Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
).. Het heeft volgens mij vooral te maken met je innerlijkheid(geest), sommige van 15 zijn al heel verstandig en doen niet veel impulse dingen terwijl iemand van 20 nog een groot kind kan zijn.
Tis indd zoals meer zeggen, dat je je pas vrouw voelt als je daar van binnen klaar voor bent, dus niet om je menstruatie of omdat je seks hebt gehad of 18 of 21 bent geworden... Imo ben ik een vrouw vanaf het moment dat ik me zeker voel over mezelf, over wie ik ben, waar ik voor sta en over het feit dat ik niet meer zo onzeker ben over hoe ik er uit zie etc. Dat ik een eigen mening kan vormen, en dat die mening ook nog ergens op slaat
Shiloh schreef:mjah, lastig... ik ben inmiddels 22 en vind het erg moeilijk mezelf als "vrouw" te zien. Het klinkt zo oooouuuud. Maar op zich als je er over nadenkt, ik denk boven de 21 of zo. Ik weet niet.
tjah... kortom ik weet het niet. Ik vind mezelf echt nog geen "vrouw".
Wat Jori inderdaad ook zegt, het is niet puur iets lichamelijks... je moet je ook zo voelen...

eknein schreef:Als je verantwoordelijkheid voor jezelf en anderen kan dragen.
SONY schreef:Nou mijn zusje is 13 geworden net en ongesteld en die is echt nog geen vrouw hoor geestelijk! Vind dat zo iets belachelijks. O, je bent ongesteld nu ben je een vrouw. Nee. Lichamelijk gezien kan je nu kinderen krijgen, misschien is dat van nature heeeel vroeger normaal maar niet in deze huidige maatschappij en dus ben je geestelijk ook nog geen vrouw. Er zijn maar heel weinig meisjes die op hun 11de al bezig zijn met kinderen krijgen etc.
)