Wanneer wordt een meisje een vrouw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Re: Wanneer wordt een meisje een vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:55

Ik vind zelf dat er wel een verschil is tussen lichamelijk vrouw worden (bij menstruatie) en mentaal (geestelijk) vrouw worden. Daar zit nog wel een dikke periode tussen.
Ik ben nu 21 en begin me een klein beetje vrouw te voelen maar vind me nog meer een meid. Geen meisje. Ik denk dat het ook te maken heeft met mentale ontwikkeling. Maar dat ligt los van de lichamelijke feiten die er zijn.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:05

Ik denk ook niet dat het met je lichaam te maken heeft. Want een meisje van 16 kan namelijk al aangesproken worden voor vrouw (zeg ik zelf ook al meisje Tong uitsteken ).. Het heeft volgens mij vooral te maken met je innerlijkheid(geest), sommige van 15 zijn al heel verstandig en doen niet veel impulse dingen terwijl iemand van 20 nog een groot kind kan zijn.

Ik hoor zelf altijd dat mensen tegen mij 'jonge dame' zeggen. Vind dit totaal niet ouds klinken en toch niet kinderlijk.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:52

Imo ben je pas een vrouw wanneer je daar zelf klaar voor bent.
Niet omdat de maatschappij/ omgeving het zegt of omdat je al kids hebt maar gewoon, wanneer jij daar als persoon klaar voor bent Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:57

Ik ben 16 én voel me alles behalve een vrouw
maar eerder een meisje hoor!

Een vrouw ben je als je bepaalde verantwoordelijk heden moet nakomen enzo, als je 'groot' bent Huilen van het lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:35

Ik begin me nu op mn 22e eindelijk wat meer echt een vrouw te voelen, al kan ik ook nog heerlijk het meisje uithangen, lekker puberaal enzo Haha! Tis indd zoals meer zeggen, dat je je pas vrouw voelt als je daar van binnen klaar voor bent, dus niet om je menstruatie of omdat je seks hebt gehad of 18 of 21 bent geworden... Imo ben ik een vrouw vanaf het moment dat ik me zeker voel over mezelf, over wie ik ben, waar ik voor sta en over het feit dat ik niet meer zo onzeker ben over hoe ik er uit zie etc. Dat ik een eigen mening kan vormen, en dat die mening ook nog ergens op slaat Clown

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:16

Ik vind de benaming ''jonge vrouw'' voor mijn doen net even iets beter klinken. Een meisje vind ik mezelf niet meer. Ik ben 20 jarig en heb een kind van 1.

Het zit een beetje tussen m'n oren dat ik een 'vrouw' iemand van 30+ vind..... bij de term man ligt het zelf nog iets hoger.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:40

Shiloh schreef:
mjah, lastig... ik ben inmiddels 22 en vind het erg moeilijk mezelf als "vrouw" te zien. Het klinkt zo oooouuuud. Maar op zich als je er over nadenkt, ik denk boven de 21 of zo. Ik weet niet.

tjah... kortom ik weet het niet. Ik vind mezelf echt nog geen "vrouw".

Wat Jori inderdaad ook zegt, het is niet puur iets lichamelijks... je moet je ook zo voelen...

tja ik voel mezelf ook nog geen vrouw en ik ben 21
ik wou dat ikmezelf zo voelde maarja het lukt maar niet haha. Maar dat komt omdat ik ook jonger wordt geschat. en een moeder hebt die wat te beschermend is. Ze houdt me ook niet klein ofzo maar ze ziet me ook niet als een vrouw maar ik vind mezelf ook geen meisje

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:52

Nou mijn zusje is 13 geworden net en ongesteld en die is echt nog geen vrouw hoor geestelijk! Vind dat zo iets belachelijks. O, je bent ongesteld nu ben je een vrouw. Nee. Lichamelijk gezien kan je nu kinderen krijgen, misschien is dat van nature heeeel vroeger normaal maar niet in deze huidige maatschappij en dus ben je geestelijk ook nog geen vrouw. Er zijn maar heel weinig meisjes die op hun 11de al bezig zijn met kinderen krijgen etc.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:28

Pfoe moeilijke vraag. Sowieso ligt het voor iedereen anders. Maar je eerste menstruatie vind ik niet het moment waarop je vrouw wordt.. Je moet psychisch ook nog volwassen worden. Bij de ene duurt dat lang, bij de andere komt dat nooit en nog een andere is al snel volwassen. Maar ach wat is snel, wat is traag? Volgens welke normen die de maatschappij ons op legt? Ik denk dat het gewoon heel erg verschilt, dat er onmogelijk een moment of leeftijd is op te plakken van 'ja nu is ze een vrouw'. Lachen

En die redenering van al seks hebben gehad vind ik echt op niets slaan. Er zijn meisjes die op hun tiende al seks hebben gehad maar totaal niet volwassen/vrouw zijn. En andersom ook. Je kan even goed al vrouw zijn als je nog maagd bent..

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:39

Als je verantwoordelijkheid voor jezelf en anderen kan dragen. Lachen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:45

eknein schreef:
Als je verantwoordelijkheid voor jezelf en anderen kan dragen. Lachen

Mee eens.

Maar ik denk dat je ook een vrouw wordt wanneer je erkend dat je je meisjesdromen niet los hoeft te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:45

SONY schreef:
Nou mijn zusje is 13 geworden net en ongesteld en die is echt nog geen vrouw hoor geestelijk! Vind dat zo iets belachelijks. O, je bent ongesteld nu ben je een vrouw. Nee. Lichamelijk gezien kan je nu kinderen krijgen, misschien is dat van nature heeeel vroeger normaal maar niet in deze huidige maatschappij en dus ben je geestelijk ook nog geen vrouw. Er zijn maar heel weinig meisjes die op hun 11de al bezig zijn met kinderen krijgen etc.

Dus als je met kinderen bezig bent, ben je een vrouw?
Dan blijf ik altijd 'n klein meisje. Huilen van het lachen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:50

ik vind dat het niks met je lichaam te maken heeft, het is meer als je volwassen bent, want echt niet alle "vrouwen" zijn volwassen en ook niet alle volwassenen zijn "vrouw" dus ik vind het meer iets geestelijks.. (okee.. lekkere vaage uitleg Tong uitsteken )

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:52

Ik denk wel dat kinderen krijgen samen gaat met verantwoordlijkheids verschuiving. Je bent meer met iemand anders bezig waar je de zorg voor hebt.

Misschien is vrouw worden een proces welke je je hele leven doorloopt en steeds veranderd...

Ik denk dat je ook te vroeg vrouw kunt worden. En dan bedoel ik niet alleen je menstruatie krijgen maar de zorgen die een vrouw heeft aan een meisje toe kennen. Zoals een relatie die te veel van je vraagt als meisje, of voor jezelf de lat heel hoog leggen.