Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:heel vervelend allemaal maar het HOEFT niet.. je kan ook ander en beter betaald werk gaan zoeken
LimaMambo schreef:heel vervelend allemaal maar het HOEFT niet.. je kan ook ander en beter betaald werk gaan zoeken
trustHim schreef:ik vraag me af of degenen die hier roepen ze krijgen toch betaald weten wat ze betaald krijgen
toevallig loop ik ook wegens omstandigheden een krantenwijkje, het plaatselijke blad nu ik krijg daarvoor ; 0,019 cent per krant (nee staat geen nul te veel) en 0,005 cent per folder. afhankelijk van de hoeveelheid folders ben ik toch al snel 1 of meer uur bezig om de boel bij elkaar te steken en dan moet ik nog op pad. Soms met mega zware pakketen voor het schamele bedrag van 10 euro. (en dan ben je wel zeker 3 uur zoet geweest) persoonlijk heb ik mijn kaartjes gewoon in de brievenbussen gemikt omdat ik alleen maar flats heb in mijn wijk, maar als ze hier aan de deur komen krijgen ze van mij wel wat (mits altijd netjes bezorgd)
Pistasche schreef:LimaMambo schreef:heel vervelend allemaal maar het HOEFT niet.. je kan ook ander en beter betaald werk gaan zoeken
Ik ben al begonnen op m'n 12e, toen kon ik nog niets anders doen.
trustHim schreef:LimaMambo schreef:heel vervelend allemaal maar het HOEFT niet.. je kan ook ander en beter betaald werk gaan zoeken
zoals ? ik denk dat dat nogal makkelijk gezegd is
Melissaaaaa schreef:mijn ouders geven meestal een euro...
ik weet nog dat 2/3 (?) jaar terug dat er zo'n krantenjongen aan de deur kwam met zo'n kaartje: ''de ...krant wenst u fijne feestdagen & gelukkig nieuwjaar''. ik kaartje aangenomen, bedankt en toen de deur dicht gedaan, had toen geen idee dat je eigenlijk geld ''hoorde'' te geven
. Komt een meisje een kaartje afgeven, dus ik zeg netjes "bedankt" en doe de deur dicht.. Komt m'n oma de gang inlopen, wie dat was.. dus ik geef netjes dat kaartje, zegt m'n oma "die had je geld moeten geven!" en rent de deur uit met d'r portemonnee.. Weet ik veel xD.. Maar ze komen hier bijna nooit, maar als ze wel komen krijgen ze meestal wel wat. Sodeletuut schreef:LimaMambo schreef:heel vervelend allemaal maar het HOEFT niet.. je kan ook ander en beter betaald werk gaan zoeken
Pff, beetje makkelijk hoe je dat zegt.
Niet iedereen kan zomaar even een baan krijgen.
LimaMambo schreef:op mijn 12e mocht ik nog geen eens werken.. laat staan een krantenwijk

LimaMambo schreef:Sodeletuut schreef:Pff, beetje makkelijk hoe je dat zegt.
Niet iedereen kan zomaar even een baan krijgen.
JUIST de jonge mensen/kinderen komen makkelijk aan een baan.. omdat die lekker goedkoop zijn
Pistasche schreef:LimaMambo schreef:op mijn 12e mocht ik nog geen eens werken.. laat staan een krantenwijk
Als je bijna 13 bent en je hebt toestemming van je ouders kan je echt een krantenwijk krijgen
(En ik deed dat trouwens omdat ik dat zelf wou)
Sodeletuut schreef:Mensen met krantenwijken zijn niet alleen kinderen.
trustHim schreef:LimaMambo schreef:heel vervelend allemaal maar het HOEFT niet.. je kan ook ander en beter betaald werk gaan zoeken
zoals ? ik denk dat dat nogal makkelijk gezegd is
hoe komen ze anders door de brievenbus?
k.lotewerk, verdient haast niets.
en als je 14 bent liggen de baantjes ook niet voor het oprapen.LimaMambo schreef:dan moet je ook niet zeuren over de verdiensten..
LimaMambo schreef:Sodeletuut schreef:Mensen met krantenwijken zijn niet alleen kinderen.
9 vd 10 keer wel..
heb nog nooit een volwassen fooienschooier aan de deur gehad.. alleen kinderen van onder de 18
Pistasche schreef:LimaMambo schreef:
Op de vorige pagina staat hoeveel ik gelopen heb de afgelopen maand en daar verdiende ik net 30 euro mee, dat vind ik echt gewoon bar weinig want ik heb 2 dagen extra moeten lopen omdat het zoveel was dus daar zeur ik wel over.
Sodeletuut schreef:Nouja en die kinderen doen toch ook gewoon hun best.
Weet je wel hoe lang je bezig bent met al die folders langsbrengen.
Nou dan vind ik echt wel dat je ze een extraatje kan geven..
LimaMambo schreef:Sodeletuut schreef:Nouja en die kinderen doen toch ook gewoon hun best.
ik werk ook gewoon 8i uur per dag hoor.. krijg ik iets extra's?
ik werk in een winkel waar ik soms een uur met een klant bezig ben, service sta te verlenen.. krijg ook geen fooi hoor..

LimaMambo schreef:Sodeletuut schreef:Nouja en die kinderen doen toch ook gewoon hun best.
ik werk ook gewoon 8i uur per dag hoor.. krijg ik iets extra's?
ik werk in een winkel waar ik soms een uur met een klant bezig ben, service sta te verlenen.. krijg ook geen fooi hoor..