Man , wat een lef ... overval.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Re: Man , wat een lef ... overval.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:15

Wat een lef zo'n overvaller .. nou eigenlijk niet. Wat een lafaard. Al gaatie nou iemand van z'n eigen leeftijd zoeken ofzo. Bah. Wel super dat de mensen van de Spar je oma zo goed hebben opgevangen en ook even hebben thuis gebracht. Dat vind ik dan echt weer top!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:16

Hoe laf zeg...

Sterkte voor je omatje Ach gut!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:30

Wat een rotactie zeg van die man... Wel goed dat de Spar je oma zo geholpen heeft Ja

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:47

bah! zulke mensen moeten ze middeleeuws straffen.handen eraf!
weet je al meer,of er (veel) geld van haar bank afgehaald is.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:52

Jeetje zeg! Dat moet schikken voor je oma geweest zijn zeg!
Ik kan daar echt niet tegen dat mensen niet van anders mans spullen kunnen afblijven!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:44

dit is toch echt ziekelijk vind ik. handen afhakken met zulke mannen...bahhh.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:48

Zoals mijn vriend altijd zegt, als je normaal doet in deze maatschappij val je al op.....
Ik kan echt super kwaad worden om zulke actie's Boos! Boos! Boos!
Heel veel sterkte voor je oma, die zal dit toch even een plekje moeten zien te geven

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:53

Jeetje, wat ontzettend sneu! Arm omaatje!

De oma van mijn ex heeft bijna hetzelfde meegemaakt. Ze woonde nog wel op zichzelf maar ze haalde dingen nog wel eens door de war etc.
Op een dag werd ze gebeld door de 'politie', want ze hadden haar pincode nodig als controle. En goed als ze was geloofde ze het ook nog. Dus zij haar pincode geven.
Vlot daarna ging de deurbel, man aan de deur, drukte de deur verder open en heeft haar tasje met portomonnee etc. meegenomen. Al haar (spaar)geld eraf gehaald... zo sneu Scheve mond

Mensen kunnen soms zulke misselijke dingen uithalen Rolleyes

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:54

patsur schreef:
Gelukkig is mijn oma niet op haar mondje gevallen, en zou die gast zo de laan uit sturen..

Dat is ook niet altijd het slimste hoor, als die gast al bij je binnenstapt (even flink tegen de deur duwen als je oma hem dicht wilt doen) en je wilt hem met woorden de laan uitsturen, dan pakken ze de oma's meestal met grof geweld aan en dan hebben ze alsnog de pas/pincode... en dan laten ze een gekneusd (of erger) omaatje achter.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 23:15

R0X schreef:
patsur schreef:
Gelukkig is mijn oma niet op haar mondje gevallen, en zou die gast zo de laan uit sturen..

Dat is ook niet altijd het slimste hoor, als die gast al bij je binnenstapt (even flink tegen de deur duwen als je oma hem dicht wilt doen) en je wilt hem met woorden de laan uitsturen, dan pakken ze de oma's meestal met grof geweld aan en dan hebben ze alsnog de pas/pincode... en dan laten ze een gekneusd (of erger) omaatje achter.

Precies vandaar dat ik eigenlijk ook wel "blij " ben dat ze haar pin gegeven heeft.
Voor het zelfde geld had ze daarvoor een paar klappen kunnen vangen .. liever niet.

Ze zijn naar het politiebureau geweest, maar werden daar zonder pardon weggestuurd dat ze morgen maar terug moesten komen want het was druk en ze was alleen.
Het is dat ik er zelf niet bij was, want ik was niet weggegaan voordat ze die aangifte op had genomen, druk of niet ! Boos!

Of er geld van de bank is wou de bank niet via de telefoon laten weten , begrijpelijk , dus moet ze morgen ook nog naar de bank.

Gelukkig is ze nu lekker bij mijn tante.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:23

Brr, akelig verhaal en misschien voor je oma beter dat ze haar pincode heeft gegeven.
Hebben jullie al gecontroleerd of er geld is opgenomen? Overvallers zijn ook niet dom, die rennen meteen naar de dichtsbijzijnde pinautomaat.

Afgezien daarvan; NIEMAND, van watvoor instantie dan ook, heeft jouw pincode nodig. Ookal belt de bank zelf, een pincode hebben ze nooit nodig, die is prive en hoef je in geen enkele situatie te geven.
En ja, helaas zijn er ook mensen die bellen dat ze van de bank zijn en een rekeningnummer en pincode nodig hebben voor het een of ander. Op die manier worden er ook veel mensen beroofd.

Maar een tijdje terug hoorde ik ook een verhaaltje over een heel coole oma, die had haar overvaller met wandelstok ofzo de deur uit gemept.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 23:37

anneliesdj schreef:
Maar een tijdje terug hoorde ik ook een verhaaltje over een heel coole oma, die had haar overvaller met wandelstok ofzo de deur uit gemept.

Haha ja klopt dat heb ik ook gelezen , maar dat zie ik mijn Oma nog niet doen.
Ze is echt zo'n type lief goedgelovig Oma-tje.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 14:59

Er is inmiddels aangifte gedaan , en gelukkig is er zover we nu weten niets van de rekening af Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:01

Dat is al een heel groot geluk Lachen Hopen dat ze nou ook nog diegene oppakken die dit gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:06

wat erg zeg! wat een idioten zijn er toch... bij mijn oma hebben ze het ook geprobeerd maar helaas voor hun was toen mijn broer ( kan nogal gevaarlijk overkomen) daar toen op bezoek! hoop dat er niet veel geld weg is en als ze hebben gepint hebben ze ook camera beelden

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:13

Hoe rot het ook voor je oma is, wees blij dat er geen pistool of mes voor haar neus gehouden is, dan was haar trauma veel groter geweest.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:15

Ik zie geen verschil in oudere overvallen of iemand van andere leeftijd, trauma is niet groter. Ik snap dus ook niet de reacties hoe durven ze die groep aan te vallen.
Goed dat ze er geen lichamelijke schade aan overgehouden heeft. Veel sterkte!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:19

jongens waar gaat het heen met de maatschappij, stelletje zakkewassers. Zal in ieder geval wel even wat mensen waarschuwen hier want leiden is niet al te ver weg. Maar tis toch dieptriest dat je in je eigen huisje niet meer veilig bent. Een ding weet ik wel, mocht er hier ooit een aan de deur komen krijgen ze alles mee, liever meegeven dan dat je wat fysiek aangedaan wordt, maar ik bel wel direct mijn bank en de politie