Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird





MandyR schreef:Zijn hier dan helemaal geen chopper liefhebbers? Ik voel me nu erg eenzaam hoor.
TS, gefeliciteerd met je rijbewijs. Ik ga hetzelfde advies geven als de rest. Nu kopen, op dagen dat het niet glad is, voorzichtig een stukje rijden en de rest van de tijd in de garage laten staan.
Ik rij momenteel niet meer maar, heb ook altijd het hele jaar door gereden. Alleen als het echt glad was, nam ik de bus. En pas jaren later kwam er een auto aanwaaien
Mijn eerste was een Kawasaki LTD350 en daarna kwam er een Honda Shadow VT500C.

Gelukkig rijd ik vaak met mijn vriend en/of mijn zwager, zij rijden dan voorop en dan kan ik hun spoor enigszins volgen in de bocht. Helpt echt supergoed bij mij. Na wat bochtjes krijg ik wat meer zelfvertrouwen en kan dan relaxt rijden.
http://94.100.113.149/388350001-3884000 ... _dG24.jpeg
Bovendien zit de tank in de weg als ik het stuur probeer te pakken
Ik kan dus ook gewoon niet bij het stuur


MandyR schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de meningen inmiddels veranderd zijn.
Toen ik voor mijn rijbewijs bezig was heb ik geleerd dat je met beide voeten bij de grond moet kunnen (tegelijk natuurlijk) en je moet zonder hulp je motor weer rechtop kunnen zetten na een val (er vanuit gaande dat je niets mankeerd). Kan je dit niet, is de motor te groot voor je en kan je beter een andere kopen.
hunter87 schreef:nou even een update van de motoren die bij ons in de schuur staan..
yamaha dragstar(van me vader)
honda deaville(van me vader)
honda shadow (van me moeder)
honda cbr (van me broer)
YAMAHA (van mij!!!)
hunter87 schreef:nou even een update van de motoren die bij ons in de schuur staan..
yamaha dragstar(van me vader)
honda deaville(van me vader)
honda shadow (van me moeder)
honda cbr (van me broer)
YAMAHA (van mij!!!)
) Ik paste namelijk niet op de suzuki GS 500
...ehm... en nee ook niet op een verlaagde
Ik mocht van mijn instructeur niet op de GS rijden ik moest op de CB omdat ik idd niet met 2 platte voeten op de grond kon komen, dat ging op de CB maar net. Toen ik met mijn Kawa onderuit was gegaan kreeg ik hem gelukkig zelf rechtop, nog voordat er een grote automobilist (zelf ook motorrijder) mij kwam helpen stond ie alweer
MandyR schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de meningen inmiddels veranderd zijn.
Toen ik voor mijn rijbewijs bezig was heb ik geleerd dat je met beide voeten bij de grond moet kunnen (tegelijk natuurlijk) en je moet zonder hulp je motor weer rechtop kunnen zetten na een val (er vanuit gaande dat je niets mankeerd). Kan je dit niet, is de motor te groot voor je en kan je beter een andere kopen.



MandyR schreef:Het gaat erom dat je een speciale tactiek gebruikt en dan kost het ook niet zo heel veel kracht.
Niemand krijgt het voor elkaar om, bijvoorbeeld, een Goldwing 1500 Aspencade die ruim 360 kilo weegt in zn eentje te tillen...