mogelijk hebben we met ingang van 01-01-2009 een "hulp" in de huishouding die ons komt helpen met de keuken, badkamer en toilet lekker goed schoon te houden, vaak ontbreekt het mij aan de tijd om hier eens flink te knallen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:37

Wij hebben het wel redelijk verdeeld. Vriend doet altijd de badkamer + keuken (hij kookt ook elke dag). Ik probeer de rest van het huis te doen en verschoon de beesten elke week. Maar ik ben een superrommelkont, dus meestal ruimt hij ook wel wat troep op.

Grootste irritatie is dat hij ook denkt dat de was de wasmand inwandeld... helemaal vanzelf! Maar goed, ik laat ook alles achter me slingeren dus ach...
Vind het ook niet meer dan normaal eerlijk gezegd, om beiden wat aan het huishouden te doen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:40

Mijn frustratie is eigenlijk (en ik durf het bijna niet te bekennen) Hij is super netjes. Het moet voor hem altijd super opgeruimd zijn en schoon. We zijn ook zo verschillend dat we na zeven jaar samenwonen nog steeds strijd hebben als we samen het huisproberen aan te pakken.
Het is al veel beter geworden. In heb begin moest ik vaak op zoek naar mijn thee kopje om een tweede bakkie te pakken en dat stond dan al in de afwasmachiene. Grrr

Het komt er op neer dat hij strijkt, hij de containersbuiten zet, heel vaak opruimd en elke dag de keuken helemaal schrobt. Hij houd de toileten bij en zou de rest van het sanitair ook moeten doen. Maar daar heeft hij blijkbaar net zo'n hekel aan als ik.
Ik was en vouw de was op, houd het meeste van de tuin bij (1000 meter) Ik verschoon de bedden en doe de boodschappen en kook. Elke week wordt het huis helemaal onder handen genomen, stoffen, zuigen dweilen. Ik vind dat ik het leeuwendeel doe, maar dat komt ook omdat hij veel preciezer (lees schoner) is dan ik.
Het maakt niet uit, ik hou toch wel van hem.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:28

Vriendlief doet niks!
Maar dit vind ik totaal niet erg!
Hij werkt soms wel 80 uur per week en ik maak 30.
Dus ik vind het niet meer dan logische dat ik de boel draaiende hou.
Wel, als hij vrij is, en ik vraag hem om iets te doen bv, oven schoonmaken dan doet hij dit wel!
Ik moet hem dan wel niet gaan vragen een wc schoon te maken ofzo wantte tsja dat gaat niet werken haha Clown

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:00

mijn vent doet helemaal niks.en daar erger ik mij wel eens aan.
op het werk(auto garage)loopt hij zijn benen onder zijn kont,thuis zet hij geen pas te veel. Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:14

Oh die van mij is ook liever lui dan moe.

In de zomer maait ie het gras, en hij zeemt de ramen. We hadden ook de afspraak dat hij de vuilnisbak zou legen, maar ik geloof dat daar maar 2 keer iets van is gekomen. Bij hem kan ie namelijk altijd nog voller Clown, ik heb hem dan ondertussen zelf al maar geleegd Schijnheilig. Wel zet hij altijd de containers buiten en zorgt dat ze weer bij huis komen. 's avonds haalt ie brood uit de vriezer Go jij! Go jij!

Ik doe de boodschappen, kook, doe de was en strijk die, verschoon het bed, verschoon de kattenbakken, stof, zuig en dweil. Dan maak ik ook nog de badkamer en wc schoon. Ik ben er ook van overtuigd dat ik dat beter zelf kan doen Nagelbijten / Gniffelen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:18

ellepel schreef:
die van mij veegt na het plassen keurig netjes het randje schoon en doet de bril naar beneden Haha!

wat huishouden betreft;
ik ben misschien ouderwets,maar ik vind dat degene met de meeste vrije tijd het huishouden kan doen.
in mijn geval werk ik 25 uur en heb dus voldoende tijd voor het huishouden.

mijn vriend hoeft alleen de auto schoon te houden en verder hoeft hij niks te doen

Dat is misschien ook wel zo, maar hij woont toch ook in dat huis en kan daar ook best eens wat doen.
Tuurlijk hoeft een kerel die 40 uur werkt terwijl een de wederhelft maar 20/25 uur werkt, niet het hele huis te poetsen.
Maar simpele dingen als even de vaatwasser in en/of uit te ruimen of even de volle wasmand naar boven te brengen is hoop ik niet teveel gevraagd.
Gelukkig doet mijn man dat ook.
Ik ken idd koppels waarvan de man 40 uur werkt of soms zelfs meer en de vrouw partime en dus tijd zat heeft en toch ligt er voor de man een heel briefje klaar met taken, dat vind ik ook niet rieel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:22

Mijn man doet afwassen Haha! en that's it! Vind hij dus meehelpen in het huishouden. Voorts doe ik niet meer naar zijn spullen zoeken, laat ik hem nu zelf doen. Haha! Haha! In de hoop dat hij netter wordt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:31

Hij doet; vaatwasser in en uitruimen, container bij de weg, gras maaien, helpt met de boodschappen en hij doet wel eens een stapeltje handdoeken in de was. En hij brengt het oud papier weg

_Luziream schreef:
Het enige waar ik me aan irriteer is dat manlief vaak dat Flush dingetje van de WC onderpoept!!!! Knipoog Bloos

Dan moet je m wat meer naar voren hangen Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:38

Mijn vriend doet gewoon alles. We werken alletwee en als we dan thuis zijn, dan verdelen we de boel gewoon. Meestal is dat dus in het weekend. We spreken dan gewoon af wie waar begint en dan doen we samen alles wat er moet gebeuren. Verder kookt hij regelmatig en stofzuigen doet hij bijna altijd. Dat kan ik met mijn rug niet.

Toen we net samen gingen wonen deed ik alles alleen en zag hij eigenlijk ook niet wat er moest gebeuren. Tot ik een paar jaar later de ziektewet in moest met mijn rug. Heb toen 3,5 maand thuis gezeten. Hij heeft in de periode in het begin alles alleen moeten doen. Sindsdien doen we het dus samen. Het is zo gegroeid. Ben wel blij met hem Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:08

jesito:

ik kook ook het eten,en het is bij ons wel zo dat hij na het eten alles afruimt en schoonmaakt.
tuurlijk zou hij wel wat doen als ik het hem vraagt,maar t hoeft gewon niet,dus dat scheelt weer

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:18

Mijn vriend doet alleen de vuilnisbakken aan de weg zetten en heel af en toe de vuilniszak uit de bak halen. En nu doet ie ook (nadat ik heb gepiept) ook of afwassen of afdrogen. En meer niet. Ohnee vergeet toch nog wat, heel sporadisch gaat ie mee naar de winkel een paar kleine boodschapjes halen.
Maar hij heeft en eigen bedrijf en werkt van half negen tot half tien 'savonds. Ik daarintegen heb een 34 urige baan (meer uren mag/kunnen niet bij mijn werkgever).

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:25

mijn vriend doet waar hij zin in heeft haha hij heeft meestal op zondag echt een opruim woede en dan gaat het hele huisop zijn kop! wij zijn best erg met het huishouden want er staat een flinke berg vaat op het moment haha Knipoog maar vriendje is nu een week weg dus ga lekker soppen en alles lekker opgeruimd in mijn eigen tempo haha en bij ons doen we eigenlijk alles wel samen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:32

Normaal doet mijn man niks in het huishouden en dat hoeft ook niet want ik werk 3 dagen en hij fulltime. Hij houdt de tuin bij en doet alle klusjes en dat vind ik prima zo.
Nu echter zijn de rollen omgedraaid, ik ben aan het herstellen van een operatie en mag niks doen in het huishouden. Hij doet nu alles en dat gaat prima. Het heeft hier en daar een beetje sturing nodig alleen.
Hij heeft nu wel in de gaten dat het best een hele klus is en snapt nu ook waarom boodschappen kosten wat ze kosten want het lukt hem ook niet om ze goedkoper te halen Haha! !
Maar ik ben reuze blij met hem nu(was al zo maar nu nog meer Haha! !).

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:32

Wij werken allebei ruim fulltime, dan zou het ook niet vies en rommelig kunnen worden zou je zeggen. Nou, guess what, you're wrong Clown .

Toen we gingen samenwonen bracht ik mijn twee geweldige lieve knuffelige extreem harende en een beetje kwijlende (wegens ouderdomsgebrek missende tandjes) katten mee. Vriendlief is stapelgek met die twee, maar de kattenbakken zijn en blijven toch echt mijn afdeling *LOL* .

Mijn vriend heeft zelf het gevoel dat hij best heel veel doet in het huishouden, maar die mening deel ik niet helemaal Tong uitsteken . Het komt er op neer dat we geen van beiden erg huishoudelijk zijn aangelegd, maar ik zie wel meer dan hij. Vriendlief regelt altijd de afvalvoorziening (zak wisselen, in de keuken althans, containers op tijd buiten). Koken doe ik altijd, ben nu eenmaal eerder thuis en kook makkelijker uit mijn hoofd. Vriendje gaat eerst uitgebreid de post bekijken, door het huis rommelen, tegen die tijd ben ik al 10x klaar. Hij kookte wel eens aan de hand van zo'n receptenkaartje van C1000, zocht hij ook zelf de boodschappen bij elkaar Ja . Hadden we uiteindelijk een heerlijk stukje vlees op ons bord... met niks erbij Huilen van het lachen .

Als ik na het koken niet met de afwas begin blijft het sowieso staan (pannen e.d., rest gaat in afwasmachine). Als ik begin te wassen begint hij meestal te drogen, maar als hij bijna klaar is laat hij meestal alles staan en gaat naar boven/naar de tv, whatever. Aanrecht, fornuis en opruimen doe ik dus meestal. Afwasmachine uitruimen doen we net hoe het uitkomt, ik heb er iig een hekel aan.

Poetsen doen we meestal samen, maar ik geef dan aanwijzingen wat hij zou kunen doen Clown . Laatst heeft hij na veel aandringen eindelijk eens de badkamer gesopt. Hij was uren bezig, maar wat hij nou precies gedaan heeft, ik zou het niet weten, ik kon geen verschil ontdekken Haha! .

Boodschappen doen we vaak samen, maar sinds ik zelf weer een auto heb doe ik het net zo lief alleen.

Ach, als er iets aan het huis moet gebeuren doet hij dat altijd en verder houd ik gewoon van hem zoals hij is, we hebben allebei zo onze gebruiksaanwijzing. De mijne is waarschijnlijk nog wel wat ingewikkelder dan die van hem Haha! .

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:38

pfff wat een verschillen zeg...
ik heb net een vriend, ga nu alvast beginnen met de opvoeding Whoosh! hhaha ROFL
wat mij betreft word t later gewoon hup mee aanpakken, niet zo zeer jij dit en ik dat maar t moet ook inet zo zijn dat ik m moet aanzwengelen ofzo..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:50

Mijn vriend maakt de kattenbakken schoon, zet de vuilnis buiten, ruimt de vaatwassen af en toe in/uit en helpt mij in het weekend op zijn manier met schoonmaken van het huis.
Ik moet wel altijd vertellen wat hij waarvoor moet gebruiken en hoe hij het ook alweer moet doen Clown
Hij kan wel de keuken heel goed schoonmaken en dat doet hij ook bijna altijd.
Gister hebben we 'samen' het huis schoongemaakt, ik boven en hij beneden maar toen ik klaar was en weer naar beneden kwam was alleen de keuken schoon. Zijn schoonmaaktempo ligt niet zo hoog Haha!

Wat hij echt niet kan is de was opvouwen, hij gooit voor mijn gevoel de kleding zo, HUP, uit de droger rechtstreeks in de kast maar hij vindt dat het niet nodig is om netjes zijn kleding op te vouwen want hij trekt het toch weer aan Clown
Eens in de zoveel tijd haal ik zijn hele kledingkast leeg en vouw alles netjes op maar eigenlijk heeft het weinig nut.

Koken doe ik, want daar is hij echt een ramp in. Zelfs met bijv. zo'n wereldgerecht waar op de verpakking precies staat omschreven wat je moet doen, vraagt hij mij nog constant hoe hij het moet doen.. Hij kan wel goed eitjes en hamburgers bakken *LOL*

Hij werkt trouwens meer dan fulltime (zo'n 60 uur p.w.) en ik 3 of 4 dgn per week, dus vind het ook niet erg dat hij niet zoveel doet... Ben nog steeds blij met 'm Haha!