vraagje voor motorrijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: vraagje voor motorrijders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:55

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:00

ik zie hier iij de R6 voor bij komen is inderdaad een mooie motor maar vind het geen motor voor iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald. Hen hier ook nog een suzuki GSX-R in de garage staan

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:16

ik heb mijn rijbewijs nog niet maar rij van kleins afaan al motor op mini bikes enz ben er mee opgegroeit.
ik zou nu wel kopen maar nog niet rijden. die pekel maakt alles kapot. tenzij je je motor elke keer netjes schoonmaakt. ik rij zelf ook gewoon (ja zonder rijbewijs ik weet het is fout) maar maak hem elke keer weer schoon.
wij hebben de replica van nicky hayden gekocht de honda 1000 rr en vind dat echt een hele fijne motor. maar een suzuki en een yamha vind ik ook erg mooi. maar ik zou niet bgeinnen op een wegracer. je bent net klaar met lessen. enz tenzij je weleens op een baan rijd dan kun je er al wat ervaring mee hebben. mij is het door profesionals aangeleerd ik zou beginnen met ene off the road kun je ook aardig mee scheuren en rijd meestal nog fijner als de heletijd op je tank liggen.

nog gefelisiteerd met je rijbewijs

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:45

Zijn hier dan helemaal geen chopper liefhebbers? Ik voel me nu erg eenzaam hoor.
TS, gefeliciteerd met je rijbewijs. Ik ga hetzelfde advies geven als de rest. Nu kopen, op dagen dat het niet glad is, voorzichtig een stukje rijden en de rest van de tijd in de garage laten staan.

Ik rij momenteel niet meer maar, heb ook altijd het hele jaar door gereden. Alleen als het echt glad was, nam ik de bus. En pas jaren later kwam er een auto aanwaaien Haha!
Mijn eerste was een Kawasaki LTD350 en daarna kwam er een Honda Shadow VT500C.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:56

nee hoor mandy Knipoog
ik tufte ook vrolijk rond op de honda shadow 1100 van mijn vent.
ook wel een beetje noodzaak want hij had mijn "brommer" ontdekt zoals hij die altijd noemde [tot hij er een keer op weg was geweest] Tong uitsteken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 02:02

Gelukkig, ben ik toch niet de enigste die weet wat chroompoets is Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:36

MandyR schreef:
Zijn hier dan helemaal geen chopper liefhebbers? Ik voel me nu erg eenzaam hoor.
TS, gefeliciteerd met je rijbewijs. Ik ga hetzelfde advies geven als de rest. Nu kopen, op dagen dat het niet glad is, voorzichtig een stukje rijden en de rest van de tijd in de garage laten staan.

Ik rij momenteel niet meer maar, heb ook altijd het hele jaar door gereden. Alleen als het echt glad was, nam ik de bus. En pas jaren later kwam er een auto aanwaaien Haha!
Mijn eerste was een Kawasaki LTD350 en daarna kwam er een Honda Shadow VT500C.

Kijk maar eens in mijn profiel Knipoog

Heb een Suzuki 650 Savage

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:41

Wij hebben hier de Ducati 1098 staan, een half jaar oud. Achterop vind ik al een hele belevenis, laat staan dat ik erop zou rijden. Toen manlief optrok met mij achterop kukelde ik er bijna af! En volgens hem was dit gewoon 'normaal'optrekken!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:50

Gefeliciteerd met je rijbewijs!!

Ik heb in 2005 mijn rijbewijs gehaald en mijn motor in februari 2006 gekocht. Mijn vriend heeft hem naar huis gereden omdat ik dat toen niet durfde. Het sneeuwde en waaide en de motor was heel anders dan mijn lesmotor. Daarna ben ik er wel snel opgestapt en eerst lekker een paar ronjes in de buurt gereden. Helaas ben ik een keer onderuit gegaan op een rotonde, weet niet meer wat er gebeurde, ging zo snel allemaal. Hierdoor ben ik wel wat angstig geworden voor bochten Verdrietig Gelukkig rijd ik vaak met mijn vriend en/of mijn zwager, zij rijden dan voorop en dan kan ik hun spoor enigszins volgen in de bocht. Helpt echt supergoed bij mij. Na wat bochtjes krijg ik wat meer zelfvertrouwen en kan dan relaxt rijden.

Ik heb een Kawasaki ZZR 250 . Gezien mijn lengte (1.58) en gewicht (48kg) is deze motor perfect Haha!

Fotootje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=AJBOYNBO

Mijn vriend heeft een Yamaha R6, mooie motor maar zoals gezegd idd geen beginnersmotor (tenzij je zoals gezegd al ervaring hebt op de baan).
Fotootje op een relaxt ritje: Haha! http://94.100.113.149/388350001-3884000 ... _dG24.jpeg

Ik kan niet eens bij de grond komen als ik erop zit Clown Bovendien zit de tank in de weg als ik het stuur probeer te pakken Huilen van het lachen Ik kan dus ook gewoon niet bij het stuur Bloos

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:58

ja ik ken dat ukkiepuk.
hier in de buurt rijd er ook altijd 1 op race ertjes,de jongen is ong jouw lengte.
hij moet naast zijn motor gaan hangen om zijn voet aan de grond te krijgen bij een stoplicht Clown
maar rijden dat die knul kan. Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:04

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de meningen inmiddels veranderd zijn.
Toen ik voor mijn rijbewijs bezig was heb ik geleerd dat je met beide voeten bij de grond moet kunnen (tegelijk natuurlijk) en je moet zonder hulp je motor weer rechtop kunnen zetten na een val (er vanuit gaande dat je niets mankeerd). Kan je dit niet, is de motor te groot voor je en kan je beter een andere kopen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 19:41

nou even een update van de motoren die bij ons in de schuur staan.. Haha!
yamaha dragstar(van me vader)
honda deaville(van me vader)
honda shadow (van me moeder)
honda cbr (van me broer)
YAMAHA (van mij!!!)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:13

MandyR schreef:
Toen ik voor mijn rijbewijs bezig was heb ik geleerd dat je met beide voeten bij de grond moet kunnen (tegelijk natuurlijk) en je moet zonder hulp je motor weer rechtop kunnen zetten na een val (er vanuit gaande dat je niets mankeerd). Kan je dit niet, is de motor te groot voor je en kan je beter een andere kopen.

Toen ik nog les had reed er een vrouw bij mij op de rijschool met haar eigen motor als lesmotor. Het ding was echt veel te groot voor haar, zij was erg klein en tenger en de motor hoog en zwaar, maar ze moest en ze zou op haar eigen motor afrijden.
Is dus een aantal keer gezak omdat het er gewoon wiebelig en niet stabiel uitzag. Ze kon namelijk niet te onverwacht stoppen, want als de motor dan naar één bepaalde kant viel kon zij dit al heel snel niet meer opvangen doordat ze maar net bij de grond kon.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:14

in het voorjaar zijn ze juist in trek en worden ze vaker voor meer verkocht . als je er 1 wil kopen dan juist nu

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:25

hunter87 schreef:
honda cbr (van me broer)
YAMAHA (van mij!!!)

GEFELICITEERD!!!!! OK dan! nu is het echt he. Haha!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:37

Fotootje ??!! Knipoog

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:32

hunter87 schreef:
honda cbr (van me broer)
YAMAHA (van mij!!!)

Gefeliciteerd!! Fotootje??

Ik heb zelf klein af moeten rijden ivm mijn lengte (honda cb250 Nagelbijten / Gniffelen ) Ik paste namelijk niet op de suzuki GS 500 Bloos ...ehm... en nee ook niet op een verlaagde Clown Ik mocht van mijn instructeur niet op de GS rijden ik moest op de CB omdat ik idd niet met 2 platte voeten op de grond kon komen, dat ging op de CB maar net. Toen ik met mijn Kawa onderuit was gegaan kreeg ik hem gelukkig zelf rechtop, nog voordat er een grote automobilist (zelf ook motorrijder) mij kwam helpen stond ie alweer Haha!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 07:38

foto staat op de site nog ff van honda ensing(apeldoorn) heb zelf nog ff niks. zit nu ook op me werk dus word een beetje lastig maken en plaatsen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:57

MandyR schreef:

Ik vind wel dat je met beide voeten op de grond moet kunnen staan maar zelfs als mijn leerlingen plat gaan ga ik die motor echt niet in mijn uppie weer rechtop zetten hoor, mijn rug is me meer waard.
We tillen ze altijd met z'n 2en weer op.

Overigens rij ik zelf een BMW F800S

Afbeelding
Afbeelding

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:14

ik ben met lessen ook een x onderuit gegaan en mijn instructeur en ik hebben samen d emotor omhoog gekregen.
ik moet heel eerlijk zijn, als ik alleen aan het rijden ben en een x val, geen idee hoe ik die motor dan weer omhoog ga krijgen... :S

ik vind dat dat je makkelijk met beide voeten aan de grond moet kunnen staan! zelf ben ik niet de grootste dus voor mij best lastig. ik reed met de lessen op een honda cb600f en daar moest echt een lager zadel op. ik had zelfs problemen met de honda cb!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:10

Ben ook weleens gevallen was ook met lessen en toen hebben we de motor samen overeind gezet. Mijn eigen motor krijg ik wel rechtop, maar die van bijvoorbeeld mijn vader dus echt niet

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:28

Ik snap ook wel dat als je valt en er is iemand bij dat het prettig is om hulp te krijgen. Het ging er ook meer om dat als je alleen bent dat je het ook moet kunnen.
Overigens ben ik weleens met mijn shadow onderuit gegaan en die kreeg ik zonder hulp in 1 keer weer omhoog en die woog toch bijna 200 kilo. En ik ben echt geen krachtpatser ofzo. In het dagelijks leven til ik geen 50 kilo op. Het gaat erom dat je een speciale tactiek gebruikt en dan kost het ook niet zo heel veel kracht.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:04

Nu kopen idd, kan je vaak wat meer onderhandelen. IId uitkijken met pekel etc.
Veel succes Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:29

MandyR schreef:
Het gaat erom dat je een speciale tactiek gebruikt en dan kost het ook niet zo heel veel kracht.

Sommige motoren zijn gewoon niet in je eentje te tillen, techniek of niet Niemand krijgt het voor elkaar om, bijvoorbeeld, een Goldwing 1500 Aspencade die ruim 360 kilo weegt in zn eentje te tillen...
De regel dat je motor te zwaar voor je is als je hem niet zelfstandig overeind krijgt vind ik eigenlijk nergens op gebaseerd,
niemand zou dan op een 1500 Aspencade kunnen rijden...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:54

Maare een goldwing is nou ook niet echt een gemiddelde motor te noemen Tong uitsteken
Vind die regel inderdaad ook nergens opslaan, denk dat ik m'n eigen motor niet eens overeind krijg als ie zou vallen. Maar het is wel zo handig natuurlijk omdat zelf te kunnen