Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Falbala schreef:Frouk schreef:Romantiek hoef je indd niet te kopen, het zit m vaak in kleine dingen, mijn vriend bewaard bv alle kaartjes, en bonnetjes van dingen waar we heen geweest zijn.
Hebben wij dezelfde vriend?![]()
Babel schreef:Ik denk dat het een beetje met mannen te maken heeft... Vrouwen denken bij romantiek misschien eerder aan dat soort dingen. Hoewel mannen dan eerder aan cadeautjes e.d. denken. En er wordt natuurlijk ook heel erg op ingespeeld door alle hartjes vormige kussentjes enz. die er te koop zijn. Misschien dat een man dan eerder zoiets doet, lekker makkelijk en dan heeft ie ook weer eens romantisch gedaan.

. Maar om nou te zeggen dat naar de bioscoop gaan ofzo een soort 'afkoperij' is..
)
Yessy schreef:Ik hou het op een combinatie van wat jij noemt. Samen een taart bakken en dan romantisch op de bank met thee en kaarsjes opeten vind ik super, maar een avondje samen in een restaurantje eten en kletsen ook! En een bosje bloemen of een lief klein cadeautje maak je mij ook gelukkig mee, ook daar heeft hij moeite voor gedaan. Het hoeft niet allemaal uren te kosten om te laten blijken dat hij aan me denkt en van me houdt.
Of we nou wel of niet (dure?) dingen voor elkaar kopen, naar bioscopen of restaurants of weekendjes weg gaan (wat weinig voorkomt, we zijn arme studenten) of niet, dat heeft niets te maken met wat we voor elkaar voelen naar mijn idee
(
)
_Tivoli_ schreef:Het beruchte bioscoopje of etentje is voor mij geen wanhopige poging om liefde te kopen.
Het is iets om naar uit te kijken,even weg uit de dagelijkse sleur.
(en ja Ylana,wij hebben ook een dochter)
Even heel bewust de tijd voor elkaar nemen,en er even bij stilstaan wat we samen hebben.
Of dat nou bij een dinertje is,of op het strand,duur of goedkoop,maakt me niet uit.
Het is niet zo dat ik zonder dat etentje geen romantiek voel,romantiek is voor mij elke avond in zijn armen in slaap vallen. Maar wat is er mis met een keer een lekker avondje stappen,je leuk aankleden en ff lekker pronken met elkaar?
Heerlijk toch?
Mensen die je nakijken 'oh,kijk wat een gelukkig stel' Dat is toch heerlijk?
We zitten al vaak zat op de bank,doen al vaak zat samen de afwas...waarom mogen we niet eens iets speciaals doen?

maar ik ben bang dat hij me te klef vindt
hopelijk is er nog een levende ziel op bokt die me kan helpen iets leuks te verzinnen?
dat lig ik altijd al 
Ylana schreef:Volgens mij zijn op dit moment de enigste die gereageerd hebben mensen zónder kinderen...
Ja, dan kan het thuis heerlijk romantisch zijn met zijn tweeën.
Kan me helemaal voorstellen dat het dan anders is ja.
. 

Geen zilver, geen goud, gewoon simpel setje oorbellen, een lief gebaar dat hij aan me dacht daar. Het gaat voor mij om de intentie die erachter zit, ik kan net zo genieten als m'n vriend 's avonds stiekem naar boven glipt, kaarsjes aansteekt en me met een fles massageolie en een doosje chocola ('want daar houden vrouwen toch van als ze ongesteld zijn?
') opwacht