Romantiek/liefde, maak je of betaal je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: Romantiek/liefde, maak je of betaal je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:44

Ik kan alles wat je daar opnoemt wel leuk en gezellig vinden met mn vent.. Maar het meest geniet ik toch nog van samen thuis in een joggingbroek met wat toastjes en een lekkere borrel op de bank hangen want zo zijn wij.. Ja

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:44

Als wij uit eten gaan in een restaurant staan we meestal binnen een uur weer buiten, we gaan daar heen om lekker te eten, niet om te kletsen en uren te hangen.. Clown

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:49

Falbala schreef:
Frouk schreef:
Romantiek hoef je indd niet te kopen, het zit m vaak in kleine dingen, mijn vriend bewaard bv alle kaartjes, en bonnetjes van dingen waar we heen geweest zijn.

Hebben wij dezelfde vriend? Bloos! Haha!

hahahah dat is niet te hopen, want dan blijktie ineens toch niet zo perfect te zijn Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 15:53

Babel schreef:
Ik denk dat het een beetje met mannen te maken heeft... Vrouwen denken bij romantiek misschien eerder aan dat soort dingen. Hoewel mannen dan eerder aan cadeautjes e.d. denken. En er wordt natuurlijk ook heel erg op ingespeeld door alle hartjes vormige kussentjes enz. die er te koop zijn. Misschien dat een man dan eerder zoiets doet, lekker makkelijk en dan heeft ie ook weer eens romantisch gedaan.

Wat jij nu verteld is over het algemeen wel waar. Echter denken niet alle mannen zo. Ik zelf bijvoorbeeld (even tussen haakjes, ik ben de meelezende vriend van Equidea) verras haar door zo origineel mogelijk te laten zien dat ik van haar houd. Om maar een voorbeeld te noemen , heb ik laatst overal in het huis briefjes geplakt. Daarop staan de dingen die ik zo mooi aan haar vind. Maar ook in het dagelijks leven, is het voor mij niet meer dan natuurlijk om mijn best te doen voor haar.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:56

Ik wilde ook niet alle mannen over een kam scheren hoor Knipoog
Mijn vriend is gelukkig ook niet zo Lachen
Mannen die stiekem mee lezen en zichzelf herkennen in mijn vorige berichtje: Neem een voorbeeld aan Equidea's vriend!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:38

Nou ik vind je stelling en uitleg daarbij eerlijk gezegd wat overdreven. Ik hou ook echt niet van de romantische kleverigheid, hartjeskussens aan elkaar geven of bonbonnetjes of ringen ofzo. Er zijn vast vrouwen die daarvan houden en mannen die geen andere manier weten om te laten zien dat ze iemand leuk, lief, mooi of interessant vinden. Maar het is toch juist heel gezellig om eens met z'n 2en lekker uit eten te gaan? En dan niet persé voor honderden euro's, maar gewoon een leuk restaurantje, lekker eten, gezellige sfeer. Is weer eens wat anders dan thuis. En als je zin hebt om samen naar de film te gaan, is dat toch niet meteen iemands liefde kopen? Ik vind het heel erg leuk om af en toe wat te doen. Een dagje Amsterdam, iets drinken in de stad, een dagje strand, een concertje. Iets in die trant. En nee, ik en mijn vriendje geven elkaar geen cadeautjes. Voor verjaardag uiteraard. Of een film om samen te kijken. Ik heb echt niet het idee dat we elkaar daarmee kopen of iets dergelijks.
Je hebt wel gelijk met je punt dat je romantiek overal moet kunnen voelen. Dat is ook echt zo. Ik vind samen met de hond lopen al heel erg leuk, zelfs als het koud is Haha!. Maar om nou te zeggen dat naar de bioscoop gaan ofzo een soort 'afkoperij' is..

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:43

ik en mijn ex deden mega veel samen.
Gingen veel naar het bos. Veel naar het strand, naar de bios (omdat we allebij erg van films hielden), naar me verzorgpony's, weekendjes weg.
Maar dat allemaal voor de gezellig heid. en om er even tussen uit te zijn. We hebben/hadden allebei een heel druk leven. Maar we konden ook gezellig samen op de bank zitten enzo

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:54

ik snap je punt heel goed, alleen komt het een beetje overdreven over als ik eerlijk ben.
ik woon nu anderhalf jaar samen met mijn vriend en de meest romantische momenten vind ik toch wel als we samen een lange wandeling maken, samen de afwas doen met een muziekje op de achtergrond of uren op de bank of in bed liggen te kletsen.. maar toch gaan wij regelmatig uit eten, niet om romantiek te 'kopen', maar omdat we het allebei erg leuk vinden om eens wat anders te eten, en het heerlijk vinden om zo eens in de zoveel tijd niet zelf te hoeven koken en te genieten van de sfeer en alles wat er om je heen gebeurd.
Bioscoop zijn wij overigens ook nog nooit samen heen geweest, we huren net zo lief zelf een filmpje en gaan met een flesje wijn op de bank liggen! nog een stuk goedkoper ook!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:58

Volgens mij zijn op dit moment de enigste die gereageerd hebben mensen zónder kinderen...
Ja, dan kan het thuis heerlijk romantisch zijn met zijn tweeën.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:43

Het beruchte bioscoopje of etentje is voor mij geen wanhopige poging om liefde te kopen.
Het is iets om naar uit te kijken,even weg uit de dagelijkse sleur.
(en ja Ylana,wij hebben ook een dochter Haha! )
Even heel bewust de tijd voor elkaar nemen,en er even bij stilstaan wat we samen hebben.
Of dat nou bij een dinertje is,of op het strand,duur of goedkoop,maakt me niet uit.
Het is niet zo dat ik zonder dat etentje geen romantiek voel,romantiek is voor mij elke avond in zijn armen in slaap vallen. Maar wat is er mis met een keer een lekker avondje stappen,je leuk aankleden en ff lekker pronken met elkaar?
Heerlijk toch?
Mensen die je nakijken 'oh,kijk wat een gelukkig stel' Dat is toch heerlijk? Haha!

We zitten al vaak zat op de bank,doen al vaak zat samen de afwas...waarom mogen we niet eens iets speciaals doen?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:12

Yessy schreef:
Ik hou het op een combinatie van wat jij noemt. Samen een taart bakken en dan romantisch op de bank met thee en kaarsjes opeten vind ik super, maar een avondje samen in een restaurantje eten en kletsen ook! En een bosje bloemen of een lief klein cadeautje maak je mij ook gelukkig mee, ook daar heeft hij moeite voor gedaan. Het hoeft niet allemaal uren te kosten om te laten blijken dat hij aan me denkt en van me houdt.

Of we nou wel of niet (dure?) dingen voor elkaar kopen, naar bioscopen of restaurants of weekendjes weg gaan (wat weinig voorkomt, we zijn arme studenten Knipoog) of niet, dat heeft niets te maken met wat we voor elkaar voelen naar mijn idee Lachen

En waren de kaarsjes lekker? Lachen ( Huilen van het lachen )

Ik ben het wel met de TS eens. Uitjes etc etc zijn nogal..materieel. Het gaat hem uiteindelijk toch om het bij elkaar zijn. Of dat nou in een 5 sterrenrestaurant is of thuis op de bank. Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:11

_Tivoli_ schreef:
Het beruchte bioscoopje of etentje is voor mij geen wanhopige poging om liefde te kopen.
Het is iets om naar uit te kijken,even weg uit de dagelijkse sleur.
(en ja Ylana,wij hebben ook een dochter Haha! )
Even heel bewust de tijd voor elkaar nemen,en er even bij stilstaan wat we samen hebben.
Of dat nou bij een dinertje is,of op het strand,duur of goedkoop,maakt me niet uit.
Het is niet zo dat ik zonder dat etentje geen romantiek voel,romantiek is voor mij elke avond in zijn armen in slaap vallen. Maar wat is er mis met een keer een lekker avondje stappen,je leuk aankleden en ff lekker pronken met elkaar?
Heerlijk toch?
Mensen die je nakijken 'oh,kijk wat een gelukkig stel' Dat is toch heerlijk? Haha!

We zitten al vaak zat op de bank,doen al vaak zat samen de afwas...waarom mogen we niet eens iets speciaals doen?

Maar dit bedoel ik juist precies! Haha!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:12

Ik snap je punt wel. Ik denk dat veel mensen in het begin van de relatie ook kiezen voor 'neutraal' terrein, zoals de bios of een restaurant. Dan hoef je niet meteen zoveel van jezelf te laten zien..

Als je verliefd bent is het idd genoeg om de stomste dingen te doen, als je maar samen bent. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:47

Ik snap je punt wel... maar dan nog is er toch niets mis mee om wél gezellig naar de bioscoop te gaan, of samen uit eten? Het is niet noodzakelijk voor romantiek, maar het kan toch wel leuk, afwisselend en even iets anders zijn.

Ik bedoel, wat is er mis met samen iets leuks doen? Niets, in mijn ogen. En de ene keer kan dat gratis, de andere keer kost het wat- dat heeft toch niets te maken met denken dat je liefde "koopt" of niet echt van elkaar houden (zoals jij nu echt insinueert in jouw beginpost, in mijn ogen).

En ik denk dat een hoop mensen er zo over denken.. een filmpje pakken of samen uit eten kan gewoon leuk zijn om elkaar te verrassen, even weg te zijn uit je dagelijkse sleur, samen een leuk moment te beleven, etc... en ja, net zo leuk kan het zijn om thuis savonds op de bank te hangen met een kaasplankje en de TV, een bordspel te doen, een massage aan elkaar te geven, lekker te kletsen onder het 'gewone' avondeten, samen brownies maken, samen (hopeloos) koken, een wandeling maken, een stukje samen te fietsen, samen met de hond/kat spelen, samen lekker op de bank liggen, of gewoon uberhaupt bij elkaar te zijn. Ik vind jouw conclusie/gedachte over bios of restaurant "als een middel om in een hoop gevallen, even snel en makkelijk te laten zien dat je hem/haar nog steeds niet wilt vervangen voor ge-update versie die minder zeurt." of dat "is dat het zo daadwerkelijk lijkt, dat een hoop mensen denken dat liefde iets is dat je even "koopt" in de zin van een bloemetje of een avondje naar een film.
" nogal generaliserend en bekrompen, want zo werkt het voor het meerendeel van de mensen natuurlijk niet. Dat is wel een erg eenzijdig en naar mijn mening nogal vreemd beeld wat jij hebt dan. Want nogmaals, het beeld/idee dat jij hebt gaat voor de meeste mensen niet eens op volgens mij.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:56

Ik zit hier een beetje met een dilemma Clown
Ik heb net twee weken een nieuw vriendje, alleen hij is geluidstechnicus dus werkt vaak 's nachts. Vanochtend kwam hij pas om 7 uur terug van een klus. Ook nu is hij aan het werk, hij komt om 4 uur weer en dan wil ik m graag verrassen met iets leuks Tong uitsteken maar ik ben bang dat hij me te klef vindt Bloos hopelijk is er nog een levende ziel op bokt die me kan helpen iets leuks te verzinnen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:58

Naakt in bed gaan liggen Clown

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 02:01

hahahaha Tong uitsteken dat lig ik altijd al Nagelbijten / Gniffelen
Ben echt inspiratieloos...

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:51

Vorige week zaterdag een heerlijk dagje weggeweest naar de plaats en omgeving waar vriendlief geboren en getogen is. Hier was ik al een tijdje nieuwsgierig naar...Lekker uiteten om de dag af te sluiten.
Een wandeling hand in hand...
Tijdens het werk elkaar een belletje geven...
's Avonds country and western muziekje op, wijntje en een toastje met kaas...

Het zit voor mij in de kleine dagelijkse dingen. Uit eten en andere uitstapjes geven het een extra gouden randje!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:21

Ylana schreef:
Volgens mij zijn op dit moment de enigste die gereageerd hebben mensen zónder kinderen...
Ja, dan kan het thuis heerlijk romantisch zijn met zijn tweeën.

ROFL Kan me helemaal voorstellen dat het dan anders is ja.
Ik heb dat al met mijn studentenkamer, ook romantisch hoor daar iets lekkers maken en samen eten. Maar om niet in de gemeenschappelijke keuken en in mijn kamer echt gezellig te zitten moet ik eerst heel mijn bureau leegruimen, het eigenlijk midden in de kamer zetten etc. Vervolgens alle zooi opruimen, alles weer naar beneden brengen, afwassen etc, en dan pas kunnen we weer iets 'romantisch' doen. Dan is uit eten (en dat kan ook een stadshap/studentenhap/pasta voor 7 á 8 euro zijn) toch wel gezellig soms. Of in de zomer lekker lunchen op het terras.
Ik denk dat ik als hij volgende week jarig is sushi maak. Kan mooi een dag vantevoren ('s middags gaan we die dag een slipcursus doen), en veel afwas/rommel op de avond zelf geeft het ook niet. Bovendien kun je dat prima vanaf de bank wegsnacken Vingers aflikken .

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:24

Het is een combinatie van beide denk ik, tenminste in onze relatie wel Ja
We houden allebei erg van lekker eten en zien dat ook als een leuk en fijn avondje uit. Ook gaan we regelmatig weekendjes weg, puur omdat we er dan even écht uit zijn. Als er een goede film draait, vinden we het leuk om naar de bios te gaan, maar we blijven ook net zo lief thuis om romantische te chocolade-fonduen of om op zondag een stuk te wandelen in het bos Lachen

Ik ben totaal niet materialistisch en je kunt mijn liefde ook nooit kunnen kopen met geld of een hoop dure cadeaus
Toch smolt ik een paar weken geleden toen mijn vriend terugkwam van een 3 wekendurende oefening voor z'n werk (hij is militair) en hij een paar oorbellen gekocht had voor me daar, toen hij een middagje vrij had Lovers Geen zilver, geen goud, gewoon simpel setje oorbellen, een lief gebaar dat hij aan me dacht daar. Het gaat voor mij om de intentie die erachter zit, ik kan net zo genieten als m'n vriend 's avonds stiekem naar boven glipt, kaarsjes aansteekt en me met een fles massageolie en een doosje chocola ('want daar houden vrouwen toch van als ze ongesteld zijn? *LOL* ') opwacht Lachen